Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Sklep online samochodowych OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
MOTONET
Części online
Kup OC/AC
Maglownica
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B3 1.8 PM] lpg wysokie obroty, przerywanie brak mocy.  
Autor Wiadomość
XSZYMONXx 
Nowy klubowicz

Silnik: PM
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Szymon
Dołączył: 01 Lip 2018
Posty: 18


Wysłany: 2018-11-04, 22:36   [B3 1.8 PM] lpg wysokie obroty, przerywanie brak mocy.

Hej,
Na lpg moje audi trzeba kręcić do ponad 3k przed zmianą biegu inaczej się dławi, brakuje mu mocy. Ogólnie się zdarza że czasem się zadławi w trakcie jazdy. Jeśli się rozgrzeje juz mocno to jest trochę lepiej. W sensie objawy rzadziej występują.
Czy ten silnik lubi wysokie obroty?
Może to być tylko kwestia filtra i regulacji? Instalacja 1 generacji.
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Ven0n 
Audi 80 Fan



Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Dołączył: 23 Cze 2018
Posty: 20


Wysłany: 2018-11-04, 23:16   

Regulacji... Skręć dawkę gazu najpierw na reduktorze o 1/4 obrotu i obserwuj, możesz też o 1/4 skręcić na wężu, ale pamiętaj co gdzie i o ile odkręciłeś/zakręciłeś, sprawdzaj. Jak nie będzie żadnych zmian to kombinujemy dalej.
 
 
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 154 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3513
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2018-11-05, 10:51   

Ven0n, Jakby miał za dużo okręcone dawki to by też napisał że pali kosmiczne ilości paliwa. Prędzej jest skręcone za ubogo dla "oszczędności" paliwa kosztem przyspieszonego zużycia silnika (ubogie mieszanki mają wyższą temperaturę spalania, mogą dostać świece i zawory czy nawet w bardziej delikatnych silnikach wypalić dziurę w tłokach.
Zatkane filtr by się objawiały spadkiem mocy ze wzrostem obrotów. Tutaj albo regulacja albo już parownik wyjechany albo mikser źle dobrany albo jakaś inna usterka mechaniczna.
_________________
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
 
 
XSZYMONXx 
Nowy klubowicz

Silnik: PM
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Szymon
Dołączył: 01 Lip 2018
Posty: 18


Wysłany: 2018-11-06, 20:08   

115 km trasa samochód spalił 17l chyba to dość sporo przynajmniej na moje oko
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Ven0n 
Audi 80 Fan



Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Dołączył: 23 Cze 2018
Posty: 20


Wysłany: 2018-11-06, 20:18   

No i napisał kwadr kwadr kwadr
Są dwie opcje w kwestii LPG:
1. Za bogata mieszanka, za dużo lpg za mało tlenu = Brak mocy, deptanie gazu prawie do dechy, dopiero wtedy na wyższych obrotach reduktor zaczyna "niewyrabiać" i jakoś ta mieszanka się zbliża do normalnej.
2. Za uboga mieszanka, za dużo tlenu a mało LPG = Oczywiście też brak mocy, więc znowu deptanie do dechy i wysokie spalanie wywołane właśnie deptaniem do dechy, a na wyższych obrotach jakoś się to wlecze, ta opcja jest mniej prawdopodobna, ale też możliwa.

A niech kolega napisze nam jak działa silnik na benzynie?
 
 
XSZYMONXx 
Nowy klubowicz

Silnik: PM
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Szymon
Dołączył: 01 Lip 2018
Posty: 18


Wysłany: 2018-11-06, 20:22   

Na benzynie bez zarzutu.
 
 
Ven0n 
Audi 80 Fan



Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Dołączył: 23 Cze 2018
Posty: 20


Wysłany: 2018-11-06, 20:36   

Od kiedy takie numery z LPG się dzieją ? Po regulacji ? Ktoś coś kopał przy silniku ?
Świece były kiedyś wymieniane ? Z wydechu czuć nadmiar lpg i na wolnych obrotach i po przygazowaniu ? Obroty trzyma równo na obu paliwach ? Strzela z wydechu ?
 
 
XSZYMONXx 
Nowy klubowicz

Silnik: PM
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Szymon
Dołączył: 01 Lip 2018
Posty: 18


Wysłany: 2018-11-07, 06:27   

Ogólnie przy silniku było dużo robione. Nowe upg, świece itp cały zestaw się z tym wiążący czyli filtry i płyny. No i na pb samochód chodzi pięknie tu nie ma zarzutów bo też odpowiedzialny człowiek to robił. na LPG było tak że nie miał mocy jechać no to co regulacja. No to jak wyregulowal to ok jeździ tylko że właśnie pojawił się taki problem jak opisałem, a wkurza mnie ze wszyscy gazownicny jedynie pokreca, pogazuja i "powinno być ok" Z racji tego całego remontu nie chce też tego samochodu cisnąć tylko jeżdżę delikatnie. Dodam jeszcze że samochód zachowuje się trochę lepiej bez obciążenia z obciążeniem jest większy problem. Widzę się w sobotę dopiero z gazownikiem postaram się mu wytłumaczyć żeby sprawdził wszystko. Nie strzela obroty równo. Z tym nadmiarem nie potrafię powiedzieć.
  
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
WDR 
Nowy klubowicz

Silnik: PM
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Dołączył: 13 Sie 2018
Posty: 10
Skąd: Legnica


Wysłany: 2018-11-07, 12:39   

Podłącz woltomierz (może być zwykły najtańszy multimetr) do sondy lambda - plus miernika do sondy, minus do masy samochodu.
Twoja sonda daje maksymalne napięcie 1 Volt.
0,5 V - mieszanka paliwo-powietrze idealna
poniżej 0,5V - mieszanka uboga
powyżej 0,5 - mieszanka bogata

ustaw instalację gazową tak aby w możliwie całym zakresie obrotów silnika mieszanka była optymalna czyli zbliżona do 0,5.

P.S. skoro zainwestowałeś w auto to może warto zainwestować w nowy sterownik do instalacji LPG? np STAG 50 ~ 176zł komplet, STAG 100 ~ 205zł, znacząco poprawisz komfort jazdy, zmniejszysz spalanie oraz zużycie silnika spowodowane np. ubogą mieszanką.
Taki sterownik ustala ilość gazu w zależności od składu mieszanki na bieżąco a nie od stałęj nastawy wykonanej przez gazownika.
Ponadto komputer od gazu może pomóc rozwiązać przyszłe problemy z zasilaniem w paliwo ponieważ podłączając się kompem pod centralkę lpg widać na bieżąco parametry pracy silnika tj. np. sygnał z potencjometru przepustnicy, skład mieszanki.

Zmiana sterownika jest bardzo prosta.

Pozdrawiam
  
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 240 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 8656
Skąd: Zamość


Wysłany: 2018-11-07, 15:37   

WDR, hmm, gdyby to było takie proste że byle multimetrem za 15 zł zmierzysz sondę i skład mieszanki ;-)
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coć tu napiszesz :!: :!: :!:
Moja Audiana
 
 
XSZYMONXx 
Nowy klubowicz

Silnik: PM
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Szymon
Dołączył: 01 Lip 2018
Posty: 18


Wysłany: 2018-11-07, 19:23   

Dobra z tym że jest to instalacja pierwszej generacji gdzie się kręci śrubami. Da się takie modyfikacje zrobić. O czym jeszcze mogę pogadać z gazownikiem żeby na 100% mieć pewność że sprawdzi wszystko.
 
 
Ven0n 
Audi 80 Fan



Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Dołączył: 23 Cze 2018
Posty: 20


Wysłany: 2018-11-07, 19:30   

Pierwsza śruba to jest na wężu, który wchodzi do miksera przy samej przepustnicy, możesz nim pokręcić, na początek zakręć o 1/4 obrotu. Druga powinna być na reduktorze. Tylko pamiętaj/zapisuj co gdzie pokręciłeś, jak będzie jakaś różnica to przy odrobinie szczęścia sam sobie wyregulujesz dość poprawnie.

Jaki masz reduktor?
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
WDR 
Nowy klubowicz

Silnik: PM
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Dołączył: 13 Sie 2018
Posty: 10
Skąd: Legnica


Wysłany: 2018-11-07, 21:25   

PieterB napisał/a:
WDR, hmm, gdyby to było takie proste że byle multimetrem za 15 zł zmierzysz sondę i skład mieszanki ;-)


Zapewiam Cię, że to jest takie proste i co najważniejsze działa. Nie ma znaczenia czy użyjesz miernika za 10 czy za 1000zł chociaż z praktyki podpowiem że te wskazówkowe są praktyczniejsze w tym przypadku.

Na portalach aukcyjnych możesz nawet kupić sobie linijkę diodową do wskazań napięcia sondy, żeby sobie wbudować w deskę rozdzielczą auta

szukaj: " wskaźnik kontrolka sondy lambda AFR tester " cena 22pln
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 240 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 8656
Skąd: Zamość


Wysłany: 2018-11-09, 15:48   

WDR napisał/a:
Zapewiam Cię, że to jest takie proste
mnie tym nie przekonasz ;-)
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coć tu napiszesz :!: :!: :!:
Moja Audiana
  
 
 
WDR 
Nowy klubowicz

Silnik: PM
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Dołączył: 13 Sie 2018
Posty: 10
Skąd: Legnica


Wysłany: 2018-11-09, 16:10   

PieterB napisał/a:
WDR napisał/a:
Zapewiam Cię, że to jest takie proste
mnie tym nie przekonasz ;-)


Nawet nie próbuje :-)

Dla tych, którzy chcą się trochę dokształcić: Youtube "pomiar sondy lambda miernikiem"

https://www.youtube.com/r...bda+miernikiem+

Pozdrawiam
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga




forum audi a6 hamulce
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13