Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[C4 2.3 AAR] po rozgrzaniu szarpie prawdopodobnie zalewa  
Autor Wiadomość
adamquattro 
Nowy klubowicz

Silnik: JK
Typ: b2
Nadwozie: Sedan
Imię: Adam
Dołączył: 14 Kwi 2019
Posty: 6
Skąd: podWawa


Wysłany: 2019-10-01, 19:52   [C4 2.3 AAR] po rozgrzaniu szarpie prawdopodobnie zalewa

Witam, mam problem z moją setką. Jakiś czas temu wyrzuciłem gaz wymieniłem pompę filtr paliwa wyczyściłem bak i udało mi się odpalić na benzynie, wcześniej nie chodził na benzynie zapewne od ładnych paru lat. Kilkakrotnie rozgrzewałem go na podwórku, chodził po dwie godziny i było wszystko dobrze, aż przyszedł dzień wycieczki na przegląd. Po pokonaniu może 5 km zaczął szarpać i przerywać, coraz mocniej aż wkońcu stanął, próby kręcenia skutkowały chwilowym odpaleniem lecz wogóle nie chciał wkręcać się na obroty przerywał i za chwilę gasł. Po 10 minutowym ostygnięciu udało mi się wrócić do domu. Na drugi dzień zimny chodzi znowu dobrze, po nagrzaniu stracił obroty, doszedłem że gorący krokowy zaczyna dusić a na odpiętym obroty wracają. Niestety jak już porządnie po garach dostanie i złapie wyżej opisane szarpanie to już odpięty krokowy nie pomaga, nawet założyłem zamiast niego na chwilę śrubę regulacyjną gazu, też nie pomaga. Odłączałem czujniki temperatury sondę nastawnik i chyba wszystko co mogłem i nic nie pomaga, jak już zacznie przerywać to niedługo potem staje całkiem. Wzkazówkami może być to że chwilę przed przerywaniem zaczyna strzelać w wydech przy zchodzeniu z obrotów oraz to że na LPG przed odstawieniem samochodu 1,5 roku temu było wszystko dobrze, zrobiłem nim całkiem sprawnie 10 tyś km.Po przerwie w eksploatacji przestał działać obrotomierz i wyświetlacz komputera błedów ale to chyba bez związku. Świece kable i kopułka były wymieniane, dawka ustawiona tak że po wypieciu nastawnika nic się nie zmienia. Proszę Was o poradę co to może być co mogę sprawdzić, pozdrawiam Adam
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
kamil199x 
Audi 80 Fan


Silnik: NG
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 36
Skąd: Bielsko


Wysłany: 2019-10-23, 05:46   

czujnik halla
 
 
adamquattro 
Nowy klubowicz

Silnik: JK
Typ: b2
Nadwozie: Sedan
Imię: Adam
Dołączył: 14 Kwi 2019
Posty: 6
Skąd: podWawa


Wysłany: 2019-11-29, 20:36   

problem po części rozwiązałem, co ja się nie nawymieniałem napodmieniałem i nakombinowałem. Podczas wcześniejszej wymiany pompy paliwa przy montażu przycisnąłem przewód powrotny korpusem pływaka do baku i się robiło ciśnienie w układzie, jakoś odpaliłem pojechałem na przegląd i nawet 40 km zrobiłem bez problemów, następnego dnia znów zaczęło czasami odcinać, ostatnim tchnieniem ( bo już w głowie miałem wrzucenie gazu z powrotem) sprawdziłem wtryski bo to ostatnie co mi przychodziło do głowy, dwa lały ciurkiem, musiały się uszkodzić gdy było ciśnienie w układzie bo miesiąc wczesniej były sprawdzane i również był jeden wymieniony. Chwilowo nawet równo pracuje, ale chciałbym ustawić zapłon i mam pytanie, żeby przejśc w tryb serwisowy muszę zrobić zworkę miedz czarną kostką a brązową, i jak poznam że on przeszedł w ten tryb i nie będzie mi zapłonu regulował, czy jest jakaś zmiana ? bo zwierałem i żadnej zmiany nie było a ktoś pisał że obroty zmienia
 
 
kamil199x 
Audi 80 Fan


Silnik: NG
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 36
Skąd: Bielsko


Wysłany: 2019-12-01, 04:34   

wzrastają obroty, zapłon możesz ustawić na lapmie z wymuszeniem kąta zapłonu . wartość nastawcza 15 +/- 1'. popatrz czy dobrze robisz zworkę , bo z tego co wiem trzeba zrobić zwore na 3 pinach. Ewentualnie znaleźć przekaźnik 215 z wtykiem na bezpiecznik , audi 80/90 z tym motorem i ogólnie na k jecie takie miały.
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 218 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7538
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-12-01, 08:41   

Zworkę robi się Lini K z masą czyli dwa piny to nic innego jak tryb serwisowy tez do odczytania kodów migowych, przy dobrym silniku obroty spadają około 500-600obr, wzrost obrotów świadczy o nieszczelności albo ktoś grzebał przy przepustnicy...

Taki sam tryb serwisowy jest w nowszym ABK - wyłączenie zaworu biegu jałowego , kąt zapłonu sztywny na zero.
_________________
Moje OOOO
 
 
kamil199x 
Audi 80 Fan


Silnik: NG
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 36
Skąd: Bielsko


Wysłany: 2019-12-01, 19:55   

Jarewa, czy aby napewno? Robiłem NG które było od fabryk nie ruszone z przebiegiem 160tyś i w każdym jednym NG po zrobieniu zwory na linii "K" tak samo jak przez wtyk bezpiecznika obroty wzrastały o okolo 200 rpm, o nieszczelności w układzie nie ma najmniejszej mowy
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 218 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7538
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-12-01, 20:24   

Na pewno to się bierze z działania zaworu biegu jałowego, wiesz jak działa i jak wygląda to łatwo ci będzie to skumać ;)

Zawór po odłączeniu zasilania nie zamyka się 100% przechodzi na drugą stronę z otwarciem 10%. To zresztą jest regulowane i powinno być zalakowane (ale ja wiem ze ludzie lubią tym kręcić)

No to teraz sobie pomyśl jak silnik zejdzie poniżej 800obr jak to 100% zamknięty zawór? Zawór na biegu jałowym powinien być wysterowany na około 30% (otwarcie 30%) Skoro odpięcie zaworu czy tam trybu serwisowego wysteruje na 10%( zawór otwarty 10%) to obroty wzrosną ? czy spadną?? Logicznie ze spadną bo jak wzrastają to mówi tylko o tym ze zawór był zamknięty 100% (czyli wysterowany na 0%), no to zatem co jest nie tak dlaczego silnik ma więcej powietrza? znowu są dwie opcje albo łyka lewe powietrze przed przepustnica i zaworem, albo ktoś znowu przestawił zderzak przepustnicy ( bo ludzie też lubią sobie tam pokręcić )..
_________________
Moje OOOO
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi



Akumulatory samochodowe Audi 80

forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13