Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu




Poprzedni temat «» Następny temat
[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.  
Autor Wiadomość
szczepanek1313 
O Audi 80 wie wszystko


Typ: b4
Imię: szczepan
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 178
Skąd: tarnow


Wysłany: 2017-10-11, 10:38   

czemu nie da się zdiagnozować działania N108 na boschu ??
oczywiscie powyzsze logi sa na obrotach jalowych ...

czy praca zaworka nie polega na przestawiania kątu wtrysku ?? jeżeli przy testowaniu N108 widać 'pracę/wahania' wartości kąta wtrysku ( w moich logach od 44 do 255, i od 255 do 44, itd, itd ... ) to nie da się nic po tym wywnioskować ??

u mnie twarda praca silnika raz jest, raz nie ...[/quote]


Na" boschu " zbyt uboga diagnostyka pozostaje metoda prob i bledow.. Munior bardzo dobrze Cie naprowadzil polecam prgram deltascan tam jes mozliwosc testu kilku elemetwo
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
DaMaGe 
Audi 80 Mastach



Silnik: 1Z
Imię: MATEUSZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 146
Skąd: BĘDZIN


Wysłany: 2017-10-16, 19:28   

szczepanek1313 napisał/a:
czemu nie da się zdiagnozować działania N108 na boschu ??
oczywiscie powyzsze logi sa na obrotach jalowych ...

czy praca zaworka nie polega na przestawiania kątu wtrysku ?? jeżeli przy testowaniu N108 widać 'pracę/wahania' wartości kąta wtrysku ( w moich logach od 44 do 255, i od 255 do 44, itd, itd ... ) to nie da się nic po tym wywnioskować ??

u mnie twarda praca silnika raz jest, raz nie ...



Na" boschu " zbyt uboga diagnostyka pozostaje metoda prob i bledow.. Munior bardzo dobrze Cie naprowadzil polecam prgram deltascan tam jes mozliwosc testu kilku elemetwo[/quote]


wiem jaka jest diagnostyka na 'boschu',
ale po co jest mozliwosc testu n108 ?? widac w logach podczas testu zmieniajacy sie kat wtrysku, slychac tez zmiane pracy silnika ...


---------------------------------------------------------------------------------------------------------


edit: wiem, wiem - męcze tyłki swoimi 'teoriami', ale metodą prób i błędów chce dojść do ładu składu ...

tak dla przypomnienia: wywaliłem ori filtr z 'podgrzewaczem' i zaworek z powrotu paliwa, zamontowałem nowy filtr PP838, nowe przewody gumowe, zmieniłem zaworek kalibrowany z powrotu paliwa na 100% sprawny - temperatura paliwa za wysoka nadal !!

wiem co pisał mi MUNIOR, ale chce się upewnić w tej teorii zanim pojadę do kogoś kto mi zdejmie nastawnik by 'wyczyścić/rozwalić' sitko ...

więć: udało mi się skombinować przezroczysty wężyk od filtra do pompy i powrotny - chciałem się upewnić czy nie mam problemów z powietrzem w paliwie oraz sprawdzić przepływ paliwa przez pompę ... oglądałem tempo przepływu i powrotu wcześniej u znajomego i widać było ruch paliwa ... a u mnie: powietrza w paliwie brak, więć OK,ale tempo przepływu mnie zastanawia: ruchu paliwa 'wogóle' nie widać, co świadczy pewnie o tym że 'kisi' się ono w pompie i dlatego tak się grzeje ...

czy powyższa obserwacja potwierdza tylko i wyłącznie to co napisał MUNIOR: "(..)zapchane sitko w nastawniku ,sitko to występuje tylko w nastawnikach potencjometrycznych i często po tylu latach jest zapchane i niedrożne(..)" ??
 
 
 
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 225 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6044
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2017-10-16, 19:56   

DaMaGe napisał/a:
czy powyższa obserwacja potwierdza tylko i wyłącznie to co napisał MUNIOR: "(..)zapchane sitko w nastawniku ,sitko to występuje tylko w nastawnikach potencjometrycznych i często po tylu latach jest zapchane i niedrożne(..)" ??
Tak potwierdza ....Jak ja coś piszę to jestem tego w 100% pewny i nie mam w zwyczaju wymyślać wydumanych teori ...ta pewność to nie moje "widzimisie " tylko efekt wiloletniej praktyki przy tych autach ...takze kto chce korzysta z gratisowych diagnoz i szybko sobie robi porządek ;-) A nastawnik zdjać i podziurawić sitko to żadna filozofia ....szczególnie jak posiada ori lakową "plombę ",bo zakłada się dokładnie tak jak był i nie trzeba ustawiać dawki
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
DaMaGe 
Audi 80 Mastach



Silnik: 1Z
Imię: MATEUSZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 146
Skąd: BĘDZIN


Wysłany: 2017-10-16, 20:06   

MUNIOR napisał/a:
DaMaGe napisał/a:
czy powyższa obserwacja potwierdza tylko i wyłącznie to co napisał MUNIOR: "(..)zapchane sitko w nastawniku ,sitko to występuje tylko w nastawnikach potencjometrycznych i często po tylu latach jest zapchane i niedrożne(..)" ??
Jak ja coś piszę to jestem tego w 100% pewny i nie mam w zwyczaju wymyślać wydumanych teori ...ta pewność to nie moje "widzimisie ",tylko efekt wileoletniej praktyki ...takze kto chce korzysta z gratisowych diagnoz i szybko sobie robi porządek ;-) A nastawnik zdjać i podziurawić sitko to żadna filozofia ....szczególnie jak posiada ori lakową "plombę ",bo nie trzeba ustawiać dawki


ustawić sobie dawkę umiem, plomby brak ...
a nie chcę sam kombinować przy czymś czego nigdy nie ruszałem, zdemontować pewnie nie miałbym problemu a co potem przy montażu to niewiadomo, zresztą sam pisałeś że ktoś kto robi to pierwszy raz to niekoniecznie może być prostą rzeczą przy montażu dla niego, dlatego też oddam do kogoś co się zna bardziej na 'rzeczy'.

czyli paliwo w przezroczystym wężyku powinno ewidentnie być widać jak się porusza w stronę pompy nawet na jałowym biegu ??
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 225 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6044
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2017-10-16, 20:08   

DaMaGe napisał/a:
czyli paliwo w przezroczystym wężyku powinno ewidentnie być widać jak się porusza w stronę pompy nawet na jałowym biegu ??
Widać jak przepływa i to wyrażnie ,co sam zdązyłeś zauważyć u kogoś ...dziuraw to sitko ,bo masz na 100% zapchane i zapomnij o problemie ...twardsza praca silnika też "zmięknie " ;-)
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
DaMaGe 
Audi 80 Mastach



Silnik: 1Z
Imię: MATEUSZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 146
Skąd: BĘDZIN


Wysłany: 2017-10-16, 20:53   

MUNIOR napisał/a:
DaMaGe napisał/a:
czyli paliwo w przezroczystym wężyku powinno ewidentnie być widać jak się porusza w stronę pompy nawet na jałowym biegu ??
Widać jak przepływa i to wyrażnie ,co sam zdązyłeś zauważyć u kogoś ...dziuraw to sitko ,bo masz na 100% zapchane i zapomnij o problemie ...twardsza praca silnika też "zmięknie " ;-)


i dziękuję..napewno dla potomnych napiszę w temacie co po dziurawieniu sitka..
 
 
 
duczus
Audi 80 Mastach


Typ: b4
Imię: Bartek
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 131


Wysłany: 2017-10-21, 00:03   

zapraszam ja coś pomogę na pewno.
_________________
https://www.facebook.com/..._homepage_panel
mój fanpage zapraszam do lajkowania :)
 
 
DaMaGe 
Audi 80 Mastach



Silnik: 1Z
Imię: MATEUSZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 146
Skąd: BĘDZIN


Wysłany: 2017-11-06, 22:50   

dziś demontaż nastawnika, usunięcie sitka ( nie wyglądało na zapchane ) i ..... temperatura nadal wysoka ... :/

dodatkowo metoda prób i błędów by cokolwiek wykluczyć/naprowadzić na inną drogę ...

zasilanie paliwa: zdjęty wężyk z wejścia do pompy, pompowanie gruszką i paliwo leci mocno więc zasilanie OK

powrót paliwa: zdjęty wężyk z powrotu paliwa, założony wężyk na wyjście powrotu prosto do bańki i paliwo ledwo co kapie, niewiele go leci na tym powrocie ... więc tu mamy problem ...


co Panowie proponujecie teraz ??
ten 'zaworek/śruba' do regulacji ciśnienia wewnętrznego w pompie ??
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
reb00 
Audi 80 Fan


Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Tomek
Wiek: 21
Dołączył: 31 Gru 2015
Posty: 29


Wysłany: 2018-06-30, 01:51   

Witam wszystkich, prosiłbym o analizę logów.
Krótki opis problemu: Zetor niesamowicie kopci po wklepaniu w podłogę, słabo się zbiera.
Jeżdżę na komputerze od Pana Muniora na 110KM.

http://vaglogi.pl/log-001_003_011_KI95bF6.html

Jeden kod błędu: 00575.

Co oprócz dziury w dolocie może blokować nabicie większego, wymaganego ciśnienia niż to w logach?
A i czy wartości otwarcia zawora EGR są prawidłowe? I tak na dniach będę go zaślepiał, ale pytam z ciekawości.
 
 
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 225 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6044
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2018-06-30, 16:17   

reb00 napisał/a:
Zetor niesamowicie kopci po wklepaniu w podłogę, słabo się zbiera.
reb00 napisał/a:
Co oprócz dziury w dolocie może blokować nabicie większego, wymaganego ciśnienia niż to w logach?
Objawy ewidentne przy dziurawym dolocie .Co potwierdza log z doładowniem gdzie widać zupełny brak cisnienia . Pęka praktycznie zawsze w tym samym miejscu gumowy wąż przy wyjsciu z turbiny od strony silnika.Ewentualnie ten krótki kawałek u góry którteż pęka zawsze od spodu.EGR zostaw w spokoju bo nie ma z tym nic wspólnego
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
jacek42dzek 
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jacek
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2018
Posty: 3
Skąd: olecko


Wysłany: 2018-08-14, 20:01   orginalna wykaz tabelki odnosnikow temperatury cieczy chlodz

poszukuje tabelki orginalnej odnosnikow wartosci temperatury cieczy chlodzacej .Potrzebna do kalibracji kompem tych wartosci aby wskaznik wskazywal 90 stopni . jesli wskaznik pokazuje wieksza temperature lub zaniza po tej kalibrcji odnosnych wartosci w kratkach bedzie wskazywal 90 stopni.pozdrawiam wszystkich.
 
 
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 108 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3329
Skąd: Olecko


Wysłany: 2018-08-14, 21:27   

Cytat:
7. TEMPERATURA PŁYNU CHŁODZĄCEGO:
* powinny być wartości pomiędzy 80-60 ( 80,0-93,3`C )

wartość 50 w logach odpowiada temperaturze płynu 100,0`C
wartość 55 w logach odpowiada temperaturze płynu 96,7`C
wartość 60 w logach odpowiada temperaturze płynu 93,3`C
wartość 65 w logach odpowiada temperaturze płynu 90,0`C
wartość 70 w logach odpowiada temperaturze płynu 86,7`C
wartość 75 w logach odpowiada temperaturze płynu 83,3`C
wartość 80 w logach odpowiada temperaturze płynu 80,0`C
wartość 85 w logach odpowiada temperaturze płynu 76,7`C
wartość 90 w logach odpowiada temperaturze płynu 73,3`C
wartość 95 w logach odpowiada temperaturze płynu 70,0`C
wartość 100 w logach odpowiada temperaturze płynu 66,7`C
wartość 150 w logach odpowiada temperaturze płynu 33,3`C
wartość 200 w logach odpowiada temperaturze płynu 0,0`C
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
DaMaGe 
Audi 80 Mastach



Silnik: 1Z
Imię: MATEUSZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 146
Skąd: BĘDZIN


Wysłany: 2019-03-11, 11:58   

http://vaglogi.pl/log-000_OnElZ9O.html

czy powyższe wskazania kątu wtrysku mogą być powodem twardszej pracy silnika ??
czy dawka paliwa ( wskazania ~23 ) ma wpływ na twardą/miękką pracę silnika ??
 
 
 
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 108 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3329
Skąd: Olecko


Wysłany: 2019-03-11, 12:03   

A jak wygląda kąt wtrysku na wykresie TDI Timing :?:
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
DaMaGe 
Audi 80 Mastach



Silnik: 1Z
Imię: MATEUSZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 146
Skąd: BĘDZIN


Wysłany: 2019-03-11, 17:00   



https://www.fotosik.pl/zdjecie/a8be20b620aeedc3
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80
Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 14