Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu




Poprzedni temat «» Następny temat
[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.  
Autor Wiadomość
anemia7
[Usunięty]



Wysłany: 2009-07-15, 21:00   

Wiem ze odwrotnie :) Jutro wrzuce logi
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
przemik 
Władca pierścieni


Imię: Przemek
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 605
Skąd: Konskie/Warszawa


Wysłany: 2009-07-18, 00:11   

Blad 00575 wcale nie sugeruje problemow z N75... mowi tylko o przeladowaniu lub niedoladowaniu... trzeba by sprawdzic dokladnie jaki jest walor bledu...

Zrob probe dynamiczną[logi], a wszystko sie wyjasni
_________________
B3 Limo ...SB...
B5 Avant ...AFN... plus quattro
Była : B3 Limo SF
Była : B5 TDi Avant AFN
Była : B5 TDi Limo AFN
Była : B4 TDi Avant
 
 
anemia7
[Usunięty]



Wysłany: 2009-07-21, 23:22   

Logi na 4 biegu:





Logi na 3 biegu



 
 
WOJTEK26 
Od zawsze na forum


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Wojtek
Pomógł: 137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3878
Skąd: Jelenia G


Wysłany: 2009-07-22, 09:05   

Sprawdź weżyk idący od IC do Mapsensora bo ECU nie widzi zupełnie cisnienia doładowania, przepływke przydałoby sie wyczyścic ale zacznij zeby ECU widział ciśnienie doładowania i wtedy sprawdx wskazania przepływki.
_________________
http://www.audi80.pl/images/bykom_stop.gif

Naprawa i diagnostyka ABK,ABT, TDI
888659640

Skoda Octavia 3FL TSI + chip
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
UKI_XX 
100% klubowicza


Imię: Łukasz
Pomógł: 34 razy
Wiek: 33
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1594
Skąd: Parczew


Wysłany: 2009-07-22, 09:10   

a więc z tych logów wynika że albo masz potężną dziurę w dolocie (między turbo-IC-kolektor ssący) chociaż z tego co piszesz w innym temacie wygląda na to że dolot jest ok ;-) więc jednak uszkodzony wężyk od mapsensora lub nawet mapsensor

dobrze by było podłączyć manometr i się przejechać, jeżeli manometr wskaże coś koło 0.9 bara przy 2000obr (pedał gazu 100%) to znaczy że masz coś nie tak z pomiarem ciśnienia w dolocie

dodatkowo widać że masz podkręcony silnik ;-)

sprawdzałaś połączenie wężyka od mapsensora do IC :?: w tym miejscu najczęściej lubi się uszkodzić chociaż nie wykluczone że nawet gdzieś dalej
_________________
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
http://www.audi80.pl/audi...wer-vt28713.htm
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
 
 
 
anemia7
[Usunięty]



Wysłany: 2009-07-22, 10:32   

UKI_XX napisał/a:
dodatkowo widać że masz podkręcony silnik

Gdzie ty to widzisz?
WOJTEK26 napisał/a:
Sprawdź weżyk idący od IC do Mapsensora bo ECU nie widzi zupełnie cisnienia doładowania

Wstawie na chwile drugi wezyk od ecu do IC. Chce wyjac kompa i sprawdzic wezyk w srodku, ale jak narazie udalo mi sie tylko wypiac wtyczke :mrgreen:
UKI_XX napisał/a:
sprawdzałaś połączenie wężyka od mapsensora do IC w tym miejscu najczęściej lubi się uszkodzić chociaż nie wykluczone że nawet gdzieś dalej

W ktorym miejscu tak lubi sie psuc?
 
 
UKI_XX 
100% klubowicza


Imię: Łukasz
Pomógł: 34 razy
Wiek: 33
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1594
Skąd: Parczew


Wysłany: 2009-07-22, 10:46   

demontując zderzak z prawej strony na IC masz taki króciec i od niego właśnie wychodzi wężyk, u mnie jak kiedyś sprawdzałem dolot to był twardy i ledwo się trzymał więc wymieniłem, wężyk ten ma ok 10cm i łączy taką cienką plastikową rurkę która biegnie aż pod ECU i tam jest znowu kawałek wężyka który łączy ją z ECU

zawsze na próbę możesz połączyć wężykiem ECU z króćcem na kolanku na kolektorze ssącym, tam koło EGR (króciec ten powinien być zaślepiony kawałkiem gumowej zatyczki lub wężyka)

a że silnik podkręcony to widać chociażby z logów gr. 011, w pozycji "Specified MAP" w serii jest ok 1836-1860 mbar a u Ciebie 1927.8 mbar a nawet 1948.2 mbar jak w AFN więc trochę więcej jak seria <ok> chyba że Avant tak ma
_________________
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
http://www.audi80.pl/audi...wer-vt28713.htm
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
 
 
 
rczopik2 
Władca pierścieni



Silnik: 1Z
Typ: b4
Imię: RAFAŁ
Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 512
Skąd: RSR


Wysłany: 2009-07-22, 11:12   

Sprawdz przewody koniecznie też pod akumulatorem, tam często sie przepalają od kwasu z akumulatora lub od kolanka kolektora wydechowego.
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
anemia7
[Usunięty]



Wysłany: 2009-07-22, 11:41   

UKI_XX napisał/a:
demontując zderzak z prawej strony na IC masz taki króciec i od niego właśnie wychodzi wężyk, u mnie jak kiedyś sprawdzałem dolot to był twardy i ledwo się trzymał więc wymieniłem, wężyk ten ma ok 10cm i łączy taką cienką plastikową rurkę która biegnie aż pod ECU i tam jest znowu kawałek wężyka który łączy ją z ECU

Przy ecu wezyk jest ok, zdejme zderzak wiec i sprawdze.
UKI_XX napisał/a:
zawsze na próbę możesz połączyć wężykiem ECU z króćcem na kolanku na kolektorze ssącym, tam koło EGR (króciec ten powinien być zaślepiony kawałkiem gumowej zatyczki lub wężyka)

Dlaczego w Audi jest wlasnie inaczej? W Golf 3 komp polaczony jest wlasnie z kruccem na kolanku, w miejscu gdzie u nas jest zaslepka..
rczopik2 napisał/a:
Sprawdz przewody koniecznie też pod akumulatorem, tam często sie przepalają od kwasu z akumulatora lub od kolanka kolektora wydechowego.

To chyba wiaze sie z odkreceniem podstawy aku?
 
 
wenon 
Audi 80Spec



Imię: Jacek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 323
Skąd: Pruszków/lublin


Wysłany: 2009-07-22, 13:13   

mam takie pytanko.

mam założony manometr i jak jade np. na 4 biegu i wcisnę gaz w podłoge to cisnienie rośnie mi prawie do 1bara i po chwili spada w okolice 0.7bara tak około 3000obr/min a wiec zawór upustowy na turbinie działa.

ale natomiast jak jade ze stała predkościa przy 2400-2500 obr/min to cisnienie oscyluje poniżej 0.5 bara a wydaje mi sie że powinno być cos koło 0.7bar. jak to jest z tym cisnieniem. czyżby N75 nie trzymał dobrze i upuszczał za wczesnie cisnienie? czy poprostu tak ma być.

dodam ze autko na boshu. egr zaślepiony.
błędów nie wywala miałem tylko ostatnio jeden 00527(Czujnik temperatury kolektora dolotowego - G72, Czujnik temperatury powietrza wejściowego - G72)
a co do tego błędu to podejrzewam że to wywaliło w upalne dni.
_________________
AUDI - Probably the Best Cars in the World

mody: hamulce dwutłoczkowe, wskaźnik doładowania, kat-out, egr-out, wtryski 0,216, wolna odma, soft-od kostrza
do zmodzenia: ,, regulator cisnienia, może wiekszy IC. - chwilowy brak czasu
 
 
 
UKI_XX 
100% klubowicza


Imię: Łukasz
Pomógł: 34 razy
Wiek: 33
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1594
Skąd: Parczew


Wysłany: 2009-07-22, 14:17   

wenon napisał/a:
mam takie pytanko....
jak jade ze stała predkościa przy 2400-2500 obr/min to cisnienie oscyluje poniżej 0.5 bara a wydaje mi sie że powinno być cos koło 0.7bar. jak to jest z tym cisnieniem. czyżby N75 nie trzymał dobrze i upuszczał za wczesnie cisnienie? czy poprostu tak ma być.


jak jedziesz ze stałą prędkością i silnik nie jest obciążony to dawka paliwa jest mniejsza i turbo zawsze dmucha mniej a jak wciśniesz gaz to dajesz dużo paliwa więc i produkujesz spaliny które napędzają turbo <ok>

nawet gdyby N75 nie trzymał to nie ma możliwości żeby ciśnienie spadło poniżej 0.6bara gdyż dopiero przy tym ciśnieniu otwiera się zawór upustowy a N75 jest po to żeby otwierał się przy odpowiednio wyższym <ok>

anemia7 napisał/a:

UKI_XX napisał/a:
zawsze na próbę możesz połączyć wężykiem ECU z króćcem na kolanku na kolektorze ssącym, tam koło EGR (króciec ten powinien być zaślepiony kawałkiem gumowej zatyczki lub wężyka)

Dlaczego w Audi jest wlasnie inaczej? W Golf 3 komp polaczony jest wlasnie z kruccem na kolanku, w miejscu gdzie u nas jest zaslepka..


może poprostu nie chciało im się aż tyle wężyka zakładać (w golfie i passacie IC jest z lewej strony), ale jeśli chodzi o pomiar to im bliżej kolektora ssącego to są też większe wahania ciśnienia spowodowane otwieraniem/zamykaniem zaworów
_________________
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
http://www.audi80.pl/audi...wer-vt28713.htm
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
 
 
 
czarek461 
Audi 80 Fan


Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Grzegorz
Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 21
Skąd: Katowice


Wysłany: 2009-07-22, 14:49   

mi wyskakuje komunikat takiej treści, oczywiście nie zwracajcie uwagni na czerwone napisy, program do robienia zrzutów ekranu nie jest w pełnej wersji,

ScreenHunter_02 Jul. 22 14.34.jpg
Plik ściągnięto 11190 raz(y) 10,86 KB

 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
UKI_XX 
100% klubowicza


Imię: Łukasz
Pomógł: 34 razy
Wiek: 33
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1594
Skąd: Parczew


Wysłany: 2009-07-22, 15:06   

czarek461, jaki fejs (USB czy RS232), jaki VAG, jaki laptop, czy port COM w laptopie jest taki sam jak w programie, opcja Start baund dobrze ustawiona :?:
_________________
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
http://www.audi80.pl/audi...wer-vt28713.htm
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana
 
 
 
czarek461 
Audi 80 Fan


Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Grzegorz
Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 21
Skąd: Katowice


Wysłany: 2009-07-22, 16:43   

fejs mam usb, laptop benq ale chyba to niema znaczenia jaki laptop, jeszcze nie wiem czy co to jest opcja start baund

[ Dodano: 2009-07-23, 12:54 ]
oki, udało mi się podłączyć, wykrywa jakieś 5 błędów, ale pokazują się same zera, jakby ten błąd nie miał kodu, może ktoś miał podobne odczyty
 
 
 
przemik 
Władca pierścieni


Imię: Przemek
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 605
Skąd: Konskie/Warszawa


Wysłany: 2009-07-22, 21:12   

anemia7 napisał/a:
Logi na 4 biegu:


Sprawdz wezyk do ECU i czujnik cisnienia doladowania... wyglada ze cos zdechlo.
Dodatkowo sprawdzilbym szczelnosc dolotu ... tak dla 100% pewnosci jesli jest nieszczelnosc to w specyficznym miejscu.

Silnik nie jest "podkrecony"... mapy wygldają na seryjne.

Dla pelnego obrazu powinienes zrobic kpl. logów... szczegolnie ze masz taka mozliwosc.
Logi na 3 biegu wystarczą. ;-)

Pozdrawiam
_________________
B3 Limo ...SB...
B5 Avant ...AFN... plus quattro
Była : B3 Limo SF
Była : B5 TDi Avant AFN
Była : B5 TDi Limo AFN
Była : B4 TDi Avant
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80
Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 17