Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Sklep online samochodowych OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
MOTONET
Części online
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 2.3 NG] Prośba o podpatrzenie podłączenia silnika krokow  
Autor Wiadomość
adamquattro 
Nowy klubowicz

Silnik: JK
Typ: b2
Nadwozie: Sedan
Imię: Adam
Dołączył: 14 Kwi 2019
Posty: 3
Skąd: podWawa


Wysłany: 2019-04-15, 12:43   [B4 2.3 NG] Prośba o podpatrzenie podłączenia silnika krokow

witam, powoli doprowadzam swoją audi 100 c4 2.3 aar do ładu ( z góry przepraszam że piszę na waszym forum, jednak od kiedy przeglądam oba fora i ogólnie szukam rozwiązania problemów to wydaje mi się że forum audi80 jest bardziej ogarnięte a i ludzie mają większą wiedzę, mam nadzieję że mnie nie wyrzucicie :-)
A więc tak, podjąłem się zadania odpalenia na benzynie i wywalenia LPG ponieważ w opinii na pojazd historyczny mam zaznaczenie że instalacja musi być wymontowana. LPG miał zakładane 13 lat temu więc od 12 zapewne na benzynie nie chodził. Wymieniłem pompę i filtr paliwa wyczyściłem bak, namordowałem się żeby pompa paliwa wogóle zaczęła podawać paliwo ale to już inna historia, po podniesieniu talerzyka rozdzielacza ze 2 mm po strzałach odziwo zagadał tylko trzeba go było trzymać na wysokich obrotach, po kolejnym czytaniu forum i znalezieniu ukrytej zasyfionej śrubki regulacji dawki udało mi się wstępnie ustawić wolne obroty. Więc zabrałem się za wymontowywanie gazu i tu zaczęły się niewiadome. Silnik krokowy widać że kombinowany wszystkie węże nie oryginalne i teraz pytania
1- silnik krokowy posiada strzałkę zapewne przepływu powietrza, rozumiem że strzałka powinna iść w stronę gumy przepływomierza tak ?
2- z tyłu na dole kolektora ssącego wychodzi taka zagięta rurka ( spróbuję dodać zdjęcie) która była podłączona do węża krokowiec- rozpylacz gazu ale widzę że ten króciec też jest nieoryginalnie doklejony do trójnika, czy ona powinna być wpięta do tego węża czy gdzieś indziej ?
3- na wyjściu odmy z silnika na tym grzybku, oprócz metalowej rurki do gumy przepływomierza jest jeszcze jakiś mniejszy króciec który u mnie jest zaślepiony, gdzie on powinien iść
4- obojętnie w którą stronę podepnę krokowy to na wolnych obrotach guma w strone silnika jest zciśnięta zassana a jak dodam gazu to dopiero ją rozpręża, czy tak powinno być

Ogólnie już w tym momencie całkiem ładnie by pracował gdyby nie powrócił problem który również na LPG występował. Póki jest zimny jest wszystko w porządku, ale gdy mocno się zagrzeje to obroty rosną do 2 tys ( dokładnie ile nie wiem bo obrotomierz nie działa :-) miałem nadzieje że po odłączeniu lpg problem ustanie ale jednak nie. Przy czym jak już się rozpędzi to próbowałem odłączać czujniki krokowy sondę wszystko po kolei i w sumie na żadnym nie było reakcji, ale zanim wszystko pomału posprawdzam to jeszcze długa droga. I jeszcze może jedno pytanie nie silnikowe którego jeszcze nie szukałem w szukajce i boję się zapytać ale zaptam jak już się rozpisałem niemało
5- Auto z rok nie było używane, teraz podczas grzebania zauważyłem że wywala mi płyn wspomagania przez nakrętkę zbiorniczka i to w dużych ilościach, a nawet nie kręciłem kołami w garażu, zanim odstawiłem samochód zrobiłem nim z 10 tyś km i wszystko było dobrze, co to może być

Przepraszam że aż tak się rozpisałem, pozdrawiam Adam

DSC_3570.jpg
rurka zaznaczona śrubokrętem
Plik ściągnięto 6 raz(y) 144,85 KB

 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 163 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3712
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2019-04-15, 16:06   

adamquattro napisał/a:
1- silnik krokowy posiada strzałkę zapewne przepływu powietrza, rozumiem że strzałka powinna iść w stronę gumy przepływomierza tak ?
Nie. Ma być jak powietrze płynie czyli z gumy do kolektora ssącego.
adamquattro napisał/a:
2- z tyłu na dole kolektora ssącego wychodzi taka zagięta rurka ( spróbuję dodać zdjęcie) która była podłączona do węża krokowiec- rozpylacz gazu ale widzę że ten króciec też jest nieoryginalnie doklejony do trójnika, czy ona powinna być wpięta do tego węża czy gdzieś indziej ?
Tu http://www.oemepc.com/aud...art_id/0/lang/e masz schemat jak to wyglądało w oryginale. Do tej rurki odchodził trójnik na wężu idącym z gumy przepływomierza do zaworu obrotów.
adamquattro napisał/a:
3- na wyjściu odmy z silnika na tym grzybku, oprócz metalowej rurki do gumy przepływomierza jest jeszcze jakiś mniejszy króciec który u mnie jest zaślepiony, gdzie on powinien iść
Rysunek dużo nie mówi: http://www.oemepc.com/aud...1/lang/e#sec_1A później zobaczę czy mam coś takiego w 5 cylindrówkach które u mnie stoją.
adamquattro napisał/a:
4- obojętnie w którą stronę podepnę krokowy to na wolnych obrotach guma w strone silnika jest zciśnięta zassana a jak dodam gazu to dopiero ją rozpręża, czy tak powinno być
Tak w miarę normalne. Jak jeszcze rurka nie zmęczona życiem to zwykle się nie zapada tak.

adamquattro napisał/a:
Ogólnie już w tym momencie całkiem ładnie by pracował gdyby nie powrócił problem który również na LPG występował. Póki jest zimny jest wszystko w porządku, ale gdy mocno się zagrzeje to obroty rosną do 2 tys
Może masz po prostu podkręcona na przepustnicy, że nawet nie załącza styku czujnika zamkniętej przepustnicy.

Ten wtrysk będzie miał wywalone na regulacje obrotów gdy:
1. czujnik zamknięcia przepustnicy nie zadziała (choć często da się jeździć bez niego).
2. Napięcie na środkowym pinie czujnika położenia przepływomierza będzie powyżej 0,20V na zapłonie przed odpaleniem.
3. Oba powyższe nie będą spełnione ale do silnika będzie szło za dużo powietrza przez nieszczelności albo źle wyregulowaną przepustnicę. Kiedyś chciałem wyeliminować spadek obrotów do 500 to podkręciłem sporo regulacje przepustnicy dosunąłem czujnik aby się załączał i wtedy uzyskałem efekt podobny jak u ciebie. Nie wiem czy to też powyżej pewnego napięcia z czujnika przepływomierza się nie załącza regulacja czy po prostu jak są za wysokie obroty to też nie startuje.
Widziałeś ten poradnik: https://drive.google.com/file/d/0B_ZOP1d7xipBMG1DTDAzUHlDUkk/view?usp=sharing ?
_________________
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
  
 
 
adamquattro 
Nowy klubowicz

Silnik: JK
Typ: b2
Nadwozie: Sedan
Imię: Adam
Dołączył: 14 Kwi 2019
Posty: 3
Skąd: podWawa


Wysłany: 2019-04-24, 18:34   

maciek889 napisał/a:
adamquattro napisał/a:
Ogólnie już w tym momencie całkiem ładnie by pracował gdyby nie powrócił problem który również na LPG występował. Póki jest zimny jest wszystko w porządku, ale gdy mocno się zagrzeje to obroty rosną do 2 tys
Może masz po prostu podkręcona na przepustnicy, że nawet nie załącza styku czujnika zamkniętej przepustnicy.

Ten wtrysk będzie miał wywalone na regulacje obrotów gdy:
1. czujnik zamknięcia przepustnicy nie zadziała (choć często da się jeździć bez niego).


w końcu miałem czas usiąść do audi, w wielka sobotę :-/ i okazało się właśnie że czujnik zamknięcia przepustnicy wogóle nie dotykał, ktoś chyba podkręcał na lince jak nie miał wolnych obrotów. Węże od krokowego poogarniałem, wstępnie ustawiłem obroty, niestety nie wiem na ile bo wciąż obrotomierz nie działa, lecz chodził godzinę i nie było za dużych skoków obrotów więc chyba idzie w dobrym kierunku.
Poradnik właśnie czytałem jak i kilka innych tematów wcześniej odnośnie regulacji wtrysku mechanicznego przy użyciu miernika elektrycznego, cóż, chyba jednak muszę nauczyć się wkońcu jego obsługi :-)
Ważniejsze że mógłbym już niedługo na przegląd techniczny jechać gdyby jeszcze nie problem wycieku ze zbiorniczka wspomagania, gdy odkręcam korek wiedzę strumień prawie pod samą nakrętkę, jak tylko zakręcę wywala, musi być coś z przepływem nie tak, spotkał kogoś może podobny problem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga




forum audi a6 hamulce forum audi 80


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 12