Strona główna


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Audi 80 Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony, rabat
Audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 1Z ] Drgania kierownicy przy prędkości od 80 do 120km/h  
Autor Wiadomość
bart0390 
Audi 80 Mastach


Silnik: AAH
Nadwozie: Sedan
Imię: Bartek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sty 2010
Posty: 134
Skąd: Elbląg


Wysłany: 2017-08-02, 23:07   

U mnie ewidentnie było czuć że drgania były po prawej stronie, z tego co pamiętam jak pojechałem do mechanika żeby przejechał się i sprawdził, to jadąc zawracał na nierównościach w lewo i było słychać przy mocno skręconych kołach jak strzelał przegub prawy. i to nie był zewnętrzny bo na równej drodze to nie występowało. Po wymianie całej półośki problem znikł. Kupiłem ori używaną bo wtedy jeszcze myślałem że nie da się wymienić samego przegubu wewnętrznego. Jak będziesz również montował używaną półoś to pamiętaj że lewa i prawa są różnej długości.
 
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
ronni10 
99% Klubowicza



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Daniel
Wiek: 32
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 98
Skąd: Oleśnica


Wysłany: 2017-08-20, 09:12   

Dzień Dobry. Temat stary aczkolwiek dodam coś od siebie. Jakoś od miesiąca borykałem się z problemem drżenia kierownicy w zakresie 80- 120km/h. Co ciekawe drgania nasilały się podczas jazdy ze stałą prędkością, gdy napęd przenosił mniejsze obciążenia np na płaskim. Podczas przyśpieszania czy też jazdy pod górę drgania nie występowały. Występowały też drgania podczas swobodnego zwalniania na luzie i to w szczególności 100km/h-> 80km/h. Zacząłem od wyważania kół i to dwa raza- nie pomogło, z resztą były wyważone i proste przed przyjazdem do wulkanizatora. Postanowiłem sprawdzić dokręcenie wszystkich śrub w zawieszeniu, i co się okazało? Nie były dokręcone nakrętki na sworzniach końcówek drążków, które z resztą były wymieniane w czerwcu 2017. Po dokręceniu, a nie było dużo tego dokręcenia może po 2 obroty? Drgania ustały, a mi ulzylo, że nie musiałem wymieniać np. przegubu wewnętrznego piwoa80 Pozdrawiam, może komuś się przyda moja przygoda w tym temacie <ok>
_________________
Audi 80 B4 Avant TDI 1z+ - Była :(
Audi A4 B6 Avant TDI AVF - Jest
 
 
bozmek 



Nadwozie: Avant
Imię: Andrzej
Pomógł: 20 razy
Wiek: 34
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 1037
Skąd: RBI


Wysłany: 2017-09-06, 21:19   

Dzisiaj wymieniłem przegub od str kierowcy wewnętrzny mój miał luz trochę założyłem używkę bez luzu ale kierownica drga jeszcze muszę spr po str pasażera.

[ Dodano: 2017-10-01, 21:53 ]
Przeszedłem chyba już wszystko i dalej kierownica trzęsie. bezradny_
_________________
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)
 
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
MarcinexB4 
Audi 80Spec


Nadwozie: Sedan
Imię: Marcin
Pomógł: 2 razy
Wiek: 25
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 329
Skąd: Siedlce


Wysłany: 2017-10-07, 06:36   

bozmek napisał/a:
Dzisiaj wymieniłem przegub od str kierowcy wewnętrzny mój miał luz trochę założyłem używkę bez luzu ale kierownica drga jeszcze muszę spr po str pasażera.

[ Dodano: 2017-10-01, 21:53 ]
Przeszedłem chyba już wszystko i dalej kierownica trzęsie. bezradny_


U siebie ostatnio też przechodziłem falę drgań kierownicy, i przyszła akurat zmiana klocków hamulcowych, no i sprawdziłem jak tam trzymają się prowadnice w jarzmie, to była po prostu tragedia wsadziłem do końca a tam 1mm luzu na dolnej prowadnicy, załatwiłem to puszką po piwie, potem przy drugim kole tak samo luz duży też około 1mm tylko że w górnej prowadnicy, i drgania zmalały do minimum bo wiem że mam opony do wymiany. Teraz to przyjemność z jazdy a nie męczarnia i urywanie rąk :D
_________________
Komp 16bit+chip+wtryski AFN
 
 
 
norbuja 
Audi 80 Mastach


Silnik: ADA
Nadwozie: Sedan
Imię: Norbert
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 107
Skąd: Łódź


Wysłany: 2017-10-07, 13:50   

bozmek napisał/a:
Dzisiaj wymieniłem przegub od str kierowcy wewnętrzny mój miał luz trochę założyłem używkę bez luzu ale kierownica drga jeszcze muszę spr po str pasażera.

[ Dodano: 2017-10-01, 21:53 ]
Przeszedłem chyba już wszystko i dalej kierownica trzęsie. bezradny_


Jeśli nie masz luzów w zawieszeniu,masz proste felgi i dobre opony,to spróbuj dokręcić minimalnie śrubę na przekładni.
Ja też z tym walczyłem długo,dopiero ten zabiegł pomógł.
Teraz dodatkowo zakładam amortyzator drgań na przekładni,żeby zniwelować do minimum "latanie"kierownicy.
 
 
bozmek 



Nadwozie: Avant
Imię: Andrzej
Pomógł: 20 razy
Wiek: 34
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 1037
Skąd: RBI


Wysłany: 2017-10-08, 18:21   

Juz podciągałem maglownice powyżej 120 kierownica ustaje a wibracje idą na całe auto juz nawet felgi tył na przód zmieniłem jeszcze raz spr wyważyć chociaż wątpię.

[ Dodano: 2017-10-12, 13:46 ]
Tel myślę może zbieżność i kąty sprawdzę jeszcze jak jadę 50 lekko skrece I puszcze to ta kierownica chwilę na boki się kołysze.

[ Dodano: 2017-11-22, 15:05 ]
Chyba już przeszedłem prawie wszystko w mojej babci z tymi wibracjami i dalej są podczas jazdy gdy jadę na biegu i ciągnie to nie ma ale jak noga z gazu lub na luzie to większe już nie wiem czy zewnętrzne przeguby czy co to może być.
_________________
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)
 
 
 
Andrzej Doc

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 6537
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Konto Google: Tak
Zlot Audi80.pl: 2020r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Legionowo
ronni10 
99% Klubowicza



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Daniel
Wiek: 32
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 98
Skąd: Oleśnica


Wysłany: 2018-02-13, 09:57   

A ja was wprowadziłem w błąd pisząc o przyczynie ze strony końcówek kierowniczych... chociaż częściowo mogły być przyczyną. Konkretną przyczyną akurat w moim przypadku były dosłownie WYJ...NE tylne tuleje sanek... po zrzuceniu sanek tuleje wypchałem kciukami... okok Po wymianie jak ręką odjął... dokuczacz_
_________________
Audi 80 B4 Avant TDI 1z+ - Była :(
Audi A4 B6 Avant TDI AVF - Jest
 
 
bozmek 



Nadwozie: Avant
Imię: Andrzej
Pomógł: 20 razy
Wiek: 34
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 1037
Skąd: RBI


Wysłany: 2018-02-14, 21:23   

U mnie też to pomogło tuleje sanek tył najbardziej wybity po wymianie przyjemna jazda ;)
_________________
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime



Akumulatory samochodowe Audi 80

forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6, A7 :: forum bmw :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Jingle, radio, lektor ::
:: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 16