Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 1.9 tdi ]Zawór n75 - odcina za wczesnie  
Autor Wiadomość
Zielak86 
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Grzesiek
Dołączył: 12 Lis 2018
Posty: 6


Wysłany: 2018-12-15, 21:24   [B4 1.9 tdi ]Zawór n75 - odcina za wczesnie

Witam wszystkich!



Auto 1z pierburg ma wtryski afn oraz komp 16bit od Muniora.
Wszystkie podcisnienia wymienione na nowe razem z zawórem pierburga n75.

Mam problem ze zbyt wczesnym zbijaniem doładowania. Na podłączonym zaworze zbija cisnienie od 0.8, na bypassie zbija troche wczesniej.
Gdy odłacze gruszke nabija jak szalona do 1.7, ale nie da sie tak jeździc bo cisnienie jest wieksze niz zadane maks 1.3.
Sztanga skręcona na maksa szczelnie domyka WG.



Jak wspominałem zawór jest nowy ori podłączony zgodnie z instrukcją.

Czy ktoś z was spotkał sie z takim problemem?

Czy to może byc wina uszkodzonej gruszki WG ?
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 225 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6044
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2018-12-15, 21:41   

Zielak86 napisał/a:
Wszystkie podcisnienia wymienione na nowe razem z zawórem pierburga n75.
A na starym n75 co się dzialo ? Bo jeżeli to samo ,to raczej nie jest wina zaworu n75.
Zielak86 napisał/a:
Sztanga skręcona na maksa szczelnie domyka WG.
Sztanga nie moze być "skręcona na max "...ma szczelnie domykać ,ale nie może byc skęcona do końca gwintu
Zielak86 napisał/a:
Jak wspominałem zawór jest nowy ori podłączony zgodnie z instrukcją.
Zdarząją się błedne instrukcje ,wiec opisz jak masz podlaczone ,albo wrzuć tu tą obrazkową instrukcję .Prwidłowe podlaczenie to wężyk z cisnieniem z dolotu wychodzący z turbiny idzie do metalowego kóćca n75 , z gruszki idzie do bocznego wyjścia z n75 ...trzeci węzyk ,ten od góry n75 jest najmniej istotny i nawet jak nie jest podłaczony to n75 dziala prawidlowo ,ale powinien siedzieć w wężu miedzy przepływką a wejsciem do turbiny
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 108 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3331
Skąd: Olecko


Wysłany: 2018-12-15, 21:49   

Tak ma być.

Nie można sztangi skręcać na max , bo nie zbije Ci cisnienia i nie będzie zgadzało się ze specyfikacją.



_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
Zielak86 
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Grzesiek
Dołączył: 12 Lis 2018
Posty: 6


Wysłany: 2018-12-15, 22:48   

Na starym n75 nie chodził w ogole , zawór był zastany na amen, przy próbie czyszczenia rozpadł sie na kawałki..

Nowy zawór podłączony tak jak opisaliście:
metalowy dolny do turbo
boczny do gruszki
góra do filtra

Sztange skreciłem celowo dosyc mocno bo na takim ustawieniu przy podłączonym n75 pompuje najlepiej, choc i tak odcina jak wspomniałem przy 0.8-0.9

Dodam tylko ze EGR został usuniety całkowice i posiadam kolektor z awx.

Gruszka po podaniu cisnienia z kompresora wysuwa sie około 10-15mm i płynnie wraca po odpuszczeniu cisnienia. Klapka WG nie jest zapieczona i nie zacina sie.
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 225 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6044
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2018-12-15, 23:30   

Cytat:
Sztange skreciłem celowo dosyc mocno bo na takim ustawieniu przy podłączonym n75 pompuje najlepiej, choc i tak odcina jak wspomniałem przy 0.8-0.9
Coś masz tu ewidentnie nie halo ...Nie ma opcji zeby odcinalo przy 0,9 bara ...nawet na ori sterowniku .Log dynamiczny 011 z doladowaniem w czasie jazdy zrób do momentu aż odetnie ,wrzuc na vaglog i podaj link
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
Zielak86 
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Grzesiek
Dołączył: 12 Lis 2018
Posty: 6


Wysłany: 2018-12-16, 10:20   

Zrobie logi i wrzuce linka.

Moze nie wyraziłem sie jasno mowiąc że odcina.
Miałem na mysli ze na podlaczonym n75 turbo pompuje maks 0.8-0.9 , wiec zwór otwiera za wczesnie klapke WG.


Przeszukałem wczoraj neta w poszukiwaniu zasad działania n75, ale nie znalazłem info na jakiej podstawie ( oprócz czujnika ciśnienia )sterownik daje sygnał na n75. Moze warto sprawdzic inne czujniki/instalacje el ?
 
 
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 225 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6044
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2018-12-16, 13:46   

Zielak86 napisał/a:
Przeszukałem wczoraj neta w poszukiwaniu zasad działania n75, ale nie znalazłem info na jakiej podstawie ( oprócz czujnika ciśnienia )sterownik daje sygnał na n75.
Steruje na podstawie wskazań z mapsensora ,który odczytuje cisnienie w dolocie dla kompa . Komp wysterowuje n75 masą czyli minusem ,ale nie jest to sterowanie zero jedynkowe ,czyli właczył -wyłaczył ,tylko na zasadzie % wypełnienia impulsu ,czyli bardzo dokładnie ....taze gruszka i jej ciąglo nie może być ani zbyt lekko ,ani zbyt mocno naciągniete .Zasada ustawienia dociągniecia klapy WG jest prosta ...ciegło powinno być ustawione tak żeby zamykało szczelnie z 2-3 mm zapasu naciągu na sprężynie gruszki ...czyli przykrecajac gruszkę ze wspornikim powinno być wyrażnie widać że ciągło jest minimalnie naciągane.N75 oczywiscie też musi być ori ,bo widziałem juz jakieś podróby nówki ,które od samego poczatku zaniżały doładowanie
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
Zielak86 
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Grzesiek
Dołączył: 12 Lis 2018
Posty: 6


Wysłany: 2018-12-29, 13:56   

Witam ponownie

Przesyłam logi dynamiczne z podpiętym n75 oraz z log z wypiętym przewodem od gruszki.

Logu z odpietym przewodem gruszki nie dokonczyłem bo bałem sie ze od przeładowania cos sie uszkodzi.

odłączony n75.jpg
Plik ściągnięto 28 raz(y) 340,56 KB

podłaczony n75.jpg
Plik ściągnięto 23 raz(y) 337,44 KB

 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 225 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6044
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2018-12-29, 16:15   

To jest prosty układ regulacji , tylko n75 i gruszka .Jak WG domkniete i cieglo gruszki ustawione z grubsza jak nalezy ,to winny moze być tylko n75 ....to ze jest nowy nie znaczy ze nie może być niesprawny ...rózne cuda się zdarzają ...innej opcji tu nie widze .Załóż inny ,przełóż od kogoś na próbę , bo nic innego nikt tu nie wymyśli
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
Zielak86 
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Grzesiek
Dołączył: 12 Lis 2018
Posty: 6


Wysłany: 2018-12-30, 11:31   

Nie mam znajomych z 1zetem :/

Moze ktoś z was mieszka niedaleko Jaworzna i może użyczyć n75 do sprawdzenia ?
 
 
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 108 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3331
Skąd: Olecko


Wysłany: 2018-12-30, 12:58   

Może być też nowsze trochę AHU , pod warunkiem że jeszcze posiada taką wtyczkę jak u nas.
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
Zielak86 
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Grzesiek
Dołączył: 12 Lis 2018
Posty: 6


Wysłany: 2019-01-12, 23:08   

Witam ponownie,

Problem rozwiązany.
Nowy N75 był wadliwy..do tego gruszka cała w oleju w srodku.

Wymieniony komplet gruszka i N75 i wszystko działa jak trzeba :)
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80
Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 17