Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.  
Autor Wiadomość
jarowlkp 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Imię: Jarek
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Gru 2015
Posty: 237
Skąd: Trzcianka


Wysłany: 2017-07-24, 11:52   

MUNIOR napisał/a:
,nalezy się pozbyć jak najszybciej , zaworek oporowy na powrocie zaznaczony strzałką, też do likwidacji ,bo jak pisałem robi zbędny opór dla powracającego paliwa


Munior dobrze mówisz , ale tak na marginesie jak mam filtr z podgrzewaczem z mitsu tak jak Ty masz bodajże z Opla to wywalić również ten zaworek ori czy zostawić ?

filtr2.jpg
Plik ściągnięto 34 raz(y) 83,55 KB

_________________
jarowlkp
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 230 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6103
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2017-07-24, 19:44   

Jak paliwo ci się nie grzeje powyżej 50 stopni to możesz go zostawić ...ale ja bym go wywalił ,bo jest zupełnie zbedny jak nie masz ori filtra z pseudopodgrzewaczem-zapowietrzaczem ;-)
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
jarowlkp 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Imię: Jarek
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Gru 2015
Posty: 237
Skąd: Trzcianka


Wysłany: 2017-07-24, 20:33   

dzieki Munior za info w sobote wywale profilaktycznie narazie sie nie grzeje powyzej 50 stopni ale sie go pozbede liczy sie profilaktyka jak dolewanie 2T do ON :)
_________________
jarowlkp
 
 
DaMaGe 
Audi 80 Mastach



Silnik: 1Z
Imię: MATEUSZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 146
Skąd: BĘDZIN


Wysłany: 2017-07-25, 21:26   

Krzysiek 84 napisał/a:
DaMaGe, ori przewody zostają.
wystarczy ich długość,

Chyba , że chcesz ten zaworek wywalić , to bedziesz musiał dokupić przewodu.

Zasilanie 8 mm
powrót 6 mm


1. czy cały powrót jest 6mm ?? od pompy do filtra i od filtra do zaworka i od zaworka do powrotu do baku ??
2. co z tym 'czujnikiem' na dole ori filtra jak kupię pp838 ??
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 115 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3502
Skąd: Olecko


Wysłany: 2017-07-26, 06:08   

1. Przewód gumowy elastyczny ma 6 mm, a w nim ten ori przezroczysty.
2. czujnik wtedy nie jest potrzebny bo nie zmieści sie.
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
DaMaGe 
Audi 80 Mastach



Silnik: 1Z
Imię: MATEUSZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 146
Skąd: BĘDZIN


Wysłany: 2017-08-30, 14:14   

DaMaGe napisał/a:
Panowie - nurtuje mnie nadal problem z moimi logami ( 1z na boschu ):

http://vaglog.pl/log-000_Q4dd642.html


1* obroty silnika - OK
2* kąt początku wtrysku - ZNOŚNIE
3* położenie pedału przyspieszenia - OK
4* dawka wtryskiwanego paliwa - ZNOŚCIE/zamierzam na dniach zwiększyć do wartości ~15
5*6* bez znaczenia
7* temperatura płynu chłodzącego - ZNOŚCIE/lekko ponad 90`C
8* bez znaczenia
9* temperatura paliwa - TU PROBLEM !!
10* masa powietrza/przepływomierz


mam problem ze zbyt wysoką temperaturą paliwa - wymieniałem już czujnik temperatury paliwa, mierzyłem oporności na wtyczce, podmieniałem kalibrowany zaworek - wszystko raczej OK
powyższe logi są jeszcze 'znośne' - po dłuższej jeździe i wzroście temperatury paliwa rozjeżdża mi się kąt wtrysku i dawka paliwa - paliwo rośnie do temp ~85`C !!

z obserwacji: czujnik temperatury paliwa na 100% sprawny, podmieniany mój poprzedni u kogoś innego i pokazuje normalne wartości/ten co u mnie teraz siedzi zakupiony od MUNIORa i sprawdzony i jest OK ; pompa wtryskowa gorąca więc raczej faktycznie temperatura paliwa jest za wysoka ; przewody zasilania i powrotu z pompy wtryskowej także gorące !!

gdzie szukać jeszcze przyczyny ??
przecież przed przewodami zasilającymi które już wg mnie są za ciepłe siedzi tylko jeszcze filtr ... no właśnie - ori filtr - czy on może być powodem powyższego problemu ??

czy ewentualnie zmianiony soft który siedzi u mnie ( od kostrza ) może powodować że ECU widzi taką a nie inną temperaturę paliwa ( ale tu nie zgadzałoby mi się z tym że jest gorąca pompa wtryskowa ) ??

samochód ma moc, dopiero przy dłuższych trasach zaczyna poddymiać kiedy zaczyna 'rozjeżdzać się' kąt i dawka ...

jakieś sugestie ??



Panowie ... wymieniłem ori filtr na PP838, wymieniłem wszystkie gumowe przewody zasilania i powrotu na nowe, wywaliłem zaworek z powrotu paliwa ..... i ..... temperatura paliwa nadal za wysoka, trochę mniejsza tylko niż wcześniej ( po 15min jeździe wychodzi jakieś 62/63st C, a nastawnik gorący ). gdzie szukać dalej ??

** ma ktoś może do sprzedania ten zaworek kalibrowany na nastawniku do boscha ?? sprawdzali mi go ciśnieniowo 'pompiarze' i mówili że jest OK, ale to tylko 'pompiarze' więc wiadomo jak to z nimi czasami ...
** gdzie jeszcze szukać przyczyny ??
** ma ktoś z Was może logi z boscha ( grupę oczywiście 000 na rozgrzanym silniku, najlepiej w lato ) ?? porównałbym sobie ...
 
 
 
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 230 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6103
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2017-08-30, 17:16   

DaMaGe napisał/a:
ma ktoś może do sprzedania ten zaworek kalibrowany na nastawniku do boscha ?? sprawdzali mi go ciśnieniowo 'pompiarze' i mówili że jest OK, ale to tylko 'pompiarze' więc wiadomo jak to z nimi czasami ...
Tego czy jest sprawny możemy być pewnii tylko jak sprawdzimy osobiscie ,wystaczy komresorek samochodowy 12 v z manometrem i trochę pokombinować żeby podpiąć szczelnie zaworek do końcówki .Zaworek powinien utrzymywać cisnienie ok 4-4,5 bara max .Te 60 parę stopni to nie jest jakoś specjalnie za dużo ...w ciepłe dni przy niewielkiej ilosci paliwa w zbiorniku ,paliwo może się grzać do ok. 65 stopni ...zwykle temp.paliwa oscyluje w okolicy 50 stopni.Przy zapieczonym zaworku ,na nastawniku nie da się utrzymać ręki ,a temp paliwa dochodzi do 85 -90 stopni.Rekord jaki widziałem przy całkowicie nie drożnym zaworku to 105 stopni
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
DaMaGe 
Audi 80 Mastach



Silnik: 1Z
Imię: MATEUSZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 146
Skąd: BĘDZIN


Wysłany: 2017-08-30, 19:20   

MUNIOR napisał/a:
DaMaGe napisał/a:
ma ktoś może do sprzedania ten zaworek kalibrowany na nastawniku do boscha ?? sprawdzali mi go ciśnieniowo 'pompiarze' i mówili że jest OK, ale to tylko 'pompiarze' więc wiadomo jak to z nimi czasami ...
Tego czy jest sprawny możemy być pewnii tylko jak sprawdzimy osobiscie ,wystaczy komresorek samochodowy 12 v z manometrem i trochę pokombinować żeby podpiąć szczelnie zaworek do końcówki .Zaworek powinien utrzymywać cisnienie ok 4-4,5 bara max .Te 60 parę stopni to nie jest jakoś specjalnie za dużo ...w ciepłe dni przy niewielkiej ilosci paliwa w zbiorniku ,paliwo może się grzać do ok. 65 stopni ...zwykle temp.paliwa oscyluje w okolicy 50 stopni.Przy zapieczonym zaworku ,na nastawniku nie da się utrzymać ręki ,a temp paliwa dochodzi do 85 -90 stopni.Rekord jaki widziałem przy całkowicie nie drożnym zaworku to 105 stopni


właśnie wróciłem z trasy ponad 50km...
paliwa w baku 3/4 więc to że szybko krąży to samo paliwo w te i we wte odrzuciłbym ...
temperatura paliwa po tych 50km - 78/79st C i nastawnik oczywiście gorący ... u mnie max jak logi robiłem to było 91st C temperatura paliwa...:/


z dziś:
przewody dochodzące do filtra chłodne, więc OK...
przewody od filtra do pompy letnie, więc też raczej OK...
nastawnik już gorący, więc zostaje pompa/zaworek, dobrze rozumuję ??
bo przewody powrotu już dużo cieplejsze niż zasilania .....

a masz może MUNIOR taki pewny zaworek do boscha na sprzedaż ?? nie mam jak osobiście sprawdzić u siebie tego zaworka ( ani u kogo podmienić :/ ), na szrotach też żadnych TDIków, to chętnie kupiłbym 'pewniaka'...

a co jeśli po wymianie zaworka nadal temp paliwa będzie za wysoka ?? zostaje pompa ?? co w niej ??
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 230 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6103
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2017-08-30, 19:46   

Zaworki oczywiscie mam ,czy z indukcyjnego czy z potencjometrycznego mają takie same cisnienia otwarcia 4-4,5 bara
DaMaGe napisał/a:
a co jeśli po wymianie zaworka nadal temp paliwa będzie za wysoka ?? zostaje pompa ?? co w niej ??
Nie ma takiej opcji ...pompa nie ma tu nic do rzeczy ,tylko i wyłącznie zaworek i reszta instalacji powrotnej paliwa ,ale skoro wywaliłeś ori filtr z głowiczką i " podgrzewaczem " ,to pozostaje tylko zaworek .80-90 stopni które masz i parzący nastawnik to stanowczo za dużo i praktycznie na 100% można obstawiać że to wina niesprawnego zaworka .
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
DaMaGe 
Audi 80 Mastach



Silnik: 1Z
Imię: MATEUSZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 146
Skąd: BĘDZIN


Wysłany: 2017-09-02, 17:14   

wymieniony zaworek i:

http://vaglog.pl/log-000_O8zGX1.html


temperatura po ~20min jazdy: 63`C i nastawnik za ciepły ...

wrzuciłby ktoś logi z jakiegoś boscha grupę 000 ??
 
 
 
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 115 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3502
Skąd: Olecko


Wysłany: 2017-09-02, 17:30   

Mam tylko taki z MB , ale temperatury juz w stopniach
http://vaglog.pl/log-007_rrIah.html

A i znalazłem statyczny BS: http://vaglog.pl/log-000_xwdVCz.html
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 230 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6103
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2017-09-02, 19:25   

A mówiłem żebyś sprawdził swój zaworek ...wyglada ze był sprawny ,bo skoro po wymianie zaworka na 100% sprawny ,niewiele się zmienilo , to masz na 100% zapchane sitko w nastawniku ,sitko to występuje tylko w nastawnikach potencjometrycznych i często po tylu latach jest zapchane i niedrożne .Łatwo sprawdzić bo wystarczy odkręcić nstawnik wylać z niego paliwo i dmuchnać w otwór gwintowany w dekielku po wykreceniu zaworka ...przy drożnym sitku dmuchajc w zasadzie nie ma oporu ,przy zapchanym od razu można zaobserwować że paliwo z nastawnika ciężko się wylewa i ledwo można wdmuchać powietrze ,widać też wzrokowo że jest zapchane jakimiś kłakami ...niestety sitko jest tak skonstruowane ze nie da się wyczyscić ,można go tylko wymienić ,albo podziurawić żeby przywrócić drożność ...czesto widze własnie podziurawione ;-)
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
DaMaGe 
Audi 80 Mastach



Silnik: 1Z
Imię: MATEUSZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 146
Skąd: BĘDZIN


Wysłany: 2017-10-10, 08:24   

http://vaglog.com/log-000_vEl4B.html


czy po tych logach idzie stwierdzić, że z N108 jest wszystko OK ??
chodzi głównie o wartości kątu wtrysku, robiłem OUTPUT TESTS zaworka N108

1z, na boschu jeśli ma to znaczenie ...
walczę z delikatnie 'twardą' pracą silnika ...
 
 
 
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 230 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6103
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2017-10-10, 09:38   

DaMaGe napisał/a:
czy po tych logach idzie stwierdzić, że z N108 jest wszystko OK ??
Przecież oczywiste że nie ma takiej opcji na "boschu" .Twarda praca jak już pisałem ,to o ile zaworek powrotny na nastawniku sprawny i nie zaciął się zaworek cisnienia wewnetrznego na pompie ,to przyczyną może być tylko zbyt duźe ciśnienie wewnętrzne pompy,co powoduje zbyt szybkie wyprzedzanie poczatku wtrysku .W audi z nastawnikiem potencjometrycznym takie rzeczy często powoduje zapchane sitko nastawnika ,co zwykle łaczy się z podwyższoną temperaturą paliwa z powodu jego utrudnionego przepływu na powrocie z pompy
 
 
DaMaGe 
Audi 80 Mastach



Silnik: 1Z
Imię: MATEUSZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 146
Skąd: BĘDZIN


Wysłany: 2017-10-10, 22:03   

MUNIOR napisał/a:
DaMaGe napisał/a:
czy po tych logach idzie stwierdzić, że z N108 jest wszystko OK ??
Przecież oczywiste że nie ma takiej opcji na "boschu" .Twarda praca jak już pisałem ,to o ile zaworek powrotny na nastawniku sprawny i nie zaciął się zaworek cisnienia wewnetrznego na pompie ,to przyczyną może być tylko zbyt duźe ciśnienie wewnętrzne pompy,co powoduje zbyt szybkie wyprzedzanie poczatku wtrysku .W audi z nastawnikiem potencjometrycznym takie rzeczy często powoduje zapchane sitko nastawnika ,co zwykle łaczy się z podwyższoną temperaturą paliwa z powodu jego utrudnionego przepływu na powrocie z pompy



czemu nie da się zdiagnozować działania N108 na boschu ??
oczywiscie powyzsze logi sa na obrotach jalowych ...

czy praca zaworka nie polega na przestawiania kątu wtrysku ?? jeżeli przy testowaniu N108 widać 'pracę/wahania' wartości kąta wtrysku ( w moich logach od 44 do 255, i od 255 do 44, itd, itd ... ) to nie da się nic po tym wywnioskować ??

u mnie twarda praca silnika raz jest, raz nie ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



Akumulatory samochodowe Audi 80

forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 17