Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 1.9 1Z] Głośna praca, wibracje, utrata mocy.  
Autor Wiadomość
Maldriax 
Nowy klubowicz


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Oskar
Wiek: 21
Dołączył: 22 Lip 2019
Posty: 12
Skąd: Żagań


Wysłany: 2019-07-22, 18:19   [B4 1.9 1Z] Głośna praca, wibracje, utrata mocy.

Witam wszystkich użytkowników forum. Choć jestem tutaj nowy, to tak ta prawdę jestem z Wami od dłuższego czasu. Obserwuję, czytam, szukam porad.

Muszę przyznać, że jestem załamany. Otóż dwa tygodnie temu postanowiłem wymienić olej silnikowy. Cała procedura udała się bez większych ekscesów, oprócz jednego...
Mianowicie silnik po wymianie oleju zaczął chodzić głośno... Na prawdę głośno. Dosłownie 10 sekund po uruchomieniu silnika, samochód zaczął niemiłosiernie klekotać. Pomyślałem, że może trefny olej? Nic z tego. Wymieniłem olej ponownie - dla pewności, ale niestety wszystko na nic.
Samochód stracił ducha - DOSŁOWNIE. Oczywiście długi czas szukałem odpowiedzi na różnych forach, a w szczególności na tym, niestety bezskutecznie. Zdecydowałem się na zakup "interfejsu diagnostycznego" Viaken VAG KKL, podłączyłem się za pomocą przejściówki OBD1 > OBD2 do komputera i zacząłem działać. Co zobaczyłem na pierwszy rzut oka:

- Błąd 00550
- Kąt wtrysku 255 na postoju przy rozgrzanym samochodzie

Szukałem problemu w czujniku n108 (poprzedni właściciel niefachowo łączył przewód (musiał się przerwać))

Proszę o poradę.
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
MIRON DKL 
O Audi 80 wie wszystko


Nadwozie: Sedan
Imię: Mirek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 01 Sie 2016
Posty: 156
Skąd: Wrocław


Wysłany: 2019-07-22, 18:57   

Niedługo pewnie wypowie się mistrz TDI MUNIOR to rozwieje wątpliwości, ale jeśli chodzi o to co opisałeś to objaw typowy jak u niektórych po świeżym zakupie auta z "miodem w silniku"
Kąt wtrysku, zapewne po przestawieniu będzie inaczej pracował i odpalał
Ja na VAGU sie nie znam dlatego nic więcej nie doradzę,
Lada chwila chłopaki podpytają i doradzą ;-)
_________________
1Z+021BD
ABT+LPG
 
 
Maldriax 
Nowy klubowicz


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Oskar
Wiek: 21
Dołączył: 22 Lip 2019
Posty: 12
Skąd: Żagań


Wysłany: 2019-07-22, 19:16   

Jestem w stanie zrozumieć kombinacje z miodem. To nie jest moja pierwsze wymiana oleju. W listopadzie kiedy kupowałem samochód, poprzedni właściciel był po zmianie oleju, aczkolwiek zdecydowałem się, że tak czy inaczej go zmienię - dla czystego sumienia. Po 10.000 km. nastąpiła kolejna zmiana oleju. Miód miodem ale myślę, że to tylko niefortunna zbieżność wydarzeń, przypadek.
_________________

 
 
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 108 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3397
Skąd: Olecko


Wysłany: 2019-07-22, 19:44   

Zacznij od sprawdzenia bezpiecznika z nakładką MOTOR

_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
MIRON DKL 
O Audi 80 wie wszystko


Nadwozie: Sedan
Imię: Mirek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 01 Sie 2016
Posty: 156
Skąd: Wrocław


Wysłany: 2019-07-22, 19:50   

Z tym miodem to serio nie było ;-) ,domyśliłem się że użytkujesz to auto od jakiegoś czasu i nikt nie zalał jakiegoś specyfiku, chłopaki niebawem coś doradzą ;-)
_________________
1Z+021BD
ABT+LPG
 
 
Maldriax 
Nowy klubowicz


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Oskar
Wiek: 21
Dołączył: 22 Lip 2019
Posty: 12
Skąd: Żagań


Wysłany: 2019-07-22, 19:55   

Krzysiek 84 napisał/a:
Zacznij od sprawdzenia bezpiecznika z nakładką MOTOR

[url=https://images91.fotosik.pl/221/bb2424d3dbec576a.jpg]Obrazek[/URL]


Bezpiecznik sprawdzony od samego początku. Słychać wyraźną zmianę pracy przy wyjęciu / włożeniu.
_________________

 
 
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 227 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6062
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2019-07-22, 20:16   

Maldriax napisał/a:
ezpiecznik sprawdzony od samego początku. Słychać wyraźną zmianę pracy przy wyjęciu / włożeniu.
Skoro słychać wyrażną różnicę w "klekotaniu" po wyjeciu bezpiecznika ,to n108 działa i jest zasilany ...nie tu tkwi przyczyna .Wymiana oleju razcej nie miała z tym nic wspołnego ,ot przypadek i zbieg okolicznosci .Skoro sprawdziłeś bezpiecznik "motor " i wiadomo ze n108 działa ,to teraz pozostaje sprawdzić rozrzad na znakach ,czyli ustawiasz 0 na kole zamachowym ,aprawdzasz czy w tym ustawieniu w kolo pompy wtryskowej wchodzi blokada w odpowiednim miejscu i czy walek rozrządu jest ustawiony prawidlwowo ...bo albo ci jakimś cudem przeskoczył rozrzad ,albo coś sie zacięło a razczej zapieklo w pompie wtryskowej ...a to "coś " to zwykle zawór cisnienia wewnętrznego ...zapieczony i zablokowany ,będzie dawał własnie objawy glosniego klokotania i odczyt na vagu 255 ...Jako ze ten zawór sprawdzić najprosciej ,bo wystarczy go wykrecic ,to od niego zacznij ...jest obok wejscia paliwa do pompy ,powinien dać sie odkręcić jakąś plaską "dziesiątką " na "sztorc " i jako napęd coś od góry wkladasz ...czasem jest mocno zapieczony i trzeba uzyć przecinaka żeby go wogole wykrecic ...ale to zwyle po "kowalach " ktorzy tam lapy pchali i dokrecili na "chama " ...dobrze jest przed próbą jego odkręcenia "przywalić " mu czymś z góry ,oczywiscie z wyczuciem
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 108 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3397
Skąd: Olecko


Wysłany: 2019-07-22, 20:42   

Maldriax,
Zanim dołączysz do Polskiego Klubu Audi 80, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań.
Miło by było gdybyś przedstawił nam również swoją 80tkę w dziale Moje Audi 80
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Maldriax 
Nowy klubowicz


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Oskar
Wiek: 21
Dołączył: 22 Lip 2019
Posty: 12
Skąd: Żagań


Wysłany: 2019-07-22, 21:02   

Krzysiek 84 napisał/a:
Maldriax, Zanim dołączysz do Polskiego Klubu Audi 80, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań. Miło by było gdybyś przedstawił nam również swoją 80tkę w dziale Moje Audi 80


Mój błąd. Wiedziałem, że o czymś zapomniałem. Już to naprawiam! :) .
Jeżeli chodzi o znaki... Nie mogę znaleźć znaku na kole od wału korbowego.
_________________

 
 
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 108 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3397
Skąd: Olecko


Wysłany: 2019-07-22, 21:19   

Maldriax napisał/a:
Jeżeli chodzi o znaki... Nie mogę znaleźć znaku na kole od wału korbowego.


_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
Maldriax 
Nowy klubowicz


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Oskar
Wiek: 21
Dołączył: 22 Lip 2019
Posty: 12
Skąd: Żagań


Wysłany: 2019-07-22, 21:50   

Mam rozumieć, że kiedy wysunie się "ząbek" powinienem sprawdzić, czy miejsce blokady pompy jest na właściwym miejscu?
_________________

 
 
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 108 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3397
Skąd: Olecko


Wysłany: 2019-07-22, 21:56   

Silnikiem obracasz w prawo , więc znak 0 pojawi się od lewej strony i kręcisz do momentu aż znak 0 zostanie przecięty w pół , jak na foto.
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Maldriax 
Nowy klubowicz


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Oskar
Wiek: 21
Dołączył: 22 Lip 2019
Posty: 12
Skąd: Żagań


Wysłany: 2019-07-23, 14:39   

MUNIOR

Dorwałem się do tego zaworka. Nie zauważyłem nic niepokojącego oprócz tego, że w tej chwili samochód zaczyna dziwnie szarpać przy dodawaniu gazu od trzeciego biegu wzwyż. Myślałem, że już gorzej być nie może. Samochód zamulił się jeszcze bardziej, dostał większych wibracji oraz zostawiam za sobą siwą chmurę.



MUNIOR napisał/a:
teraz pozostaje sprawdzić rozrzad na znakach ,czyli ustawiasz 0 na kole zamachowym ,aprawdzasz czy w tym ustawieniu w kolo pompy wtryskowej wchodzi blokada w odpowiednim miejscu i czy walek rozrządu jest ustawiony prawidlwowo ...


Postąpiłem według instrukcji i wydaje mi się, że jednak jest coś nie tak. Może to tylko moje wrażenie. Nigdy nie obcowałem z rozrządami. Wstawiam poniżej kilka fotek:

1 zdjęcie przedstawia znak na kole zamachowym:



2 zdjęcie przedstawia blokadę? na kole pompy wtryskowej:



3 zdjęcie jest dla mnie niezbyt jasne. Widać wyraźne nacięcie na kole pompy wtryskowej, a dalej... jakby znak zrobiony korektorem? Jeżeli moje podejrzenia są trafne, to rozrząd przeskoczył o 1 ząbek? Czy to by znaczyło kąt wtrysku 255?

_________________

 
 
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 227 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6062
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2019-07-26, 15:58   

Maldriax napisał/a:
3 zdjęcie jest dla mnie niezbyt jasne. Widać wyraźne nacięcie na kole pompy wtryskowej, a dalej... jakby znak zrobiony korektorem?
Nie interesują cię znaki robione markerem i nacięcia ,bo to nie są znaki fabryczne ....interesuje cię "zero " na kole zamachowym , które ma być ustawione dokladnie tak jak na zdjeciu , i wtedy ma wejsć blokada średnicy ok 15,5 mm w odpowiedni otówor w kole pompy wtryskowej ....jeżeli to na zdjęciu to jest ten otwór o srednicy 15,5 mm i mozesz przez ten otwór włożyć prostopadle coś o średnicy ok 15 mm tak zeby weszło w metalowy wspornik o takiej samej srednicy ,to znaki ci sie zgrywają i jest prawidłowo . Do kompletnego sprawdzenia ustawienia rozrzadu ,pozstaje jeszcze sprawdzić ustawienie wałka rozrządu ,ale akurtat jego ustawienie nie ma żadnego wpływu na poczatek wtrysku ,wiec to sobie na razie odpuść ...skoro pompa i "0 " na wale się zgrywa ,to nic tu inaczej być nie może ,a przyczyną poczatku wtrysku 255 i nadmiernego klekotania jest coś z pompą wtryskową ,albo z pracą i zasilaniem n108 .Sprawdziłbym jeszcze czy pompa wogule reaguje na przestawianie pocżatku na "fasolach " ...czyli popuszczasz wszstkie śruby pompy i "opużniasz " pocżatek wtrysku na maxa ,odsuwajac pompę maxymalnie "od silnika " ,czyl "z obrotami "
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
Maldriax 
Nowy klubowicz


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Oskar
Wiek: 21
Dołączył: 22 Lip 2019
Posty: 12
Skąd: Żagań


Wysłany: 2019-07-26, 16:36   

A więc zdecydowałem się zdemontować pokrywę zaworów. Oto jaki widok zastałem :/







Tak czy inaczej czeka mnie remont silnika. Powiedzcie mi teraz czy ta usterka łączy się w jakiś sposób z błędem 00550?
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 14