Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Sklep online samochodowych OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
MOTONET
Części online
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
(B4 2.0 ABT) Wymiana pompy wspomagania  
Autor Wiadomość
adas483 
Nowy klubowicz

Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Adam
Wiek: 28
Dołączył: 09 Kwi 2018
Posty: 7


Wysłany: 2018-08-30, 16:20   (B4 2.0 ABT) Wymiana pompy wspomagania

Witajcie! Czeka mnie wymiana pompy wspomagania, bo moja kończy swój żywot. Na niskich obrotach ciężko się kręci kierownicą i dopiero jak doda się troszkę gazu to chodzi lepiej. Oczywiście to wszystko dzieje się po nagrzanym silniku, na zimnym kręci normalnie. Moje pytanie dotyczy innej kwestii, czy po wymianie pompy muszę nowy płyn do wspomagania zalać czy mogę użyć tego, który jest aktualnie zalany? Nie znam się za bardzo na tym i miło będzie jak ktoś poradzi z was co z tym fantem działać.
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Roman_S 
Władca pierścieni


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 531


Wysłany: 2018-08-30, 17:12   

Frytki też MOŻESZ smażyć na używanym oleju. Wlej nowy i nie rób dziadostwa, to takie drogie nie jest. Ale jak chcesz to wlekj sobie stary, nikt Ci nie zabroni :-D
_________________
http://www.audi80.pl/audi...cia-vt81239.htm
 
 
Dawid1995 
Audi 80Spec



Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Dawid
Pomógł: 12 razy
Wiek: 23
Dołączył: 13 Wrz 2016
Posty: 296
Skąd: Kwidzyn


Wysłany: 2018-08-30, 17:42   

Wlej nowy FEBI 06162 (MINERALNY). Kup dwa litry. Litr na przepłukanie układu, i niecały litr wejdzie Ci w układ. Dokładnie z tego co pamiętam wchodzi 0,8L.
_________________
Sprzedam : https://www.audi80.pl/top...95-vt103238.htm
 
 
 
adas483 
Nowy klubowicz

Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Adam
Wiek: 28
Dołączył: 09 Kwi 2018
Posty: 7


Wysłany: 2018-08-30, 19:40   

Okej, dzięki wielkie za pomoc. A te "przepłukanie" to jak wykonać, aby szkody nie narobić?
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Kogutiru 
Audi 80 Maniak


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Sebastian
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Gru 2017
Posty: 75
Skąd: Legnica


Wysłany: 2018-08-30, 21:57   

Ja odkręciłem od zbiornika i na wyłączonym solniku kręciłem lewo i prawo ciśnienie z maglownicy wypychalo płyn przez wąż gdy juz nic nie wylatywalo wkręciłem wszystko zalalem odpowietrzylem z uruchomionym silnikiem i jeszcze raz zrobiłem to samo potem do boku zbiornika dałem magnes neodymowy, aby opiłki nie puszczał dalej w obieg (Rada od Jarewa).
 
 
 
Dawid1995 
Audi 80Spec



Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Dawid
Pomógł: 12 razy
Wiek: 23
Dołączył: 13 Wrz 2016
Posty: 296
Skąd: Kwidzyn


Wysłany: 2018-08-31, 08:32   

Ja podczas wymiany u siebie płukałem w następujący sposób:
zdejmujesz wąż powrotny od maglownicy tuż przy zbiorniczku, wkładasz go do jakiejś bańki (zaślepiasz króciec przy zbiorniczku). Jedna osoba kręci kierownicą na odpalonym silniku, druga na bieżąco dolewa olej. Trzeba się uwijać, aby pompa nie pracowała na sucho. Po przepłukaniu litrem, zakładamy przewód, uzupełniamy stan , kręcimy kierownicą prawo/lewo w celu odpowietrzenia i to wszystko. Oczywiście całą operację przeprowadzamy na podniesionym przodzie auta (mniejsze opory). POZDRAWIAM!
_________________
Sprzedam : https://www.audi80.pl/top...95-vt103238.htm
 
 
 
hubert26w 


Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Hubert
Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Szydłowiec/Maz.


Wysłany: 2018-08-31, 21:07   

dodam tylko że jak przód nie będzie podniesiony to układ się dobrze nie odpowietrzy. Jak się auto deko zagrzeje to będzie słychać charakterystyczne syczenie. Męczyło mnie to z rok i z miesiąc temu usunąłem to właśnie podnosząc przód.
 
 
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 388


Wysłany: 2018-09-01, 23:54   

Kogutiru napisał/a:
dałem magnes neodymowy, aby opiłki nie puszczał dalej w obieg (Rada od Jarewa).

Potwierdzam. Nawet po kilku tys. km zbierał co nieco stalowych odpadów, a wcześniej krótko po wymianie płynu wyłapywał tego tyle, że co rusza go czyściłem. Bardzo przydatna rzecz.
U siebie mam magnes nasadzony na miarkę, pasuje idealnie.

A i z tego co kojarzę, płyn się wymienia co 2 lata (higroskopijność) lub co 60 tys. km.
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Roman_S 
Władca pierścieni


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Rafał
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 531


Wysłany: 2018-09-02, 15:01   

Gdzie zakładacie ten magnes koledzy, jakieś foto albo opis?
_________________
http://www.audi80.pl/audi...cia-vt81239.htm
 
 
hubert26w 


Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Hubert
Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Szydłowiec/Maz.


Wysłany: 2018-09-02, 15:45   

Ja mam zamocowany na tytyryt na zewnątrz zbiorniczka. Patent h/k jest na pewno lepszy bo szybciej, można opiłki wyciągnąć i bagnet wyczyścić
 
 
Krzysiek 84 



Silnik: 1Z
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Krzysiek
Pomógł: 108 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 3303
Skąd: Olecko


Wysłany: 2018-09-02, 15:47   

Kup magnes neodymowy z uchem i dobrą nicią uwiąż go.
_________________
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)

Cichociemny Zetor

Jak B4 to tylko w TDI.

[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania
 
 
 
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 388


Wysłany: 2018-09-03, 20:44   

hubert26w napisał/a:
Patent h/k jest na pewno lepszy bo szybciej, można opiłki wyciągnąć i bagnet wyczyścić

Samą ideę magnesu wyłapałem na którymś forum BMW. A tatko mi podsunął ten pomysł z nałożeniem na miarkę i to był strzał w dziesiątkę. Nie dość, że totalnie bezinwazyjne to bardzo skuteczne.
Należy też pamiętać o wymyciu benzyną i porządnym przedmuchaniu sitka pod miarką - na tyle, ile się da.
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
hubert26w 


Silnik: 1Z
Nadwozie: Avant
Imię: Hubert
Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Szydłowiec/Maz.


Wysłany: 2018-09-16, 07:17   

Moja pompa powoli kończy żywot. Orientuje się ktoś czy do tdi tylko z tdi będzie pasować czy od innego motoru też podejdzie?
 
 
Dawid1995 
Audi 80Spec



Silnik: 1Z
Nadwozie: Sedan
Imię: Dawid
Pomógł: 12 razy
Wiek: 23
Dołączył: 13 Wrz 2016
Posty: 296
Skąd: Kwidzyn


Wysłany: 2018-09-18, 08:30   

Pasuje z 1.6, 2.0 i 1.9 td oraz tdi :-) Powinna tez pasować z 2.3, aczkolwiek mogę się mylić.
_________________
Sprzedam : https://www.audi80.pl/top...95-vt103238.htm
 
 
 
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 388


Wysłany: 2018-09-18, 16:31   

Dawid1995 napisał/a:
Powinna tez pasować z 2.3, aczkolwiek mogę się mylić.

Według książki ma inne koło pasowe niż dla 4-cylindrowych.
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 16