Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Tarcze, hamulce forum audi 80
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 2.3 NG] montaż sterownika wtrysków  
Autor Wiadomość
Krzysiekng80br 
Nowy klubowicz

Silnik: NG
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek ng80b4
Dołączył: 22 Kwi 2019
Posty: 4


Wysłany: 2019-04-22, 22:03   [B4 2.3 NG] montaż sterownika wtrysków

Witam jestem tu nowy. Piszę w sprawie montażu listwy wtryskiwaczy elektrycznych czy jest możliwość postawienia sterownika i wiązki z innego silnika z takowym sterowaniem paliwa.
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 108 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3447
Skąd: Olecko


Wysłany: 2019-04-22, 22:23   

Krzysiekng80br,
Zanim dołączysz do Polskiego Klubu Audi 80, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań.
Miło by było gdybyś przedstawił nam również swoją 80tkę w dziale Moje Audi 80


Popraw temat w tym wątku , bo sam opis
Cytat:
Audi 80 b4 2.3
nic tu nie wnosi.
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 163 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3805
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2019-04-23, 08:55   

Z tego co się orientowałem to co najwyżej z wczesnych VW transporterów T4 2.5 może by coś podeszło elektrycznie, późniejsze miały już czujnik indukcyjny na wale i trzeba by do tego dorzucić tarczę na wał i pewnie też wsadzić aparat zapłonowy z jednym wycięciem na tarczy halla zamiast czterech.
Pewnie też by listwa wtryskowa podeszła na rozstaw otworów tylko nie wiem jak na wysokość czy by się zmieściła.
Do tego pewnie T4ka ma inną przepustnicę, która nie będzie pasować p&p i dobrze by było ją włożyć bo tam jest potencjometryczny czujnik kąta otwarcia.
_________________
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
 
 
kamil199x 
Audi 80 Fan


Silnik: NG
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 34
Skąd: Bielsko


Wysłany: 2019-04-30, 05:47   

mam złożony elektroniczny wtrysk na tzw "świni" z ottomotive plan za niedługo to DET3+ bo prawdopodobnie wjedzie turbo (ale o tym osobny wątek niedługo). Teraz tak, pamietaj jedno, T4 miało dwa rodzaje zasilania wtryskowe, DIGIFANT (motor AAF i ACU) i SIMOS (AET, AVT, APL) Najleosza jest listwa wtryskowa z układu SIMOS ponieważ jest aluminiowa, i pasuje po przeróbce stopek, DIGIFANT ma plastikową listwę w zabudowie. Mając pojęcie, i rozpiske pinów steronika ECU i ZAPŁONU w 2,3 jesteś w stanie zrobić do nawet na EMU, jednak chcąc mieć serie bądź ciut więcej polecam DEC okok napewno jest to łatwiej wystroić niż archaicznego DIGIFANTA, ponieważ na garaż wjechało ABK które będzie postawione na innym sterowniku, łacznie ze zmianą wtrysków kilku rzeczy, i spokojnie myśle ze te 130KM zrobie łącznie ze zwiększeniem momentu.

Na zestawie k jet killers, postawiłem na chwile obecną 4 motory 2,3 , piąta stoi na placu z zestawem w pudle, potem wpada wyzej wspomniane ABK i konwersja w silniku 6A.

U siebie również mam złożone EFI w 2,3.
Moc w górę, moment poszedł znacznie do góry, na każdym biegu od dołu czuć że silnik jedzie jak należy. Po takim zabiegu daje Ci gwarancję że jesteś zadowolony z samochodu. gubi sie problem z montażem instalacji LPG, samochód mniej pali i zawstydza nie jedno nowe auto spod świateł :) zawstydzonyy_

ponadto, listwa wtryskowa to nie problem jeżeli masz kogoś kto potrafi spwać tigiem bo wtedy możesz zrobić takiego customa na własną ręke :)

Idąc tropem T4 to wszystko pasuje pod NG łącznie ze ssakiem i wydechowym bo sam czekam na odbiór kolektora wydechowego który jest robiony z t4 pod NG.....

Także, daj sobie spokój z DIGIFANTEM , bo moim zdaniem szkoda zachodu, zwłaszcza, że i taki motor robiłem, 2,3 na digi z T4. bo już piszac napisze to o czym zapomina wiekszość, :/ założenie to najmniejszy problem , pamietaj, że każdy motor indywidualnie dostał w fabryce mapę paliwa i osobne parametry, które np w 2,3 nie będą działać, i trzeba wszystko stroić od nowa, i o ile po montażu , DEC, DET, EMU, i układu stand alone , to żaden problem, bo np do strojenia DEC wystarczy umieć czytać i któś z sondą szerokopasmową oraz AFR, o tyle w digi nikt już nie chce grzebać , Bo ostatecznie 2,3 na digi skończyło na innym sterowniku , zostało wystrojone i bije na łeb na szyje wiekszość aut :) A mówiąc szczerze. Modyfikacje są zależne w tym silniku od głębokości portfela.......

P.s, dużo opisuje na fejsbukowej grupie Audi80 :)
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 163 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3805
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2019-04-30, 09:48   

kamil199x napisał/a:
mam złożony elektroniczny wtrysk na tzw "świni" z ottomotive plan za niedługo to DET3+ bo prawdopodobnie wjedzie turbo
Ten z ottomotive też ma mapsensor który obsłuży nadciśnienie a DET3 chyba nie ma dużo więcej opcji aby opłacało się przerzucać.
_________________
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
 
 
kamil199x 
Audi 80 Fan


Silnik: NG
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 34
Skąd: Bielsko


Wysłany: 2019-04-30, 10:13   

maciek889 napisał/a:
kamil199x napisał/a:
mam złożony elektroniczny wtrysk na tzw "świni" z ottomotive plan za niedługo to DET3+ bo prawdopodobnie wjedzie turbo
Ten z ottomotive też ma mapsensor który obsłuży nadciśnienie a DET3 chyba nie ma dużo więcej opcji aby opłacało się przerzucać.



tak, ale na DET3+ można bardziej dograć mapę zapłonu, i ma dwa wyjscia na sterowanie zaworem wolnych obrotów i zaworem turbiny, :-D nic jeszcze nie jest pewne, bedzie więcej to moze nie det a vems albo ee3+
 
 
Krzysiekng80br 
Nowy klubowicz

Silnik: NG
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek ng80b4
Dołączył: 22 Kwi 2019
Posty: 4


Wysłany: 2019-10-27, 20:37   

Cześć dawno nie odwiedzam forum z braku czasu.
A w sprawie zaczetego tematu zebrałem trochę grantów do 2.3
Sterownik od vw T4 2.5 AAF,listwe wtryskową wraz z kolektorem sącym i wydechowy, aparat zapłonowy, wszystkie czujniki.
Problem jest z dostępnością wiązki i tu ojej pytanie czy musi być kompletna z AAF czy można coś dorobić
 
 
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 163 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3805
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2019-10-27, 22:32   

Dorobić zawsze można na podstawie schematu (jeśli schemat nie zawiera błędów) jak zdobędziesz pasującą wtyczkę do ecu i osprzętu.
_________________
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Krzysiekng80br 
Nowy klubowicz

Silnik: NG
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek ng80b4
Dołączył: 22 Kwi 2019
Posty: 4


Wysłany: 2019-10-27, 22:39   

A jakimś schematem poratujesz
 
 
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 163 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3805
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2019-10-27, 22:42   

Napisz z jakiego kody silnika masz ten wtrysk.

[ Dodano: 2019-10-27, 22:43 ]
kamil199x napisał/a:
maciek889 napisał/a:
kamil199x napisał/a:
mam złożony elektroniczny wtrysk na tzw "świni" z ottomotive plan za niedługo to DET3+ bo prawdopodobnie wjedzie turbo
Ten z ottomotive też ma mapsensor który obsłuży nadciśnienie a DET3 chyba nie ma dużo więcej opcji aby opłacało się przerzucać.



tak, ale na DET3+ można bardziej dograć mapę zapłonu, i ma dwa wyjscia na sterowanie zaworem wolnych obrotów i zaworem turbiny, :-D nic jeszcze nie jest pewne, bedzie więcej to moze nie det a vems albo ee3+

Tylko te dwa wyjścia w DET3 są współdzielone z wtryskiwaczami, choć od którejś wersji jako trzecie można używać wyjścia częstotliwościowego z zewnętrznym tranzystorem. W trybie fuel inplant nie ma też opcji sterowania zaworem obrotów tylko doładowania (które można przerzucić na wyj. częstotliwościowe jeśli chce się mieć dwa banki wtryskiwaczy). I DET3 ma przewagę w można do zapłonu sobie korektę od temperatury płynu i powietrza dorzucić.
_________________
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
 
 
Krzysiekng80br 
Nowy klubowicz

Silnik: NG
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek ng80b4
Dołączył: 22 Kwi 2019
Posty: 4


Wysłany: 2019-10-27, 22:46   

Chodzi ci o kod silnika?
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 251 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9149
Skąd: Zamość


Wysłany: 2019-10-28, 18:07   

Maćku - napisał wyżej że AAF
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
kamil199x 
Audi 80 Fan


Silnik: NG
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 34
Skąd: Bielsko


Wysłany: 2019-11-02, 11:12   

dwa banki nie są możliwe w NG ze względu na nieparzystą ilość cylndrów, Próby odbywały sie na wszelaki sposób i bez rezultatu. Det jak sie okazuje ma problem obsługi R5 bo obsługuje 4 wtryski, w r6 pokroju BMW odziwo działa, ale nie w R5 gdzie silnik bardzo mocno kuleje przy pracy. Co za tym idzie dalej temat ciągnąc, NG ma do bani rozwiązany uklad zapłonu na sterowaniu 5V co przy dużym obciążeniu nie idzie tego zgrać z AFR . Dlatego też metodą prób i błędów połączyłem zewnętrzny sterwnik z pinem modułu zapłonowego co dało możliwość 12V-ego sterpwania zapłonem w trybie wycofywania zapłonu. Nic więcej poza trigerem nie da sie ugrać z tym silnikiem, jeżeli sterownik ogranicza możliwości, Ottomotive miało temat na stole ale nie było faz testów drogowych. Det wycofywał kilka lat wstecz zapłon w uturbionym NG ale tylko na instalacji gazowej. wartości zadawane były na blisko 40' aż motor sie przekręcił i padł. bezradny_ Digifanta 1 spinałem ze sterownikiem DEC z tym że w ABK przeszło to strojenie po AFR i jest różnica. w temacie NG warto założyć jeszcze przepustnice z TPS np z V6 2.6 bądź 2.8 i pobawić sie we wzbogacanie TPS-em zamiast stosować go tylko do zerowego spalania rotfl Działa to w 100% i widać reakcje na afr (jak bede stroił finalnie nagram)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga




forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13