Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Sklep online samochodowych OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
MOTONET
Części online
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 1.9 TDI 1Z ] Silnik stracił moc  
Autor Wiadomość
zochmen
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Przemek
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 7


Wysłany: 2019-05-15, 15:43   [B4 1.9 TDI 1Z ] Silnik stracił moc

Witam kolegów.
Sporo było podobnych pytań, niestety wiele zostało bez odpowiedzi i opisu rozwiązania, a te które padły, niestety nie rozwiązują mojego problemu.

Do swojego mechanika dojechałem na wymianę uszczelki pod głowicą. Audi śmigała jak szalona do ostatniego momentu. Niestety głowica się skończyła, wiec remont poszedł na bogato (głowica, uszczelka, pompa) przy okazji wymiana pierścieni (na liczniku wybiło już 520 tyś. I progi na garnkach się pojawiły).
Po złożeniu wszystkiego Audi nie wchodzi na obroty, znaczy wchodzi bardzo powoli i nie może osiągnąć maksymalnych. Prawie nie nie kopci, tak jakby nie było odpowiedniej dawki paliwa. Na wolnych obrotach pracuje całkiem kulturalnie.

Co już przetestowałem:
- Pompa z górnym powrotem i okrągłą wtyczką, mechanizm nastawinka na „szczotkach” które trą po polach na płytce. Podmieniliśmy nastawinik z dobrej pompy – bez zmian, podmieniliśmy dół pompy, w kombinacji z oboma nastawinkami – tez nic.
- Turbina działa prawidłowa, słychać jak się załącza, widać jak wąż „puchnie”
- Podmieniłem przepływkę (BOSCH),
- Sprawdziliśmy wtryski - wszystko ok,
- Ciśnienie na wszystkich cylindrach dobre, równe
Wężyki były oznaczone, ale sprawdziliśmy także już inne kombinacje, zawór od wężyków „tryka” cały czas więc jakoś działa, niestety nie mam takiego na podmianę. Po zdjęciu go było w nim troche oleju który został wyczyszczony.
- Podawaliśmy paliwo z bańki na pompę, żeby wykluczyć jakieś ograniczenia przepływu w układzie.
- Przyjechał elektryk z komputerem i próbował podłączyć się trzema programami. Komputer się niby łączył, (mamy info że to silnik 1,9 TDI i nic więcej) .Komputer w audi mam tylko z wtyczką, bez rurki od podciśnienia. Kiedyś byłem u elektryka żeby się podłączyć (nie pamiętam po co) i kojarzę, że był jakiś problem, nie szło nic odczytać jednak audi śmigało mimo to. Złącze do komputera jest podwójne (OBD1)
TUTAJ pytanie – co można z takiego komputera wyczytać, bo z mojego niewiele.

Wykluczam tu związek z wymianą głowicy, uszczelki i pierścieni. Majster, do którego jeżdżę od 20 lat zjadł już zęby na takich remontach.
Czytałem na forum, że ludziom działo się coś podobnego tak nagle, np. ktoś filtr powietrza tylko wymienił i audi nagle straciło moc. Wydaje mi się, że prawdziwa przyczyna zbiegła się po prostu w czasie z remontem, który przeprowadziliśmy.
Koledzy, będę wdzięczny za wszelkie pomysły i podpowiedzi.

W akcie desperacji założyliśmy pompę chyba od Citroena, też 1,9 tylko manualną z linka do pedała. Zblokowaliśmy przepławkę. Samochód zaczął chodzi stabilnie, ale nie ma przyśpieszenia. Spokojnie osiągnę 120 km/h ale rozpędzam się chyba z kilometr. Niby na obroty wchodzi dobrze, ale nie ma mocy. Nie ma mowy o wyprzedzaniu, nawet w mieście jeździ się tragicznie. Koniecznie muszę wrócić do starych parametrów.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i obiecuję, że napiszę o rozwiązaniu problemu jeśli do tego dojdzie.
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 249 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 8947
Skąd: Zamość


Wysłany: 2019-05-15, 15:51   

zochmen, w sumie nie wierzę że nie znalazłeś odpowiedzi bo tematów multum https://cse.google.com/cse?cx=partner-pub-1930960843297892%3A5998334964&ie=ISO-8859-2&q=1z+brak+mocy&sa=Szukaj
i to że takiego silnika nie można zdiagnozować jest dla nie nie do przyjęcia, nawet dla mnie nieznającego się specjalnie na dislach.

Druga sprawa jaki kąt i dawka ustawiona? bo to podstawa.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
zochmen
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Przemek
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 7


Wysłany: 2019-05-15, 16:07   

Jak w spojrzysz w zbiór tych tematów, to wszystkie krążą wokół tego co przetestowałem, jednak efektu nie ma. Opisałem wszystko co robiłem, bo może komuś patrząc na całokształt mojej walki nasunie się jakiś pomysł.
Na tej mechanicznej pompie początek wtrysku ustawiony jest na 65, dawka na maksymalną możliwą, na wyższej zaczynają wariować obroty.
 
 
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 225 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6037
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2019-05-15, 16:36   

Żeby znależć przyczynę tego co się dzieje ,musisz wrócić do orginału ,czyli do pompy sterowananej kompem .Wtedy bedzie można podpiąć vaga sprawdzić błedy i podstawowe parametry .Jak parametry na vagu będą jak być powinny i nie bedzie żadnych nie dajacych się skasować błędów ,to przyczyna tego co się dzieje będzie najprawdopodobnie jakaś typowo "mechaniczna " ,powstała po remoncie ,co jest wysoce prawdopobne ,bo jak sam stwierdziłeś ,problem pojawił się własnie po remoncie .Niedomagań "czujnikowo -elektrycznych " w tym aucie raczej nie da się diagnozować "na oko " , koniecznie trzeba się upewnić że wszystkie najwazniejsze parametry są jak nalezy i czy nie ma nie dajacych się skasować błędów .A to ze nie możesz się połaczyć ze sterownikiem silnika to raczej częsty przypadek w tym modelu ze starszym osprzętem .... masz nieodpowiedni kabel albo program .Z tym sterownikiem nie połaczysz się kazdym kablem i programem ,bo ma dość specyficzne wymagania ,kabel musi mieć czynne obie linie diagnostyczne K i L i trzeba zmienić opcję start boud w programie vag com ...niestey bardzo nieliczne kable maja czynne obie linie K i L i nie każdy program ma możliwość zmiany parametru "start boud " .Według mnie to ewidentnie coś ze sterowaniem pompą ,bo gdyby to było cos "mechanicznego " to problem byłby nadal nawet z obecnie zamontowaną pompą na " linkę "
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
  
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
zochmen
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Przemek
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 7


Wysłany: 2019-05-16, 14:21   

Dziękuję koledzy za uwagi.
Co do podłączenia pod komputer, zrobił to facet, który z tego żyje. Ja się na tym nie zanan, zapytam go czy jego kabel spełnia warunki jakie podałeś.
Jakie są szanse, że komputer w Audi mi padł, one się w ogóle psuły? Czy takie objawy jak u mnie mogły by być z tym związane. Nie ma komputera na podmiankę, jak będzie trzeba to kupie :/
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 249 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 8947
Skąd: Zamość


Wysłany: 2019-05-16, 14:29   

To się prawie nie psuje. O ile ktoś go nie upalił sam.
Teraz to już podpinanie na niewiele się zda dopóki nie wsadzisz ori pompy.
A to czy gościu z tego żyje czy nie to ja zawsze biorę poprawkę na to bo już dużo się tego naogladałem.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 225 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6037
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2019-05-16, 19:52   

zochmen napisał/a:
jak będzie trzeba to kupie
Odpuść sobie bo jak wspomniał PieterB, to się praktycznie nie psuje .Mam całą skrzynkę takich sterowników jakbyś chciał ...dla mnie warte tyle ile ważą ;-) Ale nie sądzę zebyś go potrzebowal , bo winny jest "niekompatybilny sprzęt " tego twojego speca ,a nie komputer w aucie
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
  
 
 
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 108 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3304
Skąd: Olecko


Wysłany: 2019-05-17, 01:42   

https://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-kable-obd1-obd2-piny.html

Taki kabel wystarczy do 80-tki na starszym osprzecie, trzeba komp z systemem 32 bit , windows 7 / xp / vista też chyba nadaje się , VAG 3.11 i zmienić start baud i powinno połączyć sie z ecu , po podłączeniu interface do skrzynki bezpieczników i jak zaswieci się jasnym zielonym światłem dioda , to i połączy sie z ecu po zmianie ustawień.
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
Ostatnio zmieniony przez Krzysiek 84 2019-05-17, 11:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
zochmen
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Przemek
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 7


Wysłany: 2019-05-17, 11:40   

To będzie coś nowego dla mnie.
Czy ten moduł ma szanse zadziałać na przejściówce COM - USB ?
Mam taką firmy HP, która jako jedna z nielicznych pozwalała mi się łączyć z centralkami alarmowymi starszej generacji.
Wiem, że różnie bywa z tymi przejściówkami.

Jeśli awaria nie będzie związana z komputerem, to zostaje właściwie nastawnik.
Nie mam niestety takiego na podmiankę (okrągła wtyczka).
Może ktoś z Was ma taki ?

Mam teraz gorący okres i mogę z auta nie wysiadać, więc dłuższą chwilę muszę pojeździć na tej manualnej pompie, ale wrócę do sprawy niebawem.
Dzięki!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12