Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Sklep online samochodowych OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
MOTONET
Części online
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 2.0 ABK] Remont, spadające obroty, przerywanie silnika  
Autor Wiadomość
RadekGG 
Nowy klubowicz

Silnik: ABC
Nadwozie: Sedan
Imię: Radek
Wiek: 24
Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 9


Wysłany: 2018-07-31, 11:45   [B4 2.0 ABK] Remont, spadające obroty, przerywanie silnika

Witam mam audi 80 b4 2.0 w gazie 115konną wersje
Auto w sumie nie jest jakoś super zadbane aczkolwiek chciałbym zrobić generalny remont silnika i pytanie czy ktoś orientuje się jaka jest cena takiego remontu? Bo wiem doskonale że jak zainwestuje w to autko to mi posłuży jeszcze dłuuuugi czas.

I drugie pytanie:
Jakie według was mogą być przyczyny skoków obrotów na gazie? Czy to będzie reduktor?
I jaka przyczyna może być tego jak jadę na benzynie i przerywa mi silnik?

Jeśli źle wybrałem temat to przepraszam i proszę moderatora o przeniesienie. :)
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 249 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 8945
Skąd: Zamość


Wysłany: 2018-07-31, 16:49   

RadekGG, po 1 to zaczął byś od poprawnego nazwania tematu, chodzi mi o tag
Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z
regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi.
Dla działu technicznego tagi wyglądają tak.
W przypadku nie poprawienia, zostanie on zamknięty lub usunięty !


po 2 co do ceny to może być bardzo ale to bardzo różna, wszystko zależy od tego czy robić będziesz sam czy mechanik, no i od użytych części.
po 3 to się nie wysiliłeś z opisem problemu, bo tu może być sporo rzeczy a nikt ot tak nie stwierdzi co jest powodem
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
RadekGG 
Nowy klubowicz

Silnik: ABC
Nadwozie: Sedan
Imię: Radek
Wiek: 24
Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 9


Wysłany: 2018-07-31, 17:49   

Cytat:
po 3 to się nie wysiliłeś z opisem problemu, bo tu może być sporo rzeczy a nikt ot tak nie stwierdzi co jest powodem


Nie wysiliłem się bo nic więcej nie mogę napisać?
Włączam na benzynie jadę jak człowiek, chcę przyśpieszyć to mi przerywa silnik.
Przełączam na gaz i jak się trochę zagrzeje silnik to zaczynają mi spadać obroty oraz czasami gasnąć auto.

A co do remontu to mechanik - co się da to nowe co się nie da to używane. Z tego co mi mechanik mówił że generalka wyjdzie od 2500-3500 - Ale czy liczył w to głowice oraz uszczelkę?
Tego nie wiem. Dlatego pytam ludzi bo może ktoś robił generalke :)
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 249 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 8945
Skąd: Zamość


Wysłany: 2018-07-31, 18:26   

RadekGG napisał/a:
Nie wysiliłem się bo nic więcej nie mogę napisać?
Włączam na benzynie jadę jak człowiek, chcę przyśpieszyć to mi przerywa silnik.
Przełączam na gaz i jak się trochę zagrzeje silnik to zaczynają mi spadać obroty oraz czasami gasnąć auto.

Nie zrozumiałeś mnie, chodziło mi o to czy próbowałeś coś z tym zrobić/sprawdzić/naprawić - chociażby układ WN czy przekaźnik 30? A nawet sonda może podobne objawy czasem dawać.
Nikt Ci nie powie co jest powodem nie widząc auta a tylko z opisu że przerywa - powodów może być dziesiątki a wszystkie chyba są już opisane na forum.
Co do gazu to tak samo, nawet nie napisałeś jaką masz tam instalację lpg. Kiedy był jakiś jej przegląd, wymiana filtrów, regulacja, itd? Jeśli to np II lub IV generacja to sam i tak nic nie zrobisz nie mając interfejsu diagnostycznego, pozostaje się do kogoś udać.

Dobra diagnostyka powinna pomóc a nie szukanie w ciemno, może to może tamto.
Ale skoro planujesz remont to najpierw zajął bym się tym a resztą później.

RadekGG napisał/a:
Ale czy liczył w to głowice oraz uszczelkę?
a tego to ja już nie wiem, trzeba pytać tego co ci to wyliczył

RadekGG napisał/a:
Dlatego pytam ludzi bo może ktoś robił generalke :)
a bo to jeden, sam robiłem ze 3 lata temu

Proszę małe kompendium wiedzy na temat abk https://www.audi80.pl/top...abk-vt88845.htm

I na koniec popraw temat dodając tag jak prosiłem albo pójdzie do kosza.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 163 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3723
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2018-07-31, 18:39   

Jak nie bierze kosmicznych ilości oleju i nie stuka żadna panewka to raczej nie ma sensu remontować. Prędzej zatrzyma cie w drodze awaria jakiegoś czujnika/elektryki, łożyska w osprzęcie silnika lub kole albo też jakiś wąż pęknie.
_________________
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
 
 
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 388


Wysłany: 2018-07-31, 19:37   

Cytat:
Prędzej zatrzyma cie w drodze awaria jakiegoś czujnika/elektryki, łożyska w osprzęcie silnika lub kole albo też jakiś wąż pęknie


No i na tych elementach warto zacząć remonty jak fura ma wiernie służyć latami.
Zresztą Twój problem może mieć nikły związek z kondycją samego silnika w sensie slupka.

Cytat:
Jak nie bierze kosmicznych ilości oleju i nie stuka żadna panewka to raczej nie ma sensu remontować

Dokładnie. Zresztą nawet jak podpija sporo oleju to często wystarcza remont samej góry i ewentualnie simmeringi wału i przy okazji panewka wałka pośredniego. No chyba, że kompresja słaba i pierścienie wytarte to z dołem trzeba robić.
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
RadekGG 
Nowy klubowicz

Silnik: ABC
Nadwozie: Sedan
Imię: Radek
Wiek: 24
Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 9


Wysłany: 2018-08-01, 13:55   

PieterB napisał/a:
RadekGG napisał/a:
Nie wysiliłem się bo nic więcej nie mogę napisać?
Włączam na benzynie jadę jak człowiek, chcę przyśpieszyć to mi przerywa silnik.
Przełączam na gaz i jak się trochę zagrzeje silnik to zaczynają mi spadać obroty oraz czasami gasnąć auto.

Nie zrozumiałeś mnie, chodziło mi o to czy próbowałeś coś z tym zrobić/sprawdzić/naprawić - chociażby układ WN czy przekaźnik 30? A nawet sonda może podobne objawy czasem dawać.
Nikt Ci nie powie co jest powodem nie widząc auta a tylko z opisu że przerywa - powodów może być dziesiątki a wszystkie chyba są już opisane na forum.
Co do gazu to tak samo, nawet nie napisałeś jaką masz tam instalację lpg. Kiedy był jakiś jej przegląd, wymiana filtrów, regulacja, itd? Jeśli to np II lub IV generacja to sam i tak nic nie zrobisz nie mając interfejsu diagnostycznego, pozostaje się do kogoś udać.


Generacja nie wiem która to jest ale to jest jeszcze ta którą trzeba przełączyć mechanicznie, czyli przygazować do ponad 2tys obrotów aby przełączyć na gaz.

Co do oleju to i kapie i bierze.. Po przejechanych 1000km muszę dolewać bo mam już na minimum..

I wiem że opisywanie problemu w ten sposób nie pomoże tylko trzeba zdiagnozować go u mechanika aczkolwiek chcę dopytać o koszty plus minus jakie wychodzą i co to może być :)

A mógłbym zapytać jeszcze was, co może być powodem tego że chłodnica włącza się w momencie przekręcenia zapłonu? Co może być tego przyczyną?

I jeszcze jedno pytanie: Mam licznik tez z bardziej "wyposażonych" Audii, czyli on pokazuje spalanie i jest wypełniony różnymi czujkami typu żarówka spalona itp i tez jak przekręcę zapłon to mi od razu piszczy to że nie ma oleju/bądź pompa nie pracuje(w sensie brak ciśnienia) - była by to prawda gdyby mi się silnik zatarł aczkolwiek to wina zepsutego licznika i pytanie czy dobry elektryk wyeliminowałby ten problem? Bo koszt takiego licznika to 500-700zł z tego co widziałem.
 
 
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 388


Wysłany: 2018-08-01, 14:04   

Ja bym zacząl od pomiaru kompresji i porannego testu węchowego czy pierwsze sekundy odpalenia odznaczajà się smrodkiem oleju. Jak kompresja OK, a z rana śmierdzi paloną oliwą silnikową to najczęściej wystarczy w wersji mini zmienić cieknące uszczelki, sprawdzić panewkę wałka pośredniego i bez wyjmowania głowicy spróbować zrobić uszczelniacze zaworowe i hydropopychacze o ile któryś podklepuje, wersja midi to ściąganie i remont głowicy, wersja lux to dodatkowo panewy.

[ Dodano: 2018-08-01, 14:05 ]
Szacuję, że mini remont to ok. 600-800 zł, midi z 1200-1300, maxi pewnie z 1700-1900. Ale sporo zależy od regionu i ugadania się, u mnie w Wejherowie bierze po 1000 zł za kompleksowe robienie głowicy, a w Luzinie dla odmiany 400 (mam tu nadzieję, że nie po cajmersku, opinie mają dobre).
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 249 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 8945
Skąd: Zamość


Wysłany: 2018-08-01, 15:41   

Cytat:
A mógłbym zapytać jeszcze was, co może być powodem tego że chłodnica włącza się w momencie przekręcenia zapłonu? Co może być tego przyczyną?
chłodnica sama się nie może włączyć bo to niemożliwe, nie ma takiej opcji, jak już to tylko wentylator może się włączyć a przyczyn może być co najmniej kilka od uszkodzonego czujnika w chłodnicy, uszkodzonego przekaźnika aż do tego że ktoś to celowo zrobił że chodzi cały czas

h/k, coś mocno optymistycznie podszedłeś do sprawy chyba ;-)

Ja bym się mocno zastanowił nad remontem tego silnika, bo dla mnie ten motor z tą instalacją to nie porozumienie. Władujesz kilka tysi a tu nagle strzał i pozamiatane. Chyba że zamierzasz sekwencję dać ale to kolejne min 2 tyś. Bo jak dla mnie to na remont to min 2 koła szykuj ale to absolutne minimum.
No chyba że cała reszta auta jest w super stanie to może ma to sens.
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 210 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7208
Skąd: Głogów


Wysłany: 2018-08-01, 20:05   

RadekGG napisał/a:
I jeszcze jedno pytanie: Mam licznik tez z bardziej "wyposażonych" Audii, czyli on pokazuje spalanie i jest wypełniony różnymi czujkami typu żarówka spalona itp i tez jak przekręcę zapłon to mi od razu piszczy to że nie ma oleju/bądź pompa nie pracuje(w sensie brak ciśnienia) - była by to prawda gdyby mi się silnik zatarł aczkolwiek to wina zepsutego licznika i pytanie czy dobry elektryk wyeliminowałby ten problem? Bo koszt takiego licznika to 500-700zł z tego co widziałem.


A SKĄD WIESZ ZE POPSUTY?? moze to być błahostka dziwne że tak w ciemno z tym jeździsz. Nie masz aktywnej kontrolki oleju.
_________________
Moje OOOO
 
 
maciek889 
Od zawsze na forum


Nadwozie: Sedan
Imię: Maciej
Pomógł: 163 razy
Wiek: 33
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 3723
Skąd: Wchsut.


Wysłany: 2018-08-02, 09:49   

RadekGG napisał/a:
tez jak przekręcę zapłon to mi od razu piszczy to że nie ma oleju/bądź pompa nie pracuje(w sensie brak ciśnienia)
Jak piszczy przed odpalaniem to zobacz czy nie spadła wsuwka z górnego czujnika ciśnienia oleju na podstawie filtra. A jak piszczy na odpalonym silniku powyżej 2000 obr. to sprawdź czy dolny czujnik jest podłączony (obok filtra oleju), bo przy wymianie filtra łatwo go ściągnąć.
_________________
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
 
 
emvelmuszka 
Nowy klubowicz


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Michał
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 7


Wysłany: 2018-08-02, 11:25   

[quote="RadekGG"]Auto w sumie nie jest jakoś super zadbane aczkolwiek chciałbym zrobić generalny remont silnika i pytanie czy ktoś orientuje się jaka jest cena takiego remontu? Bo wiem doskonale że jak zainwestuje w to autko to mi posłuży jeszcze dłuuuugi czas.[/quote]
Hej, miesiąc temu robiłem remont w ABT w zakresie
Głowica - planowanie, wymiana uszczelniaczy i prowadnic zaworów
Panewki
Pierścienie
Uszczelki pod głowicą, klawiatury, miski olejowej, wału, kolektorów,
Króćce od płynu chłodniczego
Wężyki
Nagrzewnica
Rozrząd i pompa wody
Nowe płyny

Razem wyszło 2300zł
W tym
400 na głowicę
1400 na części - dobierane z wyższej półki
500 za robotę - po "znajomości"

Cena będzie się wachała od tego w jakim tak naprawde ten silnik jest stanie, u mnie normalnie jezdził, chociaż wyrzucał płyn chłodniczy, zużycie oleju 0,5-1L/1000km, blok był mokry.

Wiadomo że jak dojdzie szlifowanie wału, bloku, albo gładzi cylindrycznych, to może być coś więcej, wszystko zależy co w trawie piszczy

Myśle że śmiało można 2-4k szykować, ale jak służnie zauważyłeś - Warto
A4 B5, B6 już dawno przerdzewieją, a 80 będzie nadal jak nówka :P
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
RadekGG 
Nowy klubowicz

Silnik: ABC
Nadwozie: Sedan
Imię: Radek
Wiek: 24
Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 9


Wysłany: 2018-08-02, 13:34   

emvelmuszka dziękuję za odpowiedź :)

Jeszcze jedno pytanie:
Jeżeli mam taki licznik który ma 3 piny/wejścia/podłączki z tyłu.


A kupię zamiennik taki ale też 3 pinowy, to będze mi pokazywać te same błędy co wcześniejszy?


Oczywiście mój licznik też jest VDO
 
 
Dawid1995 
Audi 80Spec



Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Dawid
Pomógł: 12 razy
Wiek: 23
Dołączył: 13 Wrz 2016
Posty: 296
Skąd: Kwidzyn


Wysłany: 2018-08-02, 13:48   

A gdzie tu jest błąd? Brak płynu do spryskiwaczy? Zaciągnięty ręczny? Czy kontrolka ładowania? :-D Normalna sprawa na włączonym zapłonie.
_________________
Sprzedam : https://www.audi80.pl/top...95-vt103238.htm
 
 
 
PieterB 



Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Piotr
Pomógł: 249 razy
Wiek: 44
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 8945
Skąd: Zamość


Wysłany: 2018-08-02, 13:59   

RadekGG, a co to takiego ten licznik na 3 piny?
_________________
Ustawianie zapłonu w abk
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Moja Audiana

...a tak w ogóle to dżentelmeni nie rozmawiają o Topranie ;) - miron72
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 14