Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[All] Technika Jazdy  
Autor Wiadomość
Wojtasss 
Nowy klubowicz

Wiek: 28
Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 8


Wysłany: 2007-04-30, 19:47   [All] Technika Jazdy

Witam wszystkich. Mam 16 Lat i ucze sie jezdzic samochodem na 80 B3 od jakis 2-3. Iat zawsze jezdzilem z tata wiec nie bylo problemow ale ostatnio przejechalem sie z wujkiem i zderzyly sie ze soba 2 szkoly jazdy;] Jeden mi mowi ze jak chamowac to zawsze ze sprzeglem a drugi ze samym chamulcem i dopiero na koncy sprzeglo wcisnac. Jaki jest wasze zdanie na ten temat? Jakie macie wskazowki dla poczatkujacego kierowcy? dzieki z gory za posty
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Skuciok 
Stary Klubowicz



Nadwozie: Avant
Imię: Adam
Pomógł: 33 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1177
Skąd: z gór


Wysłany: 2007-04-30, 20:32   

sprzęgło pod koniec.. tak hamując wykorzystujesz moment hamujący silnika ;-) , jest to też dobre dla ekonomii (nie zużywasz wtedy ani kropli paliwa) bo wtryski zostają odcięte, a na "luzie" silnik zużywa paliwo na podtrzymanie swojego ruchu... w ogóle to chcąc jeździć oszczędnie należy hamowania unikać... przewidywać i hamować raczej tylko silnikiem...
hamowanie awaryjne ze sprzęgłem...
_________________
-->Moje fury, zapraszam do komentowania<--

- Audi B4 Avant Q
- Honda VFR 800 Fi

 
 
 
cobra 
Od zawsze na forum



Imię: Krzysiek
Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 2018
Skąd: Lublin


Wysłany: 2007-04-30, 20:50   

mnie jak kursorzy uczyli jeździć to nakazywali hamować bez sprzęgła, a sprzęgło wciskać dopiero przy niewielkiej prędkości... i tak jeżdzę... :-P
 
 
 
jmm 
100% klubowicza



Silnik: KV
Nadwozie: Coupe
Imię: Kuba
Pomógł: 62 razy
Wiek: 34
Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 1918
Skąd: Włocławek


Wysłany: 2007-04-30, 21:11   

Dokładnie tak jak piszą przedmówcy, sprzęgło pod sam koniec hamowania.
_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V

Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Omen 
Audi 80Spec



Silnik: 3A
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 340
Skąd: RJS


Wysłany: 2007-04-30, 21:40   hamowanie.....

jmm napisał/a:
.... sprzęgło pod sam koniec hamowania.


Nic dodać, nic ująć..... :roll: Automaty też fajnie hamują silnikiem.... :-)
http://www.motofakty.pl/a...na_hamowac.html

Pozdrawiam - Adam.
 
 
a.milewski.mm
[Usunięty]



Wysłany: 2007-04-30, 22:33   

Zgadzam się z kolegami powyżej, z tego co wiem, to i mój ojciec kiedyś tak mnie uczył, jak zrobiłem prawko to i on się nauczył 'normalnie' hamować, a jak ktoś Ci powie, że przy skręcie musisz dopiero po jego wykonaniu zapiąć niższy bieg, np. 2 to gada totalne bzdury, to też wytępiłem u swojego ojca :-) Ze sprzęgłem od razu to dziadki hamują, bo kiedyś tak uczyli, ale wszystko się zmienia.
Pozdrawiam
 
 
Labiel 
Pomógł wszystkim



Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Pomógł: 147 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 5766
Skąd: WLKP


Wysłany: 2007-04-30, 23:54   

Dokładnie, 100% prawdy. Mi starszy zawsze gadał że sprzęgła to sie używa tylko do zmiany biegów. Chodziło mu o to żeby nie jeździć na tym sprzęgle, tak jak to często można zauważyć. Niektórzy właśnie tak robią, zamiast na przykład hamować silnikiem, lub jak ewentualnie trzeba rzucić samochód na luz to trzymają go cały czas na sprzęgle. Ja to zawsze najpierw hamuje silnikiem, jak juz sie wyczówa że obroty spadają do takiego poziomu gdzie samochód może zacząć sie dławic to dopiero sprzęgło i na luz, albo sprzęgło i niższy bieg a nie żeby trzymać go cały czas na sprzęgle. Przy takiej jeździe na sprzęgle, sprzęgło z pewnością szybciej siądzie.
_________________
Jest B5
Było B3
 
 
 
Skuciok 
Stary Klubowicz



Nadwozie: Avant
Imię: Adam
Pomógł: 33 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 1177
Skąd: z gór


Wysłany: 2007-05-01, 00:15   

technika zmiany biegów "w dół".. osobny temat... wielu ludzi przyzwyczaiło się do tego że ma synchronizatory w skrzyni i robią tak że wciskają sprzęgło próbują wcisnąć niższy bieg... czują opór synchronizatorów i potem ten bieg wskakuje puszczają sprzęgło i wtedy... szarpnięcie....(lżejsze bądź większe ale zawsze...)
a można lepiej !! z tak zwanym międzygazem "przegazówką", nie wiem czy pamiętacie/może jeździliście maluchem.... tam jedynka nie była synchronizowana...i generalnie miałeś wybór albo ogromny zgrzyt przy wkładaniu jedynki w biegu, lub zatrzymanie się jedynka wio.... to się nawet nieźle sprawdzało w co poniektórych przypadkach... ale nie w górach gdzie szczególnie w zimie brakuje dwójki pod górę.... i wtedy właśnie przychodziła z pomocą przegazówka która pozwalała wsadzić jedynkę w biegu bez zgrzytów....
a robi się to tak: masz zapięty wyższy bieg... auto zaczyna słabnąć pod górkę... i w kolejności:
sprzęgło, na luz, puścić sprzęgło na moment gazu, sprzęgło, niższy bieg.... i mamy zysk na mocy bo mamy niższy bieg i odpowiednio wyższe obroty przy tej samej prędkości... dobrze wykonana przegazówka trwa mniej niż czekanie aż synchronizatory wyrównają obroty poszczególnych wałków w skrzyni biegów (szacuję że nie trwa to dłużej niż 0,5 do 1s).... poprzez przegazowanie ty robisz to za nie, mniej się zużywają i masz dobrą dynamikę.... jazdy przez to...
w jeździe po górach i przy wyprzedzaniu ideał... siedzisz gościowi na ogonie bieg załóżmy 4 lub 5, 80 km/h, przegazówa, dość spora, i mamy bieg 3, i ogień można delikwenta brać ;-)
generalnie wykonując przegazówki można zahamować praktycznie do zera bo wkładasz poszczególne niższe biegi jak ci prędkość spadnie... bez użycia hamulców w ogóle i bez zużycia synchronizatorów w skrzyni....
a na skrzyżowaniu nie trzymać wciśniętego sprzęgła tylko na luz i sprzęgło puścić, mniej cierpią przez to łożyska oporowe sprzęgła....
_________________
-->Moje fury, zapraszam do komentowania<--

- Audi B4 Avant Q
- Honda VFR 800 Fi

 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Labiel 
Pomógł wszystkim



Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Pomógł: 147 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 5766
Skąd: WLKP


Wysłany: 2007-05-01, 00:23   

Starszy uczył mnie jeszcze czegoś takiego jak wrzucanie na luz bez urzywania sprzęgła. Czasami stosowałem to w Golfie MkII ale w Audi jeszcze nie. Trzeba wyczuć odpowiedni moment, w chwili gdy puszcza sie nogę z gazu i wtedy lekkie pchnięcie drążka zmiany biegów i bieg sam wyskakuje bez żadnych kłopotów.
_________________
Jest B5
Było B3
 
 
 
PABLO 
Władca pierścieni


Nadwozie: Sedan
Imię: Paweł
Pomógł: 21 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Gru 2006
Posty: 689
Skąd: LUBLIN


Wysłany: 2007-05-01, 06:58   

Przyłączam się. Sprzęgło na samym końcu. Wogóle sprzegło jest do zmiany biegów a nie do hamowania.
Pozdrawiam
 
 
Domin 
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Dołączył: 08 Kwi 2007
Posty: 6
Skąd: Rzeszów


Wysłany: 2007-05-01, 08:14   

Mój kolega z roboty ,zawodowy kierowca jeżdżący Starami, Jelczami i innymi tego typu pojazdami stosuje technikę podwójnego sprzęgła nawet w swoim Tico :lol: Ale jeśli biegi są zsynchronizowane to szkoda moim zdaniem zachodu...i sprzęgła, które muszę włączyć dwa razy w sumie...A co do techniki jazdy to przyłanczam się do opini, że sprzęgła używa się przy zmianie biegów a nie za każdym razem gdy przenoszę nogę z pedału gazu na hamulec, to chyba niebezpieczne gdy na przykład trzeba gwałtownie przyśpieszyć albo wyprowadzić auto z poślizgu ....
 
 
Wojtasss 
Nowy klubowicz

Wiek: 28
Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 8


Wysłany: 2007-05-01, 10:41   

Ok dzieki za posty. I zwlaszcza ten z przygazówka od Skuciok. Teraz juz bede pewny ze trzeba bez sprzegla; :-> ]
_________________
Impossible Is Nothing

Audi RSQ ::::OOOO:::::
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
kolczyx 
Audi 80 Mastach


Silnik: ABC
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 108
Skąd: Lublin


Wysłany: 2007-05-01, 15:12   

PABLO napisał/a:
Przyłączam się. Sprzęgło na samym końcu. Wogóle sprzegło jest do zmiany biegów a nie do hamowania.
Pozdrawiam


Dokladnie tak dobrze godasz :mrgreen:
 
 
Kornel 
Super User



Silnik: AAH
Nadwozie: Sedan
Imię: Kornel
Pomógł: 30 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 994
Skąd: k/Łukowa


Wysłany: 2007-05-03, 12:59   

Sprzęgło w końcowej fazie hamowania.

A co do skrzyń bez synchronizacji to jeżdżę na co dzień takim Starem 200 ze skrzynia bez synchronizacji i wszystkie biegi wkładam bez zgrzytów w górę i w dół. Jada ze sprzęgłem na 2 razy. Przy schodzeniu w dół lekka przygazówka na luzie i puszczonym sprzęgle. Przejechałem tak już ponad 40 tys. km sprzęgło i skrzynia cała :-D
_________________
KorNoLio
 
 
 
kolczyx 
Audi 80 Mastach


Silnik: ABC
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 108
Skąd: Lublin


Wysłany: 2007-05-03, 13:56   

KorNoLio napisał/a:
Sprzęgło w końcowej fazie hamowania.

A co do skrzyń bez synchronizacji to jeżdżę na co dzień takim Starem 200 ze skrzynia bez synchronizacji i wszystkie biegi wkładam bez zgrzytów w górę i w dół. Jada ze sprzęgłem na 2 razy. Przy schodzeniu w dół lekka przygazówka na luzie i puszczonym sprzęgle. Przejechałem tak już ponad 40 tys. km sprzęgło i skrzynia cała :-D


o widze ze mial bym z kim sobie pogadac na temat Duzych pojazdów bo ja jezdze w pracy na codzien Jelczem M11 i dokladnie taka sama technike jazdy stosuje jezdzac moim autobusem :-D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14