Strona główna


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Audi 80 Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony, rabat
Audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 1.9mTDi 1Z] zmiana silnika AAZ na 1Z z mechaniczną pompą  
Autor Wiadomość
arwam 
Władca pierścieni


Imię: Arek
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 639


Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-06-06, 21:29   

paji, linki z 1.6,D/TD i 1.9D/TD

MUNIOR, co do pompy to pozwolę się sobie nie zgodzić,
można zrobić mocna pompę do M-TDI ale to wymga czasu i wiedzy, a potem jeszcze czasu na dopieszcznie jej nastaw.
inaczej mamy tylko przeciątną pompę, za to w miarę dobrze zrobiona pompa pozwala w M-TDI spalać śmieszne ilości paliwa,
mi jakoś ori 1Z'em nigdy nie udało się zejś poniżej 4l w trasie, nawet przy delikanej jeździe, M-TDI w trasie potrafi przy płynnej nawet sybkiej jeździe spalać około 3,6-3,8l wiem zaraz będziesz drwił, ale zanim to zrobisz to polecam spróbować najpierw samemu :)

w każdym bądźrazie jeśli bym chciałmega oszczędne aut to do B3, trafiłoby 1Z na mechanicznej pompie z długą skrzynką,
a co do większego spalania w mieście przez 2.5TDI to w C4 auto waży ponad 1500Kg
i tam karmisz masę, w coupe mam około 1300kg i spanie mieści się w 6,5l jeśli się nie szaleje tylko jeździ rozsądnie


poprostu, a uważam 1Z'a za silnik owszem w miarę oszczędny i dobry do dojazdów do pracy, ale naprawdę oszczędny staje się pokonwersji na mechaniczną pompę, wtedy dynamika schodzi na drugi plan, a ja chce dynamicznej jazdy to eonomia schodzi na drugi plan i biorę TD,
choć tam życie umilają skuteczne nadwyżki ciepła, :)
ale wtedy jest umiarkowanie ekonomiczne na codzień i iście piekielna machina, "pędzona siarką" :)
wtedy zakres obrotów użytecznych nie kończy sie na 5000rpm :)


poprostu ilu ludzi tyle gustów...
_________________
coupe ARWAM'a 161KM/374Nm
Sprzedam Webasto Thermo TOP Z/C analogowe
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
paji 
Audi 80 Maniak



Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Paweł
Wiek: 29
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 78


Wysłany: 2014-06-14, 21:30   

MUNIOR napisał/a:
tylko usiłuję sprowadzić na ziemię napalających się na mTDI i zauważyć ,że chocby zbliżenie się do ori 90 koni ,na pompie z AAZ -ta, a tym bardziej uzyskanie większej mocy ,to nie takie proste i temat dla cierpliwych ,lubiacych grzebać i mających duuuużo czasu na eksperymenty ...


Nie wiem skąd pomysł, że ja jestem napalony...
Jest to wyjście z chuj0wej sytuacji w obecnej chwili.

arwam, dziś nastał ten dzień ;)
Wstępie się pochwalę..
* Pompa z aaz, z falą i tłokiem z afn. Zamówiłem również boostpina dziś, jak przyjdzie wskaźnik i będę podejmować się regulacji..
* Pedał gazu z a80 2.0 ben
* Linka nowa firmy linex, koszt w motoryzacyjnym 28 pln

Po pierwszej przejażdżce jestem zadowolony. Auto chodzi tak bardziej twardo, ale przyśpiesza.. Nie jest to co kiedyś ale też nie sdi czy zwyczajny td..


arwam, czy wiesz może czego mogę się pozbyć z pod maski?
Przepływomierz już raczej nie potrzebny. Mogę założyć sobie inną puszkę filtra?
N75? Czy ma zostać czy mam połączyć turbo ze sztangą tak jak jest to w td?
Czy komputer musi być podłączony? Mogę go wyciągnąć?
_________________
80 b4 1.9 TDI++ 1Z 134,1 KM i 298,7 Nm
 
 
arwam 
Władca pierścieni


Imię: Arek
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 639


Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-06-14, 21:53   

Ecu odepjij, n75 tez narazie odepinj, przewod z zimnej muszli odepnij i podlacz pod wg, i nia zapomnij wyregulowac cisnienia doladowaniamna ciegnie wg
_________________
coupe ARWAM'a 161KM/374Nm
Sprzedam Webasto Thermo TOP Z/C analogowe
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
paji 
Audi 80 Maniak



Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Paweł
Wiek: 29
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 78


Wysłany: 2014-08-14, 17:19   

Sprzedałem kompa z softem do boscha. No i zabieram się za wyciąganie, a tu zonk. Auto kręci, kręci i nie odpala przy odpiętym komputerze.. Podłączam ecu i normalnie na dotyk. Mam centralny na pilota firmy scorpion, i taką śrubkę którą trzeba dotknąć w tym samym czasie stacyjki dopiero odpalę auto...
Miałeś kiedyś taki problem?
_________________
80 b4 1.9 TDI++ 1Z 134,1 KM i 298,7 Nm
 
 
arwam 
Władca pierścieni


Imię: Arek
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 639


Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-08-16, 14:56   

paji, znajdź we wtyczce od ECU plusa po zapłonie, i pin od zaworu N-109 czyli zaworu odcinającego paliwo.
_________________
coupe ARWAM'a 161KM/374Nm
Sprzedam Webasto Thermo TOP Z/C analogowe
 
 
bartek18150 
Super User



Silnik: JN
Nadwozie: Sedan
Imię: Bartek
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 797
Skąd: Mojsławice- Chelm


Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2014-08-31, 22:54   

arwam napisał/a:
paji, linki z 1.6,D/TD i 1.9D/TD

MUNIOR, co do pompy to pozwolę się sobie nie zgodzić,
można zrobić mocna pompę do M-TDI ale to wymga czasu i wiedzy, a potem jeszcze czasu na dopieszcznie jej nastaw.
inaczej mamy tylko przeciątną pompę, za to w miarę dobrze zrobiona pompa pozwala w M-TDI spalać śmieszne ilości paliwa,
mi jakoś ori 1Z'em nigdy nie udało się zejś poniżej 4l w trasie, nawet przy delikanej jeździe, M-TDI w trasie potrafi przy płynnej nawet sybkiej jeździe spalać około 3,6-3,8l wiem zaraz będziesz drwił, ale zanim to zrobisz to polecam spróbować najpierw samemu :)

w każdym bądźrazie jeśli bym chciałmega oszczędne aut to do B3, trafiłoby 1Z na mechanicznej pompie z długą skrzynką,
a co do większego spalania w mieście przez 2.5TDI to w C4 auto waży ponad 1500Kg
i tam karmisz masę, w coupe mam około 1300kg i spanie mieści się w 6,5l jeśli się nie szaleje tylko jeździ rozsądnie


poprostu, a uważam 1Z'a za silnik owszem w miarę oszczędny i dobry do dojazdów do pracy, ale naprawdę oszczędny staje się pokonwersji na mechaniczną pompę, wtedy dynamika schodzi na drugi plan, a ja chce dynamicznej jazdy to eonomia schodzi na drugi plan i biorę TD,
choć tam życie umilają skuteczne nadwyżki ciepła, :)
ale wtedy jest umiarkowanie ekonomiczne na codzień i iście piekielna machina, "pędzona siarką" :)
wtedy zakres obrotów użytecznych nie kończy sie na 5000rpm :)


poprostu ilu ludzi tyle gustów...


Wiec czemu w konsekwencji nie poradziles sobie z przerubka na mTdi i poszedles w elektronike i program kostrza?

Da sie zrobic mTDI o podobnych osiagach co TDi, moze nawet ciut lepsze niz 1z ale bez doswiadczenia i zaplecza sprzetowego to graniczy z cudem.
A ze spalaniem to nie ma szans by mTDi palilo w trasie mniej niz ori TDi.
I swiete slowa muniora, nie bylo nic lepszego poza 1Z tylko kucy w ori brakowalo.

[ Dodano: 2014-09-01, 00:02 ]
arwam napisał/a:
wtedy zakres obrotów użytecznych nie kończy sie na 5000rpm :)

I w twoich modach dym rowniez nie ma konca z tego co widac na YT
_________________
http://www.audi80.pl/view...der=asc&start=0 moja piekna :-)

<hura>
POMPY WTRYSKOWE, REGENERACJE GŁOWICZEK WTRYSKOWYCH, NASTAWNIKÓW, UKŁADY CR
Diagnostyka AUTOBOSS
http://allegro.pl/listing...p?us_id=5946005
 
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
arwam 
Władca pierścieni


Imię: Arek
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 639


Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-09-01, 10:04   

bartek18150, widzę lubisz się czepiać szczegółów;
po pierwsze jak byś prześledził, temat z coupe, to byś przeczytał że miałem problemy z utrzymaniem kąta wtrysku przy pełnym obiciążeniu.
kiedy się zorientowałem co mi bruździło, to miałem już skompletowany cały zestaw, wtedy to miało być tylko nie zawodne auto do jazdy na codzień, tanie w utrzymaniu,
dopiero później zorientowałem sie że do tej pompy trzeba użyć większych przepływów i regulatora obrotów z drążoną osią i powiązać podbicie ciśnienia z obciążeniem.

po drugie nie masz pompy lewoskrętnej do R5 jako bazy wyjściowej, więc składałem z tego co udało sie dorwać.
po drugie gdybym kupił jako drugie auto do jazdy na codzień z silnikiem R4 TDI to bym sobie zrobił M-TDI, te silniki są bardzo proste w obsłudze, strojeniu i modzeniu, ale generalnie M-TDI nie uważam za rozwojową drogę jeśli chodzi o kręcenie z dużymi obrotami i mocami.
tutaj albo dynamiczne, umiarkowanie mocne M-TDI albo elektronika,
jeśli chodzi o ekonomię to M-TDI bije na głowę ori TDI, nawet jesli weźmiemy jako dawcę części dla pompy ori pompe z tego samego silnika.


jeszcze raz powtórzę, jak R4 TDI to M-TDI, jeśli chodzi o mnie osobiście. natomiast jeśli R5 to tutacj niestety jest już potrzeba znacznie precyzyjniejsza kontrola kąta wtrysku, możliwa do uzyskania nawet na mechanicznej pompie ale koszt budowy takiej pompy(trzeba by byłi kilka różnych pomp rozebrać dla pojedynczych części) jest za duży i nie współmierny do korzyści.
jeśli chodzi 1.9M-TDI miło wspominam tamten silnik, ze względu na jego ekonomie i elastyczność, ale nie zadowalał mnie osiągami, ze względu na ograniczony zakres obrotów.

taki silnik jest baaaaardzo ekonomiczny, i potrafi się w trasie zadowalać ilosciami paliwa mniejszymi niż 4l, będąc jednocześnie ekonomiczny, ale nie zrobisz z niego demona prędkości,
w moje gusta zdecydowanie bardziej trafia sinlik na komorach wirowych mimo swoich licznych wad, i temperatur trudnych do opanowania, być może ze względu na sposób użytkowania.

po za tym chęć ciągłego rozwijania się.
kiedyś jeszcze wrócę i do silnika 1.9TD ( ale tym razem już chyba z elektronicznym sterowaniem), albo do R5 TD ale jeśli będę miał mieć auto tylko do jak najtańszego przemieszczania się, to będzie na pewno 1.9M-TDI, chyba że zdejmę z niego nastawy, i dam potem do niego program który będzie wiernie odtwarzał proces spalania już elektronicznej wersji,
po za tym najekonomiczniejsza opcja obejmowała też falę 600 i głowiczke 11mm( nie niepopadłem w samozachwyt, ani uwielbienie dla fali 600, po prostu trafia w moje gusta :) ) i wtryski 1Z, ale za to większe turbo które nie dławiłoby wydechu, czyli u mnie K14 z omegi/frontery 2,3TD, myślę że niezłą opcją byłoby też TD04 do takiego M-TDI, bo jednak dla mocnego TD nawet TD04-13-T4 czyli ta większa jest jednak nie wystarczająca,

GTB2260VK choć też ogranicza potencjał silnika ( za mały nadal kompresor) to jest jednak bardziej rozwojowa,



zrobienie pompy żeby była naprawdę dynamiczna jednostka, mając nawet zaplecze sprzętowe, jesli nie dostroisz tego na silniku nie wiele da, chyba że bierzesz głowiczkę i falę z jednej pompy, a potem odwzorowujesz ori kąt wtrysku, wtedy tak, składając pompę z częsci i biorąc inny tłoko-rozdzielacz i inną falę ten sam kąt wtrysku ją będzie powodował albo zbyt szybki przyrost ciśnienia w cylindrze i w efekcie szczyt ciśnienia przed OT albo zbyt wolny i dymienie i temperatury.

jedną nie zaprzeczalną zaletą elektroniki jest łatwość diagnozowania problemów, bo można zrobić logi, nawet grupa 00 nam bardzo dużo powie w kwestii dynamicznych logów, czego nie można powiedzieć o mechanice, za to mechanika jest niezawodna, nie czuła na prolbemy z elektryką, na zawilgocenie itp.
chyba jedyny poważniejszy problem w M-TDI to cienki wałek napędowy
ale nie o tym temat.


co do tego:
bartek18150 napisał/a:
arwam napisał/a:
wtedy zakres obrotów użytecznych nie kończy sie na 5000rpm :)

I w twoich modach dym rowniez nie ma konca z tego co widac na YT


gdzie tu widzisz dymienie do końca?

https://www.youtube.com/watch?v=c9XfJNi0hxg

bo ja widze dym do momentu uzyskania zadanego doładowania, potem czysto, zresztą zobacz filmiki z ćwierć mili tam też mimo gazu wciśniętego do spodu, dym był do momentu osiągnięcia zadanego doładowania.
_________________
coupe ARWAM'a 161KM/374Nm
Sprzedam Webasto Thermo TOP Z/C analogowe
 
 
pawelrybak15 
100% klubowicza



Silnik: RA/SB
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: -------
Pomógł: 24 razy
Wiek: 30
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 1436
Skąd: Miasto


Wysłany: 2014-11-10, 22:21   

Przepraszam za odkopanie tematu, ale mam takie pytanko - czy 1Z na pompie z Cromy będzie jako tako jeździł ? W końcu to 10mm pompa z dość wysoką falą, więc wydaje mi się, że powinna dawać nieźle radę, ale niech wypowie się ktoś lepiej obeznany.
Padło mi moje RA (rozwalona głowica, nie opłaca się go reanimować) więc wrzucam 1Z na mechanicznej pompie (rozwiązanie tymczasowe, jak się finansowo odkuje to skompletuje osprzęt do pełnego TDI).
_________________
Jest: 2x B3 :-D
Audi 80 B3 1,6 Turbo D - swap na 2.5 V6 TDI czas zacząć !! klik
Volkswagen Passat Variant B3 1,9 mTDI - auto codzienne - klik
 
 
bartek18150 
Super User



Silnik: JN
Nadwozie: Sedan
Imię: Bartek
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 797
Skąd: Mojsławice- Chelm


Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2014-11-25, 23:42   

toczyc sie bedzie....
_________________
http://www.audi80.pl/view...der=asc&start=0 moja piekna :-)

<hura>
POMPY WTRYSKOWE, REGENERACJE GŁOWICZEK WTRYSKOWYCH, NASTAWNIKÓW, UKŁADY CR
Diagnostyka AUTOBOSS
http://allegro.pl/listing...p?us_id=5946005
 
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
pawelrybak15 
100% klubowicza



Silnik: RA/SB
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: -------
Pomógł: 24 razy
Wiek: 30
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 1436
Skąd: Miasto


Wysłany: 2014-12-06, 21:24   

bartek18150 napisał/a:
toczyc sie bedzie....


Wiem, że pewnie mi nie uwierzysz, ale o dziwo jeździ to całkiem sympatycznie <ok>
Po ogarnięciu paru irytujących problemów jest naprawdę miło, jedzie lepiej niż stare RA, jest bardzo elastyczne i niewiele spala :-)
Ale aby to osiągnąć musiałem co nieco pomodzić, na początku obiecałem sobie że nie będę zdradzał co i jak bo mnie też prawie nikt nie chciał pomóc :evil: ale stwierdziłem, że jednak nie ma co wiedzy zazdrośnie dla siebie trzymać, tak więc oto lista modów jakie zrobiłem w pompie 10mm z Fiata Cromy aby mTDI 1Z zaczęło normalnie jeździć:

- statyczny kąt wtrysku ustawiony na słuch, bo nie mogłem nigdzie znaleźć informacji jaki on ma być wyrażonej w mm wszystko co znalazłem było podawane w tych dziwnych VAGowskich jednostkach które nic mi nie pomogły, jak kiedyś będzie mi się chciało to zmierzę jaki kąt mam ustawiony i wtedy podam w temacie
- zwiększone ciśnienie wewnętrzne a co za tym idzie dynamiczny kąt wtrysku, niestety metodą prób i błędów, jak zrobię sobie odpowiednią przejściówkę i dorwę odpowiedni manometr to zmierzę i wyniki pomiarów również podam w temacie
- "zmiejszony" Gov Mod, miałem przedtem gdy pompa jeździła w SB a potem w RA maksymalną dopuszczalną ilość podkładek, w tej chwili jest tylko jedna. Przedtem na Gov modzie z TD silnik nie chciał schodzić dobrze z obrotów od 1500 w dół, często zawieszał się na 1500 obr/min mimo tego, że ustawiona dawka paliwa wcale nie była duża (zero dymu ale i przez to zero mocy)
- przesunięta o 1 ząbek dźwignia "gazu" w kierunku "mniejszego gazu", dało mi to możliwość zwiększenia dawki paliwa bez problemów ze schodzeniem z obrotów i umożliwiło prawidłową regulację wolnych obrotów/wydatku szczątkowego (w pompie z Cromy ustawia się to jednocześnie)
- tzw "słoneczko" w LDA wkręcone maksymalnie w dół, podkładka out, boostpin maksymalnie agresywną stroną
- ciśnienie doładowania ustawione na maksimum jakie jest w stanie zapewnić KKK K14 (przez to dwa razy zdjęło mi rurę z kolektora ssącego :-P raz rozerwało mi opaskę rury na kolektorze dolotowym, drugi raz z powodu słabo dokręconej opaski znów zdjęło rurę <rotfl>

To tylko tyle i aż tyle <ok>
Teraz fajnie się jeździ, niestety max do 4000 obr/min bo powyżej już nie ma ciągu, ale to chyba w TDI na elektronice jest tak samo :-P W czasie pierwszych ataków zimy gdy temperatury dochodziły do -5 a czasami do -7 st C moje mTDI odpalało od strzała mimo nieczynnych świec żarowych :-)
Oczywiście mTDI to opcja przejściowa, bo docelowo będzie full TDI <lol>
_________________
Jest: 2x B3 :-D
Audi 80 B3 1,6 Turbo D - swap na 2.5 V6 TDI czas zacząć !! klik
Volkswagen Passat Variant B3 1,9 mTDI - auto codzienne - klik
 
 
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 230 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6107
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2014-12-06, 21:35   

pawelrybak15 napisał/a:
W czasie pierwszych ataków zimy gdy temperatury dochodziły do -5 a czasami do -7 st C moje mTDI odpalało od strzała mimo nieczynnych świec żarowych :-)
Taka zaleta bezpośredniego wtrysku.... ''pośredniaki ''ze spalonymi świecami cienko już pierdzą ,przy takich temperaturach i o ile są zdrowe i trzymają cisnienie sprężania ,to udaje się je odpalić p długim męczeniu ,o ile bateri starczy :-P
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
pawelrybak15 
100% klubowicza



Silnik: RA/SB
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: -------
Pomógł: 24 razy
Wiek: 30
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 1436
Skąd: Miasto


Wysłany: 2014-12-06, 22:31   

Ja mam sprawne świece tylko chroniczny brak czasu i chęci by to podłączyć :-)
No i nie mam sterownika świec do TDI a na tym od TD długo nie pociągną :-(
_________________
Jest: 2x B3 :-D
Audi 80 B3 1,6 Turbo D - swap na 2.5 V6 TDI czas zacząć !! klik
Volkswagen Passat Variant B3 1,9 mTDI - auto codzienne - klik
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
lewy13 
Audi 80 Fan


Silnik: AAZ
Nadwozie: Sedan
Imię: Łukasz
Wiek: 24
Dołączył: 24 Maj 2013
Posty: 28


Wysłany: 2016-04-06, 20:44   

Witam zrobiłem swapa z mojego aaz na 1z. Pompa do mtdi z mojego starego silnika turbinka tez ta sama kkk k14 . I mam kilka problemów bo po pierwsze auto jak zimne bardzo ciezko odpala :/ Podejrzewam ze to wina kąta wtrysku ale ze nie mam zegara to narazie bede ustawiac na słuch. Druga sprawa to mam do dyspozycji pompe z 1z kompletną i pytanie takie czy jak przełoże do mojej fale z tłoczkiem i głowiczką to bedzie to w miare jeździło? Nie oczekuje wiele potrzebuje jakies 90 km ;) I kat wtrysku ustawiam jak ten z aaz? i czy fale z głowiczka dam rade zmienic na silniku czy trzeba jednak wyciagnac ja z silnika i do góry głowiczką?
_________________
Na masce 4 pierścienie niby 75 koni a jednak duży potencjał drzemie...
 
 
 
futer 
Nowy klubowicz

Silnik: AAZ
Imię: Łukasz
Wiek: 28
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 1
Skąd: śląsk


Wysłany: 2016-06-30, 20:11   M-tdi nierówna praca silnika na jałowym oraz brak mocy

Witam jestem nowy , wiec z góry przepraszam za błędy .
Śledzę temat M-tdi juz od jakiego czasu , teraz na mnie przyszła kolej mój ori AAZ skończył swój żywot , miałem pewnego 1Z wiec postanowiłem zrobc M-tdi . Oddałem moje B4 do mechanika z 25 letnim stażem w dieslach człowiek twierdził ze wie o co chodzi i nie ma problemu ale jak sie potem okazało tak nie było. Odebrałem autko ledwo toczące się i kulejace na wolnych obrotach po wielu dniach zmagan mechanika z tym problem poddał się . Ponieważ nie mam odpowiednich narzedzi do ustawiania pomp oddałem moja B4 do innego mechanika który stwierdził ze rozrząd jest przestawiony i to jest powodem - faktycznie był przestawiony ale to nie było powodem . obroty kuleją tylko jak silnik jest ciepły na zimnym jak rano odpalam to jest OK ( dziwne ) po dodaniu delikatnie gazu silnik chodzi ładnie ale po odjeciu gazu problem powraca . Co do braku mocy jedyne co ja zauwarzyłem ze na AAZ cisnienie doładowania bylo 0,9 bar na na 1Z jest teraz 0,5 bar max a ustawienie turbo jest bez zmian , wyglada to tak ze troche górki i 70 km/h to wszystko a v-max to 120 po 20 minutach nie chce sie wg pozbierać . Spalanie jest ok bo ok 6 l na 100 km . I teraz kieruje moje pytanie do was czy jestem w stanie sam wyregulować pompe metoda prób i błedów jeżeli tak to bardzo prosze o wskazówki w temacie duzo czytałem na temat ustawienia Governor mod i Zaworu wstępnego ciśnienia pompy ale nie wiem czy ide dobrym tropem bo takiego przypadku jak mój nie znalazłem . Proszę o wskazówki od czego moge zaczać zeby to zagrało :) dziekuje
 
 
pawelrybak15 
100% klubowicza



Silnik: RA/SB
Typ: b3
Nadwozie: Sedan
Imię: -------
Pomógł: 24 razy
Wiek: 30
Dołączył: 27 Sty 2007
Posty: 1436
Skąd: Miasto


Wysłany: 2017-03-02, 22:09   

Wiem, że mocno po czasie ale może się przyda.
Pompa z AAZ nie nadaje się do MTDI. To nie będzie normalnie jeździć, będzie się ledwo toczyć :(
Poszukaj pompy wtryskowej z Iveco Daily 2,5 turbo diesel na bezpośrednim wtrysku, jest to mechaniczna pompa na linkę która po regulacji bdb daje radę z silnikiem 1Z.
Sam tak zrobiłem w swoim 1Z i wszystko działa idealnie już 2 lata. Niestety trzeba regulować samemu - pompiarze się "wynalazkami" nie chcą zajmować ale taka regulacja nie jest wcale trudna :)
_________________
Jest: 2x B3 :-D
Audi 80 B3 1,6 Turbo D - swap na 2.5 V6 TDI czas zacząć !! klik
Volkswagen Passat Variant B3 1,9 mTDI - auto codzienne - klik
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



Akumulatory samochodowe Audi 80

forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6, A7 :: forum bmw :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Jingle, radio, lektor ::
:: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15