Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 1Z] Brak efektu chłodzenia, klima nabita, szczelna  
Autor Wiadomość
bananv8
Nowy klubowicz

Nadwozie: Sedan
Imię: Dominik
Wiek: 28
Dołączył: 22 Lip 2013
Posty: 5


Wysłany: 2015-07-05, 13:21   [B4 1Z] Brak efektu chłodzenia, klima nabita, szczelna

Witam.

1. Wczoraj pojechałem nabić i sprawdzić przede wszystkim szczelność klimy w moim Audi 80 z motorem 1Z. Układ szczelny, czynnik uzupełniony a mimo tego we wnętrzu brak chłodnego powietrza...
Przyjechałem do domu, VAG nie pokazał żadnych błędów. Rozebrałem półkę pod nogami w celu zlokalizowania być może uszkodzonego przekaźnika sprężarki (mam wrażenie, że po wciśnięciu przycisku AC nie ma typowego, chwilowego spadku obrotów silnika). Ściągam obudowę i mam takowy widok:



Obok przekaźnika 363 nie ma dwóch odpowiedzialnych za sterowanie klimą, przynajmniej tak wynikało by z nalepki zamieszczonej na półce pod kierownicą. Czyżby przekaźnik 305/342 był zastąpiony innym? Dodam, że nie widać, aby przekaźniki były usunięte, coś było lutowane itp. Po prostu ich nie ma.

2. Gdzieś na forum znalazłem info, że przy nagrzewnicy znajduje się czerwona podłużna wtyczka i po jej rozpięciu tam też można podać plusa aby sprężarka wystartowała - u mnie przy nagrzewnicy jest jedynie taka:


Jedyną, zgodną z opisem wtyczkę znalazłem pod maską obok obudowy filtra powietrza:


Czy to o tą chodziło?

3. Po zdjęciu osłony pod silnikiem postanowiłem dobrać się do jedynego widocznego czerwonego kabla idącego wprost do sprężarki klimy (czyli na logikę plusowego) i dać na niego bezpośrednio zasilanie z akumulatora:


Tak wygląda przewód na który dałem plus z aku. Niestety po włączeniu klimy na 1/2 bieg i mimo wciśniętego przycisku AC a następnie podaniu plusa na owy przewód sprężarka nadal moim zdaniem nie doprowadziła do spadku obrotów silnika i we wnętrzu nadal nie panuje arktyczny klimat...

Czy mam uwaloną sprężarkę czy może coś gdzieś przeoczyłem?

Dla jasności:
- Klima świeżo nabita, szczelna
- Wentylatory się włączają
- Nie wiem w jakim stanie jest zawór rozprężny bo o jego istnieniu dowiedziałem się dopiero po nabiciu klimy... (ale chyba nie ma nic wspólnego ze wzbudzeniem sprężarki)
- Przycisk AC się świeci
- Brak błędów na VAG-COM

Pozdro
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
kamsta 
Władca pierścieni



Nadwozie: Avant
Imię: Kamil
Pomógł: 18 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 596
Skąd: Chorzów


Wysłany: 2015-07-05, 22:23   

A słychać charakterystyczne cykniecie po załączeniu klimy?
_________________
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 218 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7539
Skąd: Głogów


Wysłany: 2015-07-10, 20:38   

bananv8 napisał/a:
Obok przekaźnika 363 nie ma dwóch odpowiedzialnych za sterowanie klimą, przynajmniej tak wynikało by z nalepki zamieszczonej na półce pod kierownicą. Czyżby przekaźnik 305/342 był zastąpiony innym? Dodam, że nie widać, aby przekaźniki były usunięte, coś było lutowane itp. Po prostu ich nie ma.



2. Gdzieś na forum znalazłem info, że przy nagrzewnicy znajduje się czerwona podłużna wtyczka i po jej rozpięciu tam też można podać plusa aby sprężarka wystartowała - u mnie przy nagrzewnicy jest jedynie taka:




Kolego ty nie masz oryginalnej klimy wiec nie szukaj tego co u wszystkich pewnie masz deiva manualną.
_________________
Moje OOOO
 
 
Tomcionerwus 
Rodem z Inglostadt


Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: TOMEK
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 392
Skąd: ZAWIERCIE


Wysłany: 2019-11-10, 16:59   Re: [B4 1Z] Brak efektu chłodzenia, klima nabita, szczelna

bananv8 napisał/a:
Witam.

1. Wczoraj pojechałem nabić i sprawdzić przede wszystkim szczelność klimy w moim Audi 80 z motorem 1Z. Układ szczelny, czynnik uzupełniony a mimo tego we wnętrzu brak chłodnego powietrza...
Przyjechałem do domu, VAG nie pokazał żadnych błędów. Rozebrałem półkę pod nogami w celu zlokalizowania być może uszkodzonego przekaźnika sprężarki (mam wrażenie, że po wciśnięciu przycisku AC nie ma typowego, chwilowego spadku obrotów silnika). Ściągam obudowę i mam takowy widok:

[url=http://images68.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]

Obok przekaźnika 363 nie ma dwóch odpowiedzialnych za sterowanie klimą, przynajmniej tak wynikało by z nalepki zamieszczonej na półce pod kierownicą. Czyżby przekaźnik 305/342 był zastąpiony innym? Dodam, że nie widać, aby przekaźniki były usunięte, coś było lutowane itp. Po prostu ich nie ma.

2. Gdzieś na forum znalazłem info, że przy nagrzewnicy znajduje się czerwona podłużna wtyczka i po jej rozpięciu tam też można podać plusa aby sprężarka wystartowała - u mnie przy nagrzewnicy jest jedynie taka:
[url=http://images67.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]

Jedyną, zgodną z opisem wtyczkę znalazłem pod maską obok obudowy filtra powietrza:
[url=http://images70.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]

Czy to o tą chodziło?

3. Po zdjęciu osłony pod silnikiem postanowiłem dobrać się do jedynego widocznego czerwonego kabla idącego wprost do sprężarki klimy (czyli na logikę plusowego) i dać na niego bezpośrednio zasilanie z akumulatora:
[url=http://images69.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]

Tak wygląda przewód na który dałem plus z aku. Niestety po włączeniu klimy na 1/2 bieg i mimo wciśniętego przycisku AC a następnie podaniu plusa na owy przewód sprężarka nadal moim zdaniem nie doprowadziła do spadku obrotów silnika i we wnętrzu nadal nie panuje arktyczny klimat...

Czy mam uwaloną sprężarkę czy może coś gdzieś przeoczyłem?

Dla jasności:
- Klima świeżo nabita, szczelna
- Wentylatory się włączają
- Nie wiem w jakim stanie jest zawór rozprężny bo o jego istnieniu dowiedziałem się dopiero po nabiciu klimy... (ale chyba nie ma nic wspólnego ze wzbudzeniem sprężarki)
- Przycisk AC się świeci
- Brak błędów na VAG-COM

Pozdro


witam. czy ma ktos zdjecie czerwonej wtyczki 3pinowej , bo moja uległa zniszczeniu teraz niewiem ktory kabel pod co podpiasc bo sa 3 kable zielony niebieski czarny poprosze fotlke meskiej i zenskiej od dwoch stron...
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



Akumulatory samochodowe Audi 80

forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 11