Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

blacharstwo lakiernictwo Sklep online samochodowych OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
Sztuka
lakierowania
MOTONET
Części online
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 2.0 ABK] Audi 80 ABK ine odpala  
Autor Wiadomość
KAKA_8 
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Wiek: 24
Dołączył: 02 Sty 2019
Posty: 9
Skąd: Osiek


Wysłany: 2019-01-06, 13:44   [B4 2.0 ABK] Audi 80 ABK ine odpala

Witam. Mam problem z Audi 80 LPG z silnikiem ABK. Od początku. Gdy kupiłem auto bardzo ciężko odpalało na benzynie. Trzeba było trochę pokręcić, jak już odpadała to chodziła kulawo, na 3 gary czasami, nie miała mocy. Po przełączeniu na LPG autko chodziło wzorowo. Po niedługim czasie okazało się jednak, że padła uszczelka pod głowica. Po ściągnięciu głowicy okazało się, że to jednak uszkodzony blok silnika który był pęknięty. Decyzja o wymianie całego silnika podjęta szybko. Nowy silnik zakupiony, wsadzony. Audi Jenak nie ma chęci odpalić.
Rozrusznik kreci, iskra jest, pompka pompuje. Objaw jest taki, że po parokrotnym napompowaniu pompka paliwa auto odpali na 2-3 sekundy i gaśnie i tak cały czas. Na gazie nie idzie odpalić wgl. Z LPG zawsze był ten problem, że dopiero przełączała sie na gaz jak osiągała równe 90 stopni, co też wydaje się dziwne przy instalacji gazowej 2 generacji. Wyciągałem wtryski i sprawdzałem jak leja, wydaje mi sie, że trochę za słabo bo z każdego tylko delikatnie kapie, nie robi przysłowiowej mgiełki.
Wymieniłem już:
- cewka zapłonowa nowa NGK.
- przewody zapłonowe, nowe świece bosh
- regulator ciśnienia paliwa na listwie Pierburg nowy
- Podmieniałem pompkę paliwa w zbiorniku na bosha, denso, i nawet od hondy. Na każdej tak samo.
- Przekaźnik 30, od sterownika.
- czujnik temperatury płynu, ten niebieski.
- podmieniłem aparaty zapłonowe ze sprawnej fury
Nie mam pojęcia co jej może jeszcze dolegać. Miał ktoś podobny przypadek? Każda wskazówka i porada mile widziana! :)
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
szpilek
Audi 80 Fan


Silnik: NG
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Dołączył: 19 Mar 2017
Posty: 31


Wysłany: 2019-01-06, 14:09   

wygląda na to że dostaje za mało paliwa przy odpalaniu mogą to być wtryski jak piszesz, czujnik hala, możesz sprawdzić jeszcze czy sterownik steruje wtryskami przy rozruchu
 
 
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 154 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3673
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2019-01-06, 15:42   

KAKA_8 napisał/a:
Z LPG zawsze był ten problem, że dopiero przełączała sie na gaz jak osiągała równe 90 stopni,
Były 2 gie generacje z opcją podpięcie czujnika temperatury i ustawienie przełączania przy temperaturze.

Została ci do podmiany podstawowa bolączka ABK z gazem na mikserze czyli przepływomierz.
Sprawdź czy też kable od wtryskiwacza rozruchowego się nie urwały.
_________________
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
 
 
KAKA_8 
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Wiek: 24
Dołączył: 02 Sty 2019
Posty: 9
Skąd: Osiek


Wysłany: 2019-01-06, 20:03   

maciek889, Kolega miał kiedyś właśnie tez ABK z gazem i mógł odpalać na zimnym na gazie i wszystko cykało jak należny. Dodam, że na parowniku od gazu nie ma czujnika temperatury, przynajmniej nie widać nawet miejsca na niego ale tym zajmie się gazownik potem.
Czasami zdarzy sie jeszcze tak, że włączając sam zapłon strzeli w dolot <niedowiarek> jeszcze nie krecac rozrusznikiem :O
Wtryski przekładałem tez inne i własnie i każde lały tak samo. Przepływomierz idzie jakoś sprawdzić czy tylko podmianka na sprawny pozostaje?
Wtryskiwacz rozruchowy chyba działa bo wyciągając bo był on od paliwa mokry, ale kabelków nie sprawdzałem.
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 154 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3673
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2019-01-06, 23:17   

A u ciebie nie próbuje się nawet przełączać czy po przełączeniu gaśnie? Bo nie wiadomo czy to sterownik nie pozwala przed nagrzaniem czy po prostu jakiś elektrozawór jest zalepiony brudem i dopiero jak się brud rozgrzeje to elektrozawór może się ruszyć i puścić gaz.
_________________
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
 
 
KAKA_8 
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Wiek: 24
Dołączył: 02 Sty 2019
Posty: 9
Skąd: Osiek


Wysłany: 2019-01-07, 20:26   

maciek889, i wczesniej jak chodziła to było tak że jak nie było 90 stopni to przełączając na gaz auto hasło poprosi.

[ Dodano: 2019-01-07, 23:01 ]
Udało się! Odpaliła. Przestawiłem aparat zapłonowy maksymalnie w lewo, aż kostka od czujnika hala oparła się obudowę skrzyni biegów i jakoś odpaliła. Chodzi nie równo, strasznie przygasa i faluje.
 
 
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 154 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3673
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2019-01-08, 10:58   

A rozrząd sprawdzałeś może pasek luźno i przeskoczył.
_________________
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 245 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 8838
Skąd: Zamość


Wysłany: 2019-01-08, 18:26   

maciek889 napisał/a:
A rozrząd sprawdzałeś może pasek luźno i przeskoczył.
kolega zmieniała aparat, więc pytanie czy go dobrze ustawił ;-)
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
czesiek799 
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Nadwozie: Avant
Imię: Konrad
Pomógł: 1 raz
Wiek: 21
Dołączył: 30 Sie 2016
Posty: 6
Skąd: ok. B-B


Wysłany: 2019-01-08, 20:11   

Możesz również wymienić regulator ciśnienia paliwa, który znajduje się na końcu listwy wtryskowej. U mnie ABK też miało problem z odpalaniem, a jak już odpaliło to strasznie śmierdziało benzyną. Po wymianie regulatora problem zniknął, jak ręką odjął :-)
_________________
Mój Avant: https://www.audi80.pl/top...bk-vt102030.htm
 
 
KAKA_8 
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Wiek: 24
Dołączył: 02 Sty 2019
Posty: 9
Skąd: Osiek


Wysłany: 2019-01-08, 21:27   

Panowie aparat był wsadzany w takiej pozycji jak był wyciągany. Zaznaczyłem sobie także w tym sie nie pomyliłem na pewno. Dzisiaj jeszcze przekręciłem aparat zapłonowy ze skrajnego punktu lewego troszkę w prawo i efekt jest super. Auto odpala bez problemu, chodzi równo (możne raz na 30 sekund bardzo delikatnie przy kuleje). Podejrzewam ze trzeba zająć sie układem zapłonowym dokłądniej i go idealnie ustawic.
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 245 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 8838
Skąd: Zamość


Wysłany: 2019-01-09, 07:32   

KAKA_8, Nie wieżę że wsadziłeś go tak samo ;-)
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
KAKA_8 
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Wiek: 24
Dołączył: 02 Sty 2019
Posty: 9
Skąd: Osiek


Wysłany: 2019-01-09, 22:37   

PieterB, wsadziłem go tak samo jak był w silniku który zakupilem. Tak więc dopiero jak zacząłem nim kręcić to się udało coś odpalić:). Mam jeszcze jeden problem teraz. Auto odpala dobrze, w miarę równo chodzi tylko podwyższają się jej obroty po przetasowania jednokrotnym i nie chcą opaść. Z czasem jak się nagrzeje baaaardzo powoli spadają. Podmienilem krokowy ale bez zmian. Jest jakaś adaptacja silniczka krokowego?
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 154 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3673
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2019-01-09, 22:59   

KAKA_8 napisał/a:
jak był w silniku który zakupilem
A wał był tak samo ustawiony przy wyciąganiu w obu silnikach?
_________________
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 245 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 8838
Skąd: Zamość


Wysłany: 2019-01-10, 15:56   

KAKA_8 napisał/a:
PieterB, wsadziłem go tak samo jak był w silniku który zakupilem.
i tylko mi nie mów że w obydwu zaznaczyłeś sobie idealnie w tym samym miejscu.
Moim zdaniem źle jest ustawiony zapłon, a jak się to prawidłowo robi w tym silniku jest już tryliard postów, więc nie będę pisał lub coś z rozrządem tak jak pisał Maciek.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
KAKA_8 
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Wiek: 24
Dołączył: 02 Sty 2019
Posty: 9
Skąd: Osiek


Wysłany: 2019-01-10, 23:53   

Rozrząd jest dobrze. Będę walczył jeszcze z zapłonem jak dojdzie do mnie lampa z regulacją :)

[ Dodano: 2019-01-11, 21:09 ]
Fuck! Auto stało 2 dni nie odpalane i już problem powrócił. Z tym, że jak już odpali o trzymam ja powyżej 3 tys obr to działa ale czuć szarpanie. Gdy spada z obrotów robi to powoli i przy 1 tys obrotów zaczyna przygasać i gaśnie. Potem oczywiście jest problem z odpaleniem:(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce forum audi 80


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Serwis mechaniczny :: Blacharstwo lakiernictwo :: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16