Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 ABK] Pęknięty wachacz  
Autor Wiadomość
krisf1 
Audi 80 Mastach



Silnik: NG
Imię: Krzysiek
Pomógł: 3 razy
Wiek: 24
Dołączył: 12 Lip 2012
Posty: 146
Skąd: Kłodzko/Dolnośląskie


Wysłany: 2016-03-15, 11:34   

Odkopię troche temat, ponieważ w mojej 80 taka sytuacja zdarzyła sie właśnie wczoraj, cofam, zaczynam skręcać i słyszę huk. Myślałem na poczatku że to opona, ale okazało się że pękł wahacz.
Chyba zazwyczaj tak jest że jak ma pęknąć, to pęknie przy ruszaniu.

 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
hudy 



Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 57 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 4808
Skąd: Alwernia


Wysłany: 2016-04-20, 18:55   

Dlatego ja średnio co 4 lata wymieniam cale wahacze ze sworzniami. Niestety ale zamienniki rdzewieją na potęgę a nowe to koszt z kosmosu...
_________________

 
 
YaCooL 
Audi 80 Maniak



Imię: Jacek
Wiek: 43
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 51
Skąd: FG


Wysłany: 2016-04-23, 07:07   

jeżdżę 80-tkami już z 10 lat i jeszcze nie miałem takiej akcji ale to fakt wahacze jak i całe auta nam nie młodnieją, ja mam kpl w garażu zawsze gotowy do szybkiej przekładki a ściągnięte czyszczę z rdzy maluję i ubieram w nowe tuleje i jeśli trzeba sworzeń tak co by czekały w gotowości.

U mnie system świetnie się sprawdza bo mam w sumie to 4 A80 do ogarnięcia (moje 3 + zaraziłem ojca i też taką dostał, A CO niech emeryt wie co to dobre auto :mrgreen:
_________________
Cabrio 1.9 TDI AHU+
Avant 1.9 TDI 1Z+
Sedan 1.9 TDI 1Z+
 
 
pkrr 
O Audi 80 wie wszystko



Silnik: 1Z
Typ: b4
Imię: Mateusz
Wiek: 49
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 211


Wysłany: 2016-04-23, 08:16   

mi strzelił podczas jazdy, całe szczęście ze w mieście przy 40km/h ale przy okazji przegub wewnętrzny siadł :/
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
AdiGassler 
Audi 80 Maniak


Nadwozie: Avant
Imię: Kuba
Wiek: 19
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 65
Skąd: TKI


Wysłany: 2016-04-24, 19:00   

U mnie wahacze przy tulejach są pospawane. :mrgreen: Tak z 6 lat jeździ i jeździ i nic się nie dzieje, ale niedługo zmieniam u siebie wahacze z tulejami. Kupiłem ori wahacze w bardzo dobrym stanie w małej kwocie. 8-)
_________________
A6 C4 AAT (wtryski AEL 0.210)

Jak B4 to tylko w TDI

Podstawowa diagnostyka VAG świętokrzyskie. Tel. 570783700
 
 
kapitan 


Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Krzysztof
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 28
Skąd: Wrocław


Wysłany: 2019-12-09, 12:49   

Odkopuję temat kolejny raz. Sytuacja identyczna jak u krisf1. Lewy wahacz pękł przy tylnej tulei podczas cofania na skręconych kołach. Nie jest jakoś specjalnie pordzewiały. Zaprzyjaźniony mechanik potwierdza że widział takie rzeczy, bo te wahacze w B4 nie są ich najmocniejszą stroną. Dla mnie to jest szok, różnych rzeczy bym się spodziewał, ale tego chyba najmniej. Dobrze że nie stało to się na autostradzie, bo chyba bym "fiknął koziołka".

Teraz pytanie: Co założyć? Macie jakieś pewniaki? Lemforder chyba też już działa jak inne marki, i można trafić na szmelc.

Byłem zdecydowany na TRW (koszt w IC: 197 zł za wahacz + 82 za sworzeń, razem 279 zł). Zaprzyjaźniony sprzedawca proponuje Delphi (150 zł za kompletny wahacz ze sworzniem). Ktoś ma jakieś doświadczenia?

Tenże sprzedawca twierdzi że wahacze Delphi są produkowane w Krośnie, ale z dostępnych informacji w internecie wynika że od 2009 r to już nie jest Delphi tylko FA Krosno - Fabryka Amortyzatorów. Zatem amortyzatory Delphi raczej nie są naszej rodzimej produkcji. Zmierzam do tego że nie chcę kupić czegoś z nalepką Delphi i produkcją w dalekim bliżej nie określonym kraju. Ktoś coś dopowie?

Jeszcze numery oryg. dla zainteresowanych

895 407 147A (wahacz lewy)
895 407 148A (wahacz prawy)
8A0 407 365 (sworzeń lewy)
8A0 407 366 (sworzeń prawy)

--
pzdr kapitan
 
 
hudy 



Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 57 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 4808
Skąd: Alwernia


Wysłany: 2019-12-09, 13:22   

Ja na trw już jeżdżę 4 lata. Teraz dopiero wyszło że jest luźna jedna tulejka. Jedyny minus to pokrywają się rdzą jak każde inne. Wcześniej miałem różne wahacze i wytrzymywaly góra 2 sezony. Siadały zazwyczaj po zimie.
_________________

 
 
kapitan 


Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Krzysztof
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 28
Skąd: Wrocław


Wysłany: 2019-12-09, 18:44   

hudy napisał/a:
...Wcześniej miałem różne wahacze i wytrzymywaly góra 2 sezony. Siadały zazwyczaj po zimie.

Co to znaczy że siadały? Tuleje czy sworznie do wymiany? Czyjej firmy to było? Napisz żeby było wiadomo czego nie kupować.

Spotkałem się z opinią że nieumiejętna wymiana tulei (palnikiem) może spowodować osłabienie gniazda tulei, oraz że nie należy tego robić więcej niż raz w danym wahaczu (właśnie ze względu na osłabienie gniazda).

--
pzdr kapitan
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 115 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3502
Skąd: Olecko


Wysłany: 2019-12-09, 23:14   

kapitan napisał/a:
Teraz pytanie: Co założyć? Macie jakieś pewniaki?





_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
kapitan 


Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Krzysztof
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 28
Skąd: Wrocław


Wysłany: 2019-12-10, 00:05   

Krzysiek 84 rozumiem, że to taka fotozagadka :-)

Pytania pomocnicze:

Czy to są wahacze żeliwne z quattro/Coupe/Cabrio/S2/RS2 ?
Te sanki to seria czy też nie?
Tuleje polibusze?
Ile to kosztowało?

Numery wygrzebane z ETKI:
893407147D (wahacz żeliwny lewy)
893407148D (wahacz żeliwny prawy)

--
pzdr kapitan
 
 
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 115 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3502
Skąd: Olecko


Wysłany: 2019-12-10, 00:18   

Sanki zwykłe ori z tdi , po piaskowaniu i malowaniu proszkowym.

Chodziło mi o wahacze żeliwne , tam ruda ich nie weźmie.

Tuleje poliuretanowe w wahacze 180 zł kosztowały.
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
kapitan 


Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Krzysztof
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 28
Skąd: Wrocław


Wysłany: 2019-12-10, 00:37   

Krzysiek 84, te wahacze to nówki czy używki po piaskowaniu/malowaniu?
Jakie sworznie założyłeś?


--
pzdr kapitan
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 115 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3502
Skąd: Olecko


Wysłany: 2019-12-10, 02:24   

Używki ,
trochę gratów poszło do piaskowania i malowania proszkowego:
Sanki , stabilizator , wahacze , zaciski , jarzma , kolumny amortyzatorów przód i tył.
Sworznie trw siedzą.
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
hudy 



Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Łukasz
Pomógł: 57 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2006
Posty: 4808
Skąd: Alwernia


Wysłany: 2019-12-10, 15:57   

kapitan napisał/a:
hudy napisał/a:
...Wcześniej miałem różne wahacze i wytrzymywaly góra 2 sezony. Siadały zazwyczaj po zimie.

Co to znaczy że siadały? Tuleje czy sworznie do wymiany? Czyjej firmy to było? Napisz żeby było wiadomo czego nie kupować.

Spotkałem się z opinią że nieumiejętna wymiana tulei (palnikiem) może spowodować osłabienie gniazda tulei, oraz że nie należy tego robić więcej niż raz w danym wahaczu (właśnie ze względu na osłabienie gniazda).

--
pzdr kapitan


Siadały głównie tuleje. Po roku miałem już do wymiany. No i korozja. Niektóre wahacze korodowały bardzo szybko. Miałem wahacze Moog, oprimal i jeszcze jedne ale już nie pamiętam firmy. Moog były jeszcze w miarę chodź nie wytrzymały tyle co TRW. Ja akurat wymieniałem zawsze całe wahacze bo jak widziałem jak rdzewieją to wolałem nie ryzykować z wymianą samych tulejek.
_________________

 
 
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 465


Wysłany: 2019-12-11, 11:42   

hudy, rok to u mnie 10-12 tys. km, znam ludzi co w ten czas mogą przejechać ledwo 3 , jak i 50 tys. Ile wynosiły przebiegi? Jaki masz stan dróg u siebie?

Już od prawie samego początku jak mam ten samochód zauważyłem, że w zasadzie TRW, Lemfoerder i Monroe to godne uwagi części, pewnie jeszcze Sachs się nadaje, a reszta to zazwyczaj chłam szczególnie jak idzie w parze z niższą ceną.
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania



Akumulatory samochodowe Audi 80

forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16