Strona główna


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Audi 80 Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony, rabat
Audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B3 1.6 RA/SB] ciśnienie w układzie chłodzenia  
Autor Wiadomość
sq7dcr 


Nadwozie: Sedan
Imię: Wojtek
Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 32


Wysłany: 2016-06-06, 20:23   [B3 1.6 RA/SB] ciśnienie w układzie chłodzenia

Witajcie. Z powodu twardych ( takie moje odczucie) węży w układzie chłodzenia postanowiłem zamontować manometr na zbiorniczku wyrównawczym. I teraz tak: na postoju, przy temperaturze ok. 95 stopni i załączających się wiatrakach ciśnienie w układzie wynosi 1.1 bar. Po ostrzejszej jeździe w tych samych warunkach ciśnienie dochodzi do 1.3 bar.
Moje pytanie : czy jest to objaw prawidłowy, czy coś jest nie tak ?
Być może jestem trochę przewrażliwiony, ponieważ miałem przygodę z pękającymi wężami, ale było to w Peugeocie i spowodowane było olejem w płynie chłodzącym ( uszkodzona UPG). U mnie w Audi żadnych niepokojących objawów uszkodzonej uszczelki brak; no chyba że właśnie to duże ciśnienie jest objawem.
Proszę o rozwianie moich wątpliwości.
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
andi77 
100% klubowicza



Nadwozie: Sedan
Imię: Andrzej
Pomógł: 90 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 1885
Skąd: Lubelskie (LWL)


Wysłany: 2016-06-06, 20:59   

sq7dcr, Myślę,że ciśnienie jest w normie ;-)
_________________

 
 
 
sq7dcr 


Nadwozie: Sedan
Imię: Wojtek
Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 32


Wysłany: 2016-06-06, 21:40   

Niepokoi mnie tylko, że np w VW T4 1.9 TD węże nie są tak twarde jak w moim. No, ale skoro tak mam być, to niech będzie.
Naczytałem się sprzecznych informacji na forach i dlatego chciałem się upewnić.
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 257 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9293
Skąd: Zamość


Wysłany: 2016-06-07, 08:52   

sq7dcr, ciśnienie jak najbardziej w normie okok
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Audi Sport 



Nadwozie: Sedan
Imię: Mariusz
Pomógł: 35 razy
Wiek: 24
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 879
Skąd: Okolice Ostrów Wlkp.


Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-06-07, 16:42   

Duże znaczenie ma płyn chłodniczy. Jeśli masz zalany jakiś syf typu Petrygo, K2, Borygo itp. to wszystko jasne. Miałem tak w 3A, węże puchły i strzelały na petrygo. Zalałem odpowiednik G12 febiego i jak ręką odjął.
_________________
Moje Audi Typ89 - Temat...

Tatowe Audi A6 4B 2.7BiT Avant quattro
- Temat...

Graty na sprzedaż:
ALLEGRO
 
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 257 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9293
Skąd: Zamość


Wysłany: 2016-06-07, 18:12   

Audi Sport napisał/a:
Jeśli masz zalany jakiś syf typu Petrygo, K2, Borygo itp. to wszystko jasne. Miałem tak w 3A, węże puchły i strzelały na petrygo. Zalałem odpowiednik G12 febiego i jak ręką odjął.
o tym to pierwsze słyszę powiem szczerze. Na petrygo lub borygo jeżdżę już ze 20 lat rożnymi markami aut i nigdy nie były one powodem puchnięcia przewodów.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 230 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6107
Skąd: lubelskie



Wysłany: 2016-06-07, 19:19   

Audi Sport napisał/a:
Duże znaczenie ma płyn chłodniczy. Jeśli masz zalany jakiś syf typu Petrygo, K2, Borygo itp. to wszystko jasne. Miałem tak w 3A, węże puchły i strzelały na petrygo. Zalałem odpowiednik G12 febiego i jak ręką odjął.
A ja tyle lat w nieswiadomosci na jakimś dziadowskim petrygo jeżdzę ...a tu takie straszne historie mogą mnie spotkać ...puchnące i explodujące węże ,o matko boisie ...Tu nie ma co kusić losu i czekać na tragedię , jutro wymieniam na G12 febiego i Tobie PiterB też radzę ;-)
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
sq7dcr 


Nadwozie: Sedan
Imię: Wojtek
Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 32


Wysłany: 2016-06-07, 22:09   

Dzięki za info. A tak z czystej ciekawości : rano, kiedy silnik zimny, to ciśnienie i tak trzyma ok. 1 bar. Myślałem, że więcej spadnie. a z drugiej strony, to znowu na gorącym podniesie się max. do 1.3 bar, czyli różnica niewielka pomiędzy ciepłym, a zimnym.
Cóż, jak nie będzie rosnąć więcej, to dam sobie spokój i zostawie tak jak jest.
 
 
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 115 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3531
Skąd: Olecko



Wysłany: 2016-06-07, 22:53   

Też mam Kuler K2 G12 i nie mam żadnych dziwnych objawów.
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
Audi Sport 



Nadwozie: Sedan
Imię: Mariusz
Pomógł: 35 razy
Wiek: 24
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 879
Skąd: Okolice Ostrów Wlkp.


Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-06-08, 11:49   

MUNIOR napisał/a:
A ja tyle lat w nieswiadomosci na jakimś dziadowskim petrygo jeżdzę ...a tu takie straszne historie mogą mnie spotkać ...puchnące i explodujące węże ,o matko ...Tu nie ma co kusić losu i czekać na tragedię , jutro wymieniam na G12 febiego i Tobie PiterB też radzę
A róbcie jak chcecie, ja tylko dzielę się swoimi doświadczeniami i to nie tylko na moim przykładzie. Pozdrawiam.
_________________
Moje Audi Typ89 - Temat...

Tatowe Audi A6 4B 2.7BiT Avant quattro
- Temat...

Graty na sprzedaż:
ALLEGRO
 
 
 
hudy 



Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 57 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 4808
Skąd: Alwernia


Wysłany: 2016-06-20, 17:56   

Audi Sport napisał/a:
A róbcie jak chcecie, ja tylko dzielę się swoimi doświadczeniami i to nie tylko na moim przykładzie. Pozdrawiam.


A nie myślałeś że może był jakiś inny powód tych awarii? Ja na petrygo w audi jeżdżę 10 lat i nie widzę żadnych problemów. Zresztą mój znajomy też kiedyś przyniósł wyssaną z palca historię że niby na petrygo dziurawią sie nagrzewnice i chłodnice. Podobno na Dynagelu tego nie ma więc taki zalewał. Ale się uśmiałem jak jego nagrzewnica strzeliła 6 lat wcześniej niż moja po dwóch latach po tej cudownej zmianie rotfl
_________________

 
 
Audi Sport 



Nadwozie: Sedan
Imię: Mariusz
Pomógł: 35 razy
Wiek: 24
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 879
Skąd: Okolice Ostrów Wlkp.


Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-06-23, 12:08   

hudy napisał/a:
A nie myślałeś że może był jakiś inny powód tych awarii?
Pewnie to, że miałem benzynę i oryginalny czujnik przy którym pierwszy bieg włączał się przy 98oC, a drugi przy 105oC. Po prostu petrygo za bardzo zwiększa swoją objętość w wysokich temperaturach niż G12. Proponuję przestudiować kartę charakterystyki.
_________________
Moje Audi Typ89 - Temat...

Tatowe Audi A6 4B 2.7BiT Avant quattro
- Temat...

Graty na sprzedaż:
ALLEGRO
 
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
hudy 



Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 57 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 4808
Skąd: Alwernia


Wysłany: 2016-06-23, 14:06   

U mnie na petrygo na zimnym silniku mam stan równy z łączeniem zbiorniczka a gdy temperatura jest 90 stopni lub ponad 90 to płynu mam max 0,5cm więcej
_________________

 
 
sq7dcr 


Nadwozie: Sedan
Imię: Wojtek
Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 32


Wysłany: 2016-07-01, 21:12   

Wydaje mi się, że w końcu trafiłem na właściwe rozwiązanie problemu. Uparłem się na oryginalny, używany korek i odpowietrzyłem układ podnosząc zbiorniczek do góry. Obecnie ciśnienie po nagrzaniu wynosi 1.05 bar, a na zimnym 0.70 bar. Przewody twarde, ale dają się ścisnąć.
Dzięki za wszelkie porady.
 
 
hudy 



Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 57 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 4808
Skąd: Alwernia


Wysłany: 2016-07-01, 21:29   

Niestety na niektórych rzeczach nie warto oszczędzać. Jeśli chodzi o tego typu rzeczy jak czujniki czy wspomniany korek to lepiej wydać trochę więcej kasy i kupić w ASO ale masz pewność że będzie działać... chodź korek w ASO to koszt 220zł. Sam ni wiem czy bym sie zdecydował mysli_
_________________

 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



Akumulatory samochodowe Audi 80

forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6, A7 :: forum bmw :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Jingle, radio, lektor ::
:: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 16