Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] szarpanie, gaśnie na wolnych obrotach

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Barthezz90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 07 lis 2018, 16:17
Lokalizacja: Lędziny

[B4 2.0 ABT] szarpanie, gaśnie na wolnych obrotach

Post autor: Barthezz90 » 07 lis 2018, 16:29

Witam wszystkich!!

Chciałbym zapytać mimo, iż tematów już na tym forum przeczytałem wiele z podobnym problem jak u mnie. Mimo rad i sugestii zdał problem występuje.. Dotyczy szarpania, spadania obrotów na postoju, nie ma znaczenia czy to PB czy LPG. Dotychczas wymieniłem:
1. Świece
2. Kable zapłonowe
3. Silniczek krokowy
4. Silniczek krokowy LPG
5. Parownik
6. Przewody które wydawały się stare
7. Pompa paliwa
8. Filtry i olej
9. Ustawienie zapłonu
10. Podstawą gumowa uszczelka pod filtrem gaźnik

I przyznam szczerze, że po wymianie silniczka krokowego samochód się trochę uspokoił, nadal delikatnie szarpie jednak nie gaśnie. Co jeszcze sprawdzić Panowie i Panie?
Ostatnio zmieniony 07 lis 2018, 17:21 przez Barthezz90, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 lis 2018, 17:39

Nastawnik biegu jałowego i tps do sprawdzenia.

Barthezz90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 07 lis 2018, 16:17
Lokalizacja: Lędziny

Post autor: Barthezz90 » 07 lis 2018, 18:03

Jarewa pisze:Nastawnik biegu jałowego i tps do sprawdzenia.
Dzięki za pomoc, powiesz mi jeszcze gdzie znajdę ten nastawnik i jak go sprawdzić?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 08 lis 2018, 07:42

Sprawdź jakie błędy ma komputer. Mój się diagnozuje bez problemu.
Jeśli szarpie to zapewne TPS masz do wymiany. Nastawnik to tzw. silniczek krokowy, który wymieniłeś, więc zostaje Ci wymiana przepustnicy. Tam się nie ma co popsuć więcej, to prosty silnik.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Barthezz90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 07 lis 2018, 16:17
Lokalizacja: Lędziny

Post autor: Barthezz90 » 08 lis 2018, 19:39

Leo pisze:Sprawdź jakie błędy ma komputer. Mój się diagnozuje bez problemu.
Jeśli szarpie to zapewne TPS masz do wymiany. Nastawnik to tzw. silniczek krokowy, który wymieniłeś, więc zostaje Ci wymiana przepustnicy. Tam się nie ma co popsuć więcej, to prosty silnik.
OK a możesz mi powiedzieć czy można to jakoś ustawić czy lepiej wymienić przepustnice i ten jak dobrze rozumie czujnik TPS?

leanbow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 07 sty 2018, 22:12

Post autor: leanbow » 09 lis 2018, 02:12

ja bym poradził zobaczyć na komputerze co tam się stało. bo prawdopodobnie wszystko co mógł wymieniłeś

WDR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 13 sie 2018, 21:49
Lokalizacja: Legnica

Post autor: WDR » 09 lis 2018, 16:19

Jeśli praca silnika jest nierówna i szarpie silnikiem to przyczyną może być wypalone gniazdo zaworowe co się często zdarza na LPG przez jazdę na ubogiej mieszance - warto sprawdzić kompresję z próbą olejową.

Rozumiem, że palec i kopułkę rozdzielacza też wymieniłeś?

Ponadto w twoim silniku kąt wyprzedzenia zapłonu sterowany jest na podstawie czujnika spalania stukowego może on wymaga wymiany?

Odczyt błędów z silnika nic tu nie pomoże - nie ta generacja silników.
Prawda jest taka, że trzeba fachowca elektryka/elektronika samochodowego, który sprawdzi skopometrem czy zapłon jest OK zamiast wymieniać pół auta.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 lis 2018, 16:34

WDR, w abt czujnik spalania stukowego? tylko w ostatnich rocznikach chyba były a kolega nie napisał z którego roku auto.
Ostatnio zmieniony 09 lis 2018, 16:37 przez Pieterb, łącznie zmieniany 2 razy.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 09 lis 2018, 16:35

jak to nie pomoże, oczywiście, że pomoże, w moim ABT jest 5 bloków pomiarowych i pełna diagnoza tego co można, oczywiście, że podpiąć pod kompa trzeba!
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 lis 2018, 17:01

PieterB pisze:w abt czujnik spalania stukowego? tylko w ostatnich rocznikach chyba były
W zadnym nie było.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 lis 2018, 18:55

Jarewa, ty tam wiesz lepiej ;-)
Ostatnio zmieniony 09 lis 2018, 19:37 przez Pieterb, łącznie zmieniany 2 razy.
WRC is for boys.
Group B was for men.

WDR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 13 sie 2018, 21:49
Lokalizacja: Legnica

Post autor: WDR » 09 lis 2018, 19:05

Jeśli silnik ABT ma 90KM i jest to Mono-Motronic firmy Bosch (czyli jednopunktowy wtrysk) to ma czujnik spalania stukowego.

Jeśli by nie było czujnika spalania stukowego to przy kopułce rozdzielacza byłby podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu sterowany (taki jak w Mono-Jetronic z B3 90KM).

P.S. Mono-Motronic zaczęto produkować gdzieś tak od 1990-1991 roku. Przypominam, że produkcję B4 rozpoczęto gdzieś tak w połowie 1991 roku.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 lis 2018, 19:28

WDR pisze:Jeśli silnik ABT ma 90KM i jest to Mono-Motronic firmy Bosch (czyli jednopunktowy wtrysk) to ma czujnik spalania stukowego.
pokaż mi zdjęcie tego silnika i to gdzie on ma stukowego
WDR pisze:Jeśli by nie było czujnika spalania stukowego to przy kopułce rozdzielacza byłby podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu sterowany (taki jak w Mono-Jetronic z B3 90KM).
z tego co mi się zdaje to w abt nie było czegoś takiego jak aparat z podciśnieniem
WDR pisze:P.S. Mono-Motronic zaczęto produkować gdzieś tak od 1990-1991 roku. Przypominam, że produkcję B4 rozpoczęto gdzieś tak w połowie 1991 roku.
chyba chodzi Ci o mono-jetronic
WRC is for boys.
Group B was for men.

WDR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 13 sie 2018, 21:49
Lokalizacja: Legnica

Post autor: WDR » 09 lis 2018, 20:40

Kolego PieterB

zdjęcia Ci nie wyślę bo nie posiadam B4 natomiast wiem jak działa mono-jetronic (z tego co pamiętam to produkowany do 08.1989) oraz mono-motronic (produkowany chyba od 08.90).

W mono-motronic nie ma podciśnieniowego regulatora wyprzedzenia zapłonu tak jak napisałem wyżej. Jeśli silnik ABT posiada elektroniczną regulację kąta wyprzedzenia zapłonu to musi mieć czujnik spalania stukowego.

Silnik z monowtryskiem w B3 nie był produkowany przez pewien okres i sterowanie silnika PM - 89 różni się od sterowania PM - 8A.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 lis 2018, 21:10

WDR pisze:Jeśli silnik ABT posiada elektroniczną regulację kąta wyprzedzenia zapłonu to musi mieć czujnik spalania stukowego
No to ci mówię że nie ma jako posiadacz nawet tego rocznika.

W B3 PM do 90r stosowali hmm własnie nie wiem co ale to było podcisnienie na aparacie zapłonowym, później PM w latach 90-91r był Mono Motronic 1.2.1 i to samo miał ABT w latach 91-92r mono motronic 1.2.1 w 92r roku była zmiana na mono motronic 1.2.3. i w żadnym nie było stukowego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga