Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

<
blacharstwo lakiernictwo Sklep online samochodowych OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
Sztuka
lakierowania
MOTONET
Części online
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 1.9 1Z] Problem z potencjometrycznym nastawnikiem pompy  
Autor Wiadomość
CartmanDevil 
Audi 80 Maniak


Nadwozie: Sedan
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 58
Skąd: Biłgoraj


Wysłany: 2019-01-19, 18:42   [B4 1.9 1Z] Problem z potencjometrycznym nastawnikiem pompy

Witam wszystkich,
Już od dłużeszgo czasu borykam się z problemem który jest opisany w tym poście https://www.audi80.pl/top...azu-vt39304.htm
i przez kilka lat w zimie dolewałem mixolu to ropy w zimie i było ok, ale już to nie pomaga i się zacina cały czas. Nie wiem czy to nastawnik czy pompa.

Mój silnik to 1Z na przepływomierzu BOSCH. I właśnie mam możliwość wykręcić z rozbitego audi 80 1.9 tdi kombi nie wiem jaki rok i zobaczyłem że pompa jest lekko inna.

I właśnie zrobiłem kilka zdjęć i chciałbym się zapytać czy ktoś rozpoznaje jaki to jest model pompy wtryskowej oraz model nastawnika.

Oraz drugie pytanie ważniejsze czy jakbym wziął całą pompę to czy normalnie można całą pompę przerzucić, czy wtyczka jest taka sama i to będzie tylko podłączyć i jechać czy jakieś przeróbki będą potrzebne?

Jeszcze jedno w razie czego jakby pompa była uszkodzona na skutek uderzenia czy można normalnie wymienić sam nastawnik pompy do mojej starej podstawy? Czy te części są wymienne między modelami?

Załączam kilka fotek tej pompy i z góry dziękuje za każdą radę/pomoc
Pozdrawiam
CartmanDevil




_________________
1Z BOSCH + CHIP (KOSTRZ) + WTRYSKI AFN = TO DOPIERO JAZDA :)
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 105 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3180
Skąd: Olecko


Wysłany: 2019-01-19, 19:30   

CartmanDevil,

To silnik na nowszym osprzecie z przepływomierzem powietrza Pierburg.

Dół pompy pasuje zamiennie , natomiast nastawnik nie będzie współpracować , bo Ecu nie wysteruje nim.

U Ciebie jest nastawnik potencjometryczny z górnym przelewem,
A ten ze zdjęcia to indukcyjny.
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
szczepanek1313 
O Audi 80 wie wszystko


Typ: b4
Imię: szczepan
Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 177
Skąd: tarnow


Wysłany: 2019-01-19, 20:32   

Jak masz juz problemy z tym nastawnikiem u siebie to masz trzy opcje szukac innego sprawnego lub swoj dac do renegeracji ,co obydwie opcje sa bez sensu, bo nie wiadomo ile bedzie dzialac szkoda czasu siew to bawic

a trzecia opcja pisz do MUNiORA na pw on ma szybkie przekladki wlasnie z nastawnikiem indukcyjnym i masz spokoj na lata umnie to juz dziala trzeci rok bez problemow polecam
 
 
 
CartmanDevil 
Audi 80 Maniak


Nadwozie: Sedan
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 58
Skąd: Biłgoraj


Wysłany: 2019-01-21, 10:55   

Wielkie dzięki za tak szybką pomoc.
Jeszcze jedno pytanko, nawet jak podmienię ECU z tego nowszego audi to też nie będzie działać?
_________________
1Z BOSCH + CHIP (KOSTRZ) + WTRYSKI AFN = TO DOPIERO JAZDA :)
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
jarowlkp 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Imię: Jarek
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 04 Gru 2015
Posty: 211
Skąd: Trzcianka


Wysłany: 2019-01-21, 11:01   

CartmanDevil napisał/a:
Wielkie dzięki za tak szybką pomoc.
Jeszcze jedno pytanko, nawet jak podmienię ECU z tego nowszego audi to też nie będzie działać?


zmiana samego nastawnika i ecu nic nie da , ale nie będę się wypowiadał bo tu tylko i wyłącznie Munior jest specjalistą jedyny w swojej dziedzinie , uderzaj do niego po przekładkę .
_________________
jarowlkp
 
 
szczepanek1313 
O Audi 80 wie wszystko


Typ: b4
Imię: szczepan
Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 177
Skąd: tarnow


Wysłany: 2019-01-21, 11:39   

CartmanDevil napisał/a:
Jeszcze jedno pytanko, nawet jak podmienię ECU z tego nowszego audi to też nie będzie działać?


z tego nowszego musial bys przelozyc wszystko czyli wiazke silnika ,Ecu, przeplywke obudowe fitra , nastawnik lub cala pompe i chyba map sensor jak pamietam dobrze jak juz masz cala na czesci fajnie by byllo tez turbine przelozyc (lecz ni koniecznie) zabawy na kilka dobrych godzin jak nie myslisz jej modyfikowac zeby podnosic moc ponad 110 km to zostaje ci Munior jego przekladka to maks 40minut z ustawieniami
 
 
 
CartmanDevil 
Audi 80 Maniak


Nadwozie: Sedan
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 58
Skąd: Biłgoraj


Wysłany: 2019-01-21, 12:05   

Wielkie dzięki chłopaki.
W takim razie czekam na wieści od Muniora.
_________________
1Z BOSCH + CHIP (KOSTRZ) + WTRYSKI AFN = TO DOPIERO JAZDA :)
 
 
 
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 105 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3180
Skąd: Olecko


Wysłany: 2019-01-21, 13:18   

CartmanDevil napisał/a:
Jeszcze jedno pytanko, nawet jak podmienię ECU z tego nowszego audi to też nie będzie działać?


Nawet nie dasz rady wpiąć tamtego ecu , bo w nowszym sterowniku jest szersza wtyczka.

Jeśli chcesz przekładać osprzęt , to na poczatek wiązka z ecu , potencjometr gazu , obudowa filtra powietrza z przepływomierzem , nastawnik indukcyjny lub cała pompa wtryskowa.
Immo przydałoby się od razu wyłączyć.

Munior już nie robi pełnych przekładek niestety , ma tylko zestawy do uproszczonej przekładki.
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
CartmanDevil 
Audi 80 Maniak


Nadwozie: Sedan
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 58
Skąd: Biłgoraj


Wysłany: 2019-02-08, 10:20   

Dziękuje wszystkim za pomoc i porady.

Problem rozwiązany, nastawnik wymieniony przez MUNIOR'a (narazie na inny potencjometryczny, ale mam nadzieje że pochodzi jak najdłużej) i po wymianie wszystkie problemy się skończyły rotfl

Do dzisiaj nie wiem dlaczego miksol w paliwie pomagał bezradny_ ( w sumie z 6 lat jeździłem dolewając miksolu w zimie i było ok, aż w końcu w lecie się zaczęło zacinać i miksol przestał pomagać )

Tylko tak dla pokoleń powiem że miałem następujące problemy przez uszkodzony nastawnik:
- problemy z odpaleniem na zimnym silniku ( jakby świece nie grzały lub pompa się zapowietrzała, czasami silnik zapalał nie na wszystkie cylindry )
- odczuwalny brak mocy między obrotami biegu jałowego a ok 1800 obr/min do kiedy turbina zacznie pompować szczególnie na zimnym silniku (często auto gasło jak się nie dało dużo gazu by ruszyć z miejsca)
- brak reakcji/gazu przy zdjęciu nogi z pedału gazu i wejście w tryb hamowania silnikiem
- kontrolka check engine podczas dłuższej jazdy na hamowaniu silnikiem ok 15-20s (np jazda bez gazu z góry na biegu)
_________________
1Z BOSCH + CHIP (KOSTRZ) + WTRYSKI AFN = TO DOPIERO JAZDA :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Serwis mechaniczny :: Blacharstwo lakiernictwo :: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 12