Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 all] obudowa kolumny kierowniczej

ODPOWIEDZ
qwerty12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 11 paź 2018, 09:33

[b3 all] obudowa kolumny kierowniczej

Post autor: qwerty12 » 23 paź 2018, 09:55

Rozbierałem ostatnio przełącznik zespolony. Teraz wszystko działa, ale cała obudowa kolumny kierownicy (razem z przełącznikiem) ruszają się nieco na boki. Przykładowo chcąc wrzucić kierunkowskaz w prawo naciskając na dźwignię najpierw nieco przekręcam całą obudowę, a dopiero potem wrzuca się kierunek. Pytanie - co dokładnie odpowiada za unieruchomienie całości? Te plastiki mają się gdzieś zaczepić w okolicy zegarów? A może ta metalowa opaska zaciskowa na samym pająku?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 paź 2018, 10:29

Opaska metalowa za słabo scisnieta

qwerty12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 11 paź 2018, 09:33

Post autor: qwerty12 » 23 paź 2018, 10:56

Ok, dziękuję bardzo!

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 24 paź 2018, 18:08

Sprawdź czy klakson Ci działa,bo jak za duża będzie odległość pająka od kierownicy to nie będzie wówczas klaksonu.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 25 paź 2018, 14:46

Pająk ma być nasadzony na kolumnie kierownicy do oporu - ile się da i dopiero skręcony wkrętem
-tym co pod kątem się wsadza.

W przeciwnym razie, przy najmniejszym ruchu kierownica będzie nieprzyjemnie piszczała (skrzeczała ).
Tak miałem, i dopiero przez przypadek, kiedy sie bawiłem z wymianą kostki stacyjki , odkryłem cojegrane.
DŁUGIE LATA , rUżni mechanicy smarowali mi po kropelce łoliwiarką aż po kolanach ciekło . Inni
zowu pierścień blaszany od sygnału kazali wymieniać, że to niby on i kulka co się po nim przesuwa tak piszczą. Ło żesz...

A że klakson ma z tym coś wspólnego ??
Kierownica na wieloklinie idzie na maxa nakrętką 24. Między kierownicą a pająkiem jest minimalny odstęp. --To o jakie ustawienie odległości tam chodzi ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 paź 2018, 18:59

antoni pisze:To o jakie ustawienie odległości tam chodzi ?
o to
antoni pisze:Pająk ma być nasadzony na kolumnie kierownicy do oporu - ile się da
Nie ma być na maxa a dostosowana. Nie tyczy sie to z airbag zwykłe kiery potrafia mieć 1cm luzu i klakos nie działa wtedy.

antoni pisze:W przeciwnym razie, przy najmniejszym ruchu kierownica będzie nieprzyjemnie piszczała (skrzeczała )
Bo pewnie pierścień ślizgowy suchy.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 28 paź 2018, 20:55

Pierścień był oblepiony smarem że go nie było widać i piszczało ( PRZERAZLIWIE RYPIAŁO ) - im mniejszy ruch kierownicą tym zgrzyt silniejszy. Coś ocieralo o coś !!
Dopiero poluzowanie wkręta na obejmie i ręczne pchnięcie pająka w dół do oporu i skontrowanie go tymżesz wkrętem ( tym co pod kątem wkładamy srubokręt ) spowodowało że jest CISZA.

zATEM O JAKICH TAM CENTYMETROWYCH ODSTĘPACH MIĘDZY KIERĄ A PAJĄKIEM MOWA ? tAM CHODZI O NIECAŁY MILIMETR ODSTĘPU.
ZResztą diabli wiedzą , bo moja bryka jest składakiem w 97 r. i nie wiadomo jak oni to złozyli w stodole już po polskiej stronie.

Ja to sprawdzę! --Złożę wszystko do kupy , aale bez osłon ( dolnej i górnej ). Wtedy zluzuję pająka i zobaczę jakie on ma luzy wzdłuż kolumny kierownicy.
Już wiem . Będzie miał minimalne albo żadnych. Jak w szFajcarskim zegarku.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 paź 2018, 21:14

Sprawdź sprawdź, sam pierwsze kroki jak robiłem przez to przechodziłem czemu sygnał nie działa:D oczywiscie chodzi o ori kiery bez airbaga, i nie tyczy się tez naby.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i tapicerka”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga