Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Sklep online samochodowych OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
MOTONET
Części online
Kup OC/AC
Maglownica
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[1.9TDI Avant] tempomat TDI 1z  
Autor Wiadomość
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 222 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6001
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2018-10-29, 19:27   

Aktywacja tempomatu nie ma nic do tego czy masz manetke czy nie .Aktywujesz i jak masz podlączone prawidlowo to działa .Tam gdzie widać czujniki sprzegła i hamulca muszą być same zera ,kiedy nie naciskasz zadnego z pedałów ,bo jak bedzie choć jedna jedynka ,czyli stan po wcisnieciu pedału ,to tempomat nie bedzie działał ...bez zasilania też nie będzie działał ,wiec skoro nie masz zasilania to podłacz
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 200 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 6850
Skąd: Głogów



Wysłany: 2018-10-29, 19:50   

Trochę wprowadziłeś go w bład, automat ma do rzeczy bo musi być kodowanie ECU do automata zmiana na manuala i kodowanie manual uaktywnia włacznik sprzęgła którego w automacie brak i o tym też pisze.

No i druga sprawa ecu 16bit jest szybszy wiec sam przełącznik musi być igiełka bo wychwytuje najmniejszy bład manetki. Co przy ponad 20letnich manetkach jest problem.
_________________
Moje OOOO
 
 
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 222 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6001
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2018-10-29, 19:58   

Jarewa napisał/a:
Trochę wprowadziłeś go w bład, automat ma do rzeczy bo musi być kodowanie ECU do automata zmiana na manuala i kodowanie manual uaktywnia włacznik sprzęgła którego w automacie brak i o tym też pisze.
Sterownik ma kodowanie na manual .Wystarczy ze zrobi to co opisałem ...ma mieć same zera w bloku gdzie widać czujniki i tempomat bedzie działał nawet bez czujnika sprzęgła
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
Mariusz.D 
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Mariusz
Wiek: 44
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 8


Wysłany: 2018-10-29, 20:04   

A skąd brał zasilanie jeżeli niema go przy kostce?
Więc po kolei. Podłączyć vaga i wklepać kod jak podał Mariusz? Który czujnik od hamulca rozpina tempomat ? Ten ze stopem czy tem co rozłączał skrzynie biegów?
_________________
Nie jeżdżę szybciej niż lata mój Anioł Stróż
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 200 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 6850
Skąd: Głogów



Wysłany: 2018-10-29, 20:42   

Musi być przy kostce tym bardziej ze tam 5 kabli wedle schamatów zasilanie manetki jest po stacyjce 15. I według schematu jest bezpiecznik (prawdopodobnie osobny poza skrzynką)

MUNIOR napisał/a:
Sterownik ma kodowanie na manual .Wystarczy ze zrobi to co opisałem ...ma mieć same zera w bloku gdzie widać czujniki i tempomat bedzie działał nawet bez czujnika sprzęgła


Tak dlatego pisałem że "trochę" bo za chiny nie zrobi tam "0" dopóki nie podłączy pod pin ECU kabelka odpowiedzialnego za sprzęgło. Te czujniki są NC wiec inaczej mówiąc obwód zamknety. Jak sterownik ma obwód otwarty to traktuje to jako wciśnięty. On robił swapa na manual wiec jego instalacja ECU jest uboższa o ten czujnik.

A w ogóle to coś mi też nie chalo bo w takim stanie silnik nie powinien mieć pełnej mocy.
_________________
Moje OOOO
 
 
Mariusz.D 
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Mariusz
Wiek: 44
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 8


Wysłany: 2018-10-29, 21:19   

Silnik ma moc . Dlatego podmieniłem skrzynie na een.
Sterownik od Muniora i szpryce od afn.
Ciągle brakuje mi jednego kabla z manetki przez kostkę do 12v. Druga sprawa gdzie podłączyć czujnik sprzęgła? Ciągnąć pod sterownik? Nie można zmostkować przy sterowniku a czujnik sprzęgła połączyć szeregowo z hamulcem?

[ Dodano: 2018-10-29, 21:39 ]
Zdjęcie niebieskiej kostki.

_________________
Nie jeżdżę szybciej niż lata mój Anioł Stróż
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 200 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 6850
Skąd: Głogów



Wysłany: 2018-10-29, 22:54   

Mariusz.D napisał/a:
Ciągle brakuje mi jednego kabla z manetki przez kostkę do 12v.


Bo on jest w wiązce deski. Zobacz na manetce w kostce czy tam masz czerwono/biały.

W 80 zasilane jest po stacyjce a w autach a4 itd. zasilane jest po głównym przekaźniku ECU dlatego w tych autach niebieska wtyczka jest z tym kabelkiem. dlatego pisałem szukaj dodatkowego bezpiecznika w skrzynce te od 23-28 czasami spadają też i tam nie znajdziesz a w gąszczu pod skrzynką.
_________________
Moje OOOO
 
 
Mariusz.D 
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Mariusz
Wiek: 44
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 8


Wysłany: 2018-10-30, 05:59   

Ok. w piątek ponowie szukanie przyczyn bo w tygodniu jestem poza domem. Jak co , to się odezwę.

[ Dodano: 2018-11-03, 11:52 ]
Znalazłem kabel biało-czerwony przy kostce. Podprowadziłem
zasilanie po bezpieczniku . Aktywowałem vag-em.
Jazda próbna . I działa😊
Teraz czujnik pod sprzęgło i można śmigać. Co myślicie o podpięciu pod czujnik hamulca ?
Dziękuje Koledzy za pomoc 🍻
Wasza wiedza i zaangażowanie jest bezcenna.
_________________
Nie jeżdżę szybciej niż lata mój Anioł Stróż
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 200 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 6850
Skąd: Głogów



Wysłany: 2018-11-03, 12:07   

Te czujniki są po to by zmiana biegu czy zamachiwania wyłączało tempomat.

A jak zrobisz to tylko na czujniku hamulca. To zmieniając bieg a przed tem zapomniesz wyłączyć tempomat, czyli wciśniesz sprzęgło silnik wejdzie na bardzo wysokie obroty do odcinki. A to nie jest pożądane przy zmianie biegu.
_________________
Moje OOOO
 
 
Mariusz.D 
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Mariusz
Wiek: 44
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 8


Wysłany: 2018-11-03, 12:24   

Ok. Czujnik musi być. Ale mi chodzi żeby podpiąć go szeregowo z czujnikiem pod hamulcem.
_________________
Nie jeżdżę szybciej niż lata mój Anioł Stróż
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 200 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 6850
Skąd: Głogów



Wysłany: 2018-11-03, 13:07   

NIe znam dokładnie jakie funkcje tempomatu są w tdi. podłączyć tak można ale czy nie pozbędziesz sie jakiegoś komfortu. Typu że tempomat w tdi po przerzuceniu biegu kontynuuje jazdę. Skoro sterownik ma rozpoznanie.

Tu trzeba by było pytać ludzi co mają to w oryginale czy jest jakaś zależność miedzy wciśniętym sprzęgłem a hamulcem.
_________________
Moje OOOO
  
 
 
Mariusz.D 
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Mariusz
Wiek: 44
Dołączył: 19 Maj 2018
Posty: 8


Wysłany: 2018-11-03, 14:04   

Wątpie aby w tych latach produkcji była taka opcja . Miałem nowsze autka które nie miały. Ale to jest dobry pomysł aby po puszczaniu sprzęgła inny czujnik podał impuls taki jak suwak w oryginalnej manetce czyli powrót do poprzedniej prędkości.
_________________
Nie jeżdżę szybciej niż lata mój Anioł Stróż
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 200 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 6850
Skąd: Głogów



Wysłany: 2018-11-03, 14:55   

W Pb obwód czujników jest jeden to jest chwilowe wyłączenie ponowne przywrócenie prędkości po naciśnięciu AUFN

Wszak inne sterowniki ale instrukcja taka sama z tym ze różni się kodowanie ostatniej prędkości gdy została utracona z pamięci.
_________________
Moje OOOO
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13