Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Sklep online samochodowych OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
MOTONET
Części online
Kup OC/AC
Maglownica
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B3 2.3 NG] Ng a digifant Transporter 2.5L  
Autor Wiadomość
kamil199x 
Audi 80 Fan


Silnik: NG
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Wiek: 25
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 22
Skąd: Bielsko


Wysłany: 2018-11-01, 17:49   [B3 2.3 NG] Ng a digifant Transporter 2.5L

witam zawstydzonyy_ zasnim tu przybyłem kopałem w internecie, ale albo zbyt słabo albo temat nie jest doprowadzony niigdy od A do Z,
Kieruję do państwa pytanie. Czy montował ktoś do silnika NG digifanta z VW trasportera 2,5 R5? nie chodzi mi strikte o podłączenie, a jedynie czy listwa pasuje p&p rozstawem na gniazda NG

pozdrawiam seredecznie okok :)
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 154 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3513
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2018-11-01, 18:41   

Chyba nikt na forum się nie chwalił (choć były rozważania), bo chyba ten wtrysk z Transportera posiada też indukcyjny czujnik położenia wału + koło chyba 60-2 i pewnie do tego aparat zapłonowy z jednym wycięciem na "impulsatorze" zamiast 4rech. Co do listwy to ludzie którzy przerabiali wtrysk na elektroniczny w NG to zespawali dwie listy z wczesnego 1.8 T 20V.
_________________
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
  
 
 
kamil199x 
Audi 80 Fan


Silnik: NG
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Wiek: 25
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 22
Skąd: Bielsko


Wysłany: 2018-11-01, 19:16   

maciek889, wiem, bo mam zespoloną listwe, ale bardziej zalezy mi na takiej nie spawanej tylko na listwie z T4 , posiadam efi na decu, i tka jak mowie interesuje mnie jedynie listwa z 2.5 benzyny, Bo bede zwlal głowice i robil porting w NG dlatego chce miec to juz poukladane na tip top , Bo auto jest wystrojone i jeździ ale buduje NG i nie ma miejsca na rzeźby
 
 
drumilehu 



Silnik: NG
Nadwozie: Sedan
Imię: Leszek
Wiek: 36
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 51
Skąd: Górzno Kuj-Pom


Wysłany: 2018-11-04, 20:59   

Cześć jeżeli nie chcesz rzeźbić odezwij się do k jet killers oni dorabiają własne listwy paliwowe.
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
h/k 
Audi 80Spec


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 314


Wysłany: 2018-11-04, 22:14   

Podpinam się pod temat.

Z czystej ciekawości się zastanawiam, czy jest możliwość zaprzęgnąć Digifanta 1.6 i podobne np. z ABK do NG? Czy są dostępne tez gotowe mapy, czy trzeba raczej modyfikować - o ile firmware Digifanta jest edytowalny?
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
  
 
 
kamil199x 
Audi 80 Fan


Silnik: NG
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Wiek: 25
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 22
Skąd: Bielsko


Wysłany: 2018-11-05, 19:38   

h/k, digifant z ABK jest pisany pod silnik R4, blizej do modyfikacji masz drogą digifanta z transportera, albo postawienia EFI na dec-u badz EE3+ w zaleznosci od pieniązków, dec w zupelnosci wystarczy silnikowi n/a okok , bo ma w zasadzie wystarczająco opcji ktore sa w stanie obsłuzyc NG , jedynie czego nie ma, to wyjsc na cewki pasywne, ale uklad w NG wystarcza przy dobrych świecach i kablach, obecnie mam takowy wtrysk w samochodzie, i NG moim zdaniem dopiero pokazuje pazury, bo jeżdzilem porobionym NG na k jecie, ale nie przemawiał do mnie dół ktory był mułowaty i nie tylko w tym jednym egzemplarzu, DEC daje możliwość dogrania zaplonu za pomocą mapy , mozna i bez tego ale zaplon niestety stoi i nie ma wplywu na kąt zaplonu co odbija sie na osiągach, DEC daje również wiele możliwości co do zmiany wtrysków, i latwiej go wysterować, przewaga polega tez na tym, że w zasadzie do strojenia drogowego wystarczy laptop, ktos kto ma pojecie jak działa AFR i jakie wartosci maja byc zachowane, szerokopasmówka i wskaźnik AFR, i mozna robic remapy, wgrywac kilka map w sterownik i bawic sie aż padnie motor zawstydzonyy_ z digifantem juz sie tak nie da bezradny_ dosc dużo spedzam czasu przy samochodzie i wprowadzam co chwila jakieś zmiany które póki co idą na plus niż w drugą strone, a NG nadaje sie do tego doskonale, bo ma bardzo duzo rozwiazań technicznych , które ułatwiają wspołprace ze sterownikiem zewnętrzym
Noi w zasadzie ostatni askpekt , to cena bo i ile digifant z t4 to rar, o tyle efi jestes w stanie skleic do kupy sam,

[ Dodano: 2018-11-05, 19:42 ]
drumilehu, wiem, i napisze, bo w zasadzie jestem ciekaw ile kostuje taka listwa, chociaż w sumie sama listwa mnie nie ratuje bo do tego trzeba reulator cisnienia paliwa, w moim przypadku 4 bary , przewody i wtryski pod tą listwe
 
 
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 154 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3513
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2018-11-06, 11:26   

kamil199x napisał/a:
bez tego ale zaplon niestety stoi i nie ma wplywu na kąt zaplonu co odbija sie na osiągach
Jak się zostawi sterownik zapłonu z NG + zrobi konwersje sygnału przepływomierza na map sensor to zapłon będzie chodził jak w oryginale. Nawet bez sygnału przepływomierza będzie jakaś regulacja po obrotach ale bez regulacji na obciążenie.
_________________
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
 
 
kamil199x 
Audi 80 Fan


Silnik: NG
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Wiek: 25
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 22
Skąd: Bielsko


Wysłany: 2018-11-06, 22:35   

maciek889, wiem o tym, bo obecnie pracuje nad tym, ale do tego potrzebny jest afr, zeby widziec zachowanie mieszanki podczas regulacji zaplonu, aczkolwiek po strojeniu bez konwersji, i po jej zalozeniu, auto odcinało przy 4500, okazało sie , że umknął jeden szczegół,
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 154 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3513
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2018-11-07, 09:04   

kamil199x napisał/a:
ale do tego potrzebny jest afr, zeby widziec zachowanie mieszanki podczas regulacji zaplonu,
Zapłon praktycznie nie ma wpływu na AFR. Zapłon stroi się słuchając spalania stukowego specjalnym sprzętem czy jak niektórzy po taniości tylko mikrofonem wrzuconym pod maskę. Do tego można by hamownią (drogową) sprawdzać rezultaty regulacji. Jeszcze nie wiadomo czy fabryczny czujnik nie cofa zapłonu i dopiero zastuka, gdy skończy się możliwość cofania z fabrycznego czujnika czy dopiero się nie pojawi. Najlepiej by było jakby się dało vagiem zobaczyć kiedy ECU zaczyna cofać zapłon.
_________________
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
  
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 200 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 6849
Skąd: Głogów


Wysłany: 2018-11-07, 10:25   

Ten czujnik się adoptuje sam więc potem nie sprawdzisz jego działania tylko podczas adaptacji. Później to tylko korekty.
_________________
Moje OOOO
 
 
kamil199x 
Audi 80 Fan


Silnik: NG
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Wiek: 25
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 22
Skąd: Bielsko


Wysłany: 2018-11-07, 10:31   

Jarewa, wiem, o tym, ale i tak musze miec w moim przypadku afr-a, bo mam ciut inaczej usawiony komputer, i musze zrobic pelny remap mapy VE ;-)

[ Dodano: 2018-11-07, 10:40 ]
maciek889, no niestety, vaga nie podepniesz pod NG przynajmniej 90-tki, bo sie nie da ze wzgledu na system kodow migowych, Bo próbowałem i vagiem i delphi. Z obserwacji lampą na nie zablokowanym steroniku NG, jest lekki odchył wartości , ale oscylucje on w granicach 1 do 2 stopni i na tym sie konczy, mialem problem bo komórka w DEC była ustawiona źle, i pojawiał sie problem z mocą i czasem wtrysku, bo po pewnym czasie jazdy, nagle auto dostało za dużo paliwa i kopciło jak diesel tracąc moc, po konsultacji z kim trzeba, sami tworcy byli w szkodu , ze w takiej konfiguracji to zostało wystrojone, bo komórka mnożyła wtryski x2 czyli auto miało parametry wtryskowe i czas lania jak V10, przez co też był problem z mapą zapłonu bo przy jej budowie NG konczyło przy 4500 z czarną chmurą z tyłu
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 200 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 6849
Skąd: Głogów


Wysłany: 2018-11-07, 12:33   

Z lampa to ty sprawdzisz statyczny a jak dynamiczny??
_________________
Moje OOOO
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
kamil199x 
Audi 80 Fan


Silnik: NG
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Wiek: 25
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 22
Skąd: Bielsko


Wysłany: 2018-11-07, 20:06   

Jarewa, wystarczy nie blokować sterownika w NG bezpiecznikiem , jak zablokujesz przekaznik pompy, to oborty rosną bo, staje na 15 ' na jałowym , bez blokowania widac jak praucuje
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 200 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 6849
Skąd: Głogów


Wysłany: 2018-11-07, 22:45   

Nie nie rozumiesz mnie wiec powiem inaczej to że ty lampą sprawdzałeś odchyłki nic nie znaczy bo sprawdzałeś statycznie gdzie silnik nie miał oporów.

A ja się pytam jak sprawdziłeś/sprawdzisz kiedy silnik był obciążony 100%? mapa zapłonu to nie tylko temperatura, czujnik stukowy i moc zadana, ale tez i czas prędkości tłoka moc aktualna. Maciek wspomniał o tym wyżej.
_________________
Moje OOOO
 
 
kamil199x 
Audi 80 Fan


Silnik: NG
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Wiek: 25
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 22
Skąd: Bielsko


Wysłany: 2018-11-08, 12:17   

Jarewa, LOGI, każda jedna usterka która wychodzi w samochodzie jest pakowana i wysyłana do analizy do ottomotive, gdzie wraca email zwrotny z podpowiedziami, sam robie z tym samochodem ogarniam tez innym, ale niestety nie jestem alfą i omegą okok i do wilu rzeczy sie przyznaję , że poprostu nie wiem co i jak zrobić :)

[ Dodano: 2018-11-08, 12:20 ]
Jarewa, Bo w zasadzie silnika NG nikt nie robi na moj sposób, wiec mam utrudnioną sytacje :) Bo modyfikacje N/A pochłaniają wiele wiecej czasu, o pieniązkach nie mowie, niz np sam swao 1.8T i jego modyfikacje :) Aczkolwiek, ludzie którzy zbdudowali mocną serię NG poprostu siedzą gdzieś z boku albo nie chcąc nic mówiec zwlaszcza za darmo :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania




forum audi a6 hamulce
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13