Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 2.6 ABC] Płyn chlodniczy  
Autor Wiadomość
ToOmasZeQ 
Nowy klubowicz

Silnik: ABC
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Sebastian
Wiek: 25
Dołączył: 16 Lis 2019
Posty: 5
Skąd: Jelenia


Wysłany: 2019-11-16, 07:26   [B4 2.6 ABC] Płyn chlodniczy

Witam wszystkich. Mam problem który nie daje mi spokoju. Otwieram nowy temat bo to mój pierwszy post. Jeżeli coś nie tak to proszę o przekierowanie tematu.
A więc tak:
*Rano płyn chłodniczy kiedy silnik jest zimny poziom plynu mam na minimum,po przejechaniu kilku kilometrów poziom płynu podnosi się o jakieś 5cm w zbiorniczku.
*Gdy odkręcę korek zbiorniczka zar po zgaszeniu auta na ciepłym podnosi poziom płynu w zbiorniczku o jakieś 2cm(praca do 2,5 tys obrotów)
*Po 5 minutach od zgaszenia w zbiorniczku już nie ma ciśnienia.
* Robiłem test na CO2, płyn po 4 minutach pracy na obrotach od 2-4 tys nie zmienił koloru i pozostał niebieski. Jednak gdy zgasiłem auto po teście wywaliło mi płyn przez rurkę (około 1,5litra)
*Węże podczas pracy silnika na ciepłym da radę ścisnąć (nie są twarde jak kamień)
* Wskazówka temperatury raz pokazuje 90, raz 80 stopni
*Wentylatory załączają się przy 92-95 stopniach
* Płynu nie ubywa, poziom oleju się nie podnosi, mazi na korku oleju nie ma
*Auto przy przełączaniu na gaz na wolnych obrotach gaśnie ( jeżeli dodam lekko gazu przełącza się i pracuje dalej.
Auto ma 5 letnia instalacje LPG firmy BRC.
Moje pytanie brzmi czy wszystko jest ok czy jest coś niepokojącego ?
_________________
Audi 80 B4 Avant 2.6 v6
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 164 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3812
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2019-11-16, 10:48   

Jedynie może korek ci nie trzyma ciśnienia skoro po 5 minutach nie ma ciśnienia.

ToOmasZeQ napisał/a:
Wskazówka temperatury raz pokazuje 90, raz 80 stopni

To chyba niemal norma w V6kach, tutaj inny klubowicz walczył dużo i nic nie pomagało: https://www.audi80.pl/v6-...ura-vt37238.htm
W późniejszych modelach naprawili ten problem przez elektroniczne sterowanie wskazówki płynu i dla temperatury 80-105 stopni wskazówka pokazuje zawsze 90.
_________________
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
 
 
ToOmasZeQ 
Nowy klubowicz

Silnik: ABC
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Sebastian
Wiek: 25
Dołączył: 16 Lis 2019
Posty: 5
Skąd: Jelenia


Wysłany: 2019-11-16, 13:16   

Dzięki kolego za pomoc :-) a poziom płynu który się zmienia ciepły zimny jest dopuszczalny ?ta różnica jakieś 5cm?
_________________
Audi 80 B4 Avant 2.6 v6
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 254 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9194
Skąd: Zamość


Wysłany: 2019-11-16, 16:08   

ToOmasZeQ napisał/a:
a poziom płynu który się zmienia ciepły zimny jest dopuszczalny ?
a widziałeś by kiedyś gdzieś było inaczej? takie są prawa fizyki i tego nie zmienisz :-)
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
ToOmasZeQ 
Nowy klubowicz

Silnik: ABC
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Sebastian
Wiek: 25
Dołączył: 16 Lis 2019
Posty: 5
Skąd: Jelenia


Wysłany: 2019-11-16, 16:17   

Dzieki okok wcześniej miałem astrę 1.6 i tak się nie dzialo. Jest to moja pierwsza V6 i może jestem przewrażliwiony,dlatego wole dmuchać na zimne. Jeszcze raz dzięki za pomoc okok
_________________
Audi 80 B4 Avant 2.6 v6
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 254 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9194
Skąd: Zamość


Wysłany: 2019-11-16, 16:23   

ToOmasZeQ napisał/a:
wcześniej miałem astrę 1.6 i tak się nie dzialo.
nie możliwe, rozgrzany płyn zawsze zwiększa objętość względem zimnego - to nie zależy od auta
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 218 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7539
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-11-16, 18:05   

PieterB napisał/a:
nie możliwe


możliwe, to efekt jak węże "puchną" ale znów co niektórym daje efekt uszkodzonego korka bo węże puchną. Tak że to błędne koło...

Im twardsze węże tym mniej stabilny poziom w zbiorniczku
Im miększe węże tym bardziej stabilny poziom w zbiorniczku
_________________
Moje OOOO
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 254 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9194
Skąd: Zamość


Wysłany: 2019-11-16, 18:15   

Jarewa napisał/a:
PieterB napisał/a:
nie możliwe


możliwe, to efekt jak węże "puchną" ale znów co niektórym daje efekt uszkodzonego korka bo węże puchną. Tak że to błędne koło...

Im twardsze węże tym mniej stabilny poziom w zbiorniczku
Im miększe węże tym bardziej stabilny poziom w zbiorniczku
no tu masz rację - mój błąd ;-)
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
ToOmasZeQ 
Nowy klubowicz

Silnik: ABC
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Sebastian
Wiek: 25
Dołączył: 16 Lis 2019
Posty: 5
Skąd: Jelenia


Wysłany: 2019-11-16, 21:35   

Wielkie dzięki Panowie za pomoc okok będę spokojniejszy :-)

Pozdrawiam Sebastian.
_________________
Audi 80 B4 Avant 2.6 v6
 
 
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 115 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3470
Skąd: Olecko


Wysłany: 2019-11-16, 23:44   

ToOmasZeQ,
Zanim dołączysz do Polskiego Klubu Audi 80, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań.
Miło by było gdybyś przedstawił nam również swoją 80tkę w dziale Moje Audi 80
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
Slawo777 
Władca pierścieni


Silnik: AAH
Nadwozie: Coupe
Imię: Sławek
Pomógł: 24 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 641
Skąd: Małopolska


Wysłany: 2019-11-17, 00:10   

Cześć :-) Ja miałem problem z korkiem wyrównawczego jeśli on w Twojej ryje beret to go zmień. Nawet gdzieś pisałem na forum. Jedno jest pewne że wymieniłem tego z jedną hmm sprężyną na dwa małe koreczki. Jeden zasysa a drugi spuszcza ciśnienie.Te korki działają git.Pozdrawiam
_________________
http://www.audi80.pl/b4-c...4637.htm#810521
Moje sunia:
Audi COUPE 2.8 AAH+Blos
 
 
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 447


Wysłany: 2019-11-17, 13:53   

Ważne, by kupić dobry korek. W ABK miałem bardzo nieprzyjemne doświadczenie z nowym tanim "allegrowym" zapakowanym w woreczek Febi (nie puszczał ciśnienia ile trzeba, tylko dużo wyżej) i z tego powodu wleciał potem używany oryginał.
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



Akumulatory samochodowe Audi 80

forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15