Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Sklep online samochodowych OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
MOTONET
Części online
Kup OC/AC
Maglownica
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 1.9 1Z 90KM] Sprawdzenie turbiny - [nie gwiżdże]  
Autor Wiadomość
antares2000 
Audi 80 Mastach



Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Wiesław
Wiek: 52
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 129
Skąd: Brzeg


Wysłany: 2018-08-02, 13:50   [B4 1.9 1Z 90KM] Sprawdzenie turbiny - [nie gwiżdże]

Cześć,
Mam pytanie, w jaki sposób samemu można sprawdzić czy turbina działa prawidłowo i czy wszystkie elementy układu regulacji są w porządku?

Zawsze byłem przyzwyczajony, że jak jechałem to przy ok 1800-2200 obr/min słyszałem cichutki gwizd i to mi dawało poczucie że turbina działa.

Ostatnio w ogóle nie słysze tego gwizdu, czy to prawidłowy objaw pracy turbiny, czy nie powinno gwizdać jak dawniej, a może to że nie słychać gwizdu jest oznaką że coś się dzieje nie tak?

Zupełnie nie znam się na na tych wszystkich wężykach i przekaźnikach typu N75 :(
Dodam ze w ostatnim czasie mój Audik pali więcej niż zwykle. Pomyślałem, że może jak turbina nie daje odpowiedniej mocy (właśnie brak tego charakterystycznego geizdu, który słyszałem dawniej) i stąd silnik więcej potrzebuje paliwa gdy przyspieszam? Czy prawidłowo rozumuje?

Acha niedawno wymieniłem prawie wszystkie wężyki od tych przekaźniko-czujników, które mam za obudową filtra powietrza na prawym błotniku. Miałem gumowe w oplocie, które co chwilę pękały i musiałem je skracać. Kupiłem i założyłem silikonowe - czy dobrze zrobiłem? Może są za miękkie i np podciśnienie jakieś je zasysa i się zatykają?

Proszę kolegów o poradę i odpowiedzi na moje wątpliwości.

Dawniej miałem tak:



a obecnie tak:

 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Dawid1995 
Audi 80Spec



Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Dawid
Pomógł: 10 razy
Wiek: 22
Dołączył: 13 Wrz 2016
Posty: 292
Skąd: Kwidzyn


Wysłany: 2018-08-02, 14:04   

Musiałbyś mieć skaner diagnostyczny VAG albo jakiś interfejs. Bloki pomiarowe trzeba sprawdzić.
_________________
Sprzedam : https://www.audi80.pl/top...95-vt103238.htm
 
 
 
antares2000 
Audi 80 Mastach



Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Wiesław
Wiek: 52
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 129
Skąd: Brzeg


Wysłany: 2018-08-02, 14:13   

Dawid1995 napisał/a:
Musiałbyś mieć skaner diagnostyczny VAG albo jakiś interfejs. Bloki pomiarowe trzeba sprawdzić.


no właśnie nie mam tego i nie za bardzo w mojej okolicy ma to kto zrobić :(

a samemu w jakiś prosty sposób, nie wiem, np rozłączając jakieś przewody ciśnieniowe czy coś, nie da się? tylko tak, żeby się zorientować czy np turbina w ogóle coś dodaj mocy?
 
 
 
Dawid1995 
Audi 80Spec



Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Dawid
Pomógł: 10 razy
Wiek: 22
Dołączył: 13 Wrz 2016
Posty: 292
Skąd: Kwidzyn


Wysłany: 2018-08-02, 14:23   

Manometrem możesz sprawdzić ciśnienie.
_________________
Sprzedam : https://www.audi80.pl/top...95-vt103238.htm
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
antares2000 
Audi 80 Mastach



Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Wiesław
Wiek: 52
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 129
Skąd: Brzeg


Wysłany: 2018-08-02, 15:19   

Dawid1995 napisał/a:
Manometrem możesz sprawdzić ciśnienie.


jedyny manometr jaki mam to do mierzenia ciśnienia w oponach
 
 
 
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 222 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6001
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2018-08-02, 19:59   

antares2000 napisał/a:
a samemu w jakiś prosty sposób, nie wiem, np rozłączając jakieś przewody ciśnieniowe czy coś, nie da się? tylko tak, żeby się zorientować czy np turbina w ogóle coś dodaj mocy?
Żeby ci cokolwiek pomóc ,musisz wiedzieć co jest co i do czego słuzy ,a Ty piszesz
antares2000 napisał/a:
Zupełnie nie znam się na na tych wszystkich wężykach i przekaźnikach typu N75
To jak ci tu poradzić ,skoro najprostszy test polega na sciągnieciu wężyka z gruszki WG .Żeby zmierzyć cisnienie doładowania też trzeba mieć manometr o jakiejś nie za dużej skali ...np.do 2 barów ...poza tym musisz przed manometrem dać "zwężkę " ...domyslam się ze nic ci to nie mówi ,dlatego nasze rady raczej na nic się zdadzą .A tak na marginesie to fakt że nie słyszysz turbiny o niczym nie swiadczy ...jak auto jezdzi jak jezdziło ,nie stracilo mocy ,to nie ma się co o nią martwić ;-)
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 99 razy
Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3054
Skąd: Olecko


Wysłany: 2018-08-02, 21:21   

antares2000,
Na boschu nie zrobisz logów z doładowania , a tam by mozna było zobaczyć całą specyfikację.
Pozostaje Ci manometr , ewentualnie na stałe sobie zamontować wskaźnik doładowania.

Najwazniejsze przewody , to te wokół turbo i N75 , te od egr to niepotrzebne ;)




_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
antares2000 
Audi 80 Mastach



Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Wiesław
Wiek: 52
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 129
Skąd: Brzeg


Wysłany: 2018-08-03, 01:09   

MUNIOR napisał/a:
Żeby ci cokolwiek pomóc ,musisz wiedzieć co jest co i do czego słuzy


no trochę sie już obczytałem i naoglądałem zdjęć w google i etce :) tak że już nie jestem zielony jak trawa w kwestii gdzie co jest :) natomiast jak to ma działać to juz trochę gorzej :(

gruszka WG wiem gdzie jest, ale nie mam takiego manometru jak potrzeba no i jaka zwężka? czy masz na myśli zwężkę ventiriego czy raczej normalną redukcję aby połączyć dwie różne średnice wężyka i manometru?

a pomiar zrobić na wolnych obrotach czy przy jakichś konkretnych?

[ Dodano: 2018-08-03, 02:11 ]
Krzysiek 84 napisał/a:
Najwazniejsze przewody , to te wokół turbo i N75 , te od egr to niepotrzebne


egr to czujnik recyrkulacji spalin, ten tuż obok N75?
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 99 razy
Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3054
Skąd: Olecko


Wysłany: 2018-08-03, 20:56   

antares2000 napisał/a:
egr to czujnik recyrkulacji spalin, ten tuż obok N75?


przy N75 masz zawór sterujacy egr , a sam egr znajduje sie nad kolektorem dolotowym.
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 12