Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony samochodowe Felgi Audi 80 OC/AC części audi 80.pl WRC. Części samochodowe Tarcze, hamulce forum audi 80
Opony
samochodowe
Felgi i opony
Audi
Kup OC/AC
Części samochodowe
Pompy,
przepływomierze
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[V6 ABC, AAH] Problemy z temperaturą  
Autor Wiadomość
Kokolino 


Nadwozie: Sedan
Imię: Radek
Pomógł: 118 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 3317


Wysłany: 2010-01-05, 09:02   [V6 ABC, AAH] Problemy z temperaturą

Witam.
Na wstepię pragnę wszystkich poinformować iż wiem że na forum tego typu tematów jest dość sporo i w większym lub mniejszym stopniu są to problemy rozwiązane.
Zauważyłem że dość sporo użytkowników skarży sie na kłopoty z temperaturą w tych silnikach. (grze też o tym mi wspominał i to dzięki niemu powstał ten temat.)
W tym temacie chciałbym aby użytkownicy V6 mogli przedstawić swoje problemy związane z utrzymywaniem właściwej temperatury przez te właśnie silniki, oraz jakie rzeczy porobili i czy przyniosło to zamierzany efekt.
Wszystkie posty typu wymień termostat, czujnki i różnego rodzaju bicia piany będą od razu usuwane.
Więc zacznę od siebie.
Swoją V6 posiadam od roku i juz od samego początku były problemy z temperaturą bądź z jej wskazaniami. Po większych mrozach okazało sie że problem dotyczy jak i samej temperatury tak i samych wskazań. Więc jak po dłuższym czasie problem ze wskazaniami został rozwiązany to problem niedogrzanego silnika został.
W październiku tego roku wziąłem się za wymiane termostatu. Zakupiłem wychwalanego przez wszystkich Wahlera i zamontowałem go. Na początku było fajnie ładnie i szybko się nagrzewał, tak po półtora miesiąca Wahler "zdechł". Nie wiem ale chyba sie zawiesił i był otwarty gdyż zastawienie nawet całej chłodnicy nie skutkowało poprawnym grzaniem i tem jaką łapał podczas jazdy to było zaledwie 60- w porywach do 70.
Wkurzyłem sie kupiłem następny- tym razem na stół poszedł Vernet.
Zamontowałem odpowietrzyłem i jest super. Szybko sie nagrzewa bardzo dobrze grzeje ale silnik nie uzyskuje podzczas jazdy większej temperatury niż 79*C (na wskaźnikach 82-83) a wystarczy dosłownie zatrzymać się na światłach i już wskakuje na zegarach na 90-92*.
Pomiar temperatry przeprowadzony podczas jazdy za pomoca VAG.
Aha bym zapomniał obydwa termostaty przed zamontowaniem były sprawdzane i temperatury w jakich sie otwierały można by przyjąć że były poprawne(sposób pomiaru).
I teraz pytanie do użytkowników tego silnika jak Wy macie w swoich autach. Czy jest ktoś kto próbował z tym walczyć i odniósł sukces. Może ktoś z kolegów wie w czym jest problem.
Pozdrawiam.
_________________
Nie dyskutuj z idiotą bo Cię sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

"Prawda jest jak dupa, każdy ma swoją."
Józef Piłsudski

Moja niunia. <yes>
Odważni nie żyją wiecznie..ostrożni nie żyją wcale..
Wszystkie avatary oraz obrazki w podpisie które nie spełniaja regulaminu będą usuwane bez uprzedzenia.


http://www.audi80.pl/images/bykom_stop.gif
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
klepa 
99% Klubowicza



Silnik: AAH
Nadwozie: Sedan
Imię: Szymon
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 23 Lis 2006
Posty: 84
Skąd: Suwałki


Wysłany: 2010-01-05, 16:33   

kokolino1 napisał/a:
Szybko sie nagrzewa bardzo dobrze grzeje ale silnik nie uzyskuje podzczas jazdy większej temperatury niż 79*C (na wskaźnikach 82-83) a wystarczy dosłownie zatrzymać się na światłach i już wskakuje na zegarach na 90-92*.

Dokładnie tak samo u mnie się dzieje dziś rozmawiałem z kolegą który ma audi A6 C4 2.6 i u niego cały czas trzyma 90 stopni. Kupiłem teraz korek do zbiorniczka wyrównawczego bo wydaje mi się ze przewody trochę za mocno puchną a i od nowości nie wymieniany może to coś da.
 
 
 
YAMATO 
99% Klubowicza


Imię: Marek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 53
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 98
Skąd: sosnowiec


Wysłany: 2010-01-05, 20:15   

Tak żeby tylko 92 :-P u mnie podczas jazdy po mieście utrzymywało czały czas powyżej 95 wentylatr załączało dopiero po przekroczeniu 96 - 97 st , w trasie owszem przy lekkiej jeżdzie ok 70
_________________
Pozdrawiam.

B3 1,6 PP -91r [97-04]
B4 2,8 AAH -92r [04-09]
VW - POLO (combi) -93r
VOLOVINA -V40 1,9 TD -00r
 
 
 
radekmc 
Audi 80 Mastach



Silnik: ABC
Nadwozie: Avant
Imię: Radek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 145
Skąd: Lebelskie


Wysłany: 2010-01-05, 21:21   

u mnie po kupnie od pół roku ciągle trzyma 100/105 na zegarach teraz w te mrozy spada do ok 95 w trasie, muszę kupić nowego vaga to wtedy obadam co i jak
jak na razie jeszcze się nie gotowało :-P
_________________
Alfa 156 2.4 20V

B4 2.0 ABT+LPG

B4 2.6 ABC+LPG...
B3 1.8+LPG...
B3 1.6+LPG...
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Ralf 
Audi 80 Fan


Silnik: AAH
Nadwozie: Avant
Imię: Rafał
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 41
Skąd: Człuchów


Wysłany: 2010-01-06, 20:08   

Ja niedawno jak śmigałem miałem temperaturę w okolicach 50 stopni ale climatronic był cały czas na HI i tempo też spacerowe około 80 km/h.

Po wyłączeniu climatronika temperatura rosła ale szyby zaczęły zamarzać także nie sprawdziłem czy do 90 stopni by doleciało.

Co do mojego termostatu i czujników to prawdopodobnie wszystko zdrowe niedawno vag-owałem i nic nie wypluło wiatraki włączają się tak jak powinny, a co do termostatu to za węże nie łapałem to dokładnie nie powiem. Na postoju grzeje wszystko normalnie.
 
 
 
radek kocio 
Audi 80Spec



Silnik: ABC
Typ: b4
Imię: Radek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 272
Skąd: Przasnysz


Wysłany: 2010-01-09, 19:09   

Miesiąc: listopad
Podłączony vag
Temperatura w czasie jazdy na trasie 81*C, po wjechaniu do miasta wskoczyło na chwilę 84*C, otworzył się termostat i spadło na 81*C.
Silnik pracuje na postoju w garażu temperatura 93*C załącza się wentylator (I bieg) temperatura spada do 91*C , wentylator się wyłącza i tak w koło macieju.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=iCwo8A6-9kI
ZOBACZ
 
 
 
shellah 
Od zawsze na forum



Silnik: AAH
Nadwozie: Coupe
Imię: Artur
Pomógł: 30 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Wrz 2007
Posty: 2322
Skąd: Reading UK


Wysłany: 2010-01-11, 19:47   

Również mam problemy z temp jak zima na dworze.w czasie jazdy nie przekracza 70 stopni i chyba to jak na tą pogodę jest ok :-/
Jednak w garażu jak kolega wyżej pisze nie ma problemu więc tak juz to zostało skonstruowane :-P
_________________
Audi Coupe 2.8E
 
 
 
zana 
99% Klubowicza



Silnik: AAH
Nadwozie: Coupe
Imię: Żaneta
Pomogła: 3 razy
Wiek: 35
Dołączyła: 30 Lis 2008
Posty: 99
Skąd: Olsztyn


Wysłany: 2010-01-18, 21:09   

Witam,
Piszę w tym wątku bo mam problem z temperatura a dokladniej z ciagle dzialajacym wiatrakiem w silniku 2,8 V6 AAH. Wiatrak dziala caly czas ( co jakis czas wylacza sie i spowrotem wlacza) na odpalonym aucie chociaz temperatura jaka wskazuje jest ok 60-70* Sprawdzajac po kodach klimatronica temeratura jaka wskazuje to 90* Czemu bardziej wierzyc temu co wyswietla klimatronic czy wskazaniu na liczniku?
Wiem ze na pewno mam zawieszony termostat ale on nie ma wplywu na zalaczanie wiatraka. Gdy odpina sie czujnik wiatrak dalej dziala :-/
Auto bylo podpiete pod VAGa i nie wykazalo zadnych bledow. Jutro sprawdzone beda przekazniki. Moze macie jakis pomysl co moglo sie stac?
Pozdrawiam
_________________
:arrow: SPRZEDAM WSZYSTKIE CZĘŚCI DO AUDI
<-- klik.


:arrow: Audi B4 Coupe quattro AAH
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
chybo101 
Super User



Silnik: AAH
Nadwozie: Coupe
Imię: Łukasz
Pomógł: 27 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 871
Skąd: Chotomów


Wysłany: 2010-01-19, 12:11   

Podobne objawy.
U mnie na wskaźniku w czasie jazdy temp. waha się od 78-87 st. C.
Na klimatroniku jest już wtedy 90. Gdy zatrzymam się na światłach temp. rośnie do 90 i zatrzymuje się na tym poziomie ,ale już jak ruszam to spada do poziomu takiego jak wyżej.
Problem częściowo usunięty poprzez długie odpowietrzanie układu (około 2 godzin) i w tej chwili na wskaźniku w czasie jazdy jest 87 st. C.
_________________
"Strup"
Kolejny strup, ale oszczędny



Najlepsze części do Audi 80. Polecam.
KLIK
 
 
 
Kokolino 


Nadwozie: Sedan
Imię: Radek
Pomógł: 118 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 3317


Wysłany: 2010-01-19, 13:08   

Z tym klimatronic-iem to bym nie był taki pewny. Nie wiem jak u was ale ja wystarczy że włącze zapłon na zimnym silniku i zostawie tak na jakis czas to na klimatronic-u i tak nalicza temp. Kiedyś po jakiś 15 minutach postoju na włączonym zapłonie po nocy jak spr. temperaturę to normalnie było 90* a na silniku mozna było wodę na kostki lodu mrozić.
_________________
Nie dyskutuj z idiotą bo Cię sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

"Prawda jest jak dupa, każdy ma swoją."
Józef Piłsudski

Moja niunia. <yes>
Odważni nie żyją wiecznie..ostrożni nie żyją wcale..
Wszystkie avatary oraz obrazki w podpisie które nie spełniaja regulaminu będą usuwane bez uprzedzenia.


http://www.audi80.pl/images/bykom_stop.gif
 
 
 
flgmnft 
Audi 80Spec



Silnik: ABC
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Marcin
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 344
Skąd: Bielsko-Biała


Wysłany: 2010-01-19, 16:25   

U mnie chyba w normie wszystko jest, tzn tak jak napisal kolega shellah, temperatura zachowuje sie tak samo. W trasie spadnie do ok 70-80 a w miescie trzyma ok 90-100. Oczywiscie wentylator sie czasem w wiekszym korku zalaczy.
 
 
 
MARCiN 
Audi 80 Mastach


Silnik: ABC
Nadwozie: Coupe
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 113
Skąd: Szczecin


Wysłany: 2010-01-19, 18:01   

niewiem co macie nie tak z ta temperatura ale u mnie pokazuje na trasie 90 w miescie dochodzi do ok 95 i właczaja sie wentylatory czasem tylko ale to sporadycznie wskazówka niepokazuje nic tzn wcale sie nie podniesie ale to tylko do chwili kiedy załacza sie wentylatory pozniej jest juz ok w wskazania mam tak jak wyzej dodam jeszcze ze niemam płyty pod silnikiem
_________________
Miała być olimpiada ale trzy kółka ukradli
 
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
radek kocio 
Audi 80Spec



Silnik: ABC
Typ: b4
Imię: Radek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 272
Skąd: Przasnysz


Wysłany: 2010-01-21, 23:36   

Sprawdziłem termostat i otwiera się idealnie na 87*C, wymieniłem jeszcze czujnik 2 pinowy teraz temperaturę pokazuje (na vag-u) w trasie 84*C, a po zwolnieniu ( ok 60 -70 km/h) wskazuje 87*C, a na postoju wchodzi na 90*C. Zauważyłem że jak obroty silnika są większe niż 2000 rpm to z nawiewów leci gorące powietrze że aż parzy, a poniżej tych obrotów leci takie dobrze ciepłe ( ale nie parzy).
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=iCwo8A6-9kI
ZOBACZ
 
 
 
zakwapl 
O Audi 80 wie wszystko



Nadwozie: Avant
Imię: Wojtek
Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 236
Skąd: Opole/Oss


Wysłany: 2010-03-08, 21:12   

U mnie w trasie przy około -5*C stopniach temperatura w trasie trzyma 65*C - 80*C,natomiast jak troszku przycisnę w mieście to dochodzi nawet do 90*C i włączają się wentylatory
_________________
Było Audi B3 1.8 , B4 2.3 , B4 2.8

Jest A6 3.0 quattro
 
 
 
tomus1234567890 
Nowy klubowicz

Typ: b4
Imię: tomasz
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 13


Wysłany: 2010-12-19, 23:32   Re: [V6 ABC, AAH] Problemy z temperaturą

kokolino1 napisał/a:
Witam.
Na wstepię pragnę wszystkich poinformować iż wiem że na forum tego typu tematów jest dość sporo i w większym lub mniejszym stopniu są to problemy rozwiązane.
Zauważyłem że dość sporo użytkowników skarży sie na kłopoty z temperaturą w tych silnikach. (grze też o tym mi wspominał i to dzięki niemu powstał ten temat.)
W tym temacie chciałbym aby użytkownicy V6 mogli przedstawić swoje problemy związane z utrzymywaniem właściwej temperatury przez te właśnie silniki, oraz jakie rzeczy porobili i czy przyniosło to zamierzany efekt.
Wszystkie posty typu wymień termostat, czujnki i różnego rodzaju bicia piany będą od razu usuwane.
Więc zacznę od siebie.
Swoją V6 posiadam od roku i juz od samego początku były problemy z temperaturą bądź z jej wskazaniami. Po większych mrozach okazało sie że problem dotyczy jak i samej temperatury tak i samych wskazań. Więc jak po dłuższym czasie problem ze wskazaniami został rozwiązany to problem niedogrzanego silnika został.
W październiku tego roku wziąłem się za wymiane termostatu. Zakupiłem wychwalanego przez wszystkich Wahlera i zamontowałem go. Na początku było fajnie ładnie i szybko się nagrzewał, tak po półtora miesiąca Wahler "zdechł". Nie wiem ale chyba sie zawiesił i był otwarty gdyż zastawienie nawet całej chłodnicy nie skutkowało poprawnym grzaniem i tem jaką łapał podczas jazdy to było zaledwie 60- w porywach do 70.
Wkurzyłem sie kupiłem następny- tym razem na stół poszedł Vernet.
Zamontowałem odpowietrzyłem i jest super. Szybko sie nagrzewa bardzo dobrze grzeje ale silnik nie uzyskuje podzczas jazdy większej temperatury niż 79*C (na wskaźnikach 82-83) a wystarczy dosłownie zatrzymać się na światłach i już wskakuje na zegarach na 90-92*.
Pomiar temperatry przeprowadzony podczas jazdy za pomoca VAG.
Aha bym zapomniał obydwa termostaty przed zamontowaniem były sprawdzane i temperatury w jakich sie otwierały można by przyjąć że były poprawne(sposób pomiaru).
I teraz pytanie do użytkowników tego silnika jak Wy macie w swoich autach. Czy jest ktoś kto próbował z tym walczyć i odniósł sukces. Może ktoś z kolegów wie w czym jest problem.
Pozdrawiam.


[ Dodano: 2010-12-19, 23:34 ]
kokolino1, kolego pomoz wlcze z tym od roku juz 4 termostaty wymienilem i po kilku dniach problem powraca,a stare termostaty sprawdzam i działaja...
_________________
tomus
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



Akumulatory samochodowe Audi 80

forum audi a6 hamulce Testy opon

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 17