Strona główna


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Audi 80 Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony, rabat
Audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 1.9mTDi 1Z] zmiana silnika AAZ na 1Z z mechaniczną pompą  
Autor Wiadomość
qbaaa1989 
Nowy klubowicz

Nadwozie: Sedan
Imię: Jakub
Wiek: 30
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 7
Skąd: Skawina


Wysłany: 2010-11-07, 20:11   [B4 1.9mTDi 1Z] zmiana silnika AAZ na 1Z z mechaniczną pompą

Witam mam takie pytanko co do małej modyfikacji silnik TDi oznaczenie 1Z z pompą wtryskową z silnika 1.9TD oznaczenie AAZ jak ma się to w praktyce?dużo zabawy jest z przeróbkami?potrzebuje wiedzieć wszystko na ten temat gdyż planuje wyrzucić silnik AAZ (zerwało mi klina i poszedł cały rozrząd,pokrzywiło zawory i popękała głowica i uszypało wał wokół klina) i wsadzić 1Z z pompą na linke,co wtedy z intercoolerem jak to wszystko rozwiązać?bardzo proszę o każdą pomoc,za każde rady będę wdzięczny
Ostatnio zmieniony przez qbaaa1989 2010-11-08, 09:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
gibaj 
Od zawsze na forum


Imię: Artur
Pomógł: 65 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 3033
Skąd: LBL


Wysłany: 2010-11-07, 21:09   

szukajka ;-) było <bylo> <szukaj> pompa 1Z nie jest na linkę :lol:
 
 
slawek88yo 
Rodem z Inglostadt


Silnik: AAH
Typ: b4
Imię: Sławek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 391
Skąd: Dąbrowa Tarnowska


Wysłany: 2010-11-07, 21:25   

małą lekturka na ten temat

lektura

lektura

lektura

lektura

poczytaj i dopiero bierz sie za prace i mysl czy sie opłąca wszystko o tuningu td a to plus silnik 1Z to moze łądnie latak ktos na forum miał mtdi
 
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
trepek 



Imię: Grzegorz
Pomógł: 97 razy
Wiek: 33
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 2947
Skąd: Olkusz


Wysłany: 2010-11-07, 21:38   

@gibaj

Kolega chce zrobić 1Z z pompą na linkę.

@slawek88yo

mTDI latać może ładnie ale nie na seryjnej pompie z AAZ. Jest jedno mTDI na forum, nieźle jeździ a pali tak nieprawdopodobnie mało, że nie będę nawet podawał wartości bo nikt nie uwierzy.

@qbaaa1989

ICka się prosto podłącza - wylot z turbiny pod intercooler, wylot z intercoolera pod dolot i wsio hula.
Gorzej będzie z pompą wtryskową. Jak podłączysz mechaniczną pompę z AAZ pod 1Z to będziesz miał problem z dawkowaniem paliwa. Samochód będzie się jakoś odpychał ale będzie to takie SDI, ok 50KM. Trzeba zmienić w pompie falę na tą z TDI oraz chyba zmodzić regulator dawki paliwa (no i głowiczka by się przydała większa).
Ale jak Ci się uda zrobić z tym porządek to będziesz miał 110KM, silnik w pełni mechaniczny oraz spalanie w trasie tak przy prędkości 120-130km/h rzędu 3-3.5l, a w stylu mieszanym i miejskim 4-4.5l. Żeby to spaliło 5l to będziesz się musiał naprawdę postarać czyli na każdych światłach but.

Generalnie roboty nie ma dużo - wyciągasz AAZ, wsadzasz 1Z, do tego turbo z AAZ, kolektory z AAZ, podpinasz przewody i silnik siedzi. P&P.
Ale pompa to inna strona medalu...
_________________
Aluminiowy traktorek: http://www.audi80.pl/topi...4302.htm#988219

Było:
B3 1.8 JN
B3 1.6 TD RA @ 1.9 TDI 1Z
Coupe 2.0 ABK @ 1.9 TDI 1Z
A4 B5 1.9 TDI 90KM@133KM

Jest:
A2 1.4 TDI 90KM
 
 
 
MUNIOR 
Pomógł wszystkim


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: mariusz
Pomógł: 230 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 6107
Skąd: lubelskie


Wysłany: 2010-11-07, 23:03   

trepek napisał/a:
silnik w pełni mechaniczny oraz spalanie w trasie tak przy prędkości 120-130km/h rzędu 3-3.5l
:roll: Prawie jak multijet fiata ;-) w ok.4 litry uwierzę ,ale w 3 raczej nie :mrgreen:
_________________
Uzdrawiam zamulone szarpiące tdi na boschu i pierburgu .Diagnostyka vag i wszelkie naprawy pomp wtryskowych vp 37 z tdi i nastawników. Przerabiam w godzinę z "Boscha" nastawnik potencjometryczny na nastawnik indukcyjny .Dezaktywuję immo w sterownikach .Sprzedam tuningowany sterownik 8 i 16 bit
 
 
aldi 
Pomógł wszystkim



Silnik: ABC
Nadwozie: Sedan
Imię: Albert
Pomógł: 398 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 7148
Skąd: k. Radzyń Podlaski


Wysłany: 2010-11-07, 23:27   

trepek napisał/a:
Jest jedno mTDI na forum, nieźle jeździ a pali tak nieprawdopodobnie mało, że nie będę nawet podawał wartości bo nikt nie uwierzy.

Jak się nie mylę to jest ona w B3 więc mniejsza masa - mniejsze spalanie.
_________________
Podstawy pisania w sieci i nie tylko.
:idea: Ważna informacja dla osób piszących kilka swoich wiadomości po kolei :idea:
Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i ty
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
trepek 



Imię: Grzegorz
Pomógł: 97 razy
Wiek: 33
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 2947
Skąd: Olkusz


Wysłany: 2010-11-08, 00:07   

MUNIOR napisał/a:
trepek napisał/a:
silnik w pełni mechaniczny oraz spalanie w trasie tak przy prędkości 120-130km/h rzędu 3-3.5l
:roll: Prawie jak multijet fiata ;-) w ok.4 litry uwierzę ,ale w 3 raczej nie :mrgreen:


W 3.5 uwierz bo to wartość dla b3, dla gofra II jest ciut mniej niż 3.5.
_________________
Aluminiowy traktorek: http://www.audi80.pl/topi...4302.htm#988219

Było:
B3 1.8 JN
B3 1.6 TD RA @ 1.9 TDI 1Z
Coupe 2.0 ABK @ 1.9 TDI 1Z
A4 B5 1.9 TDI 90KM@133KM

Jest:
A2 1.4 TDI 90KM
 
 
 
dubbler 
Władca pierścieni



Silnik: AAZ
Nadwozie: Avant
Imię: Bartek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 526
Skąd: LU / RBI


Wysłany: 2010-11-08, 08:07   

Nie zapominaj o skrzyni z AAZ, w B4jest dość krótka i przy 120km/h jest ok 3500obr/min <ok> więc spalanie wyższe.

Pytanie czy w ogóle da się podłączyć 1Z pod skrzynie z AAZ, po chyba jest inny rozmiar sprzęgła?
_________________

http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=16514#167254 zobacz, oceń
http://www.lyoness.net/pl paliwo po 50gr
 
 
 
Kokolino 


Nadwozie: Sedan
Imię: Radek
Pomógł: 118 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 3317


Wysłany: 2010-11-08, 08:31   

Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z
regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi.
Dla działu technicznego tagi wyglądają tak.
W przypadku nie poprawienia, zostanie on zamknięty lub usunięty !
_________________
Nie dyskutuj z idiotą bo Cię sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

"Prawda jest jak dupa, każdy ma swoją."
Józef Piłsudski

Moja niunia. <yes>
Odważni nie żyją wiecznie..ostrożni nie żyją wcale..
Wszystkie avatary oraz obrazki w podpisie które nie spełniaja regulaminu będą usuwane bez uprzedzenia.


http://www.audi80.pl/images/bykom_stop.gif
 
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
aldi 
Pomógł wszystkim



Silnik: ABC
Nadwozie: Sedan
Imię: Albert
Pomógł: 398 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 7148
Skąd: k. Radzyń Podlaski


Wysłany: 2010-11-08, 13:23   

dubbler napisał/a:
Pytanie czy w ogóle da się podłączyć 1Z pod skrzynie z AAZ, po chyba jest inny rozmiar sprzęgła?

Powinno się dać bo tylko inny jest rozmiar tarczy i współpracujących z nią docisku/zamachu, co do docisku i zamachu nie jestem pewien.

Ale był taki przypadek na forum że ktoś miał w 1Z sprzęgło z AAZ.
_________________
Podstawy pisania w sieci i nie tylko.
:idea: Ważna informacja dla osób piszących kilka swoich wiadomości po kolei :idea:
Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i ty
 
 
Norbas 
Rodem z Inglostadt



Imię: Norbert
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 434
Skąd: Lubuskie


Wysłany: 2010-11-08, 15:11   

ja mam koło zamachowe w AAZ od 1Z i przy nim było sprzegło z dociskiem, teraz obecnie jest sprzegło takie jak było w AAZ czyli 210mm, więc nie powinno być problemu.
_________________
AAZ----> Alpinweiss


V6 TDI > I like new challenges
C5 2.4 V6 AVA
B7 AVA 1.9TDI e
 
 
 
zbyszek654 
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Imię: Zbyszek
Wiek: 32
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 4


Wysłany: 2013-07-05, 11:38   

Witam
Ja jestem właśnie po zmontowaniu MTDI i chciałbym podzielić się wrażeniami jak to u mnie wyglądało:
W mojej B4 był silnik AAZ któremu poszedł klin na dolnym kole rozrządu (sprawa znana w tych motorkach), a więc wstawiłem 1Z z pełnym osprzętem tj. koło zamachowe z tarczą (było takie samo jak w AAZ; wielkość tarczy, ilość zębów itp.) turbinka z 1Z - zamontowałem także IC (ile było przy tym paprania) wtryskiwacze z przewodami i jeszcze kilka drobiazgów. Pompa od AAZ (na linkę) Uwaga. W moim przypadku podczas montażu pompy okazało się że klin na kole z 1Z jest przesunięty o jeden ząbek w stosunku do koła z pompy AAZ. Znak "0" na kole zamachowym w 1Z jest w innym miejscu niż w AAZ i w moim przypadku gdy skrzynia została stara tj. z AAZ znak nie był widoczny w punkcie kontrolnym w obudowie skrzyni biegów - najlepiej złóżcie rozrząd gdy silnik nie jest jeszcze w autku. Po odpaleniu samochód był mocny (nie bał się żadnej górki ale przyspieszenia żadne - do 120km/h - 2,5km :-/ Palił świetnie bez świec żarowych, praca silnika bardzo twarda i troszkę nierówna na wolnych obrotach. Następnie dałem go do zaprzyjaźnionego pompiarza który podobno (tak twierdzi) podregulował odpowiednio wtryski i pompę (na pompie nie było żadnych śladów rozbierania). Wynik: przyśpieszenie - świetne (wgniata w siedzenie) szczególnie wyczuwalne w dolnej części zakresu obrotów, odpalanie bez świec od pierwszego przekręcenia wałem, praca na biegu jałowym troszkę nierówna ale w końcu wtryskiwacze od TDI a pompa na linkę (po prostu elektronika to ogarniała), spalanie jeszcze niewiem przekaże po kilku tankowaniach. Ocena efektu na dzień dzisiejszy 4+.
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
tygrxek 
Audi 80 Fan



Nadwozie: Sedan
Imię: Tommy
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 46
Skąd: Olsztyn


Wysłany: 2013-11-11, 09:50   

I jak spalanie ? jak kultura pracy ? jakie dokladnie masz wtryski?
 
 
 
Arteriusz 
O Audi 80 wie wszystko



Imię: Artur
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 249
Skąd: Raciąż


Wysłany: 2013-11-11, 10:20   

proponuje wtryski z 2.5tdi, wpadnie ci wiecej KM, a pompe z wiekrzego silnika typu Land Rover.
_________________
http://www.audi80.pl/seda...usz-vt54876.htm
 
 
zbyszek654 
Nowy klubowicz

Silnik: 1Z
Imię: Zbyszek
Wiek: 32
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 4


Wysłany: 2013-11-15, 13:09   

Spalanie w zależności od jazdy waha się w małym przedziale 5-6 litrów(lubię dynamiczną jazdę), na trasie 800km wyszło 5,1 litra przy prędkości 100km/h. Od momentu zamontowania tego silnika przejechałem około 20000km (codziennie do pracy około 90km w obie strony, plus różne wypady: nad morze, góry itp.) tak jak pisałem na początku; na wolnych obrotach kultura pracy na bardzo niskim poziomie, natomiast podczas równej jazdy np. 100km/h, przyśpieszania, wyprzedzania uważam że jest doskonale. Zaczynają mi siadać wtryski gdyż podczas wyprzedzania zostawiam chmurkę (jest dym, jest moc:-) ) a już podczas modyfikacji pompiarz zwrócił mi uwagę że wtryski są na wykończeniu, ale wtedy nie byłem jeszcze przekonany do mojej modyfikacji i nie chciałem topić kasy, natomiast teraz każdego namawiam do tej zabawy w majsterkowicza. Kolego "tygrxek" tak jak pisałem wcześniej wtryski zostały przełożone wraz z silnikiem 1Z 90km, tylko zostały podregulowane na większe ciśnienie przez pompiarza. Acha świece żarowe są niesprawne a silnik palił tak samo przy +30C podczas pierwszego odpalenia i dzisiaj przy 0C (zero) :-D . Napisze w lutym jak zachowuje się podczas minusowych temperatur ale sądze że do czasu wytracenia się parafinki z ON nic się nie zmieni

Witam
W styczniu przy -20C po nocy silniczek musiał zakręcić dwa obroty wałem aby zaskoczyć - bez świec żarowych. Do -10C pali tak samo jak przy dodatniej temperaturze.

Witam ponownie.
Samochód zmienił właściciela. Od dnia przekładki silnika samochód zrobił ponad 35.000km i moim zdaniem nie ubyło mu ani jednego kucyka. Znajomy który kupił auto świadomy przeróbki jest zadowolony ze spalania co było podstawą wyboru auta do codziennych dojazdów do pracy.
Ostatnio zmieniony przez zbyszek654 2015-01-26, 12:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi



Akumulatory samochodowe Audi 80

forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6, A7 :: forum bmw :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Jingle, radio, lektor ::
:: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 18