Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Tarcze, hamulce forum audi 80
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 1.9 1Z] - Ledwo przyśpiesza... a nagle "bum" i  
Autor Wiadomość
ceemte2
Nowy klubowicz


Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Damian
Dołączył: 11 Paź 2017
Posty: 6


Wysłany: 2019-09-30, 08:59   [B4 1.9 1Z] - Ledwo przyśpiesza... a nagle "bum" i

Koledzy, poratujcie bo już mi się kończą pomysły. Moja audiczka jeźdizła w miarę przyzwoicie jak na swój przebieg ale jednego dnia straciła cały wigor. Przegrzebałem forum i zaaplikowałem już sporo pomysłów (czyszczenie N75, regulacja sztangi, czyszczenie dolotu, sprawdzenie szczelności dolotu, wymiana filtra powietrza itd.). Mam podłączony analogowy manometr. Przed reanimacją turbina pompowała max 0,4 bar. Teraz nabija do 0,7 i auto potrafi wykazać zadawalające przyśpieszenie. Jest jednak jeden haczyk...

Po odpaleniu auto ma przyśpieszenie porównywalne do kutra rybackego. Odpala na cyknięcie, nie kopci, silnik pracuje równo i ładnie ale ledwo jedzie. Kiedy jednak osiągnie ok. 3000 obrotów następuje mocne szarpnięcie i auto rwie do przodu jak powinno. Teraz nawet przy ruszaniu z postoju ma oczekiwaną moc czyli ciągnie od dołu jak powinno. Aż do wyłaczenia silnika - wtedy znów trzeba go jeden raz przegwałcić i wszystko wraca do normy. Nie trzeba tego robić w czasie jazdy, można przegazować na postoju - wtedy też słychać moment "odepchania" silnika.

Może ktoś widział coś podobnego? Do kompa nie potrafię się dostać (Bosch). Kabel sprawny, bo z AFNem się łączę bez problemu. Mam w planach wypruć wiązkę bezpośrednio przy ECU i tam spróbować się wpiąć aby sprawdzić błędy - może kable po drodze drodze do gniazdek są uszkodzone ale zanim zacznę to może ktoś poradzi...

Aha - przepływkę sprawdziłem miernikiem... wartości prądowe w normie.
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 251 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9122
Skąd: Zamość


Wysłany: 2019-09-30, 12:59   

ceemte2 napisał/a:
Do kompa nie potrafię się dostać (Bosch).
a start bound w ustawieniach na 240 przestawiałeś? lub sam kabel nie ma dwóch linii kkl
Tu prędzej kolega Munior może swoje sekretne info zdradzić - znaczy coś mądrzejszego podpowiedzieć jeśli chodzi o samego disla.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 108 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3415
Skąd: Olecko


Wysłany: 2019-09-30, 14:18   

Przydałby sie kabel ten za 69 zł od viakena.
Vag 3.11 i przestawić star baud na 240.

Połączyc się z silnikiem , odczytać błędy i sprawdzić parametry dawki paliwa i kąta wtrysku.
Obejrzeć wężyki wokół N75, zaslepić egr , przejrzeć przewody od dolotu czy są szczelne i dopiero na koniec zmierzyć ciśnienie doładowania.
Jeśli nadal będzie 0,7 bar , to trzeba będzie dokonać regulacji naciągu klapy upustowej spalin o 2 pełne obroty i ponownie sprawdzić jakie ciśnienie jest w dolocie.
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
ceemte2
Nowy klubowicz


Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Damian
Dołączył: 11 Paź 2017
Posty: 6


Wysłany: 2019-09-30, 16:15   

Dziękuję za szybkie odpowiedzi i wskazówki. W takim razie spróbuję wpiąć się bezpośrednio do ECU. Sztangę sprawdzałem i po zamknięciu klapki ramię cofa się jeszcze 2-3mm (sprawdzane na zdjętym sworzniu). Czy mimo to dokręcić?

Kabel rzeczywiście - mam chinola, więc może nie łapie nawet ze start baudem 240. Kiedyś dawno temu (ponad 10 lat :) ) byłem w serwisie i nie mógł się wbić do kompa nawet "profesjonalnym" interfejsem. Nie pamiętam co to miał ale było rozmiarów małej walizki... Poza tym EGR ślepy, dolot przejrzany, wężyki wymienione.
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 108 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3415
Skąd: Olecko


Wysłany: 2019-09-30, 19:29   

Klapka ma być domknieta żeby spaliny nie uciekały , nie może mieć żadnego luzu.
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
ceemte2
Nowy klubowicz


Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Damian
Dołączył: 11 Paź 2017
Posty: 6


Wysłany: 2019-09-30, 21:51   

Tak, klapka jest mocno domknięta i dociągnięta. Jak zdejmę ramięgruchy ze sworznia to jeszcze samo ramie idzie do tyłu ze 3mm więc sprężyna przy zamkniętej klapce jest cały czas napięta.

Dzisiaj próbowałem róznych egzorcyzmów. A kabel to jednak Viaken, tyle że niebieski - KKL więc powinno być dobrze. Zastanawia mnie tylko co może się "przytykać" po wyłączeniu zapłonu i :odtykać: przy 2700-3000 obrotów?

Bo tak jak napisałem - wystarczy, że raz zaskoczy i silnik już wraca do normalnej pracy w pełnym zakresie obrotów.
 
 
WOJTEK26 
Od zawsze na forum


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Wojtek
Pomógł: 137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3885
Skąd: Jelenia G


Wysłany: 2019-10-02, 11:13   

Być może blokuje się lub przycina nastawnik dlatego sa takie objawy, jak mocno depniesz nastawnik przeskoczy i stad te odczucie gwałtownego przyrostu mocy i później jak się rozrusza to jakoś działa mniej więcej płynnie.
_________________
http://www.audi80.pl/images/bykom_stop.gif

Naprawa i diagnostyka ABK,ABT, TDI
888659640

Skoda Octavia 3FL TSI + chip
 
 
 
krzysaudi 
99% Klubowicza


Silnik: AFN
Typ: coupe
Nadwozie: Coupe
Imię: Krzysiek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 98
Skąd: Działdowo


Wysłany: 2019-10-04, 16:10   

W a4 b5 oraz w busie t4 w afn-ie kiedy padl mi czujnik stopu/sprzegla nie pamietam dokladnie ktory taki mialem efekt.
Kris
_________________
Elektronika . Coupe . Robienie na drutach .

https://www.audi80.pl/top...sa-vt105790.htm
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce Testy opon


Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14