Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu




Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 2.0 ABT] Jakie tuleje sanek?  
Autor Wiadomość
marszall 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ACE
Imię: Marcin
Wiek: 34
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 406
Skąd: LLU/WS


Wysłany: 2014-03-19, 23:01   [B4 2.0 ABT] Jakie tuleje sanek?

Witam, chciałbym prosic o opinie użytkowników.

Mam wymienione wszystkie elementy zawieszenia w swoim audi (dosłownie wszystkie) i miedzy innymi tuleje w wahaczach. Zapodałem linie Meyle HD bo lemfordery za szybko poszły. Jestem z nich bardzo zadowolony bo nie wskazuja na zużycie po paru tys kilemotrów.
Natomiast niedawno odkryłem że są one bardzo scisłe i prawie sie nie uginają (i dobrze) natomiast cała prace wykonują tylne tuleje sanek! Zatem chodzi ława - góra dół jak również na boki (w ławie siedzi moog)

Chciałbym założyc zatem cos twardszego i teraz pytanie czy robić łąwe na sztywna za pomoca aluminium czy może zastosować jakis sztywniejszy poliuretan?

Jak zmienia sie charakterystyka pracy zawieszenia? Czy cos bardziej zaczyna stukać?
Dużo samochodów (np passat B4) ma ławkę mocowaną na sztywno i jakos jeździ.
_________________
FUCK 1.8T
BLACK BERTA
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
mariusz1979 
Audi 80 Mastach


Typ: b4
Imię: mariusz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 145
Skąd: Tarnów małopolska


Wysłany: 2014-04-17, 17:52   

wiesz kolego że poliuretan pomoże w tym że poprawi sterowanie ale co do montażu to trzeba to umieć zrobić. Bardzo łatwo jest uszkodzić. Co do komfortu to bym się sprzeczał bo raczej będziesz słyszał więcej stuków i puków niż teraz. No chyba że masz drogi jak w niemczech ale wątpię haha.
 
 
marszall 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ACE
Imię: Marcin
Wiek: 34
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 406
Skąd: LLU/WS


Wysłany: 2014-04-17, 18:06   

Ciężko sie czegokolwiek dowiedzieć z tego forum wiec sam sie wziołem do roboty. Wymieniem tulejki tylne na gumowe oczywicie, nie poliuretan i nie takie pywajce tylko takie pełne jak te przednie. Jest dużo lepiej, ławka sie tak nie poddaje na nierównościach i ogólnie zawieszenie lepiej pracuje. Żadne stuki sie nie nasiliły. Auto jest bardziej zwarte. Ciężko było je włożyc co nie miara, jeden komplet zniszczyłem a do drugiego dorobiłem specjalny przyrzad i jakoś poszło
Tulejki kupiłem najlepsze jakie mogłem czyli Meyla po 30 zł/szt.
_________________
FUCK 1.8T
BLACK BERTA
 
 
 
mariusz1979 
Audi 80 Mastach


Typ: b4
Imię: mariusz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 145
Skąd: Tarnów małopolska


Wysłany: 2014-04-18, 15:47   Jakie tuleje sanek?

Kolego. Pytałeś więc otrzymałeś odpowiedz. Zresztą trochę wystarczy pogłówkować. No wyobraź sobie że zamocujeśz coś na sztywno. Przy drganiach itp coś musi puścić. Nie koniecznie coś w zawieszeniu. Zacznie ci się tłuc tapicerka, potem inne części karoserji i wnętrza.

Ktoś kiedyś wymyślił coś takiego jak tuleje gumowe itp. Nie po to by zatkać dziurę ale po to by poprawić komfort jazdy. Więc po mojemu to nie rób nic na sztywno bo ci się autko rozpadnie na naszych pięknych drogach a tego chyba nie chcesz?

Najbardziej cierpi zawieszenie. Więc daj mu trochę sfobody niech te gumy trochę się ponaciągają i wytłumią dziury w które wjedziesz. A że zawieszenie ma te tuleje gumowe to i będzie się ruszało góra, dół i na boki.

[ Dodano: 2014-04-18, 15:53 ]
Aha jeszcze coś ci dopiszę. Pytałeś kiedyś w ASO o oryginalne tuleje???

Więc tak:
Tuleja wachacza około 90 zł masz ich 4
Tuleja sanek przód około 110zł masz 2
Tuleja sanek tył około 200 zł masz 2

No i jak sam nie zrobisz to dolicz jeszcze około 800zł za robote z tym że dadzą ci gwarancję na jakiś czas a jak zrobisz sam to masz bez żadnej gwarancij.
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
marszall 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ACE
Imię: Marcin
Wiek: 34
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 406
Skąd: LLU/WS


Wysłany: 2014-04-18, 22:09   

Ceny znam na bierząco bo pracuje w ASO,
Takich starych aut nie robimy wiec pytam bo audi 80 mam dopiero od roku. O Golfie II mógłbym Ci wszystko opowiedzieć. A audi dopiero się ucze

A odpowiedź na pytanie dostałem jak juz dawno wszystko powymieniałem, spójż na daty.

NA sztywno tez nie odrzucam opcji bo całe gro aut jeździ na sztywnej belce a tuleje tylko w wahaczu i jakoś im budy nie pękają, przykład podobny gabarytem to Passat b3 lub b4
Problemem może być jedynie że tylne tuleje przedniego wahacza w Passacie mają wieksze ale też znowu w audi może być to skąpensowane geometrią wahacza i większa przednią tuleją
_________________
FUCK 1.8T
BLACK BERTA
 
 
 
mariusz1979 
Audi 80 Mastach


Typ: b4
Imię: mariusz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 145
Skąd: Tarnów małopolska


Wysłany: 2014-04-19, 18:34   

Jasne że masz rację co do sztywnego zawieszenia ale weś pod uwagę też materiał z jakiego są wykonane no i całą konstrukcję. Nie każde autko wytrzyma coś do czego nie było stworzone. A jeżeli ktoś kiedyś w Audi stwierdził że takie rozwiązanie będzie najlepsze i utrzymało się przez tyle lat to po co modyfikować. No ale oczywiście to twoje autko i twoja wola co z nim zrobisz.

A co do dat to oczywiście widziałem że temat stary. Ale ty też mogłeś napisać co zrobiłeś i czy się udało. Inni też chętnie poczytają coś o twoim pomyśle.

Pozdrawiam i życze miłej jazdy i szerokiej drogi.
 
 
marszall 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ACE
Imię: Marcin
Wiek: 34
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 406
Skąd: LLU/WS


Wysłany: 2014-04-19, 19:32   

Wszystko zawsze jest dla komfortu jak najlepszego dlatego w audi A4 tuleje ławki sa 3 x większe. Problem tylko w tym ze stosujemy do swoich aut zamienniki a nie orginały (bo ceny holendarne) i pewnie dlatego nie wszystko działa jak nalezy. Sa auta które bardziej tolerują zamienniki i sa które tolerują mniej.

Np. przeguby, wymieniałem zewnętrzne Meyla - pomyslałem że taki dobry stosunek jakość/cena nie dosć że po roku sie jeden wysrał, po pół roku sie przerzedziła osłona gumowa to jeszcze w obu dali za niski dystans plastikowy skutkiem czego półoś porusza się w frezie przegubu zamiast stać sztywno
_________________
FUCK 1.8T
BLACK BERTA
 
 
 
pitazz 
99% Klubowicza


Silnik: ABC
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 87
Skąd: Swarzędz/Wlkp


Wysłany: 2014-08-19, 22:08   

Hej.Koledzy powiedzcie mi bo już się gubię...Tuleje sanek są takie same jak tuleje wahaczy?czy w sklepie pod inna nazwa ich szukać?i powinno ich być 4?Czyli 4 tuleje wahaczy i 4 sanek?Pozdrawiam
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
tomekk666 
Władca pierścieni



Imię: Tomek
Pomógł: 27 razy
Wiek: 32
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 509
Skąd: Iława


Wysłany: 2014-08-19, 22:41   

pitazz napisał/a:
..Tuleje sanek są takie same jak tuleje wahaczy?czy w sklepie pod inna nazwa ich szukać?i powinno ich być 4?Czyli 4 tuleje wahaczy i 4 sanek?Pozdrawiam


Kolego tuleje wahaczy to nie to samo co tuleje sanek. Na wahacze przychodzą dwie tuleje na wahacz; czyli cztery sztuki i do tego na sanki cztery sztuki.
Przednie 2 sztuki 8A0199415B
Tylne 2 sztuki 8A0199419

Było o tym wiele razy musisz trochę poszukać ;-) W zależności od rocznika auta otwór na śrubę w tulejach sanek jest inny.
Zwróć na to uwagę.

Pozdro
_________________
Mój były Srebrny Klekotek :mrgreen:

Srebrny Karavanik :mrgreen:
 
 
 
Lamborghini 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Raa
Wiek: 27
Dołączył: 28 Lut 2018
Posty: 6


Wysłany: 2019-02-06, 23:05   

dla informacji , w Audi 80 B4 ABT Sedan 1992r. prod. , tuleje sanek - sprawdzone zmierzone- są przykręcone śrubą na klucz 18, rozmiar otworu 10mm w tuleji.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80
Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15