Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Sklep online samochodowych OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
MOTONET
Części online
Kup OC/AC
Maglownica
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 2.0 ABT] szarpanie, gaśnie na wolnych obrotach  
Autor Wiadomość
Barthezz90 
Nowy klubowicz

Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Bartłomiej
Dołączył: 07 Lis 2018
Posty: 3
Skąd: Lędziny


Wysłany: 2018-11-07, 16:29   [B4 2.0 ABT] szarpanie, gaśnie na wolnych obrotach

Witam wszystkich!!

Chciałbym zapytać mimo, iż tematów już na tym forum przeczytałem wiele z podobnym problem jak u mnie. Mimo rad i sugestii zdał problem występuje.. Dotyczy szarpania, spadania obrotów na postoju, nie ma znaczenia czy to PB czy LPG. Dotychczas wymieniłem:
1. Świece
2. Kable zapłonowe
3. Silniczek krokowy
4. Silniczek krokowy LPG
5. Parownik
6. Przewody które wydawały się stare
7. Pompa paliwa
8. Filtry i olej
9. Ustawienie zapłonu
10. Podstawą gumowa uszczelka pod filtrem gaźnik

I przyznam szczerze, że po wymianie silniczka krokowego samochód się trochę uspokoił, nadal delikatnie szarpie jednak nie gaśnie. Co jeszcze sprawdzić Panowie i Panie?
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 200 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 6849
Skąd: Głogów



Wysłany: 2018-11-07, 17:39   

Nastawnik biegu jałowego i tps do sprawdzenia.
_________________
Moje OOOO
 
 
Barthezz90 
Nowy klubowicz

Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Bartłomiej
Dołączył: 07 Lis 2018
Posty: 3
Skąd: Lędziny


Wysłany: 2018-11-07, 18:03   

Jarewa napisał/a:
Nastawnik biegu jałowego i tps do sprawdzenia.


Dzięki za pomoc, powiesz mi jeszcze gdzie znajdę ten nastawnik i jak go sprawdzić?
 
 
Leo 
Od zawsze na forum



Silnik: 3B
Typ: b4
Nadwozie: Coupe Quattro
Imię: Adam
Pomógł: 104 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 2673
Skąd: Poznań


Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-11-08, 07:42   

Sprawdź jakie błędy ma komputer. Mój się diagnozuje bez problemu.
Jeśli szarpie to zapewne TPS masz do wymiany. Nastawnik to tzw. silniczek krokowy, który wymieniłeś, więc zostaje Ci wymiana przepustnicy. Tam się nie ma co popsuć więcej, to prosty silnik.
_________________
Audi Coupe S2 - 330 KM , 460 Nm
Audi Way of Life!
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Barthezz90 
Nowy klubowicz

Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Bartłomiej
Dołączył: 07 Lis 2018
Posty: 3
Skąd: Lędziny


Wysłany: 2018-11-08, 19:39   

Leo napisał/a:
Sprawdź jakie błędy ma komputer. Mój się diagnozuje bez problemu.
Jeśli szarpie to zapewne TPS masz do wymiany. Nastawnik to tzw. silniczek krokowy, który wymieniłeś, więc zostaje Ci wymiana przepustnicy. Tam się nie ma co popsuć więcej, to prosty silnik.


OK a możesz mi powiedzieć czy można to jakoś ustawić czy lepiej wymienić przepustnice i ten jak dobrze rozumie czujnik TPS?
 
 
leanbow 
Audi 80 Fan


Nadwozie: Sedan
Imię: Wsiewołod
Wiek: 22
Dołączył: 07 Sty 2018
Posty: 23


Wysłany: 2018-11-09, 02:12   

ja bym poradził zobaczyć na komputerze co tam się stało. bo prawdopodobnie wszystko co mógł wymieniłeś
 
 
WDR 
Nowy klubowicz

Silnik: PM
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Dołączył: 13 Sie 2018
Posty: 10
Skąd: Legnica


Wysłany: 2018-11-09, 16:19   

Jeśli praca silnika jest nierówna i szarpie silnikiem to przyczyną może być wypalone gniazdo zaworowe co się często zdarza na LPG przez jazdę na ubogiej mieszance - warto sprawdzić kompresję z próbą olejową.

Rozumiem, że palec i kopułkę rozdzielacza też wymieniłeś?

Ponadto w twoim silniku kąt wyprzedzenia zapłonu sterowany jest na podstawie czujnika spalania stukowego może on wymaga wymiany?

Odczyt błędów z silnika nic tu nie pomoże - nie ta generacja silników.
Prawda jest taka, że trzeba fachowca elektryka/elektronika samochodowego, który sprawdzi skopometrem czy zapłon jest OK zamiast wymieniać pół auta.
  
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 240 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 8656
Skąd: Zamość


Wysłany: 2018-11-09, 16:34   

WDR, w abt czujnik spalania stukowego? tylko w ostatnich rocznikach chyba były a kolega nie napisał z którego roku auto.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coć tu napiszesz :!: :!: :!:
Moja Audiana
  
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Leo 
Od zawsze na forum



Silnik: 3B
Typ: b4
Nadwozie: Coupe Quattro
Imię: Adam
Pomógł: 104 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 2673
Skąd: Poznań


Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-11-09, 16:35   

jak to nie pomoże, oczywiście, że pomoże, w moim ABT jest 5 bloków pomiarowych i pełna diagnoza tego co można, oczywiście, że podpiąć pod kompa trzeba!
_________________
Audi Coupe S2 - 330 KM , 460 Nm
Audi Way of Life!
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 200 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 6849
Skąd: Głogów



Wysłany: 2018-11-09, 17:01   

PieterB napisał/a:
w abt czujnik spalania stukowego? tylko w ostatnich rocznikach chyba były


W zadnym nie było.
_________________
Moje OOOO
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 240 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 8656
Skąd: Zamość


Wysłany: 2018-11-09, 18:55   

Jarewa, ty tam wiesz lepiej ;-)
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coć tu napiszesz :!: :!: :!:
Moja Audiana
  
 
 
WDR 
Nowy klubowicz

Silnik: PM
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Dołączył: 13 Sie 2018
Posty: 10
Skąd: Legnica


Wysłany: 2018-11-09, 19:05   

Jeśli silnik ABT ma 90KM i jest to Mono-Motronic firmy Bosch (czyli jednopunktowy wtrysk) to ma czujnik spalania stukowego.

Jeśli by nie było czujnika spalania stukowego to przy kopułce rozdzielacza byłby podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu sterowany (taki jak w Mono-Jetronic z B3 90KM).

P.S. Mono-Motronic zaczęto produkować gdzieś tak od 1990-1991 roku. Przypominam, że produkcję B4 rozpoczęto gdzieś tak w połowie 1991 roku.

Pozdrawiam
  
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 240 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 8656
Skąd: Zamość


Wysłany: 2018-11-09, 19:28   

WDR napisał/a:
Jeśli silnik ABT ma 90KM i jest to Mono-Motronic firmy Bosch (czyli jednopunktowy wtrysk) to ma czujnik spalania stukowego.
pokaż mi zdjęcie tego silnika i to gdzie on ma stukowego

WDR napisał/a:
Jeśli by nie było czujnika spalania stukowego to przy kopułce rozdzielacza byłby podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu sterowany (taki jak w Mono-Jetronic z B3 90KM).
z tego co mi się zdaje to w abt nie było czegoś takiego jak aparat z podciśnieniem
WDR napisał/a:
P.S. Mono-Motronic zaczęto produkować gdzieś tak od 1990-1991 roku. Przypominam, że produkcję B4 rozpoczęto gdzieś tak w połowie 1991 roku.
chyba chodzi Ci o mono-jetronic
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coć tu napiszesz :!: :!: :!:
Moja Audiana
  
 
 
WDR 
Nowy klubowicz

Silnik: PM
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Dołączył: 13 Sie 2018
Posty: 10
Skąd: Legnica


Wysłany: 2018-11-09, 20:40   

Kolego PieterB

zdjęcia Ci nie wyślę bo nie posiadam B4 natomiast wiem jak działa mono-jetronic (z tego co pamiętam to produkowany do 08.1989) oraz mono-motronic (produkowany chyba od 08.90).

W mono-motronic nie ma podciśnieniowego regulatora wyprzedzenia zapłonu tak jak napisałem wyżej. Jeśli silnik ABT posiada elektroniczną regulację kąta wyprzedzenia zapłonu to musi mieć czujnik spalania stukowego.

Silnik z monowtryskiem w B3 nie był produkowany przez pewien okres i sterowanie silnika PM - 89 różni się od sterowania PM - 8A.

Pozdrawiam
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 200 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 6849
Skąd: Głogów



Wysłany: 2018-11-09, 21:10   

WDR napisał/a:
Jeśli silnik ABT posiada elektroniczną regulację kąta wyprzedzenia zapłonu to musi mieć czujnik spalania stukowego


No to ci mówię że nie ma jako posiadacz nawet tego rocznika.

W B3 PM do 90r stosowali hmm własnie nie wiem co ale to było podcisnienie na aparacie zapłonowym, później PM w latach 90-91r był Mono Motronic 1.2.1 i to samo miał ABT w latach 91-92r mono motronic 1.2.1 w 92r roku była zmiana na mono motronic 1.2.3. i w żadnym nie było stukowego.
_________________
Moje OOOO
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga




forum audi a6 hamulce
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13