Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Sklep online samochodowych OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
MOTONET
Części online
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 2.6 ABC] Opoznione schodzenie z obrotow  
Autor Wiadomość
cwikla1
Audi 80 Fan


Silnik: DS
Nadwozie: Sedan
Imię: Michał
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 37
Skąd: Bydgoszcz


Wysłany: 2018-06-19, 00:18   [B4 2.6 ABC] Opoznione schodzenie z obrotow

Coz, jak w temacie, trochę pogrzebalem na forum no i głównie to falujace obroty etc. Tutaj sprawa jest inna. Na jalowym pracuje rowno, na benzyna i lpg, cieply czy zimny, ale przy dodawaniu gazu obroty jakby przez sekunde zostaja pomimo pusczenia pedalu gazu. Sytuacja ta ma miejsce i na benzynie i na gazie. Temperatura silnika nie ma na to wplywu. Zresztą nie bede sie produkowac, wyglada to tak jak na filmie: https://youtu.be/ml1FJFhR5wA
Szczegolnie uprzykrza to zycie przy zmianie biegow, szarpie, zawyje.
Auto to świeży nabytek, w vaga niedlugo sie zaopatrze. Nie wlasciwie od czego zacząć... lewe powietrze? Potencjometr przepustnicy? Gaz sekwencja brc.
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 210 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7208
Skąd: Głogów


Wysłany: 2018-06-19, 06:01   

Nieszczelność, prawdopodobnie kolektor plastikowy wyklepany.
_________________
Moje OOOO
 
 
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 163 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3724
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2018-06-19, 09:27   

A jak puścisz gaz dużo wcześniej przed wciśnięciem sprzęgła i zmianą biegu to też tak się dzieje? W Vkach linkach gazu przy przepustnicy ma bardzo ostry zakręt i po prostu nie cofa się wystarczająco szybko.
Albo duża przepustnica może się zacinać.
_________________
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
 
 
cwikla1
Audi 80 Fan


Silnik: DS
Nadwozie: Sedan
Imię: Michał
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 37
Skąd: Bydgoszcz


Wysłany: 2018-06-19, 11:52   

maciek889 zerkne na te linke. jak przed zmiana biegow puszczam gaz to prostu, on jakby przez sekunde jeszcze daje gaz, a potem szarpniecie i obroty dopiero w dol leca. Czyli tak samo jak na jalowym gazuje. Tym bardziej to uporczywe z racji quattro.

Co do kolektora, zostaje go po prostu wymienic? Czy ewentualnie uszczelki? I jakas opcja, zeby sie upewnić czy to na pewno to?[/b]
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 210 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7208
Skąd: Głogów


Wysłany: 2018-06-19, 13:00   

Żeby się upewnić wystarczy zmierzyc podciśnienie na jałowym. Ale sprawdź to co Maciek pisal
_________________
Moje OOOO
 
 
cwikla1
Audi 80 Fan


Silnik: DS
Nadwozie: Sedan
Imię: Michał
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 37
Skąd: Bydgoszcz


Wysłany: 2018-06-21, 00:46   

Okej, linka raczej nie jest problemem. Jak ciagne za zaczep zaraz przy przepustnicy to jest tak samo.
Co do tego podcisnienia, potrzebny mi będzie jakiś wakuometr, czy po przez vaga da się to sprawdzić?

Ps. I czy orientuje się ktoś czy kolektor ssacy pasuje p&p od ABC z a4?
 
 
Jozeph32 
99% Klubowicza



Silnik: AAH
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Janusz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 97
Skąd: Radzyń/DE


Wysłany: 2018-06-23, 15:17   

Powinien pasować ja mam u siebie z A4 2.8 ;-) Tak jak kolega Jarewa napisał szczelność dolotu do sprawdzenia i przy okazji możesz umyć przepustnicę. Jak coś to mam przepustnicę ze swojego starego kolektora tylko że 2.8 i nie wiem czy podejdzie do 2.6 ale powinny być takie same
_________________
Moje QUATTRO w LPG http://www.audi80.pl/topi...ro-vt103239.htm
 
 
Grzegorz-DTR 


Silnik: ABC
Nadwozie: Avant
Imię: Grzegorz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 40


Wysłany: 2018-06-24, 13:47   

Kup Vag'a.
Sprawdź podciśnienie w ecu.
Podaj jakie masz nastawy w blokach adaptacji (głównie blok 2,3,4)
Podaj kodowanie ecu.
Czy nie był to wcześniej automat ?
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
cwikla1
Audi 80 Fan


Silnik: DS
Nadwozie: Sedan
Imię: Michał
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 37
Skąd: Bydgoszcz


Wysłany: 2018-07-15, 17:24   

Okej, zakupiłem interfejs i o to co mi wyszło. Nie wiem czy o to dokladnie chodziło, bo jest to moj pierwszy kontakt z vagiem. / Wskazanie z pracy na jałowym.
Wg naklejek to manual

HHH2.png
Plik ściągnięto 21 raz(y) 54,86 KB

HHH.png
Plik ściągnięto 13 raz(y) 55,38 KB

 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 210 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7208
Skąd: Głogów


Wysłany: 2018-07-15, 18:32   

Bloki się wrzuca po rozgrzaniu silnika powyżej 80stC płynu chłodzącego. i wrzuc 000,001,0002 itd.
_________________
Moje OOOO
 
 
cwikla1
Audi 80 Fan


Silnik: DS
Nadwozie: Sedan
Imię: Michał
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 37
Skąd: Bydgoszcz


Wysłany: 2018-07-15, 20:37   

Okej, teraz rozgrzałem do normalnej temperatury. Dodam, że wskazania z czujnika wychylenia sa prawidłowe, w sensie, opadają odrazu po zdjęciu nogi z gazu, nie z opóźnieniem. Jak na moje, obroty na jałowym też są troche za wysokie(ok 990-1050 wg komputera, na zegarach odrobine mniej)

kkkk.png
Plik ściągnięto 18 raz(y) 57,27 KB

kk.png
Plik ściągnięto 16 raz(y) 58,56 KB

k.png
Plik ściągnięto 17 raz(y) 63,36 KB

 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 210 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7208
Skąd: Głogów


Wysłany: 2018-07-15, 21:43   

Coś tu nie gra czy robiłeś te zdjęcia jak już był trochę na jałowym??? bo statyczne zdjecia robi się jak pochodzi trochę nic nie ruszamy.


Bo pierwsze zdjęcie 000-002 mówi o uszkodzonej przepustnicy

A znowu ostatnie 000-002 o nieszczelności.

wrzuć jeszcze taki mix 001,002,010 statyczny jałowy i drugie po dodaniu lekko gazu.
_________________
Moje OOOO
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
cwikla1
Audi 80 Fan


Silnik: DS
Nadwozie: Sedan
Imię: Michał
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 37
Skąd: Bydgoszcz


Wysłany: 2018-07-16, 02:12   

Okej, juz mowie, to pierwsze 000-002, bylo robione jak dodalem gazu, ale jakby to ujac, z opoznieniem, w sensie kat wychylenia przepustnicy, juz wrocil prawie do zera, a obroty jeszcze nie.(przy dodowaniu gazu prawidlowo pokazuje wartosci od 0 do 80kilku.).
Natomiast ostatnie zdjecie, jest jak pracuje na jalowym, bez dodawania gazu, ani zaraz po, czyli tak jak powiedziales, ze powinno sie robic.

Czyli, najprawdopodniej nieszczelnosc, za niskie podcisnienie?
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 210 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7208
Skąd: Głogów


Wysłany: 2018-07-16, 05:48   

cwikla1 napisał/a:
Czyli, najprawdopodniej nieszczelnosc, za niskie podcisnienie?


Nie podciśnienie nawet w normie ale przepustnica 0st i krokowy na 0 a on nadal obroty na 1tys wiec gdzieś lewe powietrze łapie.

Ogólnie dla pewności sprawdził bym przepustnicę czy aby druga nie ma nadmiernych luzów względem pierwszej, i czy ktos nie grzebał przy zderzaku całkowitego zamknięcia. Bo to że tps wskazuje całkowite zamknięcie wcale nie oznacza że tak jest.

006 i 009 powiedziało by wiecej o krokowym.
_________________
Moje OOOO
 
 
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 163 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3724
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2018-07-16, 08:49   

Kąt zapłonu z oznaczeniem ATDC mówi, że krokowy już skręcony do końca i sterownik daje już zapłonu w momencie gdy tłok idzie w dół aby zmniejszyć obroty. Zwykle powinno być w okolicach 6-8 BTDC.
_________________
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 18