Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B3 1.8 PM] Przekroczone normy emisji spalin  
Autor Wiadomość
ciemny11 
Audi 80 Mastach


Silnik: PM
Nadwozie: Sedan
Imię: Paweł
Wiek: 24
Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 133


Wysłany: 2019-05-01, 13:37   [B3 1.8 PM] Przekroczone normy emisji spalin

Witam. Mam 80 B3 z silnikiem 1.8s PM oraz z instalacją LPG 2gen. Ostatnio bylem na przeglądzie i diagnosta stwierdził że samochód przekracza normy emisji spalin zarówno na gazie jak i na benzynie z tym ze na gazie jest nawet gorzej. Nie znam dokładnych wyników ale diagnosta powiedział ze jest sporo tlenku węgla (na benie chyba około 4 a na gazie dochodziło do 7) dodatkowo mialem dużo wodorotlenków bo aż 700 (w autach do 1995 roku sie ich nie uwzględnia podobno przy przeglądzie - tak mi powiedzial diagnosta). Silnik bierze olej, dość sporo oleju bo az czuć dość mocno go w spalinach i chyba są dość spore przedmuchy na cylindrach bo rzyga olejem odmą. Wypada również zapłon i czasami rzuca silnikiem. Nie mam pewności czy w ogole mam katalizator bo widać jakieś spawy przed i za nim na rurze.
Nie wiem juz co robić i czy opłaca sie go robić. Czy palenie oleju może wpływać tak bardzo na CO w spalinach? Co musze posprawdzac zeby znaleźć przyczyne tak slabych wyników z badania spalin
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 407


Wysłany: 2019-05-01, 15:20   

Cytat:
Czy palenie oleju może wpływać tak bardzo na CO w spalinach?

Oczywiście.
Cytat:
Co musze posprawdzac zeby znaleźć przyczyne tak slabych wyników z badania spalin

Ustawienie gazu, przy wtrysku benzyny na razie bym nie grzebał i co najważniejsze - pomiar kompresji na rozgrzanym silniku. W najlepszym razie będzie tylko potrzebna wymiana uszczelniaczy zaworowych, do tego przy okazji nowe hydropopychacze, jeśli coś już zaczyna mocniej klikać. Jak nie chcesz pchać się w koszta to nie zdejmuj głowicy
Nie wiem tylko jak to się ma do kondycji silnika:
Cytat:
rzyga olejem odmą.

...ale jak kompresja bylaby OK to bym się specjalnie nie przejmował i tylko wymienił to co wyżej. Może tylko trochę oleju dostaje się w dolot, a po prostu takie złe wrażenie sprawia. Niech może ktoś bardziej doświadczony się wypowie. Na pewno osobiście nie ryzykowałbym wolnej odmy.
Cytat:
Wypada również zapłon i czasami rzuca silnikiem

A dbasz o układ WN? Szczególnie, że masz gaz.
Cytat:
Nie mam pewności czy w ogole mam katalizator bo widać jakieś spawy przed i za nim na rurze.

Wykręcić śruby na łączeniu rur i sprawdzić. Ewentualnie jak za dużo dłubaniny, bo mocno skorodowane to spytać jakiegoś zaufanego mechanika, może po opukaniu stwierdzi obecność. Ale skoro auto jest sprzed 1995 roku to bym jeszcze tym się póki co nie martwił czy jest czy go nie ma - ale raczej już jest wyjęty.
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 250 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9040
Skąd: Zamość


Wysłany: 2019-05-01, 18:09   

Jeśli silnik w tak kiepskim stanie to raczej nie uda Ci się tego opanować i przejść przeglądu - remont silnika jeno może tu pomóc. Takie moje zdanie.
A czy się opłaca Ci to robić to już sam sobie musisz na to pytanie odpowiedzieć.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 407


Wysłany: 2019-05-02, 07:24   

ciemny11, mam do Ciebie jeszcze pytanie - czy mocno kopci przy dodawaniu gazu na postoju? Jak wygląda sprawa zapachu i koloru spalin przy rozruchu po np. całonocnym postoju?
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
ciemny11 
Audi 80 Mastach


Silnik: PM
Nadwozie: Sedan
Imię: Paweł
Wiek: 24
Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 133


Wysłany: 2019-05-04, 18:10   

Ogólnie nie kopci jak stoi na luzie, śmierdzi palonym olejem z wydechu. Niebieską chmure puszcza zazwyczaj gdy chwile postoi na luzie i potem dodam gazu
 
 
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 407


Wysłany: 2019-05-05, 00:18   

A rozruch z rana? Jak wtedy zasmrodzi olejem i rzuci chmurę podobną jak przy tym dodawaniu gazu na rozgrzanym to uszczelniacze zaworowe. O ile Tobie spadnie zużycie oleju po ich wymianie, to zależy ile wyjdzie na pomiarze kompresji - trzeba by było zrobić "na sucho", czyli typowy i potem z próbą olejową. Jak dół zdrowy, a silnik bez wycieków to w najlepszym razie da radę zejść nawet do braku konieczności dolewek.
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 163 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3756
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2019-05-06, 23:53   

Zobacz czy sonda lambda pracuje na benzynie albo na gazie. Możliwe że te słabe wyniki są przez złe podawanie paliwa.

[ Dodano: 2019-05-06, 23:53 ]
A jak ci nie wbił negatywnego wyniku do cepika to możesz poszukać jakiejś stacji na zadupiu gdzie nie sprawdzają spalin.
_________________
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
 
 
matys210
Audi 80 Fan


Nadwozie: Sedan
Imię: Matys
Dołączył: 16 Gru 2014
Posty: 44


Wysłany: 2019-05-08, 14:21   

Dokładnie stacja na zadupiu z mojego doswiadczenia co moge powiedziec to nie moze ona byc nowa najlepiej zeby wygladala na stara zaniedbana i na zadupiu i jeszcze lepiej zeby nie byla okregowa :-)
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 213 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7343
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-05-08, 23:08   

Czasami jest wręcz odwrotnie w nowszych najmniej trzepią bo szukają klientów wiec muszą o niego zadbać..
_________________
Moje OOOO
 
 
Wino 
Rodem z Inglostadt



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Damian
Pomógł: 8 razy
Wiek: 32
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 392
Skąd: Sosnowiec


Wysłany: 2019-05-13, 11:27   

Mnie za to chodzi po głowie pytanie: "kiedy ostatnio byleś na przeglądzie instalacji gazowej?" Bo to już wtedy powinno wyjść, jeśli auto mocno nie kopci to ja bym jednak obstawił padniętą sondę lambda.
Pamiętajcie że w instrukcji audi napisało że silnik może zużywać nawet do 1 litra oleju na 1000 km i i tak powinien trzymać normy jakości spalin.
_________________
Obecna B4 Avant '95 2.0 ABK
Była 80 B3 '87 1,8 SF
 
 
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 407


Wysłany: 2019-05-14, 07:18   

Cytat:
silnik może zużywać nawet do 1 litra oleju na 1000 km i i tak powinien trzymać normy jakości spalin.

No tak, ale mając sprawny katalizator to jakoś ten olej jeszcze ma dopalać - póki się nie zapcha. Tak wnioskuję z książki o B3 pana Dietera Korp oraz z opinii mechaników. Ów książka podaje spalanie oleju max 1,5/1000 km.

Ale to i tak lipa, nawet jak spala 0,5 litra to robi się na dłuższą metę męczące i bez katalizatora dużo bardziej trujące. U mnie w ABK gdzieś tyle konsumuje i wycieknie - jeszcze trochę czasu muszę tak przejeździć i uszczelnię ten silnik wraz z gumkami zaworowymi, do tego jeszcze tym razem kupiłem nieco droższy olej, Motul i szkoda mi kasy by go wlewać i wlewać. Ale wpierw robię pomiar kompresji, dokładnie jak pisałem Koledze wyżej, by ocenić bez ściągania głowicy na ile ten zabieg ma sens.

Wymiana sparciałych uszczelniaczy zaworowych w znacznym stopniu zmniejsza zużycie oleju i dziwią mnie opinie, że tylko remont pomoże. Bez przesady, to nie jest silnik z plasteliny, żeby od razu wyrokować nie wiadomo jakie naprawy.
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 16