Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu




Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 2.3 NG] kąt wyprzedzenia zapłonu  
Autor Wiadomość
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 213 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7286
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-01-07, 11:02   

Twuj przelicznjk mi nie pasuje 35Hz powinno przy 850obrotach być koło 60Hz ale to jak będę w dom to jeszcze przelicze chyba że faktycznie masz te 500obr.

Nie ma pamięci nie ulotne NG kasuje się po odpoeciu aku.
_________________
Moje OOOO
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
szpilek
Audi 80 Fan


Silnik: NG
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Dołączył: 19 Mar 2017
Posty: 37


Wysłany: 2019-01-07, 11:16   

łatwo się liczy dla 600obr/min:
10 obr/s wału korbowego -> 5 obr/s wałka rozrządu
5 obr/s koła szczelinowego, mamy 5 szczelin -> 25 szczelin/s -> 25Hz

[ Dodano: 2019-01-07, 11:17 ]
jak cos źle to śmiało popraw mogłem coś pominąć
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 213 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7286
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-01-07, 12:16   

Dla 850 jest koło 14obr na s a to x5 daje koło 60Hz

A że masz 35Hz to obroty na granicy 500obr/min dla NG to tryb awaryjny. Przy tych obrotach sterowniki glupieja

I tu nasuwa się sporo pytań. Dlaczego silnik ma 500ob/min??
_________________
Moje OOOO
 
 
szpilek
Audi 80 Fan


Silnik: NG
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Dołączył: 19 Mar 2017
Posty: 37


Wysłany: 2019-01-07, 12:19   

ale na 1 obrót wału rozrządu i rozdzielacza przypadają 2 wału korbowego
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 213 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7286
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-01-07, 12:25   

A sory fakt pomyłka..

Mimo wszystko trzeba sprawdzić czy nie ma wypadanie zaplonow. Ten błąd z niczego się nie bierze może by było warto na probe dać drugi hall jak masz w zapasie.
_________________
Moje OOOO
 
 
szpilek
Audi 80 Fan


Silnik: NG
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Dołączył: 19 Mar 2017
Posty: 37


Wysłany: 2019-01-07, 12:54   

nie mam w zapasie ale będę coś szukał w takim razie. Jedno mnie dziwi skąd sterownik po włączeniu stacyjki wie że ma ten błąd skoro rozłączenie akumulatora kasuje błędy.

[ Dodano: 2019-01-07, 12:56 ]
ogólnie dzięki wielkie za pomoc Jarewa fajnie że masz czas i chęć dzielić się wiedzą :-)
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 213 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7286
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-01-07, 21:22   

CZasami zdarzało się mi że sterownik po kasowaniu pokazywał brednie, błędy które nie powinno być ale po odłaczeniu na dłuzej i zwieraniu klem. Problem z błędami ustąpywał.
_________________
Moje OOOO
 
 
szpilek
Audi 80 Fan


Silnik: NG
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Dołączył: 19 Mar 2017
Posty: 37


Wysłany: 2019-02-06, 15:56   

Co prawda nie jest to pytanie dotyczące tego wątku aczkolwiek ma związek z zapłonem :-)
Przymierzam się do wstawienia fajkocewek do NG czy podejdą takie z 4.0 tfsi?
https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplonowa-audi-s6-s7-a8-4-0tfsi-079905110j-6556480404
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 213 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7286
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-02-06, 16:30   

A czym chcesz to wysterować??
_________________
Moje OOOO
 
 
Leo 
Od zawsze na forum



Silnik: 3B
Typ: coupe
Nadwozie: Coupe Quattro
Imię: Adam
Pomógł: 105 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 2766
Skąd: Poznań


Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-02-06, 16:36   

pewnie emu.
_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P
 
 
szpilek
Audi 80 Fan


Silnik: NG
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Dołączył: 19 Mar 2017
Posty: 37


Wysłany: 2019-02-06, 16:47   

sam robię sterownik:D póki co mam swój sterownik efi teraz planuje sterownik zapłonu jak zabangla to może kiedyś full sekwencja:D pytanie czy podejdą na świece

[ Dodano: 2019-02-11, 11:54 ]
zakupiłem ostatnio cewki które chciałbym zamontować w moim NG. Są to cewki z 4.0 tfsi o numerze 079905110H.
Mają one 4 piny w załączniku zdjęcie kostki. Od prawej czerwono-żółty - zasilanie, brązowy - masa, następnie sterowanie i mam pytanie odnośnie ostatniego pinu, na jednej kostce jest on cienki co sugeruje że jest może iść do sterownika a na drugiej kostce jest jakby masowy z oczkiem do przykręcenia w głowice. Czy ktoś się orientuje od czego jest ten ostatni pin cewki? Dodam że cewka działa nawet bez jego podłączenia.


 
 
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 163 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3741
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2019-02-11, 12:36   

Wg. instrukcji wsadzania tych cewek do 1.8T to tam są dwie masy jedna dla strony wtórnej druga dla pierwotnej: https://www.fotosik.pl/zd...6e571027b593935
http://uploads.tapatalk-c...b9cf55d513e.jpg

Tutaj też coś jest na 6 stronie: https://drive.google.com/file/d/0B5GyBZSPVuA7QUVxbzVPbE9OeHc/view

W niektórych cewkach ale głównie z samochodów japońskich jednym kablem wraca informacja zwrotna dla ECU o tym czy zapłon nie wypadł na danym cylindrze.

Na ilu czujnikach i jakim kole wału dla nich chce zrobić zapłon. Kiedyś myślałem czy nie zrobić na aparacie z pojedynczym wycięciem (takim jak od 2.2T 10/20V) jako czujniku pierwszego cylindra (jak było w oryginale) ale dodatkowo byłby to punkt od którego mikrokontroler liczyłby zęby wieńca rozrusznika drugim czujnikiem. Bo chyba algorytmu do ogarniania dodatkowego koła z "brakiem 1 lub 2 zębów" bym nie ogarnął.
_________________
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
szpilek
Audi 80 Fan


Silnik: NG
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Dołączył: 19 Mar 2017
Posty: 37


Wysłany: 2019-02-11, 13:19   

dzięki widziałem tą instrukcję tyko zastanawiałem się po co taki gruby kabel na pinie masy sygnałowej:D
Całkiem możliwe że jest to sygnał zwrotny do ecu bo jak sprawdzałem oscyloskopem to pojawia się impuls w momencie zapłonu i jest zależny od czasu trwania iskry (chyba). Póki co chyba potraktuję to jako masę sygnału z ecu po prostu.
Jeśli chodzi o czujniki to chciałbym to oprzeć na ori czujniku halla wałka rozrządu i czujnika na wale korbowym. Co do drugiego to mam pomysł żeby wykorzystać klin koła pasowego ale nie wiem czy to wyjdzie jak nie to będę tam rzeźbił jakiś inny trigger.

[ Dodano: 2019-02-11, 13:22 ]
jeszcze byłoby fajnie jakby ktoś znał dwell time dla tych cewek:D po testach 3ms to ok 10A 2ms to ok 7A przy 12.6V iskra jest nawet przy 1ms ale widać że już nie taka mocna
 
 
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 163 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3741
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2019-02-11, 16:13   

W programie od ecumastera EMU są charakterystyki dla cewek 0221504024 i 0221504030 dla na 5A i 7A ale to chyba nie takie jak z TFSI.
_________________
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
 
 
szpilek
Audi 80 Fan


Silnik: NG
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Dołączył: 19 Mar 2017
Posty: 37


Wysłany: 2019-02-11, 16:54   

no właśnie z tego co czytam to ok 7A się daje więc doświadczalnie pozbieram czasy ładowania dla różnych napięć i zrobię mapę. One się nie będą tak grzały w ng bo nie będą siedziały w głowicy dzięki za pomoc
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80
Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13