Strona główna


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Audi 80 Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony, rabat
Audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 2.3 NG] Kolektory dokręcenie  
Autor Wiadomość
KM95 
Nowy klubowicz

Silnik: NG
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Kevin
Wiek: 25
Dołączył: 12 Wrz 2018
Posty: 9
Skąd: Warszawa


Wysłany: 2019-12-31, 21:18   [B4 2.3 NG] Kolektory dokręcenie

Witam mam kilka pytań a mianowicie mam zdemontowane kolektory z głowicy i będę musiał je zamontować nie wiem jakim momentem je dokręcić i czy kolejność dokręcania śrub ma znaczenie ? Kolejnym pytaniem jest czy jak mam zdemontowany aparat zapłonowy z głowicy to jest konieczność ustawiania kąta zapłonu czy wystarczy że zamontuję spowrotem aparat w głowicy i zgram to z symbolami na obudowie rozrządu wałkiem i wycięciem na aparacie ? Głowicę oddałem do remontu i muszę to wszystko poskładać a robię to 1 raz, proszę o wyrozumiałość. PS w którym konkretnie okienku mają być znaki na kole zamachowym i punkt "0" ma się przecinać z lewą czy prawą krawędzią okienka? Pozdrawiam
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 166 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3856
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2019-12-31, 21:48   

Jak byś sobie zaznaczył w jakim położeniu była obudowa aparatu względem głowicy to byś nie musiał ustawiać pod warunkiem że też byś trafił trybem aparatu w wałek w tej samej pozycji co przy wyciąganiu.
A ten fabryczny znacznik to dobry aby odpalić do ustawiania zapłonu.
KM95 napisał/a:
ma się przecinać z lewą czy prawą krawędzią okienka?
Ale patrząc z kierunkiem jazdy czy od przodu?

A śruby M8 to pewnie standardowo momentem 20-25NM się dokręca.
_________________
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 257 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9294
Skąd: Zamość


Wysłany: 2020-01-01, 12:17   

Nie bardzo wiem o jakie Wy tu lewej/prawej stronie mówicie - no ale..... To powinno wszystko wyjaśnić
https://www.audi80.pl/top...adu-vt93074.htm

maciek889 napisał/a:
Jak byś sobie zaznaczył w jakim położeniu była obudowa aparatu względem głowicy to byś nie musiał ustawiać pod warunkiem że też byś trafił trybem aparatu w wałek w tej samej pozycji co przy wyciąganiu.
raczej mu się to nie uda zważywszy na fakt że jeszcze głowice będzie ściągał
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
Daro_GST 
Audi 80 Maniak


Silnik: ABC
Typ: b4
Nadwozie: Coupe
Imię: Darek
Wiek: 32
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 52
Skąd: Kętrzyn


Wysłany: 2020-01-01, 20:35   

dolotowy wydechowy 25NM, a zapłon musisz na nowo ustawić.
 
 
KM95 
Nowy klubowicz

Silnik: NG
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Kevin
Wiek: 25
Dołączył: 12 Wrz 2018
Posty: 9
Skąd: Warszawa


Wysłany: 2020-01-01, 21:13   

Ok jutro odbieram głowicę z warsztatu i będę montował oczywiście napiszę jak mi poszło :) . Czy kolejność dokręcenia śrub kolektorów ma znaczenie czy nie? Pozdrawiam :)
 
 
Daro_GST 
Audi 80 Maniak


Silnik: ABC
Typ: b4
Nadwozie: Coupe
Imię: Darek
Wiek: 32
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 52
Skąd: Kętrzyn


Wysłany: 2020-01-01, 22:22   

Nie ma znaczenia, ale ja zawsze zaczynam od środka dokręcam śruby naprzeciwko siebie i na zmianę raz lewa raz prawa strona.
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7659
Skąd: Głogów


Wysłany: 2020-01-02, 14:42   

W NG jest dzielony kolektor wydechowy :-P czyli ma dwa srodki :-D
_________________
Moje OOOO
 
 
KM95 
Nowy klubowicz

Silnik: NG
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Kevin
Wiek: 25
Dołączył: 12 Wrz 2018
Posty: 9
Skąd: Warszawa


Wysłany: 2020-01-03, 10:23   

Głowica powoli się montuje w całość ale mam jeszcze kilka pytań ;) Z jakim momentem należy dokrecić łożyska wałka rozrządu oraz koło zębate wałka ?

[ Dodano: 2020-01-05, 18:57 ]
Witam ponownie wszystko złożone i ustawione na znaki ale silnik nie chce odpalić. Iskra jest paliwo dochodzi. Próbowałem kręcić aparatem zapłonowym ale bez zmian. Wiem że bez lampy stroboskopowej nie ustawie zapłonu idealnie ale na chwilę obecną aby tylko odpalił. Ktoś ma pomysły co może być nie tak ?
 
 
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 166 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3856
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2020-01-05, 22:16   

Kolejność przewodów masz dobrze ustawioną. Ustaw wałek rozrządu jak do jego wymiany i wtedy polec ma wskazywać na pierwszy cylinder.
_________________
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
KM95 
Nowy klubowicz

Silnik: NG
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Kevin
Wiek: 25
Dołączył: 12 Wrz 2018
Posty: 9
Skąd: Warszawa


Wysłany: 2020-01-06, 13:26   

Panowie poległem.. Rozrusznik kręci ale silnik nie odpala czasami prycha nie wykazuje chęci do zagadania. Mam kilka wątpliwości czy poprawnie wszystko złożyłem. Więc zapytam czy kolejność osadzenia oraz podłączenia wtryskiwaczy do rozdzielacza ma znaczenie ? Czytałem że wtrysk KE Jetronic ma wtrysk ciągły na wszystkie cylindry jednocześnie? Kolejną kwestią jest podłączenie kabli zapłonowych do kopułki nie zmieniłem kolejności ale w internetach podają zupełnie inną kolejność jak jest u mnie podłączone ale nawet jak podłączyłem w sposób jak znalazłem na innych stronach internetowych nie przyniósł żadnych zmian więc wróciłem do poprzedniego podłączenia. Znaki na rozrzadzie się pokrywają wyciecię na aparacie pokrywa się ze środkiem palca a mimo to silnik nie chce zagadać. Głowica jest po remoncie. I jeszcze jedno czy pasek rozrządu powinien wystawać 2mm poza krawędź koła pasowego wałka rozrządu ? Rolka napinacza oraz pompa wody nowe pasek też oczywiście. Mam dylemat bo 11 wracam spowrotem za granicę a muszę zostawić sprawny pojazd dziewczynie aby mogła dojeżdżać do pracy. Najważniejsze aby silnik odpalił potem kupię lampę stroboskopową i sobie ustawie zapłon byle by zagadał.. Samochód czekał na mnie pół roku czy możliwe jest to że paliwo w zbiorniku straciło przydatność do użycia? Może ktoś był by w stanie mi rozrysować łopatologicznie jak podłączyć poprawnie kable zapłonowe do kopułki
 
 
kamil199x 
Audi 80 Fan


Silnik: NG
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 41
Skąd: Bielsko


Wysłany: 2020-01-13, 09:22   

KM95, kabel pierwszego cylindra na kopułce ma być osadzony naprzeciw wtyczki czujnika halla
kolejność zapłonu 1-2-4-5-3 inaczej sie nie da. Ustawiając aparat na "0" zapomnij że odpalisz, bo ktoś musi kręcić a ty delikatnie przekręcaj aparat w lewo. Wtryski podają wszystkie, bo to full grupa. Sprawdź znaki na rozrządzie, Miałem taki sam przypadek, auto na holu nie odpalało, operacja zajęla dosłownie 10min bo kable wg wlasciciela były dobrze, a nie były plus aparat w pozycji zero. Jakbyś był ze Sląska to żaden problem abym to zrobił
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



Akumulatory samochodowe Audi 80

forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6, A7 :: forum bmw :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Jingle, radio, lektor ::
:: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 15