Strona główna



 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Sklep online samochodowych OC/AC WRC. Części samochodowe SklepOpon.com – opony i felgi Audi 80 forum Tarcze, hamulce forum audi 80
MOTONET
Części online
Kup OC/AC
Regeneracja
turbosprężarki
Pompy,
przepływomierze
SklepOpon.com
opony i felgi
Naprawa
wgnieceń
Układy hamulcowe Sprawdź VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[B4 2.0 ABT] Delikatne drgania pedałów podczas jazdy.  
Autor Wiadomość
vangorre 
Nowy klubowicz


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Szymon
Wiek: 33
Dołączył: 30 Paź 2018
Posty: 8


Wysłany: 2018-12-10, 01:37   [B4 2.0 ABT] Delikatne drgania pedałów podczas jazdy.

Witam silnik ABT + LPG. skrzynia manualna. Objawy na obu paliwach identyczne.
Podczas postoju (uruchomiony) i jazdy delikatnie czuć na stopach jak drga pedałami (gaz, sprzęgło). Po jeździe mam wrażenie ,że zsiadłem z pralki po wirowaniu.
Ponadto często zdarza się że daję ostro w palnik np. bieg drugi do 60-70kmh i wrzucam szybo trzeci bieg. Obroty spadają, i auto jakby miało "dziurę" przez 1 sekundę, ledwo ciągnie i zaraz po tym moc wraca i ciągnie jak trzeba. Nie na strzał tylko płynnie, jakbym jechał automatem. To dzieje się na każdym biegu przy ostrzejszej jeździe. Na delikatnej zmianie biegów tego nie ma albo nie odczuwam.
Szukam przyczyny obu usterek. Co sprawdzić?
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Ven0n 



Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Kamil
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Cze 2018
Posty: 75


Wysłany: 2018-12-10, 15:47   

Sorrki za offtopa, ale:
To 2.0 ABT idzie 70km/h na jedynce pogonić ? <niedowiarek>
Ja już przy 90km/h marzę o 6-tym biegu...
_________________
https://www.audi80.pl/top...bt-vt105563.htm
 
 
adamze27 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Adam
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 82


Wysłany: 2018-12-10, 16:03   

to jest tylko 90KM więc jak ma jechać?demon prędkosci to nie jest mysli_ poduchy posprawdzałeś?
Ven0n napisał/a:
To 2.0 ABT idzie 70km/h na jedynce pogonić ?

chyba w marzeniach dokuczacz_ ponad 100 to tylko na motocyklu wyciagałem na pierwszym biegu,kawa 1100
_________________
jest:Mondeo MkV 2.0EB
Mondeo MkIV 2.0TDCI
Audi 80 B4 2.0 ABT 1992
Audi 80 B4 2.0 ABT 1994
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 210 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7208
Skąd: Głogów


Wysłany: 2018-12-10, 16:21   

Zależne od skrzyni 1 max przy CDY okolo 90km/h albo koło 95 do odcinki jakoś tak.
_________________
Moje OOOO
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 388


Wysłany: 2018-12-10, 16:52   

Jak już w czacie pisałem, w takich sytuacjach bym sprawdził wszystkie poduszki silnika i skrzyni, łącznie z odbojem przednim czy nigdzie nie dotyka i czy w szynie równy odstęp jest góra-dół. Pamiętaj, że także kiepskie zamienniki poduszek robią masakrę we wnętrzu auta - montować należy tylko oryginały (w tym mogą być sprawne niewyklepane używane) albo bardzo dobre zamienniki. Jakikolwiek Topran itp. odpada.
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
adamze27 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Adam
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 82


Wysłany: 2018-12-10, 17:38   

Jarewa napisał/a:
Zależne od skrzyni 1 max przy CDY okolo 90km/h albo koło 95 do odcinki jakoś tak.

tego nie byłbym aż taki pewny,ale jak nie zapomne to sprawdzę mysli_ w necie znalazłem tylko jeden temat na tą chwile gdzie mierzono automat do odcinki z silnkiem 2,6 mysli_ oczywiscie skrzynia blokowana na kazdym biegu mysli_ jedynka wychodziła do 65km,a dwójka do 110,trójka granice 155-175

[ Dodano: 2018-12-10, 17:57 ]
dalej znalazłem ABK gdzie mamy do 75,do 120,do 160
_________________
jest:Mondeo MkV 2.0EB
Mondeo MkIV 2.0TDCI
Audi 80 B4 2.0 ABT 1992
Audi 80 B4 2.0 ABT 1994
 
 
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 210 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7208
Skąd: Głogów


Wysłany: 2018-12-10, 18:09   

A nie sory mi sie z 2 pomyliło na 1 cdy max 53km/h
_________________
Moje OOOO
 
 
adamze27 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Adam
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 82


Wysłany: 2018-12-10, 18:19   

wykres juz wklejany wcześniej na to forum https://www.fotosik.pl/zdjecie/a5477eefcb314e8f
_________________
jest:Mondeo MkV 2.0EB
Mondeo MkIV 2.0TDCI
Audi 80 B4 2.0 ABT 1992
Audi 80 B4 2.0 ABT 1994
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
Jarewa 


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Jarek
Pomógł: 210 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 7208
Skąd: Głogów


Wysłany: 2018-12-10, 18:27   

Macie jeszte taki
_________________
Moje OOOO
 
 
vangorre 
Nowy klubowicz


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Szymon
Wiek: 33
Dołączył: 30 Paź 2018
Posty: 8


Wysłany: 2018-12-10, 19:09   

Ven0n napisał/a:
Sorrki za offtopa, ale:
To 2.0 ABT idzie 70km/h na jedynce pogonić ? <niedowiarek>
Ja już przy 90km/h marzę o 6-tym biegu...

Chyba źle odczytałeś. Z dwójki na trójkę, panowie ... ja tutaj brawurowej jazdy nie używam za wiele a już na pewno nie tym silnikiem :) . Generalnie czasami trzeba przeskoczyć na światłach, gdzieś podpędzić tę limuzynę tyle jeszcze ten staruszek potrafi dać z siebie. Skrzynię mam CDY - sprawdziłem na wlepce w bagażniku (a czy taka na pewno to nie mam pojęcia).
Panowie , że tak powiem... nie uciekajmy od tematu. Vmax na danym biegu to przydatna informacja aczkolwiek nie w tym leży problem.
Poduchy sprawdzone będą w środę. Jeżeli na złomie nie znajdę dobrych to będzie trzeba kupić nowe. Ile już znalazłem. Dwie pod silnik i dwie pod skrzynię, jedna przy chłodnicy, natomiast jakiej firmy to na forum jest też nieco informacji.
Bardziej zastanawia mnie dlaczego tak "zaciąga" po wrzuceniu na bieg i ostrym przyciśnięciu na pedał gazu. Jedynka ma czasami ciężko wejść. A przy okazji. Jadę sobie na jakimś biegu to po puszczeniu pedału gazu czuć jak pociąga delikatnie, odpuszcza, pociąga i odpuszcza. Sprzęgło się kończy?
 
 
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 388


Wysłany: 2018-12-11, 22:50   

vangorre napisał/a:
dlaczego tak "zaciąga" po wrzuceniu na bieg i ostrym przyciśnięciu na pedał gazu

Słyszałem, że m.in. kończąca się sonda może powodować opóźnienia w reakcji na gaz.
Co do:
vangorre napisał/a:
Jedynka ma czasami ciężko wejść

... to zastanawia mnie u Ciebie kondycja łożyska igiełkowego w wale korbowym oraz luz na przegubie wybieraka zmiany biegów. Na sam początek sprawdziłbym czy dobrze wysprzęgla.
vangorre napisał/a:
po puszczeniu pedału gazu czuć jak pociąga delikatnie, odpuszcza, pociąga i odpuszcza. Sprzęgło się kończy?

Masz na myśli takie "żabkowanie"? A jak na postoju na luzie naciskasz i puszczasz pedał sprzęgła to słyszysz jakieś szmery?

Nie wiem, czy na szrocie znajdziesz porządne poduszki, jakby celować w używane to wolałbym ładne OEMowe, koło mnie w Kębłowie za 140 zł kupiłem w bardzo dobrym stanie + guma odboju przedniego za jakieś 12 zł w hurtowni nowa. Nówki poduszki to podejrzewam, że pewnie Lemfoerder byłyby OK, a BOGE czy AVON no to już wiadomo, że 100% dobre, ale jak wspominałeś trochę o tym na forum już było. okok
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
vangorre 
Nowy klubowicz


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Szymon
Wiek: 33
Dołączył: 30 Paź 2018
Posty: 8


Wysłany: 2018-12-15, 01:31   

h/k napisał/a:
vangorre napisał/a:
dlaczego tak "zaciąga" po wrzuceniu na bieg i ostrym przyciśnięciu na pedał gazu

Słyszałem, że m.in. kończąca się sonda może powodować opóźnienia w reakcji na gaz.

ciekawa uwaga!

h/k napisał/a:

... to zastanawia mnie u Ciebie kondycja łożyska igiełkowego w wale korbowym oraz luz na przegubie wybieraka zmiany biegów. Na sam początek sprawdziłbym czy dobrze wysprzęgla.

nie wiem jak to sprawdzić, rzuce temat mechanikowi.
vangorre napisał/a:
po puszczeniu pedału gazu czuć jak pociąga delikatnie, odpuszcza, pociąga i odpuszcza. Sprzęgło się kończy?

Masz na myśli takie "żabkowanie"? A jak na postoju na luzie naciskasz i puszczasz pedał sprzęgła to słyszysz jakieś szmery?

Nie wsłuchiwałem się ale sprawdze następnym razem.

Olej w skrzyni biegów jest, poduszka silnika od strony kierowcy jest rozwalona. Prawa wygląda ok. Chyba kupię coś nowego markowego.
Silnik czasami "przebiera" czuć na budzie jak nieodpowiednio pracuje przez ułamek sekundy i przenosi drgania na kastę auta. Temu muszę się przyjrzeć.

Gdyby coś jeszcze wpadło komuś do głowy to wpisujcie :)

-------------------------Edycja
Nie wiem co się stało ale po wymianie gum na drążku kierowniczym i sprawdzeniu płynu w skrzyni, biegi wchodzą prawidłowo. Bardziej miękko i nie ma poblemu z wrzuceniem jedynki. Chyba ,że to jakiś kilkurazowy przypadek. Dolałem tez oleju do silnika to przestało klepać (1 sek.) przy odpaleniu. Ciszej pracuje. Jednak i tak trzeba się silnikowi przyjrzeć bo czasami zarzuca jakimś przebieraniem (osobny temat). Swoją drogą chyba zmęczę kolegę na wymianę tej poduchy pod silnikiem. Zobaczę czy to przypadkiem nie jest winą tego przebierania.
Odnośnie skrzyni to nie słyszałem żadnych dźwięków ale mam wrażenie ,że nie jestem tak wyczulony jak osoby bardziej doświadczone w tym temacie.
 
 
Krzysztof

Nadwozie: Sedan
Silnik: ABK
Napęd: Quattro
Rok: 1993
Skrzynia: Manual
Dołączył: 4 wrze 1998
Posty: 4537
Kliknij tutaj ----------->
Naprawa auta: Tak
Nowe auto?: Nie
Promocja A80: --------->
Zlot Audi80.pl: 2019r
Zmiana oleju 1 rok: Tak
Skąd: Warszawa
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 388


Wysłany: 2018-12-16, 16:55   

vangorre napisał/a:
po wymianie gum na drążku kierowniczym

A przypadkiem nie chodzi o przegub wybieraka skrzyni? :-) Jeśli tak, to gdzie kupiłeś?

Może szczęśliwe jednak inne elementy poza poduszką (lub poduszkami) teraz są OK, ale niech sprawdzi mechanik to będzie potwierdzenie.
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
vangorre 
Nowy klubowicz


Silnik: ABT
Typ: b4
Nadwozie: Sedan
Imię: Szymon
Wiek: 33
Dołączył: 30 Paź 2018
Posty: 8


Wysłany: 2018-12-26, 02:31   

h/k napisał/a:
vangorre napisał/a:
po wymianie gum na drążku kierowniczym

A przypadkiem nie chodzi o przegub wybieraka skrzyni? :-) Jeśli tak, to gdzie kupiłeś?

Może szczęśliwe jednak inne elementy poza poduszką (lub poduszkami) teraz są OK, ale niech sprawdzi mechanik to będzie potwierdzenie.


Cały "wózek" wymaga wymiany gum, ma luzy. Podczas jazdy przy większych prędkościach nie czuć tego "przylepiania" do drogi. Auto jakby lekko nosiło (jedzie prosto).
Niestety nie wiem ile elementów trzeba wymienić w wózyku (zakładam ,że wszystkie gumy) i jakie koszty za same materiały. Ktoś podpowie?

Poduszę pod silnik zamawiam pojutrze, przy okazji zamówiłbym elementy do wózyka. Przyjdzie przed nowym rokiem to jeszcze się to ogarnie razem z wymianą oleju i zrobieniem innych pomniejszych. Powoli nabiera to auto kształtu jaki chciałem mieć.
 
 
h/k 
Rodem z Inglostadt


Silnik: ABK
Typ: b4
Nadwozie: Avant
Imię: Łukasz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 388


Wysłany: 2018-12-27, 22:07   

vangorre napisał/a:
Niestety nie wiem ile elementów trzeba wymienić w wózyku (zakładam ,że wszystkie gumy) i jakie koszty za same materiały. Ktoś podpowie?

Jak patrzyłem z ciekawości po cenach w iParts to wychodzi ok. 100 zł na 4 tuleje wózka. Kilka osób pisało, że lepiej wziąć te pod złe drogi (więcej gumy). Zwróć uwagę jakiej średnicy masz gwinty śrub mocujących.
vangorre napisał/a:
Poduszę pod silnik zamawiam pojutrze, przy okazji zamówiłbym elementy do wózyka. Przyjdzie przed nowym rokiem to jeszcze się to ogarnie razem z wymianą oleju i zrobieniem innych pomniejszych.

Przemyśl i się upewnij czy pozostałe 3 poduszki i odbój są w porządku, bo komfort sporo na tym cierpi, co zresztą wcześniej tu pisałem.
vangorre napisał/a:
Powoli nabiera to auto kształtu jaki chciałem mieć.

No i w porządku. Dodam też, że dobrze zrobiona 80tka daje naprawdę przyzwoity komfort jazdy.
_________________
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga




forum audi a6 hamulce Testy opon
forum audi 80

Zaprzyjaźnione serwisy
:: Forum Audi A6 :: forum bmw :: AZ Auto Serwis :: Tarcze hamulcowe Audi :: Klocki hamulcowe Audi :: Nagrania lektorskie - cennik. ::
:: SklepOpon.com - opony i felgi :: koło pasowe wału korbowego :: Felgi aluminiowe Audi - AluShop.pl :: pompa wody ::
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 16