Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Tarcze, hamulce forum audi 80
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 1.9 TDI 1Z ] Silnik stracił moc  
Autor Wiadomość
zochmen
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Przemek
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 15


Wysłany: 2019-08-17, 00:05   

Panowie, miałem jakieś zaćmienie chyba, nie kupiłem tego kabla, który polecił Krzysiek, bo ubzdurałem sobie, że wymaga on podpięcia pod COM, a tu bym miał problem - przepraszam.
Tera doczytałem i biję się w pierś.

Cytat:
Dawkę powinien ci odczytać kazdy program jakim uda ci się polaczyć ze sterownikiem

Niestety w tym OPUSie nie było takich danych.

Mój mechanik się w sumie poddał, uważa ten przypadek za życiową porażkę.
To naprawdę dobry mechanik, tylko komputery to nie jego bajka.

Aktualnie audi wraca do Łodzi.
Dzisiaj majster chyba nie chcąc się poddać, podmienił mi jeszcze wężyki od tych podciśnień na nowe i przełożył wtryski z rurkami z tego kupionego silnika.
W zasadzie bez rezultatu.
Auto idzie może trochę lepiej, niż chodziło z ta pompą na linkę.

Powiedzcie mi tylko proszę, czy jest sens kupować KKL i jeszcze samemu walczyć, czy lepiej już teraz po tych wszystkich podmiankach podjechać do jakiegoś speca, który zdiagnozuje problem i najlepiej go od razu usunie?
Znacie kogoś w Łodzi lub okolicach, kto by mi problem rozwiązał.
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 251 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9149
Skąd: Zamość


Wysłany: 2019-08-18, 09:33   

zochmen napisał/a:
Powiedzcie mi tylko proszę, czy jest sens kupować KKL i jeszcze samemu walczyć, czy lepiej już teraz po tych wszystkich podmiankach podjechać do jakiegoś speca, który zdiagnozuje problem i najlepiej go od razu usunie?
kabel zawsze się może przydać w innych przypadkach ale musiał byś też ciut info sobie na temat diagnostyki poczytać by wiedzieć co z czym i dlaczego. W dodatku do przestawienia dawki przydał by się kluczyk do nastawnika taki trójkątny - zdaje się. Jeśli nie masz takiego zacięcia i chęci to można podjechać do kogoś kto to ci uczyni.
Więc decyzja należy do ciebie.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 108 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3447
Skąd: Olecko


Wysłany: 2019-08-18, 12:33   

VAG na własny użytek zawsze warto posiadać.
Te serwisówki do nastawnika to chyba bardziej na indukcyjnym nastawniku były montowane.

Ale warto zaopatrzyć się też w ten trójkątny klucz, jak komuś nie szkoda , to można nabić nasadkę 7 mm.

Nasadka do nastawnika

Redukcja z 3/4 na 1/4
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
zochmen
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Przemek
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 15


Wysłany: 2019-08-27, 12:46   

Kupiłem kabel, zainstalowałem program VAG 3.11. Poczytałem trochę na temat pomiarów i spróbowałem je wykonać w niedzielę.
Mam jednak problem ze stabilnością łącza.
Jak już się połączę, to czasem zrywa, loga robiłem np. dłużej, a zapisało się tylko tyle co widać.
Nie udało mi się osiągnąć 4tyś obrotów w Łodzi na 3 biegu, bo nie miałem do tego warunków.
Możecie się wypowiedzieć na podstawie tych informacji?
Ponowie pytanie o specjalistę w Łodzi/łódzkim, znacie kogoś kto nie będzie psełdomechanikiem?

Statyczny
http://vaglogi.pl/log-000_jS8m5O.html

Dynamiczny
http://vaglogi.pl/log-000_21ena7.html
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 251 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9149
Skąd: Zamość


Wysłany: 2019-08-27, 13:44   

zochmen, sprawdź początek wtrysku i dawkę ale w BS
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 227 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6073
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2019-08-27, 21:02   

zochmen napisał/a:
Nie udało mi się osiągnąć 4tyś obrotów w Łodzi na 3 biegu, bo nie miałem do tego warunków.
Możecie się wypowiedzieć na podstawie tych informacji?
Przy tym sterowniku o logach podczas jazdy zapomnij .Możesz sprawdzić tylko podstawowe parametry na biegu jalowym ,czyli tak jak pisze
PieterB napisał/a:
sprawdź początek wtrysku i dawkę ale w BS
Doladowanie mlożesz sprawdzić tylko manualnie podpinajac odpowiedni manometr do fabrycznego wyjscia na węzyk w alumniowym kolanku przy EGR
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
zochmen
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Przemek
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 15


Wysłany: 2019-09-02, 21:51   

Z racji końca wakacji, żona z dzieciakami pojechała na działkę skorzystać z pogody, więc nie miałem auta, ale wczoraj udało mi się już podłączyć.
Zrobiłem logi w BS
http://vaglogi.pl/log-000_1Kc44.html
Wiem, że log jest krótki, ale taki się zapisał, mimo, że trzymałem logowanie ponad minutę. Podejrzałem go w Excelu i w zasadzie tylko czas się zmienia.
Mam drugi dużo dłuższy, ale znowu jest coś z nim nie tak, bo stronka rzuca błędem „Ten plik nie wygląda na plik z VCDS”
Zrobiłem jeszcze log w trybie „NP.” nie pamiętam tego rozszerzenie, nie sprawdzę bez podłączenia do auta, ale wydaje mi się że to to samo co BS
http://vaglogi.pl/log-000_N5tBDk.html
Wszystko zrobiłem zgodnie z opisami – rozgrzany silnik, wszystko wyłączone.
Generalnie jestem w stanie wygenerować tylko odczyty z tej grupy 000, które widać w logach. Próba odczytania czegokolwiek innego kończy się błędem.
Cos się komuś nasuwa?
 
 
AB4 
Rodem z Inglostadt


Silnik: 1Z
Imię: Paweł
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 361
Skąd: Tychy


Wysłany: 2019-09-05, 21:57   

filtr paliwa zmieniony ?
_________________
Wtryski AFN+ soft Kostrza

Diagnostyka VAG
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
zochmen
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Przemek
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 15


Wysłany: 2019-09-06, 12:18   

Tak, wymieniony.
Nie było zmian.
 
 
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 227 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6073
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2019-09-06, 16:55   

zochmen napisał/a:
Generalnie jestem w stanie wygenerować tylko odczyty z tej grupy 000
I znowu nie czytasz dokładnie tego co już napisalem ....gdybyś czytał uwaznie to byś doczytał że nic innego jak grupy 000 tu nie "wygenerujesz " ,bo tylko tą grupę udostępnia sterownik ,zadne "dynamiczne logi " tu nie maja sensu bo nie ma zadnych wartosci żadanych przez sterownik .Miałeś sprawdzić początek wtrysku i dawkę i te parametry są ok .Takze interfejs już swoje zrobił i nic wiecej się przy jego pomocy w tym modelu ze starszym osprzętem nie dowiesz ....teraz trzeba zastosować własne patenty na poszukiwanie utraconej mocy
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 217 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7505
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-09-06, 17:05   

A kopci na czarno mocno??
_________________
Moje OOOO
 
 
zochmen
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Przemek
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 15


Wysłany: 2019-09-09, 19:47   

Nie, właśnie nie kopci za bardzo. Kopcila strasznie na pompie od Berlingo.

[ Dodano: 2019-10-28, 01:07 ]
Witam ponownie.

Generalnie problemu nadal nie usunąłem, audi odwiedziłem jeszcze jednego mechanika, który grzebał w nim i stwierdził, że “to powinno śmigać” Ciśnienie na garkach jest po 32 równo, więc silnik się dotarł, ale zmiany nie ma. Auto nadal wkręca się bardzo wolno na obroty. Około 2 tysięcy obrotów, czuję lekką poprawę, czyli turbina zaczyna działać, ale całe to przyśpieszanie jest jakby spowolnione.

Szukając przyczyny w elektryce spróbowałem podmienić podstawę bezpieczników i przekaźników, bo mam drugą. Przekaźnik od klimy podszedł rdzą, więc pomyślałem, że może woda się tam dostała.
Podmieniłem podstawę i audi nie zapaliło.
Świeciła się ciągle żarówka świec żarowych, kręciło i nie odpalało.
Zamieniłem tylko podstawkę i uzupełniłem przekaźnikami od siebie, bo jeden był inny niż mój a innych brakowało. ((fota1) Szukając rozwiązania podmieniałem przekaźniki i nic, więc podmieniłem podstawkę z powrotem na swoją.
Niestety auto nadal nie zapala.
Nie ma zasilania na nastawnianku pompy. Jak podaje tam “+” z akumulatora to auto zapala, ale nie zgaszę go z kluczyka, a na desce świeci się tylko CHECK.

Pytanie - co ja odwaliłem. Czy przez tą podmiankę coś się spaliło? (komputer, bo doczytałem że kabel idzie z niego na nastawinik)
Dodam, że podstawka miała jeden kabel więcej niż moja, i miała wpięte czerwone kable trochę inaczej. Ja podpoiłem wszystkie kable tak, jak miałem w swojej audi. (foto 2)

Reasumując, auto nie odpala, brak zasilania na nastawinku, świece cały czas się grzeją.

Macie jakieś pomysły?

[ Dodano: 2019-10-28, 01:10 ]
Foto 2

kable.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 351,53 KB

razem.jpg
foto 1
Plik ściągnięto 4 raz(y) 353,98 KB

 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 227 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6073
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2019-10-28, 16:04   

zochmen napisał/a:
Macie jakieś pomysły?
Ja mam jeden ...przywróć wszystko do stanu zanim wsadziłeś tam swoję rączki i przestało działać ;-)
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
  
 
 
zochmen
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Przemek
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 15


Wysłany: 2019-10-30, 21:41   

Cytat:
Ja mam jeden ...przywróć wszystko do stanu zanim wsadziłeś tam swoję rączki i przestało działać ;-)


Tak jak pisałem powyżej, wszystko przywróciłem do stanu pierwotnego (robiłem dokumentację zdjęciową) i auto nadal nie zapalilo, także będę wdzięczny za kolejne rady.

[/quote]

[ Dodano: 2019-11-07, 00:50 ]
Po odpięciu kabla od nastawnika zrobiłem pomiar napięcia i mam na nim (czarno-fioletowy) 2,8V
Panowie, co się mogło skopcić?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga




forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 15