Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

blacharstwo lakiernictwo Sklep online samochodowych OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
Sztuka
lakierowania
MOTONET
Części online
Kup OC/AC
Maglownica
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 1.9 1Z] Tarcza sprzęgła - obice Kevlarem  
Autor Wiadomość
ieble 


Typ: b4
Imię: Piotr
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 191


Wysłany: 2017-04-08, 07:17   [B4 1.9 1Z] Tarcza sprzęgła - obice Kevlarem

Panowie muszę wymienić sprzęgło - uślizgi są już nie do zniesienia. Czy mam ktoś doświadczenie z obijaniem tarczy kevlarem? Dowiadywałem się i koszt tej operacji to od 150 do 200zł - z tego co mówią po takim zabiegu sprzęgło jest sporo wytrzymalsze od serii. Pytam zanim zdecyduję się na taki zabieg. Druga opcja to sprzęgło 240mm z AAT jednak tu koszt to ponad 1k.
_________________
1z+216+11mm+16bit+chip+asz+038e+gt1549s :)
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Mzet 
Audi 80 Maniak


Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 51
Skąd: Elbląg


Wysłany: 2017-04-08, 11:13   

Oczywiście. Po którejś z kolei modyfikacji też sprzęgło mi się poddało. Kupiłem nowego LUKa i wysłałem do firmy Aaronex. Jeśli dostarczysz/wyślesz im tarczę tak by dotarła przed południem, to tego samego dnia będzie jeszcze gotowa. Ja wysyłałem z drugiego końca PL. Nie pamiętam już dobrze, ale tarczę miałem chyba już na drugi lub trzeci dzień. Z wysyłką zamknąłem się w 200zł z groszami. Okładziny sygnowane logiem Luka, jednak są innej barwy niżeli ori organiczne i bardziej szorstkie w dotyku. Teraz poglądowo na KPower moment przy 1800rpm mam ok 300Nm, przy 2500 ok 350Nm. Przelatałem już kilka tys. i klei bez zastrzeżeń bez względu na bieg, choć też poniżej 2000rpm nie mam sumienia cisnąć gazu w podłogę.
Chyba że Twoje auto generuje moment jak u jonadawa to wtedy sam bym zakładał 240mm by spać spokojnie.
_________________
My Ride: https://www.audi80.pl/top...fn-vt101371.htm
 
 
ieble 


Typ: b4
Imię: Piotr
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 191


Wysłany: 2017-04-08, 11:44   

Mzet - dzięki za odpowiedź :)

Nie ukrywam, że dość mocno przyczyniłem się do uśmiercenia sprzęgła - jestem na etapie wyciągania silnika - muszę zrobić kilka innych rzeczy i wyjmując go chcę zrobić także sprzęgło. Muszę podjąć decyzję czy kupić nowy zestaw czy dać tarczę do obicia - o firmie Aaronex nie słyszałem - dzięki za info. Ile ma nm - nie wiem gdyż nie sprawdziłem a na tym sprzęgle i tak się nie sprawdzi. Raczej zdecyduję sie na obicie kevlarem - zobaczymy co z tego wyjdzie :)

Praca wre :P
_________________
1z+216+11mm+16bit+chip+asz+038e+gt1549s :)
 
 
Mzet 
Audi 80 Maniak


Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 51
Skąd: Elbląg


Wysłany: 2017-04-08, 11:56   

Patrząc na Twój osprzęt poniekąd logi jakie znalazłem na forum, momentu możesz mieć dużo więcej. Wydaje mi się (mogę się mylić), że sam kevlar może na długo nie starczyć, więc może idąc troszkę po kosztach może warto narazie starą tarczę obić, bo z tego co pamiętam Twoje sprzęgło jakiegoś kosmicznego przebiegu nie miało.
_________________
My Ride: https://www.audi80.pl/top...fn-vt101371.htm
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
ieble 


Typ: b4
Imię: Piotr
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 191


Wysłany: 2017-04-08, 12:04   

max 10tyś - więc szału nie zrobiłem...

Zastanowię się jeszcze nad tym zestawem z AAT - 240mm może jednak warto w to wejść - bo nie uśmiech mi się za chwilę znowu motor wyrywać.
_________________
1z+216+11mm+16bit+chip+asz+038e+gt1549s :)
 
 
Mzet 
Audi 80 Maniak


Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 51
Skąd: Elbląg


Wysłany: 2017-04-08, 12:20   

Myślałem,że będziemy bogatsi o nowe doświadczenie :P Nie no na poważnie też nie lubię robić dwa razy tej samej roboty.
Przed prawym nadkolem widzę najsłabszy punkt przy tak mocnym setupie. Też póki co męczę seryjny IC, choć wiem, że w lato starcza tylko na przeciągnięcie na jednym biegu, zapięcie kolejnego i w dolocie już jest Afryka.
_________________
My Ride: https://www.audi80.pl/top...fn-vt101371.htm
 
 
ieble 


Typ: b4
Imię: Piotr
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 191


Wysłany: 2017-04-08, 12:27   

wiem wiem pięta Achillesowa :P - jednak u mnie po dodaniu klimy z miejscem przy ori zderzaku jest kiepsko - mam drugi zderzak - lekko pęknięty i on będzie mi służył jako szablon :) - muszę coś myśleć z tym płucem.

Zobaczę jak będzie wyglądał kpl po wymontowaniu bo sądząc po uślizgach - tarczy nie ma.

[ Dodano: 2017-04-13, 10:47 ]
Tarcza wyjęta - wygląda jak nowa.... 8,9 mm
_________________
1z+216+11mm+16bit+chip+asz+038e+gt1549s :)
 
 
meksykanineg 
Audi 80 Fan



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Wiek: 36
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 43
Skąd: LLB


Wysłany: 2017-05-14, 18:12   

ieble napisał/a:
Tarcza wyjęta - wygląda jak nowa.... 8,9 mm


No własnie.U mnie po 3 latach uslizgów wiekszych i mniejszych, zamach tylko wypolerowany, a okładziny tarczy niczego sobie.Nie spalone ani nawet nadmiernie zuzyte .

Problemem w tym sprzegle przy takiej konfiguracji na silniku (pompa, wtryski itp.) jest nie to,ze slizga tarcza z powodu zbyt małej powierzchni jak na takie Nm. Najsłabszy punkt to za słaba konstrukcja tej tarczy.

Robiłem teraz przekładke silnika. Gdyby nie to, ze sprzegło zmieniałem 4000 km temu i było mi szkoda go wywalac, to pakowałbym 240mm.
Wg mnie, kevlar na oryginalna tarcze nie ma sensu, bo co z tego ze nie bedzie sie to slizgac, jak upieprzy sprezyny lub i rowniez połamie stelaz tarczy.

Ja teraz celowo nawet nie zabielałem (nie matowiłem) zamachu, bo wole zeby sie uslizgneła tarcza jak sie zdarzy czasami konkretnie zabutowac, jak ma połamac ta tarcze.

[ Dodano: 2017-05-14, 19:32 ]
PS.

Napewno ktos sie orientuje z tym sprzegłem 240 mm , czy to podchodzi tak po prostu P & P, czyli kwestia zmiany zamachu z A6 C4 2.5 TDI plus wiadomo tarcza i docisk, czy trzeba cos rzezbic ? ...
_________________
1Z+ ... na słupku AFN ...
16 bit, wtryski 216, pompka 11mm, FMIC, GT1852v by brabus124 , ssacy Leon BLS, wałek 28E, chips Kostrz, skrzynia FHN...
Ogarniecie klekota do stanu obecnego MUNIOR ;)
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 99 razy
Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3068
Skąd: Olecko


Wysłany: 2017-05-14, 19:40   

meksykanineg napisał/a:
Napewno ktos sie orientuje z tym sprzegłem 240 mm , czy to podchodzi tak po prostu P & P, czyli kwestia zmiany zamachu z A6 C4 2.5 TDI plus wiadomo tarcza i docisk, czy trzeba cos rzezbic ? ...


Te gotowe zestawy są do założenia P&P , żadnej rzeźby nie trzeba.
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
ieble 


Typ: b4
Imię: Piotr
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 191


Wysłany: 2017-05-15, 10:01   

jednak ja zdecydowałem się obić tarczę kevlarem w Makland materiałem JK102- nie miałem wolnego 1000zł na zestaw 240mm - jednak u mnie krzywy okazał się być docisk - widać po tarczy że środek nie był brany. Wysłałem docisk z tarczą i dziś mam dostać paczuszkę. Zobaczymy jak to będzie. Trzeba próbować i szukać - wiem że można kupić zestaw 240 jednak mnie na to w tym momencie po prostu nie było stać - gdybym miał wolną kasę pewnie kupił bym 240mm. Pozdr.

[ Dodano: 2017-05-15, 11:33 ]
Właśnie dostałem paczkę.

kev1.jpg
Plik ściągnięto 121 raz(y) 92,9 KB

kev.jpg
Plik ściągnięto 85 raz(y) 29,9 KB

18492471_465055677181003_181369140_n.jpg
Plik ściągnięto 99 raz(y) 97,32 KB

_________________
1z+216+11mm+16bit+chip+asz+038e+gt1549s :)
 
 
meksykanineg 
Audi 80 Fan



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Wiek: 36
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 43
Skąd: LLB


Wysłany: 2017-05-15, 13:56   

Na jakis czas napewno bedzie. Wiadomo ze non stop z gazem w podłodze sie nie jezdzi.
Moje swieze sprzegło po przekładce silnika juz sie dobrze ułozyło, nawet w tej chwili odziwo nie slizga.
Kwestia czasu pewnie ale na dzien dzisiejszy jest ok.

Czakam na ponowne połamanie tarczy...
_________________
1Z+ ... na słupku AFN ...
16 bit, wtryski 216, pompka 11mm, FMIC, GT1852v by brabus124 , ssacy Leon BLS, wałek 28E, chips Kostrz, skrzynia FHN...
Ogarniecie klekota do stanu obecnego MUNIOR ;)
 
 
ieble 


Typ: b4
Imię: Piotr
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 191


Wysłany: 2018-06-07, 08:09   

Minął rok i żadnych poślizgów a łatwo ze mną auto nie ma - jestem zadowolony i mogę z czystym sumieniem polecić ten zabieg. Pozdr.
_________________
1z+216+11mm+16bit+chip+asz+038e+gt1549s :)
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Mzet 
Audi 80 Maniak


Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 51
Skąd: Elbląg


Wysłany: 2018-06-07, 20:40   

Bardzo cenna informacja.
Ja również polecam. Przelatane rok i 9m-cy.
_________________
My Ride: https://www.audi80.pl/top...fn-vt101371.htm
 
 
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 99 razy
Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3068
Skąd: Olecko


Wysłany: 2018-06-07, 21:54   

W avancie tez mam kevlar z Makland'u , póki co daje rade , ale tylko soft 130/300 jest od Muniora , ale wtryski jeszcze ori.
Może 216-tki wlecą w wakację - czas pokaże jeszcze.
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
meksykanineg 
Audi 80 Fan



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Wiek: 36
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 43
Skąd: LLB


Wysłany: 2018-11-24, 17:19   

ieble napisał/a:
Minął rok i żadnych poślizgów a łatwo ze mną auto nie ma - jestem zadowolony i mogę z czystym sumieniem polecić ten zabieg. Pozdr.


Ponad półtora roku na ori sprzęgle luk 228 mm.
Do niedawna na gt1549s.
Teraz gt1849v.
Żadnych uślizgów również nie mam . Bez kewlaru .
Nadal czekam na nie uślizgi a raczej na połamanie tarczy.
Jestem pewien że to tylko kwestia czasu

Pora organizować 240mm ...
_________________
1Z+ ... na słupku AFN ...
16 bit, wtryski 216, pompka 11mm, FMIC, GT1852v by brabus124 , ssacy Leon BLS, wałek 28E, chips Kostrz, skrzynia FHN...
Ogarniecie klekota do stanu obecnego MUNIOR ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Serwis mechaniczny :: Blacharstwo lakiernictwo :: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 15