Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 ABC] wymiana uszczelniacza wałka  
Autor Wiadomość
klejon 
Audi 80 Fan


Typ: b4
Imię: piotr
Wiek: 40
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 27
Skąd: Białystok / Sokółka


Wysłany: 2014-03-18, 12:59   [B4 ABC] wymiana uszczelniacza wałka

panowie jak wygląda sprawa wymiany uszczelniacza wałka ( chodzi o wałek rozrządu prawej głowicy, z przodu ) ponieważ mam tam wyciek oleju. Czy dużo z tym roboty i jak wygląda cały proces naprawczy?
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
aldi 
Pomógł wszystkim



Silnik: ABC
Nadwozie: Sedan
Imię: Albert
Pomógł: 398 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 7148
Skąd: k. Radzyń Podlaski


Wysłany: 2014-03-18, 13:17   

Musisz rozpiąć rozrząd i zdjąć kółko z wałka co może być trudne na zamontowanym wałku. Najlepiej by było mieć ściągacz a tak można próbować lekko podważać i lekko stuknąć młotkiem w nie do końca wkręconą śrubę trzymającą kółko.
Simmerring jeśli nie da się go wydłubać niczym ostrym można wkręcić w niego wkręta i wyciągnąć albo zdjąć pokrywę i odkręcić podporę wałka w której siedzi.
_________________
Podstawy pisania w sieci i nie tylko.
:idea: Ważna informacja dla osób piszących kilka swoich wiadomości po kolei :idea:
Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i ty
 
 
klejon 
Audi 80 Fan


Typ: b4
Imię: piotr
Wiek: 40
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 27
Skąd: Białystok / Sokółka


Wysłany: 2014-03-18, 13:43   

dzieki za sybką odpowiedź. Czyli za dużo roboty z tym nie ma, a ściągacz chyba załatwię. Jaki proponujesz uszczelniacz - ASO czy zamiennik.
 
 
Slawo777 
Władca pierścieni


Silnik: AAH
Nadwozie: Coupe
Imię: Sławek
Pomógł: 24 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 642
Skąd: Małopolska


Wysłany: 2014-03-18, 20:58   

Cześć :-) Jedno jest pewne rozglądnij się po forum za opiniami firm dobrych uszczelniaczy lub kup w ASO.W takie rzeczy lepiej inwestować.Ja osobiście nie chciałbym tego robić co 10000 tyś km.Co do uszczelniacza jak pisze Aldi cierpliwość i pomysłowość. Miałem śrubokręt zrezany do tych celów.Teraz mam tzw. młoteczek do wyciągania ale i tak zawsze nacinam powłokę gumową uszczelniacza z kilku stron żeby nie narobić szkód i go spokojnie wprowadzić nie robiąc szkód na wałku.Pozdrawiam :-)
_________________
http://www.audi80.pl/b4-c...4637.htm#810521
Moje sunia:
Audi COUPE 2.8 AAH+Blos
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
radekmc 
Audi 80 Mastach



Silnik: ABC
Nadwozie: Avant
Imię: Radek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 145
Skąd: Lebelskie


Wysłany: 2014-03-22, 23:05   

kup elringa po co aso, u mnie chodził parę lat bez problemów.
wkręć 2 wkręty po bokach w środek i powinno wyjść bez większych trudności.
_________________
Alfa 156 2.4 20V

B4 2.0 ABT+LPG

B4 2.6 ABC+LPG...
B3 1.8+LPG...
B3 1.6+LPG...
 
 
Piotrekłdz
Audi 80 Mastach


Silnik: AAH
Imię: Piotrek
Dołączył: 26 Cze 2013
Posty: 102


Wysłany: 2014-03-23, 17:18   

koniecznie załatw ściągacz-taki z trzema łapkami uniwersalny-ja zapłaciłem z 20zł a bez tego to móglbym sobie młotem kowalskim walić i conajwyżej panewki wałak wykonczyc tak mocno siedziało... no i blokada do rozrządu konieczna, oraz przydał by sie wyciągacz do uszczelniaczy (taki jakby hak) bo inaczej może poharatać insert uszczelnaicza...

Blokade pewnie ktoś z forum Ci pożyczy za flaszkeczy co tam...
 
 
klejon 
Audi 80 Fan


Typ: b4
Imię: piotr
Wiek: 40
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 27
Skąd: Białystok / Sokółka


Wysłany: 2014-04-15, 18:29   

jeszcze jedno pytanie z uwagi że będę pierwszy raz wymieniał uszczelniacz - jak założyć nowy , jakieś specjalny przyrząd czy ręcznie można to zrobić , może jakiś patencik ?
 
 
aldi 
Pomógł wszystkim



Silnik: ABC
Nadwozie: Sedan
Imię: Albert
Pomógł: 398 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 7148
Skąd: k. Radzyń Podlaski


Wysłany: 2014-04-15, 18:57   

Patentem użycie starego uszczelniacza to wbicia nowego. Wbijasz lekko nowy a później przykładasz stary i nim pobijasz. Oczywiście wbijaj tak aby równo wchodził.
_________________
Podstawy pisania w sieci i nie tylko.
:idea: Ważna informacja dla osób piszących kilka swoich wiadomości po kolei :idea:
Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i ty
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Kociemb 
Audi 80 Maniak


Silnik: ABC
Typ: b4
Nadwozie: Avant Quattro
Imię: Kociemb
Dołączył: 28 Maj 2017
Posty: 72
Skąd: Kielce


Wysłany: 2019-12-30, 10:23   

Mam do wymiany uszczelniacz wałka rozrządu z tyłu, przy czujniku halla, i teraz pytanie takie: czy można zalożyć nowy uszczelniacz na zdjętym mocowaniu wałka, a następnie przykręcić wałek ? Czy koniecznie trzeba go wbić na skręconym wałku ?
Chodzi tylko o dostęp... Wydaje mi się że łatwiej zdjąć dekiel i odkręcić tylne mocowanie wałka i wtedy wszystko jest na wierzchu, łatwiej byłoby zdjąć stary i włożyć nowy... Tylko czy takie kombinacje są dozwolone ? Nie chciałbym robić tego 2 razy :)
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7596
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-12-30, 16:36   

Mozna ustaw wałki by te ostatnie krzywki na wałku były ku górze.. ale zostaje kwestia rozszczelnienia pokrywy, wiec czy warto dodatkowa stówke wkładac......
_________________
Moje OOOO
 
 
Kociemb 
Audi 80 Maniak


Silnik: ABC
Typ: b4
Nadwozie: Avant Quattro
Imię: Kociemb
Dołączył: 28 Maj 2017
Posty: 72
Skąd: Kielce


Wysłany: 2019-12-31, 00:37   

A co daje ustawienie ostatnich krzywek ku górze ? I skąd dodatkowa stówa ? Nie pamiętam ile płaciłem za uszczelkę dekla ale wydaje mi się że ok 40zł... Nie wiem tylko czy za jedną czy dwie...
Rozrządu nie rozbieram bo wymieniam tylko ten uszczelniacz za czujnikiem... Pozostałe dwa są dobre. ( Rozrząd i wszystkie uszczelniacze zmieniane przy okazji uszczelki pod głowicą 10tyś temu i od tego czasu ten jeden uszczelniacz strzelił...)

A chcę tak zrobić bo ja jestem nerwus troszkę :P A w tym przypadku sporo łatwiej tak zrobić więc wolę dołożyć na uszczelkę dekla zamiast moich nerwów skoro to nic nie zmieni. Bo roboty więcej o 6 srubek od dekla + 2 od mocowania wałka... ;)
 
 
Daro_GST 
Audi 80 Fan


Silnik: ABC
Typ: b4
Nadwozie: Coupe
Imię: Darek
Wiek: 32
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 23
Skąd: Kętrzyn



Wysłany: 2019-12-31, 11:43   

Kolego tak jak mówisz będzie najprościej. A krzywki w gorze po to żeby wałek nie prężył jak odkręcisz panewkę.
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Kociemb 
Audi 80 Maniak


Silnik: ABC
Typ: b4
Nadwozie: Avant Quattro
Imię: Kociemb
Dołączył: 28 Maj 2017
Posty: 72
Skąd: Kielce


Wysłany: 2019-12-31, 12:46   

No fakt, nie pomyślałem o tym :) Ale dzięki za cenną poradę...

Poza tym będzie można obejrzeć jeszcze raz czy aby wałek nie jest przyczyną wycieku... W końcu uszczelniacz strzelił dość szybko.

A co do porad...

Jak montujecie ? Na sucho czy smarujecie olejem ? Niektórzy po zamontowaniu obracają 2 razy wałkiem zanim zostawią wszystko żeby się uleżało...

Ja ostatnio montowałem na sucho i wałkiem nie obracałem... Czy to dobrze to nie wiem, bo mechanikiem nie jestem i uczę się na własnych błędach ;)
 
 
miron72 
Władca pierścieni


Silnik: PS
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Mirek
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 533
Skąd: TOS


Wysłany: 2019-12-31, 12:51   

Trzeba pamiętać, że w starych silnikach i dotyczy to bardzo mocno ABC zdejmowanie pokryw na czapkach może narobić kłopotów. Nie musi ale może.

Zwyczajnie pokrywy są z wiekiem zazwyczaj powypaczane skutkiem warunków w jakich są i bywa, że niewłaściwym montażem. Niektórzy sądzą, że im mocniej dokręcą tym lepiej. Też tak wiele lat temu sądziłem hehe
Pochylenie w jakim są głowice sprzyja dodatkowo wyciekom oleju. Łatwiej mu znaleźć nieszczelności. Stąd całkiem sporo V-ek śmierdzących w kabinie smażonym olejem.

Walczyłem z tym w obu swoich Vkach obecnych i w jednej byłej. Najgorzej z tworzywem jeżeli takie są dekle. Ani planowanie nic nie da(bo docisk się zwiększy w miejscach które były "wystające", a cała uszczelka będzie w jakby "fale"). Ani tego się nie wyklepie, ani nie wygrzeje.
Pierwsze doświadczenie miałem takie z ABC, że po zmianie uszczelek na nówki, oczyszczeniu wszystkiego na błysk z silikonu po poprzedniku i dokręceniu kluczem dynamometrycznym zachowując kolejność ujechałem niecały kilometr. Olej dosłownie srał bokami :|

Musiałem kołnierze pod śruby spłaszczać i planować prasą, ustawiać w tworzywie centrycznie i mocować tak. Do tego byłem bez szans -jako przeciwnik zdecydowany jakiś lepików zmuszony byłem użyć Dirko.
Tak bywa, to ma lata i czasem jesteśmy bez szans robiąc niby książkowo, a jak mam nauczkę, że mimo doświadczenia z wielu lat nie sprawdziłem DOKŁADNIE pokryw.


Człowiek co kupował ode mnie lapka niedawno robił to samo w swoim. No niemal. Miał silikon, oczyścił i nowe uszczelki dał. Skończyło się na silikonie mimo całego dnia walki.

Ja robię to tak, że składam i dokręcam powiedzmy z połowiczną siłą. A na drugi dzień dopiero z wartościami pożądanymi. Wówczas np. Dirko jest dociskane już zżelowane i sprężyste więc nie kucnie mi tak szybko jak ściśnięte od razu.

Moja rada -jeżeli znajdziemy pod deklami uszczelki lepione na silikon to zastanówmy się, czy poprzednik był badziewiarzem z powołania, czy może była jakaś ważna przyczyna.


Uszczelnienia wkładam zawsze lekko natłuszczone(oczywiście te pracujące w takim środowisku i jak nie zamierzam ich czymś lepić). Dzięki temu jest większa szansa, że łądnie się ułożą, nie zostaną gdzieś "wywinięte" czy przyszczypane. Obracanie wałkiem rozrządu po wymianie np. simmeringa jest dla mnie bez sensu. C-o obracam ręcznie to dwukrotnie wałem po jakichkolwiek pracach przy rozrządzie. Nawet jak tylko pasek luzuję, a nie ściągam z zębów.
_________________
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant
 
 
Kociemb 
Audi 80 Maniak


Silnik: ABC
Typ: b4
Nadwozie: Avant Quattro
Imię: Kociemb
Dołączył: 28 Maj 2017
Posty: 72
Skąd: Kielce


Wysłany: 2020-01-16, 11:17   

Miron72 dzięki za obszerną odpowiedź ;)

Wróciłem do PL więc uszczelniacz wymieniony :) A co do problemów z wyciekami spod dekla w moim Audi to kilkukrotnie go ściągałem i zawsze było ok... Fakt że zawsze zakładałem na dirko, ale tylko odrobina cieniutko ;)

Natomiast w seicento nawet dirko nie pomaga i zawsze sie trochę leje po jakimś czasie heheh ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime



Akumulatory samochodowe Audi 80

forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 15