Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[80 b4] 2.0ABK-->1.8ADR fotostory ze swapu  

czy ta modyfikacja sie podoba
tak
81%
 81%  [ 18 ]
nie
18%
 18%  [ 4 ]
Głosowań: 22
Wszystkich Głosów: 22

Autor Wiadomość
jacek199315 
Rodem z Inglostadt



Typ: b4
Imię: jacek
Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 465
Skąd: włodawa


Wysłany: 2014-03-17, 22:18   [80 b4] 2.0ABK-->1.8ADR fotostory ze swapu

Po wielu latach na drogach i po przejechaniu 765 TYŚ km silnik w moim audi odmówił posłuszeństwa,padły pierścienie a do kompletu obróciło panewkę myślałem nad remontem. Po dłuższym namyśleniu i policzeniu kosztów przeglądając katalog z gratami do abk stwierdziłem ze nie ma sensu pchać kasy w remont, padł wybór wywalamy silnik i szukamy czegoś innego.
Myślałem nad aeb spora moc i dość nowoczesny silnik ale niestety stary motor padł w złym momencie remont domu itp. ogólnie brak miedzi .
Wybór padł na adr tak się składało ze znajomy kilka dni wcześniej sprowadził a4 i zdążyłem nim trochę pojeździć tak więc wiedziałem co kupuje.
Silnik został wymontowany w ciągu dnia z cała wiązką komputerem i innymi gratami został załadowany do auta i do domu, po powrocie silnik został dość dokładnie umyty z kurzu
następnego dnia abk wyleciał a mojego auta została umyta komora silnika i włożony nowy silnik po spięciu wszystkiego okazało sie ze audi nie pali po kilku godzinach dłubania wyszło ze ecu zdechło no i znowu oczekiwanie na graty po kilku dniach postoju auto odpaliło.
Banan na twarzy od ucha do ucha po tym gdy silnik odpalił jeszcze raz sprawdziłem wszystkie śruby no i wyjazd testowy już przy pierwszym wyjeździe było czuć ze adr jest sporo mocniejszy od abk.
Dobra silnik się rozgrzał to buta koła zabuksowały 1-2-3 i 100KM/H powrót do domu bu sprawdzić czy wszystko się trzyma i czy wszystkie grat są na swoim miejscu po pełnym sprawdzeniu czy wszystko jest ok kolejny wyjazd na obwodnice Lubartowa i ogień według nawigacji auto osiągało 100KM/H w 9,8s a v-max według nawigacji wyniósł 214,4 sporo jak na taka krowę
poniżej foto story ze swapu










koszta koszta i jeszcze raz koszta kila os pytało o koszta związane ze swapem

:arrow: silnik 650zł
:arrow: poduszki pod silnik nowe prawa 120zł lewa 240zł
:arrow: wiązka 100zł
:arrow: ecu bez immo 200zł
:arrow: wiatrak wiskozy 20zł
:arrow: ic od frontery 150zł
:arrow: rury stal 30zł
:arrow: rury silikonowe na łączenia 130zł
:arrow: kompresor eaton m45 600zł
:arrow: DET III 600zł
:arrow: chłodnica 180zł
:arrow: i kilka pierdół razem ok 2800 na potrzebne graty i otrzymałem b4 1.8 kompresor i 150km i 230nm


i jeszcze wielkie dzięki dla użytkownika aldi za pomoc w kabelkologi

pierwszy test
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
i test z drugiej strony
https://www.youtube.com/watch?v=R54spF_Rusk

[ Dodano: 2015-06-07, 00:49 ]

kompresor
a wiec no ten tego nowy kompresor mniejszy ale za to sprawny jak poprzedni
eaton m45 ciśnienie max 0,5bar

[ Dodano: 2015-06-07, 18:26 ]



oceniajcie komentujcie
_________________
80B4 Z KOMPRESOREM
Passeratti B2
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Parzo 



Silnik: ABK
Nadwozie: Avant
Imię: Mateusz
Wiek: 27
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 139
Skąd: 3 Miasto


Wysłany: 2014-10-27, 19:25   

Hej, albo coś jest u mnie nie tak albo nie wiem co, zdjęcia mi sie nie wgrywają. Może linki? Poza tym podziwiam takie rzeczy, sam chciałbym zeswapować swojego, ale brak umiejętnośći mnie zabija... nie wiem co i jak, najbardziej sie boje elektronike polaczyć po zeswapowaniu silnika, temu ciagle projekt odkładam...
_________________
Dzast e lityl noob <piwo>
 
 
 
jacek199315 
Rodem z Inglostadt



Typ: b4
Imię: jacek
Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 465
Skąd: włodawa


Wysłany: 2014-10-27, 19:32   

linki są ok u mnie foto ładują sie
_________________
80B4 Z KOMPRESOREM
Passeratti B2
 
 
 
panda86
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: AEB
Nadwozie: Avant
Imię: Dawid
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 217


Wysłany: 2015-06-07, 03:46   

Witam,

Jacku mógłbyś napisać co wszystko jest potrzebne żeby uruchomić tego ADR'a w B4? Jak wygląda kwestia zawieszenia silnika w komorze, zostają łapy z B4, coś trzeba przerabiać..?

Co z wydechem? Jakieś trudności po drodze napotkałeś? Proszę o szczegóły.
_________________
Audi 80 AVANT B4
Corrado VR6
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
jacek199315 
Rodem z Inglostadt



Typ: b4
Imię: jacek
Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 465
Skąd: włodawa


Wysłany: 2015-06-07, 10:19   

łapy od silnika z b4
kompletna wiązka z ecu najlepiej bez imo jeżeli jest imo to także imo box
wypruć trzeba cala wiązkę od poprzedniego ecu z komory silnika,do auta wchodzą przewody od
-obrotomierz
-prędkościomierz
-czujnik temperatury chłodziwa
-linia k
-stały +
-po zapłonie +
-start rozrusznika
-ciśnienie oleju dla licznika
-sygnał dla pompy paliwa
-sygnał dla alternatora
z elektryki chyba tyle
kolektor wydechowy pasuje od a6c4 1.820v,czyli od adr reszta tak jak w tym co miałeś powinna pasować
do adr potrzeba pompę paliwa,większą która da rade nabić 4 bar ja posiadam od a6c4 2.8v6
do kolektora potrzeba odstawkę przepustnicy ponieważ przepustnica nie mieści się obok pompy hamulców
to chyba tyle
pierwsze foto masz poglądowe ja wyglądał kompletny adr pod maska następne po drobnych modach



kompresor
a wiec no ten tego nowy kompresor mniejszy ale za to sprawny jak poprzedni
eaton m45 ciśnienie max 0,5bar
_________________
80B4 Z KOMPRESOREM
Passeratti B2
 
 
 
panda86
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: AEB
Nadwozie: Avant
Imię: Dawid
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 217


Wysłany: 2015-06-08, 00:05   

Pompę paliwa mam z NG, więc chyba na początek by wystarczyła.. na razie muszę na spokojnie poszukać takiego kompletu do przekładki... i jak się coś znajdzie godnego w rozsądnych pieniądzach to będę brał :)

Osłona silnika się nie mieści pod maską? Czy ten kompresor był wart kombinowania i wydatków...? Hamowałeś auto po tym modzie? Widzę na zdjęciach kolektor ssący od 1.8T? taki pasuje bez problemu? Jak spalanie w B4..? (nie wiem ale wydaje mi się że B5 jest trochę cięższy od B4, więc mogło by polecieć w dół).
_________________
Audi 80 AVANT B4
Corrado VR6
 
 
 
jacek199315 
Rodem z Inglostadt



Typ: b4
Imię: jacek
Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 465
Skąd: włodawa


Wysłany: 2015-06-08, 14:54   

panda86 napisał/a:
Osłona silnika się nie mieści pod maską?

tak jeszcze z 5 cm luzu jest
panda86 napisał/a:
Czy ten kompresor był wart kombinowania i wydatków...

było warto zawsze to coś innego niż 1.8t
panda86 napisał/a:
Hamowałeś auto po tym modzie?

nawet 3 razy na m65 154KM na m62 165 i 178 teraz po złożeniu i wystrojeniu m45 pojadę znowu
panda86 napisał/a:
Widzę na zdjęciach kolektor ssący od 1.8T? taki pasuje bez problemu?
wymieniasz tylko rurę od chłodziwa na ta od 1.8t bądź robisz samemu
poza tym kolektor pasuje
panda86 napisał/a:
Jak spalanie w B4..?

w dawcy palił do 8,5 u mnie bez kompresora palił do 7 z kompresorem ok 9,5 przy jeździe do 100km/h przy świrowaniu ponad 18 wychodziło ;-)
_________________
80B4 Z KOMPRESOREM
Passeratti B2
 
 
 
panda86
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: AEB
Nadwozie: Avant
Imię: Dawid
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 217


Wysłany: 2015-06-08, 22:03   

[quote="jacek199315"]
panda86 napisał/a:

panda86 napisał/a:
Jak spalanie w B4..?

w dawcy palił do 8,5 u mnie bez kompresora palił do 7 z kompresorem ok 9,5 przy jeździe do 100km/h przy świrowaniu ponad 18 wychodziło ;-)


ŻE CO?! jestem w szoku... to po "modach" na kompresor jak rozumiem.. - N/A chyba nie potrafi tyle zjeść..? M45 to jeszcze większe doładowanie..?

Taki setup na ok 160KM to by było całkiem sympatyczne moim zdaniem.. ;) Ogólnie jestem pod wrażeniem, jednak zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz... - jak taki przyrost mocy w tym silniku ma się do żywotności.. w sensie, ile można przejechać km żeby się coś wysrało..- bo takie są realia w tego typu projektach :) czy kompresor potrzebuje smarowania / doprowadzenia oleju (bo wydaje mi się że nie).

No nic.. - na razie muszę szukać dawcy :) myślałem o ABK w pierwszej chwili ale ostatecznie ADR jest chyba lepszym rozwiązaniem.. świeższa konstrukcja, spalanie w normie, osiągi jak na stockowy motor wystarczalne..
_________________
Audi 80 AVANT B4
Corrado VR6
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
jacek199315 
Rodem z Inglostadt



Typ: b4
Imię: jacek
Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 465
Skąd: włodawa


Wysłany: 2015-06-09, 10:12   

panda86 napisał/a:
M45 to jeszcze większe doładowanie..?

trochę mniejsze chce mieć stabilne 150 pare koni i przy tym pozostać do zimy
panda86 napisał/a:
jak taki przyrost mocy w tym silniku ma się do żywotności

adr to właściwie aeb bez turbo w aeb turbo ładuje w granicach 0,5-6bar wiec prawie to samo co seria
panda86 napisał/a:
czy kompresor potrzebuje smarowania / doprowadzenia oleju

kompresor ma własny olej w przekładni nic nie trzeba kombinować ze smarowaniem
panda86 napisał/a:
ale ostatecznie ADR jest chyba lepszym rozwiązaniem

chyba ze nie lubisz kombinować to polecam aeb spalanie podobne a nawet mniejsze niż adr a zabawy przy swapie tyle samo.
lubię kombinować wiec mam 1.8 20v z kompresorem zamiast 1.8t20v zawsze to cos innego
_________________
80B4 Z KOMPRESOREM
Passeratti B2
 
 
 
panda86
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: AEB
Nadwozie: Avant
Imię: Dawid
Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 217


Wysłany: 2015-06-09, 18:53   

tak, tak - rozumiem że idea jest.. i to mi się podoba.. - ja myślałem o ADR N/A - zależy mi bardziej na bezawaryjności i niższym spalaniu od ABT, przy większej mocy... - chciałem dostać ABK, ale cenowo myślę że wyjdzie to samo a zawsze to młodsza konstrukcja no i 10KM chyba jest odczuwalne.. ;)

Porównywałeś faktycznie ADR z AEB? Głównie chodzi mi o tłoki, korby, głowe uszczelkę pod głowicą (grubość), bo kolektory to wiadomo że to samo... jeszcze ukłąd zasilania paliwem mnie interesuje czy ten sam...

Chętnie na dobry początek wrzucę "czystego" ADR'a... - kompresor to faktycznie fajna alternatywa dla T. Możesz określić jakoś jak się tym jeździ, bo na filmiku niewiele widac.. - ile jest do 100..? no i jak auto ciągnie z dołu.. - miałem G60 kiedyś i to było naprawdę odczuwalne, ładnie wgniatało w fotel.. ;)

A jeszcze jedno pytanko mam.. - co z komputerem i mapami.. - przy doładowaniu coś zmieniałeś, jest coś takiego jak map sensor...? może lamerskie pytanie ale nie nauczyłem sie jeszcze wszystkiego :)

Pozdrawiam,
panda.
_________________
Audi 80 AVANT B4
Corrado VR6
 
 
 
jacek199315 
Rodem z Inglostadt



Typ: b4
Imię: jacek
Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 465
Skąd: włodawa


Wysłany: 2015-06-09, 21:43   

panda86 napisał/a:
zależy mi bardziej na bezawaryjności i niższym spalaniu od ABT, przy większej mocy
po swapie zrobilem ok 110Tyś km i jedyna awaria jak miałem to podnieta cewka która niestety jest dość droga
panda86 napisał/a:
Porównywałeś faktycznie ADR z AEB?

głowica adr ma trosze szersze kanały i jak by to nazwać "ostrzejsze"wałki
tłoki i korba identyczne wiele os bierze głowice kompletna bądź same wałki od adr do aeb
panda86 napisał/a:
co z komputerem i mapami.

w moim przypadku podpięty jest DET3 z map sensorem planuje jeszcze wymianę cewki 2 biegunowej na 4 pojedyncze
_________________
80B4 Z KOMPRESOREM
Passeratti B2
 
 
 
rafalaudi1 
Rodem z Inglostadt



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Refi
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 474
Skąd: Sosnowiec


Wysłany: 2019-03-15, 10:02   

jacek199315, tą odstawkę przepustnicy robiłeś na wzór tej oryginalnej aby była tylko węższa czy robiłeś z zupełnie innymi kątami mocowania?
Zastanawiam się czy nie podszlifować tej oryginalnej w miejscu gdzie jest pompa hamulcowa

[ Dodano: 2019-03-15, 10:05 ]
Jeszcze ciekami mnie od czego poszła linka gazu? Czy została ta oryginalna z ABK bo wydaje mi się za krótka?
_________________
Moje Audi 80 B4 ABK
Moje Audi Coupe B4 20V ADR
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
jacek199315 
Rodem z Inglostadt



Typ: b4
Imię: jacek
Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 465
Skąd: włodawa


Wysłany: 2019-05-01, 20:24   

rafalaudi1 napisał/a:
jacek199315, tą odstawkę przepustnicy robiłeś na wzór tej oryginalnej aby była tylko węższa czy robiłeś z zupełnie innymi kątami mocowania?
Zastanawiam się czy nie podszlifować tej oryginalnej w miejscu gdzie jest pompa hamulcowa

[ Dodano: 2019-03-15, 10:05 ]
Jeszcze ciekami mnie od czego poszła linka gazu? Czy została ta oryginalna z ABK bo wydaje mi się za krótka?


linka ori
miałem ori odstawkę z caba ale nie pasowała, nie chciałem jej szlifować wiec wykonałem z kolana hamburskiego 60mm
_________________
80B4 Z KOMPRESOREM
Passeratti B2
 
 
 
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 407


Wysłany: 2019-05-05, 13:51   

jacek199315 napisał/a:
Po wielu latach na drogach i po przejechaniu 765 TYŚ km silnik w moim audi odmówił posłuszeństwa,padły pierścienie a do kompletu obróciło panewkę myślałem nad remontem.

Mam pytanie z nieco innej kwestii. Jak oceniasz autko po takim przebiegu, ile już z nim przejeździłeś, na co trzeba zwracać uwagę przy okresowych naprawach i konserwacjach, także co do karoserii i podwozia? Jaki olej do tego ABK wlewałeś? Jakiej klasy części montujesz?

Jeśli to możliwe, to proszę o wydzielenie postów do osobnego tematu, może nawet podwiesić do jakiegoś odpowiedniego działu? Myślę, że to może się przydać niejednej osobie, której zależy na aucie. :)
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
jacek199315 
Rodem z Inglostadt



Typ: b4
Imię: jacek
Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 465
Skąd: włodawa


Wysłany: 2019-05-05, 21:13   

h/k napisał/a:
Jaki olej do tego ABK wlewałeś?

większość czasu lałem lotos srebrny 10w40m później do samego końca motyl 10w40
h/k napisał/a:
Jakiej klasy części montujesz?
zawieszenie lemforder i MTS
h/k napisał/a:
Jak oceniasz autko po takim przebiegu, ile już z nim przejeździłeś

kupione było mając 132 tys przebiegu obecnie sam nie wiem ale coś koło 900 i nadal dobrze się nim jeździ
h/k napisał/a:
także co do karoserii i podwozia?

karoseria tylko wosk z k2 czasami jakiś inny , podwozia nie ruszałem
_________________
80B4 Z KOMPRESOREM
Passeratti B2
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 17