Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Sklep online samochodowych OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
MOTONET
Części online
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[All] Technika Jazdy  
Autor Wiadomość
grze 
Od zawsze na forum



Silnik: ABT
Nadwozie: Sedan
Imię: Grzesiek
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 3110
Skąd: południe


Wysłany: 2012-01-14, 20:47   

axell napisał/a:
ziemor napisał/a:
Jadąc blisko za tirem 90 km/h na BC pokazuje mi spalanie chwilowe 4,5 litra/100 <ok> wszystko by było OK tylko czy taka jazda jest zdrowa bo przecież ja jadę w chmurze dymu z rury od pana tira :-(

Taki Pan Tir ma wydech przy koniu (dokładając naczepę to 12m od końca naczepy) i zazwyczaj skierowany w lewą stronę, jak siedzi w nim przynajmniej euro4 wspierane przez AdBlue to tu chmury raczej nie uświadczysz. A spalanie niższe jest spowodowane mniejszym oporem powietrza, poruszasz się w takim tunelu powietrznym wytworzonym przez skład <ok>

tylko gdzie tu ekonomia... tir przyhamuje, Ty nie zdążysz i wjedziesz mu w tył, bo nie zachowałeś odstępu. ekonomia jak nie wiem... no i jeszcze te kamyczki strzelające spod kół, a potem wypiaskowane reflektory itp.
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Dawidof 
O Audi 80 wie wszystko


Nadwozie: Avant
Imię: Dawid
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 221
Skąd: Mysłowice


Wysłany: 2012-01-15, 02:08   

A ja widziałem chyba w TVN Turbo ostatnio, że koleś jadąc nową skodą Superb Eco coś tam, jadąc za TIRem z zasłoniętym grillem, zasłoniętymi felgami i innymi rzeczami co zwiększają opór, anteny chyba też nie miał, to zrobił na dieslowskim silniku 1,6 100konnym spalanie 1.2l ON/100, przy prędkości ok 70-80km/h... to sie nazywa oszczędność :-D
_________________
Nima dymu bez ognia :D .. Audi nigdy dość :D

jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 03'
jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 02'
jest 80 B4 Avant 1Z 94' +
był A6 C5 sedan AFN 99' +
był 80 B4 Avant ABK 93'
 
 
 
kojak85 
Władca pierścieni



Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Michał
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 587
Skąd: Łódzkie


Wysłany: 2012-01-15, 11:10   

Dawidof napisał/a:
A ja widziałem chyba w TVN Turbo ostatnio, że koleś jadąc nową skodą Superb Eco coś tam, jadąc za TIRem z zasłoniętym grillem, zasłoniętymi felgami i innymi rzeczami co zwiększają opór, anteny chyba też nie miał, to zrobił na dieslowskim silniku 1,6 100konnym spalanie 1.2l ON/100, przy prędkości ok 70-80km/h... to sie nazywa oszczędność :-D

Tak, bo jak jechał za TIRem to był w tunelu aerodynamicznym i wtedy nie miał oporów powietrza. Poza tym to chyba było spalanie chwilowe. Był też taki program, że gość chyba Octavią też jakąś tam blue czy eco jechał to miał średnie chyba 3.5-4l tyle, że jechał jak zawalidroga. Po co mu była Octavia jak byś go simsonem objechał.
_________________
Sprzedam nowe tulejki wózka, listwa w zderzak bez halogenu prawa, pompa wtryskowa bez nastawnika, tuleja belki tylnej LEM, zaciski hamulcowe. Kontakt PW.
 
 
 
BorysTDI 
Władca pierścieni



Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Adam
Pomógł: 27 razy
Wiek: 27
Dołączył: 21 Gru 2009
Posty: 643
Skąd: Hrubieszów


Wysłany: 2012-01-15, 22:08   

Morał z tego prosty i niektórym znany... Na drodze nie oszczędzaj bo zostaniesz zj3b@any :-P Ekonomiczna jazda wg. mojego widzimisie to przewidywanie sytuacji na drodze: kiedy koleś przede mną zacznie hamować, w którym momencie mam się zatrzymać i odpowiednio do tego odpuścić gaz żebym się dotoczył nie wadząc nikomu bez siknięcia paliwa... tyle z tego. Że ja będę się ciągnął za tirem, karawanem czy autobusem to wg. mnie nie ma sensu, mógłbym się złapać na stopa z kolesiem przede mną i wyszłoby mi jeszcze taniej :-D Widząc takich ludzi, rozumiem że ciężko się zaczyna robić w tym kraju, ale z mulenia też nie wychodzi tak tanio na dłuższą metę
_________________
klik - Audi 80, silnik 1Z i pokrewne, schematy elektryczne,rozrządu. Zdjęcia z wymiarami: blokady rozrządu i ściągacz sprężyn zaworowych - linki moga być nieaktualne - wyślij PW a doślę czego potrzebujesz
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Dawidof 
O Audi 80 wie wszystko


Nadwozie: Avant
Imię: Dawid
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 221
Skąd: Mysłowice


Wysłany: 2012-01-16, 06:51   

No ale z ta Skodą to typowy test był, bo normalnie producent podaje w trasie 3 z hakiem a w mieszanym ok 4l... w każdym razie na upartego można :-P
_________________
Nima dymu bez ognia :D .. Audi nigdy dość :D

jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 03'
jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 02'
jest 80 B4 Avant 1Z 94' +
był A6 C5 sedan AFN 99' +
był 80 B4 Avant ABK 93'
 
 
 
Damian80b4LDZ
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Nadwozie: Sedan
Imię: Damian
Pomógł: 3 razy
Wiek: 24
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 367
Skąd: Łódź


Wysłany: 2013-12-01, 02:45   

koledzy nie czytałem całego tematu , ale mam pytanie , jeżdżę audi 80 ABK+LPG już ok.3.5msc , ale nadal jestem przyzwyczajony do tatowego 1.9JTD , ogólnie do diesla , moment , zbiórka z niskich osbrotów , widzę że abk staje się żwawe od ok 2500-2800obr i dalej to już idzie jak przecinak , ale nie o tym , mam pyytanie odnośnie ekonomicznej jazdy , przy jakich obr/min najlepiej zmieniać bieg . Wiem ze w 1.9JTD jest o złe myślenie że im niższe obroty tym mniej pali tam jest CR i przy wyższych obrotach właśniej mniej pali (wyższych mam na myśli 2tys z hakiem ) a nie 1tys obr z hakiem , a jak w benzynowym ABK czy dobrze robię zmieniając bieg nieraz przy 2 tys obr albo 2.3tys obr , czy jest to mylne pojęcie eco jazy
_________________
Moje 80 :)
http://www.audi80.pl/b4-8...str-vt85723.htm
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 248 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 8900
Skąd: Zamość


Wysłany: 2013-12-01, 08:11   

Hmm ja powiem tak ja mam swoje ABK już że 3 lata i próbowałem już rożne techniki jazdy i tu nie ma większej różnicy w spalaniu jeśli nie będziesz go kręcił sporo powyżej 3 tyś to spalanie jest podobne.
Ja zmieniam biegi w przedziale od 2 do 3 tyś obr.
Chodź najlepiej mi się jeździ dopiero po przekroczeniu 3 tyś obr bo wtedy najlepiej ciągnie :mrgreen:
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Damian80b4LDZ
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Nadwozie: Sedan
Imię: Damian
Pomógł: 3 razy
Wiek: 24
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 367
Skąd: Łódź


Wysłany: 2013-12-01, 12:17   

Czyli do 3 tys obr można spokojnie smigac ,to fajnie,dzięki
_________________
Moje 80 :)
http://www.audi80.pl/b4-8...str-vt85723.htm
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
mateusz290
Nowy klubowicz

Silnik: ABT
Imię: Mateusz
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 19


Wysłany: 2014-12-02, 13:14   

Jak jest pusta droga rozpedzam sie i na luzik jesli np dojezdzam do ronda a jak po miescie to nic nie zrobisz tylko hamowanie silnikiem
 
 
DaMaGe 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: 1Z
Imię: MATEUSZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: BĘDZIN


Wysłany: 2014-12-03, 13:08   

mateusz290 napisał/a:
Jak jest pusta droga rozpedzam sie i na luzik jesli np dojezdzam do ronda a jak po miescie to nic nie zrobisz tylko hamowanie silnikiem


tylko jadąc na 'luzie' nadal spala Ci paliwo, hamując silnikiem spalanie chwilowe wynosi 0
 
 
 
aldi 
Pomógł wszystkim



Silnik: ABC
Nadwozie: Sedan
Imię: Albert
Pomógł: 398 razy
Wiek: 31
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 7151
Skąd: k. Radzyń Podlaski


Wysłany: 2014-12-03, 13:47   

Tylko silnik wyhamowuje, więc trzeba podjechać bliżej miejsca zatrzymania trzymając nogę na gazie.

W innym temacie zrobiłem nawet grafikę:

_________________
Podstawy pisania w sieci i nie tylko.
:idea: Ważna informacja dla osób piszących kilka swoich wiadomości po kolei :idea:
Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i ty
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce forum audi 80


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 15