Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.  
Autor Wiadomość
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 108 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3359
Skąd: Olecko


Wysłany: 2019-03-12, 00:47   

No to jest idealnie.
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
DaMaGe 
Audi 80 Mastach



Silnik: 1Z
Imię: MATEUSZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 146
Skąd: BĘDZIN


Wysłany: 2019-03-12, 21:26   

a jeśli przyjęlibyśmy fakt że temperatura paliwa jest za wysoka ?? wtedy kąt wtrysku będzie się zmieniał wraz z rosnącą temperaturą paliwa, mam rację ??
 
 
 
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 108 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3359
Skąd: Olecko


Wysłany: 2019-03-12, 23:46   

Poniekąd temperatura paliwa ma wpływ na kąt wtrysku , ale 50-pare stopni jest normalną temperaturą paliwa.
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
DaMaGe 
Audi 80 Mastach



Silnik: 1Z
Imię: MATEUSZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 146
Skąd: BĘDZIN


Wysłany: 2019-03-13, 11:49   

Krzysiek 84 napisał/a:
Poniekąd temperatura paliwa ma wpływ na kąt wtrysku , ale 50-pare stopni jest normalną temperaturą paliwa.


bo tu samochód miałem rozgrzany ledwo co do temperatury roboczej, gdybym pojeździł jeszcze z 15min to temperatura paliwa wzrasta wtedy do ~80stopni i wtedy zapewne wykres TDI Timing nie wygląda już tak idealnie
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 108 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3359
Skąd: Olecko


Wysłany: 2019-03-14, 00:03   

Ja mam wywalone ori filtry i wstawione są PP 838.
Temperatura paliwa po nagrzaniu silnika i jakiś 20 kilometrach jazdy , to z 55 - 60 stopni i więcej nie wzrasta.

http://vaglogi.pl/log-007_65TS1.html
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 226 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6053
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2019-03-14, 17:19   

DaMaGe napisał/a:
gdybym pojeździł jeszcze z 15min to temperatura paliwa wzrasta wtedy do ~80stopni i
Taka temp paliwa jest raczej mało prawdopodobna ,bo wystąpiła by tylko w przypadku kiedy zapiekł by się zawór powrotny paliwa nastawnika ...Normalnie max temp paliwa to ok 60 stopni i to latem w upały .Jakbyś miał tak wysoką temp paliwa czyli ok 80 stopni ,to dotykajac nastawnika od razu zabrał bys rękę bo by po prostu parzył .Przy 50 stopniach jest goracy ale rekę idzie utrzymać ..takze dotknij i się upewnij ,a ręka prawdę ci powie ;-) bo podejrzewam ze faktyczna temp jest prawidłowa czyli w granicach 50stopni ...mozesz nawet przyłozyć jakiś termometr do nastawnika i zmierzyć temp powierzchni dekielka ,aluminium to bardzo dobry przewodnik wiec temp jego powierzchni jest w zasadzie taka sama jak temp paliwa ...no moze rózni się o 2- 3 stopnie ,ale nie wiecej.Raz miałe przypadek gdzie zapiekł sie zawór powrotny w nastawniku ,wtedy temp paliwa wymosila 105 stopni ,nastawnika nie szło dotknąć ręką bo parzył ,a silnik klekotał okrutnie ,co było spowodowane bardzo wysokim cisnieniem wewnętrznym pompy wtryskowej ,ktróre zakłócało prawidlowe przestawianie poczatku wtrysku przez N108
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
DaMaGe 
Audi 80 Mastach



Silnik: 1Z
Imię: MATEUSZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 146
Skąd: BĘDZIN


Wysłany: 2019-03-15, 10:15   

MUNIOR napisał/a:
DaMaGe napisał/a:
gdybym pojeździł jeszcze z 15min to temperatura paliwa wzrasta wtedy do ~80stopni i
Taka temp paliwa jest raczej mało prawdopodobna ,bo wystąpiła by tylko w przypadku kiedy zapiekł by się zawór powrotny paliwa nastawnika ...Normalnie max temp paliwa to ok 60 stopni i to latem w upały .Jakbyś miał tak wysoką temp paliwa czyli ok 80 stopni ,to dotykajac nastawnika od razu zabrał bys rękę bo by po prostu parzył .Przy 50 stopniach jest goracy ale rekę idzie utrzymać ..takze dotknij i się upewnij ,a ręka prawdę ci powie ;-) bo podejrzewam ze faktyczna temp jest prawidłowa czyli w granicach 50stopni ...mozesz nawet przyłozyć jakiś termometr do nastawnika i zmierzyć temp powierzchni dekielka ,aluminium to bardzo dobry przewodnik wiec temp jego powierzchni jest w zasadzie taka sama jak temp paliwa ...no moze rózni się o 2- 3 stopnie ,ale nie wiecej.Raz miałe przypadek gdzie zapiekł sie zawór powrotny w nastawniku ,wtedy temp paliwa wymosila 105 stopni ,nastawnika nie szło dotknąć ręką bo parzył ,a silnik klekotał okrutnie ,co było spowodowane bardzo wysokim cisnieniem wewnętrznym pompy wtryskowej ,ktróre zakłócało prawidlowe przestawianie poczatku wtrysku przez N108


rozmawialiśmy kiedyś, nastawnik po dłuższej jeździe parzy ...
wymienialem czujnik temperatury paliwa ( od Ciebie ), wymieniałem zaworek powrotny nastawnika ( od Ciebie ), wywalane miałem to sitko ( czyściutkie ), wywalałem stary filtr paliwa i montowałem polecane tu na forum bez głowiczki ...
silnik oprócz może delikatnie twardszej pracy, pracuje wzorowo ( zastanawiam się czy ta twardsza praca to nie poprostu moje wrażenie z wnętrza - może jakaś poduszka siada ... ), dlatego pytam czy wskazania kątu wtrysku rzędu ok. 40 zamiast 50-60 mogą być tego przyczyną ...

a wracając do tematu temperatury paliwa wygląda to tak, jakby paliwo 'kisiło' się w pompie, na przewodach bezbarwnych idących do pompy ruch paliwa jest znikomy ( po odpięciu na pracującym silniku przewodów na powrocie coś tam paliwa zaczęło się z nich sączyć, a ruch w przewodach zasilających coś ruszył - nie wiem czy to ma się lać dużo na powrocie czy delikatnie sączyć ) ... jeszcze podejrzewam przewody paliwowe na powrocie pod samochodem, może gdzieś są już 'spuchnięte' przez co spowalnia to ruch paliwa, planuję wymieniać wiosną ... może to być powodem ??
 
 
 
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 226 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6053
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2019-03-15, 15:48   

W takim razie musisz mieć coś nie halo z "podgrzewaczem " na filtrze paliwa ,bo to nim wraca paliwo i to on jest ostatnim elementem powrotu ,który może nie być drożny .Omiń "podgrzewać" i puść powrót paliwa poza nim bezpośrednio w pzrewód idący do zbiornika ,a na nim zrób "bajpas " czyli połacz oba końce ze sobą jakimś wężykiem .Zreszta bardzo prosto sprawdzić czy "podgrzewacz " jest drożny ,wystarczy odpiąć przewód powrotny z pompy ,wpiać jakiś węzyk w jego miejsce i po prostu dmuchnać
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
DaMaGe 
Audi 80 Mastach



Silnik: 1Z
Imię: MATEUSZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 146
Skąd: BĘDZIN


Wysłany: 2019-03-15, 17:36   

MUNIOR napisał/a:
W takim razie musisz mieć coś nie halo z "podgrzewaczem " na filtrze paliwa ,bo to nim wraca paliwo i to on jest ostatnim elementem powrotu ,który może nie być drożny .Omiń "podgrzewać" i puść powrót paliwa poza nim bezpośrednio w pzrewód idący do zbiornika ,a na nim zrób "bajpas " czyli połacz oba końce ze sobą jakimś wężykiem .Zreszta bardzo prosto sprawdzić czy "podgrzewacz " jest drożny ,wystarczy odpiąć przewód powrotny z pompy ,wpiać jakiś węzyk w jego miejsce i po prostu dmuchnać


o którym podgrzewaczu mowa ?? zmieniałem ori filtr ten z głowiczką na polecany na forum PP838 ... powrót paliwa mam podłączony chyba bezpośrednio do wystających pod grodzią przewodów spod samochodu ... no chyba że coś źle podłączone mam ... hmm ??

na pierwszym foto zaznaczyłem czerwona strzalka miejsce w ktorym odpialem powrot i wpialem inny wezyk zeby zobaczyc jaki jest przeplyw i do banki cos tam sie sączyło..



 
 
 
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 226 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6053
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2019-03-15, 18:09   

Skoro masz tak jak na foto ,to masz zrobione tak jak powinien mieć kazdy uzytkownik audi 80 z tym silnikiem i nie masz już podgrzewacza .Pozostaje ci sprawdzić drozność powrotu paliwa najprostszą metodą ,czyli "dmuchaniem " ...odpinasz przewód paliwowy powrotu z nastawnika i dmuchasz w niego .Tam za filtrem ,na przewodzie powrotnym ,jest takie małe białe "coś "z tworzywa ,to "opór " który wspomagał pracę podgrzewacza i moze on ci robi tak duzy opór w powrocie paliwa
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
DaMaGe 
Audi 80 Mastach



Silnik: 1Z
Imię: MATEUSZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 146
Skąd: BĘDZIN


Wysłany: 2019-03-15, 18:24   

MUNIOR napisał/a:
Skoro masz tak jak na foto ,to masz zrobione tak jak powinien mieć kazdy uzytkownik audi 80 z tym silnikiem i nie masz już podgrzewacza .Pozostaje ci sprawdzić drozność powrotu paliwa najprostszą metodą ,czyli "dmuchaniem " ...odpinasz przewód paliwowy powrotu z nastawnika i dmuchasz w niego .Tam za filtrem ,na przewodzie powrotnym ,jest takie małe białe "coś "z tworzywa ,to "opór " który wspomagał pracę podgrzewacza i moze on ci robi tak duzy opór w powrocie paliwa


masz foto tego ?? kiedyś mialem cos takiego przy starym filtrze ( lewy górny róg zdjęcia ) ale wywalilem wraz ze zmiana filtra:

https://www.fotosik.pl/zd...89430d9117e7434
 
 
 
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 108 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3359
Skąd: Olecko


Wysłany: 2019-03-16, 00:17   

_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
DaMaGe 
Audi 80 Mastach



Silnik: 1Z
Imię: MATEUSZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 146
Skąd: BĘDZIN


Wysłany: 2019-03-21, 11:24   

Krzysiek 84 napisał/a:
[url=https://images90.fotosik.pl/142/82beefc23e8d1067.jpg]Obrazek[/URL]


no to wychodzi na to ze u mnie tego juz nie ma ... U mnie bezpośrednio z pompy idzie przewód paliwowy gumowy do tego wystajacego pod grodzia powrotu mieszka jego (?)
 
 
 
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 108 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3359
Skąd: Olecko


Wysłany: 2019-03-21, 17:36   

Raczej ten zaworek nie ma wpływu na odgłos pracy silnika.

Czy aż tak głośno Ci klepie ten silnik , że uparłeś się na wyeliminowanie tego :?:
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
DaMaGe 
Audi 80 Mastach



Silnik: 1Z
Imię: MATEUSZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 146
Skąd: BĘDZIN


Wysłany: 2019-03-21, 17:59   

Krzysiek 84 napisał/a:
Raczej ten zaworek nie ma wpływu na odgłos pracy silnika.

Czy aż tak głośno Ci klepie ten silnik , że uparłeś się na wyeliminowanie tego :?:


co do zaworka: bardziej chodzi o temperaturę paliwa ( skąd podwyższona )

co do silnika: to nie jest klepanie czy jakieś metaliczne odgłosy - bardziej chodzi o jego twardą pracę, mam wrażenie że kiedyś pracował bardziej miękko, stąd moje zapytanie czy może to być spowodowane kątem wtrysku albo dawką paliwa ... bo o ile dawkę paliwa to myślę że ogarnę sobie zmienić, to z kątem wtrysku już gorzej ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group -




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 16