Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 1.9 1Z] Wymiana łożyska przedniego koła. Audi B4 avant 1  
Autor Wiadomość
mariusz1979 
Audi 80 Mastach


Typ: b4
Imię: mariusz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 145
Skąd: Tarnów małopolska


Wysłany: 2014-05-27, 18:35   [B4 1.9 1Z] Wymiana łożyska przedniego koła. Audi B4 avant 1

Koledzy pomocy! Nie robiłem tego nigdy i nie wiem jak się do tego zabrać. Czy może ktoś mi opisać krok po korku jak to zrobić? Dzięki wielkie za pomoc.
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
kamsta 
Władca pierścieni



Nadwozie: Avant
Imię: Kamil
Pomógł: 18 razy
Wiek: 33
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 596
Skąd: Chorzów


Wysłany: 2014-05-27, 18:37   

A kolega ma dostęp do prasy hydraulicznej? Bo bez tego to ani rusz.
_________________
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.
 
 
mariusz1979 
Audi 80 Mastach


Typ: b4
Imię: mariusz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 145
Skąd: Tarnów małopolska


Wysłany: 2014-05-27, 19:18   

kolego mam prase, mam klucze i reszte tez mam oprócz wiedzy na ten temat. Poprostu nie robiłem tego nigdy i nie wiem od czego zacząć. chodzi mi o opis krok po kroku co trzeba zdemontować itp by wymienic to łożysko .

[ Dodano: 2014-05-27, 19:21 ]
Mógłbym się bawić w uczenie się i dochodzenie co i jak ale naprawde nie mam teraz czasu by tak robić a jakiekolwiek wskazówki napewno pomogą i przyspieszą mi tą robotę.
 
 
kubaaabee 
O Audi 80 wie wszystko



Nadwozie: Avant
Imię: Kuba
Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 200
Skąd: Trn\Krk


Wysłany: 2014-05-27, 19:30   

Rozbierasz wszystko do momentu aż trzymasz całą zwrotnicę w ręce, czyli sworzeń na dole, pół ośkę odkręcasz od zwrotnicy i amortyzator + czujnik ABS jeśli masz. Prasą wypychasz łożysko i piastę, sprawdzasz powierzchnie w zwrotnicy i na piaście żeby przy zakładaniu nowego łożyska nie klinowało, najlepiej przynajmniej papierem przeczyścić, możesz troszkę posmarować smarem, wpychasz nowe łożysko tylko ostrożnie żeby się nie rozpadło, wpychasz piastę i składasz do kupy auto ;-)
_________________
Avant 1Z by kubaaabee

Audi 80 Avant 1Z + wtryski ASV + Chip by kostrz
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
antoni
Władca pierścieni


Silnik: RU
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: antoni
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 703


Wysłany: 2014-05-27, 22:26   

Masz na wszelki wypadek kilka fotek. Jak nigdy tego nie robiłeś to zobacz mniej więcej jak to wygląda po rozbebeszeniu i nabierzesz większej odwagi.

[ Dodano: 2014-05-27, 22:30 ]
.. i jeszcze kilka= może dadzą radę wejść.
 
 
kamsta 
Władca pierścieni



Nadwozie: Avant
Imię: Kamil
Pomógł: 18 razy
Wiek: 33
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 596
Skąd: Chorzów


Wysłany: 2014-05-27, 23:38   

Odkręcasz jażmo z zaciskiem hamulcowym. Demontujesz tarcze, odkręcasz sworzeń wachacza, dwie śruby od kolumny, pół oś odkręcasz i zdejmujesz zwrotnice. Na prasie wyprasowywujesz pierw piaste potem całe łożysko po usunięciu pierścienia zabezpieczającego. Składasz w odwrotnej kolejności. Tylko jak będziesz wprasowywać łożysko to musisz oprzeć się na zewnętrznym elemencie łożyska. Wprasowywując piastę na wewnętrznej części łożyska. Wszystko po to by siły podczas wprasowywania nie rozkładały się na kulkach i bieżniach łożyska.
Powodzenia.
_________________
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.
 
 
antoni
Władca pierścieni


Silnik: RU
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: antoni
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 703


Wysłany: 2014-05-28, 09:11   

Jeszcze słówko ode mnie.
1). Pamiętaj !!! , po odkręceniu zacisku podwieś go na jakimś drucie albo sznurku do sprężyny, niech nie zwisa swobodnie na przewodzie i go nie obciąża. Nie patrz na to co mówią niektóre produ"centy a NAWET fachowe warsztaty. Po prostu nie słuchaj kre..-ich.
Przerobił to mojej skórze jeden z mechaników mówiąc że guma jest tak OBLICZONA że ma wytrzymać ciężar ( ok.5kg. ) wiszącego zacisku . i ja durny łeP W TO UWIERZYŁEM.
Tylko niesamowite szczęście czyt. PrzenajśFiętszy Bóg , uchroniło mnie przed katastrofą. To są hamulce !! - czyli podstawa wszystkiego co sie porusza.

2). W Twoim przypadku nie musi być wszystko takie jak na fotkach, ale będzie podobne. Mianowicie, możesz mieć w środku zwrotnicy rowek na ogranicznik ( pierścień segera). U mnie np. tego nie ma. Odpowiednie wytoczenie zwrotnicy załatwiło sprawę właściwego montazu łożyska.
 
 
mariusz1979 
Audi 80 Mastach


Typ: b4
Imię: mariusz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 145
Skąd: Tarnów małopolska


Wysłany: 2014-05-28, 12:18   

ok, dzięki wam za pomoc i podpowiedzi. Teraz już mam jakieś pojęcie co i jak. Zabiore się za to dziś wieczorem. Postaram się napisać jak mi poszło i może coś nowego dorzucę od siebie dla innych którzy się podejmą takiej wymiany. Jeszcze raz dziękuję i życzę bezawaryjnej i miłej jazdy naszymi audiczkami.


Dzięki.

[ Dodano: 2014-05-28, 12:22 ]
Aha, jeszcze jedna sprawa która mi teraz przyszła na myśl. Bo to łożysko jest dzielone na dwie części. Szersza i węższa szalka . czy to ma znaczenie jak założę to łożysko czy jest to obojętne????
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
antoni
Władca pierścieni


Silnik: RU
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: antoni
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 703


Wysłany: 2014-05-28, 13:27   

Nie jest obojętne ale jak popatrzysz na piastę i to łożysko do od razu wylukasz że nie da się tego inaczej założyć i nabi . Jest tylko jeden sposób znaczy się z jednej strony można je nabijać. Mowa o nabijaniu na piastę oczywiście.
ŁOJOJOJ !!!! Nie pomyl sie i najpierw nie wpakuj odwrotnie w zwrotnicę bo będziesz zemścił na czym śFiat stoi.
Dzięki za punkt.
 
 
mariusz1979 
Audi 80 Mastach


Typ: b4
Imię: mariusz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 145
Skąd: Tarnów małopolska


Wysłany: 2014-05-28, 20:21   

no wiec musze sie pochwalic hahaha. poszlo bez wiekszych problemow. moze moje pytanie na temat kierunku wprasowania lozyska bylo smieszne ale szczerze to nie zwracalem uwagi jak ono wyglada ale juz wiem i widac roznice golym okiem. jutro biore sie za droga strone i mam nadzieje ze pojdzie rownie dobrze.

dzieki jeszcze raz za pomoc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
 
comd89 
Audi 80 Mastach



Silnik: ABT
Nadwozie: Avant
Imię: Marcin
Wiek: 30
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 141
Skąd: TOS


Wysłany: 2015-02-09, 18:55   

antoni, czy w zwrotnicy miałeś segery czy nie ?
 
 
 
antoni
Władca pierścieni


Silnik: RU
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: antoni
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 703


Wysłany: 2015-02-10, 14:42   

Na sto milionów procent w mojej zwrotnicy nie ma ani jednego pierścienia segera.

Jest tak wytoczona od wewnątrz, że tylko z jednej strony (tej od zewnątrz auta) można wciskać piastę z łożyskiem. Apo drugiej stronie tegoż wnętrza , wytoczenie sie zatrzymuje tak na oko z pół centymetra przed końcem.
Wieczorem coś może znajdę to wrzucę fotkę gdzie widać będzie że to nie pierśącień a taka budowa zwrotnicy.

[ Dodano: 2015-02-10, 20:19 ]
No niestety. Bardzo dużo mam tych fotek ale nie takie jak potrzeba. Nie zrobiłem żadnej pod kątem pokazania zwrotnicy od środka, bo nie miałem pojęcia że się przyda. Pstrykałem tak tylko dookoła że może się coś przydać.

Aczkolwiek w zestawie z łożyskiem pierścień segera jak i kilka innych śrub i śrubek było zapakowanych. Nie wiem po co i na co bo nic oprócz łozyska nie wykorzystałem .
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
dyras 
Audi 80Spec



Imię: Łukasz
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 340
Skąd: Koszalin


Wysłany: 2016-01-04, 22:29   

Łożyska powinno wprasować się na sucho czy lepiej użyć czegoś w stylu
_________________
Cab
 
 
antoni
Władca pierścieni


Silnik: RU
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: antoni
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 703


Wysłany: 2016-01-05, 09:24   

Nie zaszkodzi użyć jakiegoś mazidła do poślizgu, bo jak sobie przypominam wciskanie tego łożyska w zwrotnicę, to szło chłopakom na warsztacie bardzo opornie.
Potrzebna była przedłużka do kręcenia w imadle i słychać było przy tym głośne strzały, tak jakby łożysko przemieszczało się w zwrotnicy krótkimi skokami.

Nie pomyśleli żeby choć trochę podgrzać zwrotnicę, a przecież piec do tego był.
Ważne jest tez przy tym przetarcie powierzchni drobniutkim papierem, jeśli jest potrzeba, a najważniejszy jest początek wciskania żeby zacząć idealnie prosto.
 
 
dyras 
Audi 80Spec



Imię: Łukasz
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 340
Skąd: Koszalin


Wysłany: 2016-01-05, 18:10   

Z wprasowaniem lozyska nie bedzie problemu. Mam dostep do prasy 12t. Stare lozyska wprasowywalem i wyprasowywalem na testy i problemow nie bylo. Zastanawiam sie tylko czy stosowanie tego rodzaju klei ma jakies pozytywy. Jesli tak to wrzucilbym.
_________________
Cab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 16