Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 2.0 ABT] Próba regulacji gazu  
Autor Wiadomość
Miniekzgr 
Audi 80 Fan



Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Dominik
Wiek: 31
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 39
Skąd: Gryfino


Wysłany: 2019-05-18, 01:36   [B4 2.0 ABT] Próba regulacji gazu

Panowie potrzebuję pomocy.Po wizycie u klku gazowników postanowiłme sam zabrać się za regulację gazu ponieważ w tej chwili spalanie przy delikatnej nodze w trybie mieszanym wynosi 14L.Czy zamiast teg krokowca(foto) mogę założyć zwykłą srubę regulującą przepływ gazu? Na moim krokowcu tej sruby nie da rady ruszyć.Dodam,że układ zapłonowy sprawny,acz kolwiek czytałem,ze za duże spalanie może być odpowedzialny któryś z czujników i nie pamietam czy niebieski czy czarny?Pozdrawiam.
_________________
Audi A8 D3 4.2TDI 09'

VW mk1 GTD 83'

VW Beetle Cabrio

Audi 80 b4 2.0ABT
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
BLUE 80B4 
99% Klubowicza


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jakub
Wiek: 22
Dołączył: 30 Sty 2019
Posty: 88
Skąd: Krzywiń


Wysłany: 2019-05-18, 19:45   

Ja bym na twoim miejscu nieruszal gazu dobry gazownik powinien ci ustawic według ustawien na spacjalnym przyrzadzie , samemu mozna wiecej problemow zrobic...
_________________
Lazurowe AUDI B+G
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 250 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9083
Skąd: Zamość


Wysłany: 2019-05-18, 19:59   

Miniekzgr, a co to ten tryb mieszany, bo to różnie ludzie to interpretują i ile km jednorazowo?
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Miniekzgr 
Audi 80 Fan



Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Dominik
Wiek: 31
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 39
Skąd: Gryfino


Wysłany: 2019-05-19, 13:46   

PieterB napisał/a:
Miniekzgr, a co to ten tryb mieszany, bo to różnie ludzie to interpretują i ile km jednorazowo?

170kilometrow 70%po mieście reszta poza terenem zabudowanym ,biegi do 2,5tys maksymalnie 110kmh
_________________
Audi A8 D3 4.2TDI 09'

VW mk1 GTD 83'

VW Beetle Cabrio

Audi 80 b4 2.0ABT
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 250 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9083
Skąd: Zamość


Wysłany: 2019-05-19, 18:19   

Miniekzgr, ale odcinki po ile? 3-5 km więcej? bo to też ma znaczenie. Inna sprawa że to i tak ciut za dużo jak mi się wydaje.
Miniekzgr napisał/a:
biegi do 2,5tys
to nie disel by tak jeździć ;-) a spalanie wcale przez taką jadę nie będzie mniejsze.
Jeśli nikt nie potrafi ci tego wyregulować to możesz se założyć śrubę ale czy będziesz umiał to sam wyregulować. Bo teoretycznie spalanie przy tej instalacji powinieneś mieć mniejsze a niżeli przejście na I gen.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
miron72 
Władca pierścieni


Silnik: PS
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Mirek
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 533
Skąd: TOS


Wysłany: 2019-05-27, 09:48   

A ja polecam pracę od podstaw.
Szczegółowe i wnikliwe(wnikliwe to nie psikanie Plakiem "bo tak się robi") sprawdzenie dolotu, odmy, osobiście wyjąłbym membrany i wyczyścił(wymył porządnie reduktor) lub wymienił. Sprawdzenie pianą instalacji(po stronie ciśnienia, zwłaszcza). Sprawdzenie czy elektrycznie wszystko działa(krokowce i inne pierdoły). Filtr powietrza -lekceważony, a czasem tam doniczkę można zrobić.
Sam widziałem ostatnio u kumpla w warsztacie w stosunkowo młodym aucie zawalony syfem.
Oprócz tego sprawdzenie czy auto się dobrze toczy(czy np. hamulce nie trzymają). A potem dopiero regulacje.
Może być usterka mechaniczna/elektryczna czy zużycie i memłając wszelkie regulacje dołożymy sobie tylko roboty. Zamiast korekty po likwidacji usterki będzie trzeba szukać ustawień od podstaw.

A swoją drogą -jak nie sekwencja to BLOS. Tak bym to widział i tak przez lata robiłem ale oczywiście każdy ma swoje bushido.

PieterB napisał/a:
to nie disel by tak jeździć


Po to Bóg stworzył skrzynię biegów aby z niej korzystać prawda?
Wielocylindrowe silniki o niskim wysileniu, elastyczne i wołkowate fajnie się czują w takim zakresie obrotów ale tutaj jak piszesz -raczej bym się średnich obrotów trzymał.
Marek T. -mój kolega z pracy wiecznie mnie pouczał jak się jeździ. "Jo bym o ciebie auta nie kupił, bo je zabijosz". KAŻDE jakie miał przez te lata co pracowaliśmy razem wysypywał silnikowo.
40km/h i "pionteczka, bo tak mało pali" . Można było tryby w skrzyni liczyć na słuch, od wibracji nadwozia kobietom oczy mgłą zachodziły stres_

Mamy mieć poczucie lekkości pracy silnika i przemieszczania auta. Niekiedy ludziom w sprawnym jeżdżeniu właśnie obrotomierz przeszkadza...
_________________
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 250 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9083
Skąd: Zamość


Wysłany: 2019-05-27, 19:24   

miron72 napisał/a:
A swoją drogą -jak nie sekwencja to BLOS. Tak bym to widział i tak przez lata robiłem ale oczywiście każdy ma swoje bushido.
w abt to raczej sekwencja odpada ;-)
miron72 napisał/a:
PieterB napisał/a:
to nie disel by tak jeździć


Po to Bóg stworzył skrzynię biegów aby z niej korzystać prawda?
Wielocylindrowe silniki o niskim wysileniu, elastyczne i wołkowate fajnie się czują w takim zakresie obrotów ale tutaj jak piszesz -raczej bym się średnich obrotów trzymał.
tak, zgadza się po to jest skrzynia, ale abt dobrze jedzie w przedziale 2500-3500 obrotów a nawet do 4000 i o to mi chodziło. SPalanie nie będzie wcale większe a czasem nawet można się miło zaskoczyć.
Kręcenie do 5000/6000 obr to jest bez sensu tak samo jak zmiana biegów przy 2-2,5 tyś.
Oczywiście czasem można lub jest to w jakiś tam sposób uzasadnione bo i mnie się zdarza ale nie cały czas.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
miron72 
Władca pierścieni


Silnik: PS
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Mirek
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 533
Skąd: TOS


Wysłany: 2019-05-27, 20:57   

PieterB napisał/a:
w abt to raczej sekwencja odpada ;-)


Heh, mój błąd. Nie wiem czemu myślałem, że to ABK. ABT to i BLOS nie ma co się silić. Poza jakimiś mitomanami powszechnie jasny temat, że to gazowy banał. Oczywiście trzeba coś o emulacji sondy wiedzieć....

PieterB napisał/a:

tak, zgadza się po to jest skrzynia, ale abt dobrze jedzie w przedziale 2500-3500 obrotów a nawet do 4000 i o to mi chodziło. .


No mnie też tylko coś niejasno się wyraziłem. Poniedziałek i pisanie z pracy :-D
Nie ma co mulić silnika, pałować też nie ma zbytnio po co. Zresztą pojęcie obrotów użytecznych można znaleźć nawet w książkach z 60 lat i niżej.
Płynna jazda w odpowiednim zakresie jest przyjemna i wydajna = ekonomiczna i zdrowa dla silnika.
Muli? Redukcja. Znosi się obrotami? Bieg wyżej...
_________________
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Miniekzgr 
Audi 80 Fan



Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Dominik
Wiek: 31
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 39
Skąd: Gryfino


Wysłany: 2019-05-29, 21:03   

Dzisiaj pozmieniałem oleje filtry i faktycznie coś przy dolocie jest kombinowane .Powymieniam te wszystkie rury i zobaczymy.
_________________
Audi A8 D3 4.2TDI 09'

VW mk1 GTD 83'

VW Beetle Cabrio

Audi 80 b4 2.0ABT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13