Strona główna


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Audi 80 Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony, rabat
Audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 1.9 1Z] silnik z 80 b4 1z do a6 c5 ( przerobka na mtdi )  
Autor Wiadomość
Jakubek1986 
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Imię: Kamil
Wiek: 33
Dołączył: 15 Sty 2017
Posty: 14
Skąd: CZEWA


Wysłany: 2017-01-15, 18:22   [B4 1.9 1Z] silnik z 80 b4 1z do a6 c5 ( przerobka na mtdi )

witam. Chcialem wam pokazac swoja przerobke...

Zaczeło sie od tego ze moje b4 mialo bum bum i nie nadawalo sie juz do naprawy...
Szkoda mi bylo silnika bo naprawde jest w super stanie ma od nowosci 187 tys. dostalem go w spadku...

Na podworku stalo od dluzszego czasu A6 C5 2.5TDI V6 w ktorym padl motor.
Chcielismy ja sprzedac ale chetnych nie bylo...




Wyciaglem z niego silnik z mysla ze zastapie go 1z z z B4.







Przygotowalem gadżety do przerobki i zabralem sie do roboty...














Auto po skladalem ze zmodzona pompa z aaz z fala i tlokiem z tdi 1z ale bylo slabe jakbby mialo z 50km.
Teraz pomysli ktos po co i dlaczego mtdi?
Otóż dlatego ze pompa 1z ucierpiala przy wypadku.
Zamontowalem intercooler z a4 1.9TDI
skrzynia z 2.5TDI V6.
zmodzilem instalacje wszystko dziala. obrotomierz tylko w oryginalny licznik a6 wstawilem od golfa II 1.6Td ktory znalazlem w zbiorach... i dziala.



Musze pomyslec o mocniejszej pompie z tad pomysl na wlozeni pompy od land rovera 2.5TDI I Wtryski 0.216 ktore juz mam.


I tu chcialbym by wypowiedzieli sie znawcy owego tematu i pomogli mi w klopocie.
Licze tu także na wasze opinie i podpowiedzi a szczegulnie rady i wasze doswiadczenia z M-TDI.
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 257 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9287
Skąd: Zamość


Wysłany: 2017-01-15, 18:34   

Jakubek1986, temat powinien być raczej w dziale nasze auto jak zamierzasz takimi tu fotkami rzucać i opisami. hmm.....
a tematów w mtdi też parę jest przykład http://www.audi80.pl/topi...mpa-vt48431.htm
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Jakubek1986 
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Imię: Kamil
Wiek: 33
Dołączył: 15 Sty 2017
Posty: 14
Skąd: CZEWA


Wysłany: 2017-01-15, 18:47   

w temacie ktory kolega zarzucil nie ma nic konkretnego...
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
Arteriusz 
O Audi 80 wie wszystko



Imię: Artur
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 249
Skąd: Raciąż


Wysłany: 2017-01-15, 18:58   

dajesz pompe z land rovera 2.5 td duze wtryski, i musi jechac,
_________________
http://www.audi80.pl/seda...usz-vt54876.htm
 
 
Jakubek1986 
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Imię: Kamil
Wiek: 33
Dołączył: 15 Sty 2017
Posty: 14
Skąd: CZEWA


Wysłany: 2017-01-15, 19:06   

Arteriusz napisał/a:
dajesz pompe z land rovera 2.5 td duze wtryski, i musi jechac,


O jakiej pompie mowisz kolego? Poczytalem troche i mowia zeby pompe od landa dac 2.5 Tdi typ300 a nie 2.5td typ200 bo cos tam nie gra...
Ale po to zalozylem ten temat zeby doswiadczeni sie wypowiedzieli i pomogli...
Tak wiec dzieki kolego arteriuszu... okok
 
 
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 230 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6107
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2017-01-15, 19:15   

Popełniłeś zasadniczy błąd spinając 1 Z ze skrzynią ze znacznie mocniejszego 150 konnego silnika 2,5 tdi ...żebyś nie wiem co modził i nie wiem jaką pompę zakładał to bedzie kicha bo ta skrzynia jest za długa nawet dla zmodzonego 1z ,a co dopiero do zamulonego mechaniczną pompą,gdzie nawet zbliżenie się do ori 90 koni jest nie lada wyczynem ...mialem kiedyś okazję przejechać się 90 konną audi A4 ze skrzynią ze 130 konnego PD ...kompletna porażka ,biegi za długie nie szlo tym normalnie jechać ,bo nie było mocy żeby sie rozpędzić ...lekka poprawa dopiero na zmodzonym na 115 koni sterowniku ,ale do tego żeby było dobrze i tak było daleko.Skrzynia jest dobierana do mocy i momentu silnika nie przypadkowo ,to wszystko musi być zgrane ...to samo tylko w drugą stronę jak do 1z zakładają skrzynie z benzyny ...biegi za krótkie,a auto trzeba piłować na wyzszych obrotach zeby uzyskać ta samą prędkosć co na ori skrzyni
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
Jakubek1986 
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Imię: Kamil
Wiek: 33
Dołączył: 15 Sty 2017
Posty: 14
Skąd: CZEWA


Wysłany: 2017-01-15, 19:29   

zobaczymy
zrobilem passata b5 z taka skrzynia i silnik 110 km i lata... tylko ze to bylo tdi a ja te mtdi zrobie ze bedzie jezdzic...

a jaka kolega polecil by skrzynie?
 
 
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 230 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6107
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2017-01-15, 19:30   

Jakubek1986 napisał/a:
a jaka kolega polecil by skrzynie?
Taka jak była w ori z 1Z

[ Dodano: 2017-01-15, 19:31 ]
Jakubek1986 napisał/a:
zrobilem passata b5 z taka skrzynia i silnik 110 km i lata... tylko ze to bylo tdi a ja te mtdi
no własnie...zeby chociaż te 110 koni miało ;-) na mechanicznej pompie według mnie nieosiągalne...takze drugim zasadniczym błedem było zalóżenie mechanicznej pompy ...gdybyś założył ori z tdi ,do tego wtryski 216 i program ,to 130 koni i ok.300Nm , a pewnie nawet ciut więcej było by osiągalne i nie było by aż takiego problemu z za długą skrzynią...a tak masz dwa problemy z którymi ciężko bedzie coś zrobić
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
Jakubek1986 
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Imię: Kamil
Wiek: 33
Dołączył: 15 Sty 2017
Posty: 14
Skąd: CZEWA


Wysłany: 2017-01-15, 19:40   

MUNIOR napisał/a:
Jakubek1986 napisał/a:
a jaka kolega polecil by skrzynie?
Taka jak była w ori z 1Z

[ Dodano: 2017-01-15, 19:31 ]
Jakubek1986 napisał/a:
zrobilem passata b5 z taka skrzynia i silnik 110 km i lata... tylko ze to bylo tdi a ja te mtdi
no własnie...zeby chociaż te 110 koni miało ;-) na mechanicznej pompie według mnie nieosiągalne...takze drugim zasadniczym błedem było zalóżenie mechanicznej pompy ...gdybyś założył ori z tdi ,do tego wtryski 216 i program ,to 130 koni, a może ciut więcej było by osiągalne i nie było by aż takiego problemu z za długą skrzynią


mysle ze te 110 koni osiagne a jak nie to co za problem wrzucic ori skrzynie z 1z... lezy w garazu...

[ Dodano: 2017-01-15, 19:53 ]
Ja poprostu chcialbym zeby sie wypowiedzial jakis fach man od m-tdi...
czy ta pompa od landa da rade...
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 115 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3527
Skąd: Olecko


Wysłany: 2017-01-15, 21:49   

http://www.audi80.pl/topi...aly-vt92872.htm

Tu kolega ma trochę zmodyfikowany Afn z mechaniczną pompą , ale mało szczegółów , musiałbyś skontaktować się z nim.
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
Ostatnio zmieniony przez Krzysiek 84 2017-01-15, 22:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Jakubek1986 
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Imię: Kamil
Wiek: 33
Dołączył: 15 Sty 2017
Posty: 14
Skąd: CZEWA


Wysłany: 2017-01-15, 22:17   

Krzysiek 84 napisał/a:
http://www.audi80.pl/topics127/19-mtdi-audi-80-b4-avant-srebrnejstrzaly-vt92872.htm

Tu kolega ma trochę zmodtfikowany Afn z mechaniczną pompą , ale mało szczegółów , musiałbyś skontaktować się z nim.


ok...
napisalem do niego.
dziekuje

[ Dodano: 2017-01-17, 21:55 ]
Widzę, ze temat umarł smiercia naturalna...

Mysle ze wszyscy, ktorzy zrobili i wyregulowali swoje M-TDI nie zagladaja juz tu i pomoc tez nie chca... zly_
 
 
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 230 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6107
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2017-01-17, 22:03   

Jakubek1986 napisał/a:
Mysle ze wszyscy, ktorzy zrobili i wyregulowali swoje M-TDI nie zagladaja juz tu i pomoc tez nie chca...
Obawiam się ze się mylisz ...nie piszą bo tego silnika nigdy nie wyregulujesz jak należy na mechanicznej pompie i nigdy nie bedziesz zadowolony ,bo nie do takiej pompy był projektowany i tego nikt nie przeskoczy żeby nie wiem co kombinował z pompami na linkę ,to nigdy nie uzyska tego ,co uzyskałby na ori pompie sterownej przez ECU
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
Jakubek1986 
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Imię: Kamil
Wiek: 33
Dołączył: 15 Sty 2017
Posty: 14
Skąd: CZEWA


Wysłany: 2017-01-19, 19:58   

A powiedzcie koledzy jak zalatwie wiazke z kompem i pompe. To moge ja podlaczyc tylko do silnika bez zegarow? pytanie co z immo chyba ze 80'tka nie ma immo.
A i jeszcze jedno pytanko. pompe mam boscha przeplywomierz też.
sa jakies rozne instalacje czy tylko jeden rodzaj?
 
 
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 115 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3527
Skąd: Olecko


Wysłany: 2017-01-19, 20:20   

Jakubek1986 napisał/a:
A i jeszcze jedno pytanko. pompe mam boscha przeplywomierz też.
sa jakies rozne instalacje czy tylko jeden rodzaj?



Dwa rodzaje instalacji były w TDI
pierwsza do końca lutego 1994 dla silników gdzie właśnie był przepływomierz Bosch i nastawnik na pompie z górnym przelewem paliwa.

Natomiast od 1 marca 1994 była zmiana osprzętu:
Trochę zmieniona instalacja , inne ecu , przepływomierz Pierburg , nastawnik z przelewem umieszczonym z tyłu nastawnika , mniejsze turbo , inna wtyczka przy potencjometrze pedału gazu.

Jakubek1986 napisał/a:
co z immo chyba ze 80'tka nie ma immo.


Było Immo już , Ale możesz zgłosić się do Munior'a to wyłaczy Tobie , tak samo jak i przepływomierz i może dodatkowo dorzucić trochę mocy.
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
Jakubek1986 
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Imię: Kamil
Wiek: 33
Dołączył: 15 Sty 2017
Posty: 14
Skąd: CZEWA


Wysłany: 2017-01-29, 09:43   

Witam wczoraj zakonczyly sie moje poszukiwania wiazki i osprzetu silnika...
kupilem cala dobrze jezdzaca 80-tke kolo lublina z dobrym silnikiem w dodadku po chipie wymianie wyryskow komp na 16 bit. auto jest po przerobce u KOSTRZA na 125km i 298nm . Gosc od ktorego kupilem audi po przerobce zrobil okolo 2tys km. wyjechal do angli a auto stalo przez dwa lata do wczoraj. wracalem tym do domu na kolach z kolega ktory jechal vectra c 1.9 120 koni i nie mogl mi uciec... rotfl
Kopa ma fajnego i co najlepsze ze nie kopci a spalanie jak vectra bo razem tankowalismy na powrocie...
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



Akumulatory samochodowe Audi 80

forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6, A7 :: forum bmw :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Jingle, radio, lektor ::
:: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15