Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[2.0 ABK 1991 Coupe] Problem z ECU- problem rozwiązany  
Autor Wiadomość
Fafik789 
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Typ: b3
Nadwozie: Coupe
Imię: Paweł
Dołączył: 19 Lip 2018
Posty: 15


Wysłany: 2018-12-09, 00:22   [2.0 ABK 1991 Coupe] Problem z ECU- problem rozwiązany

Witam, kupiłem niedawno nowe ECU, ale po podłączeniu auto nie odpala.Może chodzi o immo Przepuszczam, że takowego w aucie nie posiadam, bo nie świeci się kontorolka z samochodem i kluczem przy odpalaniu, ale czy to możliwe, że ECU 'posiada' immobilizer i dlatego audi nie odpala mysli_ ?
Pozdrawiam
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 250 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9083
Skąd: Zamość


Wysłany: 2018-12-09, 08:26   

Fafik789, po 1 to opisz w temacie krótko problem
Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z
regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi.
Dla działu technicznego tagi wyglądają tak.
W przypadku nie poprawienia, zostanie on zamknięty lub usunięty !


po 2 dużo rzeczy może powodować falowanie obrotów a już najmniej ecu - a przynajmniej ja czegoś takiego nie widziałem

po 3 byłeś na vagu?

po 4 podaj nr ecu jaki kupiłeś?
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 216 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7400
Skąd: Głogów


Wysłany: 2018-12-09, 11:44   

Nawet jak ma immo ten inny sterownik to powinien odpalić i zgasnąć bodajże na 3s odpala.

Wiec albo kupiłeś uszkodzony sterownik albo nie ten.
_________________
Moje OOOO
 
 
Fafik789 
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Typ: b3
Nadwozie: Coupe
Imię: Paweł
Dołączył: 19 Lip 2018
Posty: 15


Wysłany: 2018-12-09, 12:13   

Pytanie nie odnosi się do samego falowanie, ale do ECU, więc fakt za długo rozpisane
Mechanik ogarnięty i raczej wie co mówi, na VAGu nie byłem
Numer ECU starego i nowego to: 037 906 022 EE
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 250 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9083
Skąd: Zamość


Wysłany: 2018-12-09, 12:43   

Fafik789 napisał/a:
Mechanik ogarnięty i raczej wie co mówi, na VAGu nie byłem
wybacz ale gdyby tak było to nie pisał byś na forum z prośbą o pomoc tylko naprawił by Ci i po problemie a tak nie jest
A skąd my mamy wiedzieć dlaczego nie odpala na drugim? być może faktycznie jak Jarewa, stwierdził że jest uszkodzony ale przez neta nikt tego nie stwierdzi a może gdzieś coś w wiązce siedzi.
A jak wrócisz do swojego to odpala?

ps nadal temat nie ma opisy problemu! a nie chodzi mi o rozpisanie tylko o temat.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Fafik789 
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Typ: b3
Nadwozie: Coupe
Imię: Paweł
Dołączył: 19 Lip 2018
Posty: 15


Wysłany: 2018-12-09, 12:54   

Już zmieniony, nie zczaiłem ;)
A co do mechanika to wcześniej odłączył on wtyczkę idącą od ECU do silniczka krokowego i ustwiał krokowca na sztywno, w lato wszystko było super, ale w zimę przy odpalaniu ma za niskie obroty. Dlatego też trzeba podłączyć wtyczkę do krokowca, ale jak napisałem wcześniej czasami chodzi idelanie, a czasmi zaczyna falować.
Pytałem o ECU, bo nigdzie nie znalazłem podobnego wątku, ale pewnie jest tak jak Kolega wyżej napisał, że może być uszkodzony, bo rzeczywiście gdyby był problem z immo to odpalałby i gasł
Na starym bez problemu odpala, nawet gdy podmieniałem 3 razy
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 216 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7400
Skąd: Głogów


Wysłany: 2018-12-09, 13:31   

Fafik789 napisał/a:
A co do mechanika to wcześniej odłączył on wtyczkę idącą od ECU do silniczka krokowego i ustwiał krokowca na sztywno, w lato wszystko było super, ale w zimę przy odpalaniu ma za niskie obroty. Dlatego też trzeba podłączyć wtyczkę do krokowca, ale jak napisałem wcześniej czasami chodzi idelanie, a czasmi zaczyna falować.




O jap... zmien mechanika bo tylko kosztów ci narobił. I żeby wiecej nie narobił.

Wogóle temat jakaś lipa b3 i ABK?? jakiś swap???
_________________
Moje OOOO
 
 
Fafik789 
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Typ: b3
Nadwozie: Coupe
Imię: Paweł
Dołączył: 19 Lip 2018
Posty: 15


Wysłany: 2018-12-09, 23:15   

"B4" i abk. Poza tym nie bardzo rozumiem gdzie narobił kosztów. Zrobił coś co zdawało egzamin w lato i nadmienił, że trzeba wymienić ECU, żeby było wszystko dobrze w późniejszym czasie

[ Dodano: 2018-12-09, 23:20 ]
Ale temat tego nie dotyczył, więc nie ma sensu dalej ciągnąć tematu o falowaniu. Wymienię ECU, pewnie jest jak stwierdziłeś i napiszę rezultat.
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 216 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7400
Skąd: Głogów


Wysłany: 2018-12-09, 23:29   

Fafik789 napisał/a:
Ale temat tego nie dotyczył, więc nie ma sensu dalej ciągnąć tematu o falowaniu


Właśnie on do tego doprowadził tym:

Fafik789 napisał/a:
A co do mechanika to wcześniej odłączył on wtyczkę idącą od ECU do silniczka krokowego i ustwiał krokowca na sztywno


Teraz szukaj sobie nowej przepustnicy bo ci przekręcił i silnik nie wchodzi w tryb stabilizacji biegu jałowego. Tak że nawet nie ma co podłączać nastawnika bo i tak nie będzie działał jest przestawiony tps.
_________________
Moje OOOO
 
 
Fafik789 
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Typ: b3
Nadwozie: Coupe
Imię: Paweł
Dołączył: 19 Lip 2018
Posty: 15


Wysłany: 2018-12-10, 15:31   

Jednak mechanik miał rację :-P , ECU wymienione, tamto było padniete, teraz chodzi super. Na ssaniu lekko ponad 1000 pod na 800 i się stabilizuje. Nic nie faluje, na zimnym od strzała. Dziękuję za poradę z wymianą ECU. Temat rozwiązany i do zamknięcia.

[ Dodano: 2019-03-15, 12:57 ]
"Ten się śmieje kto się śmieje ostatni"
Wygląda na to, że opisany że jednak Kolega Jarewa może mieć racje. Jakie są objawy przestawionego TPS ?
Otóż teraz po puszczeniu gazu auto szarpni mi 2-3 razy, im większy bieg i większe obroty tym mniejsze odczucie, natomiast na bigu 1-2 biegu szarpie jakbym robił zajączki w nauce jazdy
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 216 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7400
Skąd: Głogów


Wysłany: 2019-03-15, 14:46   

No właśnie taki... Zalewanie przy hamowaniu silnikiem dodatkowo brak stabilizacji begu jałowego, to że na wolnym chodzi równo wcale nie oznacza ze silnik stabilizuje. Stabilizacje określa się na obciążonym silniku reczny zaciągniety wbijamy bieg, gaz bieg jałowy i popuszczamy sprzęgło powoli by obciązyć silnik jak obroty spadają mniej o 200 niż normalnie w sickamy sprzegło obroty mają podskoczyć do powyżej 1,5tyś około 2tyś i spaść po chwili na bieg jałowy 800-950
_________________
Moje OOOO
 
 
Fafik789 
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Typ: b3
Nadwozie: Coupe
Imię: Paweł
Dołączył: 19 Lip 2018
Posty: 15


Wysłany: 2019-03-15, 15:42   

Czyli potwierdzasz, że to objawy mogą (choć nie muszą) pochodzić od złego działania TPS ? W sumie mogłem założyć nowy temat.. Trzeba wymianić sam TPS czy lepiej już całą przepustnicę ?
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 250 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9083
Skąd: Zamość


Wysłany: 2019-03-16, 19:56   

Fafik789, a może po prostu wystarczy ustawić ten po czo go wymieniać ;-) uszkodzony jest?
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Fafik789 
Nowy klubowicz

Silnik: ABK
Typ: b3
Nadwozie: Coupe
Imię: Paweł
Dołączył: 19 Lip 2018
Posty: 15


Wysłany: 2019-03-16, 20:22   

A jest taka możliwość ? Zrozumiałem, że po ustawieniu krokowca na sztywno przepustnica z TPS do wymiany. Jeśli się da naprawić to byłoby super
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 250 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 9083
Skąd: Zamość


Wysłany: 2019-03-16, 20:33   

Fafik789, ustawić się da ale musi to zrobić ktoś kumaty, więc w twoim przypadku lepiej poszukać całej przepustnicy z tps(nieruszanym).
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 18