Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[AUDI 2.0 ABT] maź pod korkiem oleju i na bagnecie.  
Autor Wiadomość
Neptyk 
Nowy klubowicz

Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Wiek: 22
Dołączył: 07 Lis 2019
Posty: 9
Skąd: Krasnystaw


Wysłany: 2020-01-10, 14:48   [AUDI 2.0 ABT] maź pod korkiem oleju i na bagnecie.

Witojcie,sprowadza mnie tu problem jak w temacie,mazi na korki i bagnecie. Jakiś czas temu wymieniłem termostat bo miałem zepsuty (wahania temperatury zależne od prędkości) mechanik kupił firmy Mahle(behr) po wymianie termostat po odpaleniu złapał 90° na chwilę po czym spadło do 80° i się utrzymuję. Niby miał się otwierać przy 87° jednak nie dobilem nigdy do 90° czy na postoju czy szybka jazdą bez zmian. Wracając do meritum maź spowodowana niedogrzanym silnikiem?? Jakie temperatury mają wasze ABT?? Czy może problem leży w odmie?? Jak tak to jak się za to zabrać? Jakieś instrukcję?? Dodam, że tej mazi na bagnecie jest sporo.... Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 230 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6103
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2020-01-10, 15:44   

Na 99,9 % wina czestej jazdy na krótkich odcinkach z niedogrzanym silnikiem ,takze się nie przejmuj i nie daj sobie wmówić ze to wina "uszczelki pod glowicą " Poczekaj do wiosny i wyższych temperatur i problem powinien zniknać .Mialem identyczny problem kiedyś w fordzie gdzie mimo malutkiego 1 litrowego silniczka benzynowego kótry w miarę szybko się grzal ,ale jezdzone było na krótkich odcinkach ,jak tylko robilo się zimno to na korku pojawiała się "maż ".Przychodziła wiosna maż znikała
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
  
 
 
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 115 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3502
Skąd: Olecko


Wysłany: 2020-01-10, 15:55   

Wyskocz sobie w weekend na jazde bez celu i zrób z 50 kilometrów poza miastem , to się trochę wygrzeje to.
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 256 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9247
Skąd: Zamość


Wysłany: 2020-01-10, 18:32   

Neptyk, poczytaj na forum bo temat nie raz omawiany!

A masło pod korkiem to czasem gówniany za przeproszeniem olej ;-)
A temperatura którą widzisz a to co osiąga silnik to są czasem różne historie i na to też trzeba wziąć poprawkę.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
  
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Neptyk 
Nowy klubowicz

Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Wiek: 22
Dołączył: 07 Lis 2019
Posty: 9
Skąd: Krasnystaw


Wysłany: 2020-01-10, 19:25   

Codziennie do pracy pokonuję 15 km większość trasa,olej valvoline 10w40 max life. Ostatnio trasę zrobiłem jakoś z 70 km i potem dalej to samo. Czyszczenie odmy coś pomoże??
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 256 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9247
Skąd: Zamość


Wysłany: 2020-01-10, 19:34   

Neptyk napisał/a:
Codziennie do pracy pokonuję 15 km większość trasa,olej valvoline 10w40 max life.
a no widzisz od razu tak trzeba było ;-) obstawiam więc że to nie olej ani nie termostat tylko coś się dzieje już motorem
Ja na tym samym oleju pokonuję 2 km do pracy i nie mam nic - dosłownie szczotkowe ilości.
Albo są to jeszcze jakieś stare zaszłości, więc dobrze wymyć i obserwować.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
  
 
 
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 465


Wysłany: 2020-01-10, 20:49   

Cytat:
Jakiś czas temu wymieniłem termostat bo miałem zepsuty (wahania temperatury zależne od prędkości) mechanik kupił firmy Mahle(behr) po wymianie termostat po odpaleniu złapał 90° na chwilę po czym spadło do 80° i się utrzymuję. Niby miał się otwierać przy 87° jednak nie dobilem nigdy do 90° czy na postoju czy szybka jazdą bez zmian.

To raczej problem ze wskaźnikiem temperatury lub czujnikiem.

Co do mazi to na krótkich odcinkach po ok. 2-4 km to także u mnie się zdarza, ale wyłącznie w zimne pory troszkę na korku oleju.
Odma myta regularnie co jesień od momentu kiedy mi zimą zamarzła. Olej mam Motul 10W40.
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
  
 
 
Neptyk 
Nowy klubowicz

Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Wiek: 22
Dołączył: 07 Lis 2019
Posty: 9
Skąd: Krasnystaw


Wysłany: 2020-01-10, 22:02   

Dzięki za rady, więc jak zabrać się za wyczyszczenie odmy?? Ktoś podpowie krok po kroku??
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 256 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9247
Skąd: Zamość


Wysłany: 2020-01-11, 12:45   

Neptyk napisał/a:
więc jak zabrać się za wyczyszczenie odmy?? Ktoś podpowie krok po kroku??
normalnie rozebrać i wyczyścić, nie ma raczej żadnych poradników do tego typu w sumie prostych zabiegów ;-)
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 465


Wysłany: 2020-01-12, 22:47   

PieterB, sam przewód? Pytam, bo w swoim tylko myję tę rurę (przepłukuję benzyną ekstrakcyjną) i w zasadzie nie widzę sensu więcej robić.
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 256 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9247
Skąd: Zamość


Wysłany: 2020-01-13, 16:10   

h/k napisał/a:
PieterB, sam przewód?
to może być za mało dobrze by było zdjąć pokrywę i tam to sitko wyczyścić ale sporo zależy od stanu zabrudzenia.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 465


Wysłany: 2020-01-13, 21:32   

Rozumiem, rzeczywiście pamiętam dosłownie obklejone skwarami to sitko w AAM jak była robiona głowica.
A sezonowo to jak wnioskuję zostaje myć ten latwo demontowalny metalowy przewod odmy.
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



Akumulatory samochodowe Audi 80

forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15