Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Felgi Audi 80 OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B3 1.8 PM] Układ chłodzenia - uszczelka pod głowicą  
Autor Wiadomość
hultazar 
Nowy klubowicz

Silnik: PM
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Damian
Wiek: 24
Dołączył: 27 Maj 2019
Posty: 7
Skąd: Białystok


Wysłany: 2019-05-27, 12:10   [B3 1.8 PM] Układ chłodzenia - uszczelka pod głowicą

Witam wszystkich. :-)

Posiadam audi 80 B3 1.8 PM bez gazu.
Od razu przejdę do rzeczy, czytałem sporo an temat uszczelki pod głowicą nie tylko uszczelki ale także termostatu itp.

Miałem problem z ogrzewaniem a mianowicie ( wiało zimnym, letnim powietrzem z nawiewów) wiec postanowiłem wymienić płyn oraz termostat ( stary to może nie działa). Po wymianie termostatu różnica była znikoma, wtedy zakleiłem klapki ciepło/zimno. Różnica ? ciepło jakbym miał centralne ogrzewanie w samochodzie aż za gorąco - cel osiągnięty. Od tamtej pory zaczęły robić się cyrki z płynem chłodniczym.Zaczął ubywać, cieknąć gdzieś z zacisków przewodów aż w pewnym momencie podczas jazdy ( 15 km) rozerwał się przewód dolotowy do nagrzewnicy powód ( zacięty termostat ) woda aż gotowała się w chłodnicy, a odkręcając korek od zbiorniczka wyrównawczego było słychać syk powietrza i bulgotanie w przewodach / chłodnicy.

Dwa dni temu przejechałem trasę 150 km bez zatrzymywania się prędkość 80-140 km/H. Nic się nie działo ale po przyjechaniu na miejsce docelowe i odczekaniu 30 min i ponownej jeździe ( 2 km) rozerwało mi przewód główny (gruby górny) łączący chłodnicę z silnikiem wina ? zacięty termostat ( to już drugi ). Po większej walce dolewaniu wody, odpowietrzaniu i innych modlitwach termostat dosłownie się odciął woda zaczęła krążyć płyn nie "bulgotał" i wróciłem do domu. Dzisiaj znowu pogoniło wodę przez rozerwany wcześniej przewód - zakleiłem taśma izolacyjną by dojechać do domu.

Słuchajcie jak mogą być powiązane ze sobą te rzeczy ? czy wymiana termostatu w zimę , gdzie nie ubywał nigdy płyn chłodniczy miała jakiś wpływ na uszczelkę głowicy ?. Mechanikiem nie jestem i potrzebuję waszej porady .

Co może być przyczyną takich awarii, termostat , uszczelka ? bezradny_ za wszelkie wypowiedzi dziękuje !
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 108 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3389
Skąd: Olecko


Wysłany: 2019-05-27, 20:04   

hultazar,
Zanim dołączysz do Polskiego Klubu Audi 80, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań.
Miło by było gdybyś przedstawił nam również swoją 80tkę w dziale Moje Audi 80
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 250 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9081
Skąd: Zamość


Wysłany: 2019-05-27, 20:08   

hultazar napisał/a:
Co może być przyczyną takich awarii, termostat , uszczelka ?
moim zdaniem i jedno i drugie jest możliwe, I teraz albo zrobić test na zawartość spalin w układzie chłodzenia ale spróbować wyjąć termostat i pojeździć troszkę bez.
Jakie te termostaty miałeś - firma?
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
hultazar 
Nowy klubowicz

Silnik: PM
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Damian
Wiek: 24
Dołączył: 27 Maj 2019
Posty: 7
Skąd: Białystok


Wysłany: 2019-05-27, 21:16   

Termostat miałem firmy berg wahler czy jakoś tak. Brałem najdroższe jakie mieli w motoryzacyjnym A nie za 20zl. Te kosztowały w granicach 40-50zl
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
miron72 
Władca pierścieni


Silnik: PS
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Mirek
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 533
Skąd: TOS


Wysłany: 2019-05-28, 09:30   

PieterB napisał/a:
moim zdaniem i jedno i drugie jest możliwe, I teraz albo zrobić test na zawartość spalin w układzie chłodzenia ale spróbować wyjąć termostat i pojeździć troszkę bez.


Ten test nie jest do końca miarodajny. Mam ale zasadniczo nie używam, chyba, że ktoś chce unaocznić sobie oczywistą sprawę ale on i tak nie zawsze zadziała. Zalecałbym ostrożność.

Chłodnica jest cała gorąca po mocnym nagrzaniu silnika?
Jeżeli tak to termostat puszcza na duży obieg. Może być uszczelka.
Może zamulona chłodnica. Po latach i nie wiadomo czym lanym to możliwe. Wciąż ludzie na kranówie potrafią jeździć i dopiero jak im chłodnicę porozdyma na pierwszym mrozie kupują glikol urażeni na cały świat, że "muszą pakować kasę".

Zacinanie termostatów może świadczyć o mocnym zanieczyszczeniu układu. A wypłukać nie jest wcale tak łatwo, użycie chemii może się obrócić przeciwko nam i mimo pozorów skutki bywają pyrrusowe.


Co oznacza:

Cytat:

zakleiłem klapki ciepło/zimno
?


Jeżeli chłodnica po mocnym nagrzaniu silnika nie robi się cała gorąca to termostat "trzyma". Wywalić i szykować się do płukania układu. Nagrzewnica też się łatwo zamula więc jeżeli syfu jest dużo może być już po niej, albo obniżona sprawność. Albo... nic jej nie jest. To wszystko jest dość losowe.

Nie czytam nic o temperaturach na wskaźniku(o ile działa, Audi w tym względzie to żenada -wskaźniki bajki piszą i wariują) ani o załączaniu się wentylatorów. Jak z tym jest?

Jeżeli czujesz, że silnik zaczyna wrzeć, a stoisz w korku czy coś to włącz gorący nadmuch do kabiny i dmuchawę na maksa. Skorzystasz z dodatkowej chłodnicy/nagrzewnicy. A że się gorąco zrobi...
Cóż, pchać auto potem też spocić się można.

Przy okazji obecność gorąca w nagrzewnicy będzie świadczyła, że ciecz w niej jest(a więc w silniku też), oraz, że pompa cieczy coś tam działa.


A wpływ za wysokiej temperatury na silnik ---> głowicę jest dość oczywisty. W ponadnormatywnych temperaturach może dochodzić do wypaczeń materiału, lub zmiany jego pasowań. Za tym może iść ułatwiona penetracja dla wszelkich cieczy, które też rozgrzane ponad typowy zakres zmieniają parametry w pewnym stopniu.
Innymi słowy -czapkę/głowicę idzie upraszczając "zagotować" i może wręcz pęknąć lub się trwale wypaczyć. Trwale na stałe lub trwale przy nagrzaniu wracać do formy odkształconej co powoduje okresowe pojawianie się usterki i utrudnienia diagnostyczne.
Ciecze trzeba sprawdzać obie -olej i chłodniczą. Czy się nie robi drink...
_________________
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant
 
 
hultazar 
Nowy klubowicz

Silnik: PM
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Damian
Wiek: 24
Dołączył: 27 Maj 2019
Posty: 7
Skąd: Białystok


Wysłany: 2019-05-28, 10:56   

Klapki ciepło zimno - są w kokpicie gdzie wiatrak. One przy przekraczaniu na pokretle ciepło czy zimno otwierają lub zamykają odpowiednie klapki . Klapki te mają dziurki na których fabrycznie jest gąbka po tylu latach ona odpada i mamy ciągle zmieszane powietrze . Zakleic te dziurki i masz cieplutko.
Zmieniłem wczoraj przewod górny chlodniczy co idzie do silnika który był przerwany. Odpowietrzylem układ A teraz będę obserwował. Co prawda temperatura dochodzi do nas 95-7°c I włącza się wiatrak. Podczas jazdy temperatura oscyluje w granicach 88-90°c. Płyn mam w granicach minimum lub delikatnie mniej .
 
 
miron72 
Władca pierścieni


Silnik: PS
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Mirek
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 533
Skąd: TOS


Wysłany: 2019-05-28, 12:52   

Regenerowałem te gąbki kilka(naście?) razy ale ciekawiło mnie jak to pokleiłeś. Ludzie mają często nikczemne pomysły i lepiej spytać niż gdybać.
Skoro tylko naprawiłeś kierownice nawiewów to nie ma o czym tu rozprawiać.

Resztę pisałem. Posprawdzaj i dołóż może jak ma możliwość czyszczenie chłodnicy. Ja kompresor mam więc wydmuchuję w obie strony komplety chłodnic w obu zawsze po zimie. Ale to kosmetyka o ile nie jest zawalona bardzo, bo od tego węży nie rozpierniczy. Musiała by być naprawdę zarośnięta.

Wiatraki chodzą, temperatury powiedzmy w normie... Jeżeli wyeliminujesz zamknięty ciągle termostat to może być faktycznie uszczelka. Takie strzały ciśnienia do układu jakie daje przedmuch potrafią błyskawicznie rozwalić węże. Do tego przedmuchy mogą jak wspominałem pojawiać się okresowo. I będziesz miał wahania nastroju jak kobieta z okresem. Raz będzie ok, a za chwilę świat wali się na głowę...
_________________
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant
 
 
hultazar 
Nowy klubowicz

Silnik: PM
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Damian
Wiek: 24
Dołączył: 27 Maj 2019
Posty: 7
Skąd: Białystok


Wysłany: 2019-05-28, 14:29   

Spoczko, dzieki za poradę okok . Pozostaje mi obserwować, o rezultatach obserwacji napiszę tutaj pzodrawiam :)
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 108 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3389
Skąd: Olecko


Wysłany: 2019-05-28, 17:13   

hultazar napisał/a:
Termostat miałem firmy berg wahler


Borg Warner.
Tez mam taki , a na nim jest logo Wahler'a
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
hultazar 
Nowy klubowicz

Silnik: PM
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Damian
Wiek: 24
Dołączył: 27 Maj 2019
Posty: 7
Skąd: Białystok


Wysłany: 2019-05-29, 13:39   

Witam.
Dzisiaj zakupiłem tester co2 za 20zl zamiast je.. c do mechanika. Przeprowadziłem go 3 razy. I tylko raz mooze delikatnie zmienił płyn kolor z niebieskiego na troszkę jaśniejszy ale nie żółty czy zielony. Zauważyłem też jedną rzecz, na gorącym silniku, goracym płynie gdy uruchamia się wentylator chłodnicy to wtedy wywala płyn, natomiast gdy nie j3st uruchomiony to płyn w zbiorniczku elegancko stoi w miejscu. Zauważyłem też że przewod od termostatu do chłodnicy ma niższą temperaturę niż ten górny (do górnego nie mogę dotknąć się reka). Po dłuższej jeździe przewod górny i ten dolny są bardziej twarde- jak delikatnie odkręcić korek od zbiorniczka to wtedy schodzi ciśnienie i są bardziej miekkie.

Dodam że temperatura dochodzi do 95+stopni włącza się wentylator A podczas jazdy 60-90+km/H mam temperaturę na liczniku około 88-90°.

Pomysły ? Czy definitywnie uszczelka ?

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2019-05-29, 14:18 ]
Tylko bez wulgaryzmów!
 
 
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 430


Wysłany: 2019-05-29, 14:19   

A korek zbiornika jest OK?Jaki tam masz teraz zamontowany? W nim są dwa zaworki, jak nadciśnieniowy ma problem z upuszczaniem ciśnienia ok. 1,3 bar to się dziwne rzeczy dzieją.
Po beznadziejnym korku z Allegro zapakowanym jako Febi zacząłem zbierać oryginalne używane, z takim też obecnie jeżdżę, zaworków nie czyściłem, a i tak funkcjonuje dobrze.
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
hultazar 
Nowy klubowicz

Silnik: PM
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: Damian
Wiek: 24
Dołączył: 27 Maj 2019
Posty: 7
Skąd: Białystok


Wysłany: 2019-05-29, 14:49   

zdjęcie poglądowe z internetu ale korek jest identyczny jaki posiadam.
Dodam że korek już wymieniałem jakoś nie dawno , wymiana jak pamietam nic nie wniosła.

link >
https://www.google.com/se...cX1UtPfM:&vet=1
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 430


Wysłany: 2019-05-29, 16:59   

Zaczął bym w takim razie od korka i wymienił na oryginał, nawet używany - przy odrobinie szczęścia znajdziesz na auto-złomie. Patrz żeby uszczelka była cała i nie zmiazdżona chyba, że da się taką kupić i wymienić - ale akurat jeszcze tego nie próbowałem.
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 13