Strona główna


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Audi 80 Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony, rabat
Audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 1z] sprzęgło jednokierunkowe alternatora  
Autor Wiadomość
bozmek 



Nadwozie: Avant
Imię: Andrzej
Pomógł: 20 razy
Wiek: 34
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 1037
Skąd: RBI


Wysłany: 2018-03-27, 21:42   

Ja jestem bardzo zadowolony z tego sprzęgła jutro tez bd montował u brata takie samo tez do 80 ;)

[ Dodano: 2018-03-27, 22:44 ]
http://allegro.pl/ina-spr...ml#shippingInfo
to kupiłem z tej aukcji ;)
_________________
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)
 
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
Arturo997 
Władca pierścieni


Silnik: 1Z
Imię: Artur
Pomógł: 8 razy
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 554
Skąd: Ostrzeszów


Wysłany: 2018-03-29, 06:42   

Ja kupiłem 038 903 119 - numer oryginału Audi. Po przymiarce do alternatora pasuje idealnie na dniach będę montowal i dam znać czy jest lepiej ;-)

[ Dodano: 2018-04-04, 12:08 ]
Zrobiłem już na sprzęgiełku koło 200km i zmiana jak najbardziej na + :-D Mam nadzieję że wydłuży się też żywotność paska bo poprzedni nie wytrzymał 15tys. km...
_________________
Sprzedam wszystkie części do Audi 80 B4 sedan/avant 1.6, 1.9TDI, 2.0, 2.3 2.6, 2.8 V6 quattro Audi A4 B5 Tel. 725 - 884 - 012
 
 
Kostek9626 
Audi 80 Mastach



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Bartek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 19 Kwi 2018
Posty: 100
Skąd: Elblag


Wysłany: 2018-04-20, 02:25   

Mialem problem z piszczacym rano paskiem pk juz to opisywalem w jakims temacie ale miejsza o to zmienilem kolo alt na kolo z wolnobiegiem czy tam jak kto woli to nazwac. Piski fakt faktem ustaly ale dalej dzwonil mi ten neszczesny niedopracowany i wyj....y napinacz niestety kolyska z napinaczem kosztuje a czesci do regeneracji tego ustrojstwa sa niedostepne nawet jakby byly to w dalszym ciagu kolyska jest zmeczona. A wiec postanowilem uleprzyc fabryke i usunac ten napinac dodam ze niemam klimy ale jak bym mial to mysle ze rozwiazanie by sie zprawdzilo mianowicie... wyj....em tego preta i zastosowalem krutszy pasek bez zadnej rolki musialem tylko zfrezowac wiartareczka i pilniczkiem wspornik momentu obrotowego o jakis 1cm bo pasek ocieral o niego. Pasek zalozylem 6pk 865. Polatalem juz wieme km i nic mi niepiszczy i wgl silnik pracuje ciszej.nigdy niewrucil bym do fabrycznego rozwiazania fordy maja ori "sztywny pasek" i nic tam sie zlego niedzieje wiec czemu nie audi??

[ Dodano: 2018-04-20, 03:31 ]
Dodam jeszcze ze dlugo szukalem rozwiazania na ten newrlagiczny pynkt silnika 1z i nikt niewpadl na taka mondrosc ze ten nieszczesny napinacz jest zupelnie niepotrzebny a kolo wolnobiezne zabespiecza pasek przed niepotrzebnymi drganiami dam se renke uciac ze muj pasek przelata wiecej km jak ori z wyp.......jacym sie prentem brak mi slow zeby opisac co myslal konstruktor projektujac to ustrojstwo. Czyzby pierwsze pomysly na sztuczne postarzanie produktu?? Powodzonka polecam rezanko na moj patencik oklasky

[ Dodano: 2018-04-20, 03:36 ]
Jak bd pod maska to pstrykne foto zeby objasnic sytuacje
_________________
I wszystko jasne
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
jarowlkp 
O Audi 80 wie wszystko


Silnik: 1Z
Imię: Jarek
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Gru 2015
Posty: 237
Skąd: Trzcianka


Wysłany: 2018-04-20, 05:19   

Kostek9626 napisał/a:
. wyj....em tego preta i zastosowalem krutszy pasek bez zadnej rolki


no ciekawie rozwiązanie ale ciekawe z tego względu kiedy Ci poleci klin na wale lub koło z tłumikiem drgań :) jak się pewnie domyślasz po coś konstruktorzy wymyślili ten napinacz ,

w każdym razie czekamy na fotosy z tego rezania
_________________
jarowlkp
 
 
Kostek9626 
Audi 80 Mastach



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Bartek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 19 Kwi 2018
Posty: 100
Skąd: Elblag


Wysłany: 2018-04-20, 20:14   

Tak wymyslili po cos ale wtedy nieznali kleczka ze sprengielkiem na alt. Np w for
Dzie w ori niema napinacza paska pk wiec sie tym nieprzejmuje 20 tys temu zmienialem rozrzad z dolnym kolem rozrzadu bo na moj rozum powinno sie je zmienic za kazdym razem bo to newralgiczny punkt tego motoru noi robilen frez przodu walu bo
Bo byl juz zmenczony mysle ze wytrzyma to wszystko dluzej niz orginalne rozwiazanie bez sprzegla i z tym zje....m napinaczem ale to tylko moj poglad na ta sytuacje
<niedowiarek>
_________________
I wszystko jasne
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7659
Skąd: Głogów


Wysłany: 2018-04-21, 07:06   

Będziesz miał problem bo nie masz napinacza a paski PK się rozciągają o ile nowy jeszcze wytrzyma ale podejrzewam że nie długo zrobi się dłuższy i luźny pierwsze symptomy to piszczenie i słabe ładowanie. Zeby choć był mechaniczny naciąg tak jak to ma większość na psakach bez automatycznego napinacza to zdało by to egzamin bo wystarczyło by kontrolować naciąg a tak to wymiana paska mocniejsze naciągnięcie rozwali też szybko łożysko alternatora.
_________________
Moje OOOO
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
Dawid1995 
Audi 80Spec



Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Dawid
Pomógł: 12 razy
Wiek: 24
Dołączył: 13 Wrz 2016
Posty: 301
Skąd: Kwidzyn


Wysłany: 2018-04-21, 07:18   

Jarewa, A gdyby zastosować pasek elastyczny? Takowe produkuje chociażby CONTITECH
_________________
Sprzedam : https://www.audi80.pl/top...95-vt103238.htm
 
 
 
Kostek9626 
Audi 80 Mastach



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Bartek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 19 Kwi 2018
Posty: 100
Skąd: Elblag


Wysłany: 2018-04-21, 13:30   

Nie wydaje mi sie zeby tam trzeba bylo co chwile regulowac naciag... a jak zalozysz nowy pasek i go naciagniesz odpowiednio to co chwile wlazisz pod maske i go podciogasz??niesodze dopiero naciagasz jak go zdejmiesz w jakims tam celu.zobaczymy co z tego wyjdzie narazie wszystko jest ok.myslalem o zastosowaniu napinacza np z rozrzadu od tdi na pompowtrysku albo napinacza paska pk od pompowtrysku ale duzo rezania i trzeba sie duzo nameczyc aby wszystko bylo w osi. Narazie jest tak i mysle ze jest dobrze.

[ Dodano: 2018-04-21, 14:32 ]
Napewno sa miejsze drgania niz z wyj.....m prentem a wiec i czesci sie mniej zuzywaja a prawie kazdy 1z ma ten prent zuzyty i wcale co chwile nierobis klina na wale itd itp...

[ Dodano: 2018-04-21, 14:43 ]
A pasek sie napewno nierozciagnie. Sprubuj rozciagnac nic nylonowa ktura jest w pasku.nylon jest mocniejszy na rozciaganie 5x jak stal wiec jedyne co moze sie wydazyc to jest starcie tych klinow kture sa gumowe co idzie za tym ze pasek nizej osiadze. Ale to sa tylko moje koncepcie...

[ Dodano: 2018-04-21, 14:54 ]
Przepraszam w pasku jest kewlar nie nylon

[ Dodano: 2018-04-21, 14:58 ]
Przepraszam w pasku jest kewlar nie nylon
_________________
I wszystko jasne
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7659
Skąd: Głogów


Wysłany: 2018-04-21, 14:32   

Kostek9626 napisał/a:
Nie wydaje mi sie zeby tam trzeba bylo co chwile regulowac naciag... a jak zalozysz nowy pasek i go naciagniesz odpowiednio to co chwile wlazisz pod maske i go podciogasz?


W abt tak robie bo mam 4PK zreszta ABT/ABK tak ma naciąg alternatorem po roku 2 latach sie luzuje no i nie zapominaj ABT ma 90 1Z 120A sporo mocniejszy a co za tym idzie mocniej obciąża pasek bo ma sporo większe zapotrzebowanie na energię.

Po trzecie najważniejsze paski są nie równe zawsze jest tolerancja producenta na długości, dziś trafiłeś następnym razem moze być za lużny albo za ciasny.


W oplu astra G też ciut podobnie było w sensie że pasek PK naciagany alternatorem 1.7 TD isuzu klijent co kwartał przyjeżdżał naciągać pasek myślałem że to jakaś wada paska czy coś niestety nawet po zmianie kół na nowe nie pomogło.
_________________
Moje OOOO
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
Kostek9626 
Audi 80 Mastach



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Bartek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 19 Kwi 2018
Posty: 100
Skąd: Elblag


Wysłany: 2018-04-21, 14:42   

No zobaczymy co z tego wyjdzie juz troche ladnych km zrobilem na tym i niemam zadnych zastrzezen. Jak cos to zawsze mozna kupic preta nowego i go tam zalozyc spowrotem bo kolyska alternatora niejest w zaden sposob przerobiona a i tak jak mowisz w tym abk jest slabszy alt ale i pasek jest 4pk a 6pk to jest o polowe wiecej co idzie za tym ze pasek jest duzo duzo mocniejszy

[ Dodano: 2018-04-21, 15:50 ]
No dobra a co powiesz mi o rozwiazaniu z forda fokusa 1.6 jak sie niemyle 2004r gdzie pasek pedzi pompe wody.alt i pompe wspomagania i niczym tego paska sie nie naciaga wszystkie kola maja staly pynkt i co tez co kwartal pasek podciagasz??czy wymieniasz na nowy co chwile??jak robie te fordy to zazwyczaj zjezdzaja z niemca do pl na chandel i w 90% maja ori pasek

[ Dodano: 2018-04-21, 15:53 ]
I dotego w tym rozwiazanu forda jest sztywne kolo alt to idac twoim zalozeniem sa tam niebotyczne drgania ze chyba by kola pourywalo a nic takiego niema miejsca i pasek tez specjalnie sie niemeczy
_________________
I wszystko jasne
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7659
Skąd: Głogów


Wysłany: 2018-04-21, 15:24   

Wyprostujmy, ja nie mówię że coś urwie bo nic nie urwie ;-) ja tylko pisze o braku naciągu. Ze są pewne tolerancje jak i zbiegiem km się pasek wyciągnie ciut.

Pojeżdzisz i zobaczysz:) oby wyszło ok. Albo choć na minim 4 lata.

A wiesz moze jaki silnik w tym fordzie? bo nie wyobrażam sobie sciągnęcia i założenia paska jak ma stałe koło.
_________________
Moje OOOO
 
 
Kostek9626 
Audi 80 Mastach



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Bartek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 19 Kwi 2018
Posty: 100
Skąd: Elblag


Wysłany: 2018-04-21, 15:59   

1.6 16v chyba 2004 sciagnac jak zwykle nieproblem ale zalozyc to jest grubszy rebus. Na szczescie robilem to multum razy i mam swoj patencik cwaniak_ i 1.8 tez chyba to mial ale pewny niejestem a paseczek u mnie niewytrzyma 4 latka bo rozrzad starcza mi na ok 2 lata wiec odrazu leca wszystkie paseczki i dolne kolo rozrzadu jak wczesniej pisalem ja za kazda wymiana tego rozrzadu zalecam wymiane tego kola bo i tak warto zajzec na frez czopa walu tam cuda na kiju lubia sie dziac

[ Dodano: 2018-04-21, 17:11 ]
A jak paseczek przy wymianie jest zakrodki badz za dlugi to pakuje go i do churtowni po inny frone co dzien tam sie niezaglada jestem pewien ze jest lepiej moze nie jak na nowym napinaczu ale na wybitym to napewna sa wieksze drgania co za idzie pasek i wszystkie elementy pedne tego altka nieszczesnego sa bardziej obciazone jak u mnie po rezanku

[ Dodano: 2018-04-28, 00:17 ]


[ Dodano: 2018-04-28, 00:18 ]


[ Dodano: 2018-04-28, 00:18 ]


[ Dodano: 2018-04-28, 00:19 ]


[ Dodano: 2018-04-28, 00:19 ]


[ Dodano: 2018-04-28, 00:21 ]
Inspekcjia naciagu paska 3tys km po rezanku i wszystko w porzadeczku

[ Dodano: 2018-08-14, 11:08 ]
15 tys i paseczek napiety jak ta lala zero dzwiekow czy innych uporczywych pierdol takze jestem zadowolony z rezanka...
_________________
I wszystko jasne
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



Akumulatory samochodowe Audi 80

forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6, A7 :: forum bmw :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Jingle, radio, lektor ::
:: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 14