Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu




Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 1.9 1Z] Kilka pytań o pierburgu  
Autor Wiadomość
1ndygo 
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Przemek
Wiek: 25
Dołączył: 01 Kwi 2019
Posty: 3


Wysłany: 2019-05-16, 22:29   [B4 1.9 1Z] Kilka pytań o pierburgu

Witajcie, problem jest powszechny i znany a ja jestem na etapie kompletowania części.

Zamówiłem nowy zawór n75 u znajomego w sklepie motoryzacyjnym na który musiałem czekać 2 dni. Dzisiaj go odebrałem i nie jestem pewien tego co dostałem. A dokładniej odebrałem coś takiego:

Jak się domyślam numer części jest pod tą naklejką, a powinien to być nr. "028906283". Nie sprawdzę tego.
Mocowanie różni się, po wyszukiwaniu widocznego numeru 7.01805.01.0... W opisach nie dostrzegam silnika 1z tylko jakieś 1.8t czy też inne, nawet wolnossace jednostki...
Cały myk polega na tym że nie mogę go po prostu podmienić bo wiem że zostaną w nim ślady oleju a wtedy nici ze zwrotu.
Czy ktoś może stwierdzić, że to co jest na zdjęciu jest kompatybilne z silnikiem w b4 na pierburgu?

Druga historia dotyczy sztangi w turbinie t15. Chciałem kupić nową, ponoć nie są dostępne. Dowiedziałem się również by szukać jej po nr. 028 145 716 i nie widzę tego w PL a jedynie na e-bay itd...
Jak to z tym jest? Czy dobrze szukam?

Trzecia sprawa, prawdopodobnie odma jest wszystkiemu winna i jestem w trakcie poszukiwania OCT. Jest tego sporo, w różnych cenach a ja nie wiem co jest warto kupic. Sugestie mile widziane.

Cały ten problem z doładowaniem chciałem kiedyś zrobić po kosztach i na używanych częściach. Na dziś dzień mam zupełnie inne podejście, koncepcja się zmieniła a silnik został zbadany od dołu po górę. Docieranie zakończone. Teraz czas na osprzęt. A czasu ostatnio mało, więc zwracam się do was. Pozdrawiam.
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 108 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3329
Skąd: Olecko


Wysłany: 2019-05-17, 01:34   

1ndygo,
Zanim dołączysz do Polskiego Klubu Audi 80, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań.
Miło by było gdybyś przedstawił nam również swoją 80tkę w dziale Moje Audi 80


Jeśli wtyczka jest prostokątna w tym N75 i pasuje , to zawór będzie spełniał swoje zadanie.


Po co chcesz zmieniać gruszkę turbo :?:

Co do OCT , to szukaj taki który ma średnice króćców jak ori średnica na tym separatorze odmy na pokrywie zaworów.
Nie może być mniejsza średnica , żeby nie powstawało dodatkowe ciśnienie.

Możesz zamontować też nowszą odmę ze zbiorniczkiem np od AVG.

1ndygo napisał/a:
Cały ten problem z doładowaniem chciałem kiedyś zrobić po kosztach i na używanych częściach.


Co dokładnie dzieje Ci się z autem :?:
Odcinkę masz przy 120-tu ???
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
1ndygo 
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Przemek
Wiek: 25
Dołączył: 01 Kwi 2019
Posty: 3


Wysłany: 2019-05-18, 11:48   

Krzysiek 84 napisał/a:
Jeśli wtyczka jest prostokątna w tym N75 i pasuje , to zawór będzie spełniał swoje zadanie.

Wtyczka pasuje, podmieniłem wężyki na nowe, notlauf zażegnany. Samochód jednak nadal ma muła, zwlaszcza gdy porównam go do 90 konnej b5... hmm.
I tu nasuwa się temat gruszki turbo.
Cytat:
Po co chcesz zmieniać gruszkę turbo

Wydaje mi się że nie pracuje ona prawidłowo. Podczas próby rozruszania gruszki sączyla się z niej bardzo gęsta maź olejopodobna zbierajaca się tam od wielu lat. Robiłem to już jakiś czas temu przy okazji remontu gdy miałem wyjęte kolektory. Po wyciśnięciu mazi samochód odzyskał nieco elastyczności, przestał się męczyć i drgać podczas przyspieszania. Dziś gruszka znowu ma w sobie syf jak mniemam...

Temat odmy robi się dosyć poważny. Zauważyłem że olej wywala mi nie tylko przy samym separatorze ale i bagnetem. A odma w styczniu była czyszczona hmm...
 
 
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 108 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3329
Skąd: Olecko


Wysłany: 2019-05-18, 12:13   

Jak masz olej w gruszce , to też nie dokońca może działac ona poprawnie .
Poluzuj kontrę , odkręć mocowanie gruszki od muszli turbo i obróć gruszkę tak by króciec był na dole i naciągaj i upuszczaj gruszkę by olej cały wyrzuciło z niej, potem poskładaj wszystko do kupy.

Jak mocno wydobywają się opary po wyjęciu bagnetu , to masz już spore przedmuchy do skrzyni korbowej.
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
1ndygo 
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Przemek
Wiek: 25
Dołączył: 01 Kwi 2019
Posty: 3


Wysłany: 2019-05-18, 14:19   

Krzysiek 84 napisał/a:
Jak masz olej w gruszce , to też nie dokońca może działac ona poprawnie .

Jednak nie ma tam oleju. Sama gruszka jak ma pracować? Moja stawia dosyć spory opór i nie wiem czy tak ma być?
 
 
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 108 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3329
Skąd: Olecko


Wysłany: 2019-05-19, 00:07   

1ndygo napisał/a:
Sama gruszka jak ma pracować? Moja stawia dosyć spory opór i nie wiem czy tak ma być?


Bardzo dobrze.
Dopiero pod ciśnieniem zaczyna ona działać i upuszczać nadmiar spalin.
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80
Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 11