Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Delikatne drgania pedałów podczas jazdy.

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
vangorre
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 30 paź 2018, 00:44

[B4 2.0 ABT] Delikatne drgania pedałów podczas jazdy.

Post autor: vangorre » 10 gru 2018, 01:37

Witam silnik ABT + LPG. skrzynia manualna. Objawy na obu paliwach identyczne.
Podczas postoju (uruchomiony) i jazdy delikatnie czuć na stopach jak drga pedałami (gaz, sprzęgło). Po jeździe mam wrażenie ,że zsiadłem z pralki po wirowaniu.
Ponadto często zdarza się że daję ostro w palnik np. bieg drugi do 60-70kmh i wrzucam szybo trzeci bieg. Obroty spadają, i auto jakby miało "dziurę" przez 1 sekundę, ledwo ciągnie i zaraz po tym moc wraca i ciągnie jak trzeba. Nie na strzał tylko płynnie, jakbym jechał automatem. To dzieje się na każdym biegu przy ostrzejszej jeździe. Na delikatnej zmianie biegów tego nie ma albo nie odczuwam.
Szukam przyczyny obu usterek. Co sprawdzić?

Awatar użytkownika
Ven0n
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 265
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Post autor: Ven0n » 10 gru 2018, 15:47

Sorrki za offtopa, ale:
To 2.0 ABT idzie 70km/h na jedynce pogonić ? <niedowiarek>
Ja już przy 90km/h marzę o 6-tym biegu...

adamze27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 17 maja 2017, 19:28

Post autor: adamze27 » 10 gru 2018, 16:03

to jest tylko 90KM więc jak ma jechać?demon prędkosci to nie jest mysli_ poduchy posprawdzałeś?
Ven0n pisze:To 2.0 ABT idzie 70km/h na jedynce pogonić ?
chyba w marzeniach dokuczacz_ ponad 100 to tylko na motocyklu wyciagałem na pierwszym biegu,kawa 1100
jest:Ford Mondeo MkV 2.0EB
Ford Mondeo MkIV 2.0TDCI
Nissan Primastar 2.5DCI 150

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 gru 2018, 16:21

Zależne od skrzyni 1 max przy CDY okolo 90km/h albo koło 95 do odcinki jakoś tak.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1039
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 10 gru 2018, 16:52

Jak już w czacie pisałem, w takich sytuacjach bym sprawdził wszystkie poduszki silnika i skrzyni, łącznie z odbojem przednim czy nigdzie nie dotyka i czy w szynie równy odstęp jest góra-dół. Pamiętaj, że także kiepskie zamienniki poduszek robią masakrę we wnętrzu auta - montować należy tylko oryginały (w tym mogą być sprawne niewyklepane używane) albo bardzo dobre zamienniki. Jakikolwiek Topran itp. odpada.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

adamze27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 17 maja 2017, 19:28

Post autor: adamze27 » 10 gru 2018, 17:57

Jarewa pisze:Zależne od skrzyni 1 max przy CDY okolo 90km/h albo koło 95 do odcinki jakoś tak.
tego nie byłbym aż taki pewny,ale jak nie zapomne to sprawdzę mysli_ w necie znalazłem tylko jeden temat na tą chwile gdzie mierzono automat do odcinki z silnkiem 2,6 mysli_ oczywiscie skrzynia blokowana na kazdym biegu mysli_ jedynka wychodziła do 65km,a dwójka do 110,trójka granice 155-175

[ Dodano: 2018-12-10, 17:57 ]
dalej znalazłem ABK gdzie mamy do 75,do 120,do 160
jest:Ford Mondeo MkV 2.0EB
Ford Mondeo MkIV 2.0TDCI
Nissan Primastar 2.5DCI 150

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 gru 2018, 18:09

A nie sory mi sie z 2 pomyliło na 1 cdy max 53km/h

adamze27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 17 maja 2017, 19:28

Post autor: adamze27 » 10 gru 2018, 18:19

wykres juz wklejany wcześniej na to forum https://www.fotosik.pl/zdjecie/a5477eefcb314e8f
jest:Ford Mondeo MkV 2.0EB
Ford Mondeo MkIV 2.0TDCI
Nissan Primastar 2.5DCI 150

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 gru 2018, 18:27

Macie jeszte taki
Obrazek

Awatar użytkownika
vangorre
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 30 paź 2018, 00:44

Post autor: vangorre » 10 gru 2018, 19:09

Ven0n pisze:Sorrki za offtopa, ale:
To 2.0 ABT idzie 70km/h na jedynce pogonić ? <niedowiarek>
Ja już przy 90km/h marzę o 6-tym biegu...
Chyba źle odczytałeś. Z dwójki na trójkę, panowie ... ja tutaj brawurowej jazdy nie używam za wiele a już na pewno nie tym silnikiem :). Generalnie czasami trzeba przeskoczyć na światłach, gdzieś podpędzić tę limuzynę tyle jeszcze ten staruszek potrafi dać z siebie. Skrzynię mam CDY - sprawdziłem na wlepce w bagażniku (a czy taka na pewno to nie mam pojęcia).
Panowie , że tak powiem... nie uciekajmy od tematu. Vmax na danym biegu to przydatna informacja aczkolwiek nie w tym leży problem.
Poduchy sprawdzone będą w środę. Jeżeli na złomie nie znajdę dobrych to będzie trzeba kupić nowe. Ile już znalazłem. Dwie pod silnik i dwie pod skrzynię, jedna przy chłodnicy, natomiast jakiej firmy to na forum jest też nieco informacji.
Bardziej zastanawia mnie dlaczego tak "zaciąga" po wrzuceniu na bieg i ostrym przyciśnięciu na pedał gazu. Jedynka ma czasami ciężko wejść. A przy okazji. Jadę sobie na jakimś biegu to po puszczeniu pedału gazu czuć jak pociąga delikatnie, odpuszcza, pociąga i odpuszcza. Sprzęgło się kończy?

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1039
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 11 gru 2018, 22:50

vangorre pisze:dlaczego tak "zaciąga" po wrzuceniu na bieg i ostrym przyciśnięciu na pedał gazu
Słyszałem, że m.in. kończąca się sonda może powodować opóźnienia w reakcji na gaz.
Co do:
vangorre pisze:Jedynka ma czasami ciężko wejść
... to zastanawia mnie u Ciebie kondycja łożyska igiełkowego w wale korbowym oraz luz na przegubie wybieraka zmiany biegów. Na sam początek sprawdziłbym czy dobrze wysprzęgla.
vangorre pisze:po puszczeniu pedału gazu czuć jak pociąga delikatnie, odpuszcza, pociąga i odpuszcza. Sprzęgło się kończy?
Masz na myśli takie "żabkowanie"? A jak na postoju na luzie naciskasz i puszczasz pedał sprzęgła to słyszysz jakieś szmery?

Nie wiem, czy na szrocie znajdziesz porządne poduszki, jakby celować w używane to wolałbym ładne OEMowe, koło mnie w Kębłowie za 140 zł kupiłem w bardzo dobrym stanie + guma odboju przedniego za jakieś 12 zł w hurtowni nowa. Nówki poduszki to podejrzewam, że pewnie Lemfoerder byłyby OK, a BOGE czy AVON no to już wiadomo, że 100% dobre, ale jak wspominałeś trochę o tym na forum już było. okok
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
vangorre
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 30 paź 2018, 00:44

Post autor: vangorre » 15 gru 2018, 01:31

h/k pisze:
vangorre pisze:dlaczego tak "zaciąga" po wrzuceniu na bieg i ostrym przyciśnięciu na pedał gazu
Słyszałem, że m.in. kończąca się sonda może powodować opóźnienia w reakcji na gaz.
ciekawa uwaga!
h/k pisze: ... to zastanawia mnie u Ciebie kondycja łożyska igiełkowego w wale korbowym oraz luz na przegubie wybieraka zmiany biegów. Na sam początek sprawdziłbym czy dobrze wysprzęgla.
nie wiem jak to sprawdzić, rzuce temat mechanikowi.
vangorre pisze:po puszczeniu pedału gazu czuć jak pociąga delikatnie, odpuszcza, pociąga i odpuszcza. Sprzęgło się kończy?
Masz na myśli takie "żabkowanie"? A jak na postoju na luzie naciskasz i puszczasz pedał sprzęgła to słyszysz jakieś szmery?

Nie wsłuchiwałem się ale sprawdze następnym razem.

Olej w skrzyni biegów jest, poduszka silnika od strony kierowcy jest rozwalona. Prawa wygląda ok. Chyba kupię coś nowego markowego.
Silnik czasami "przebiera" czuć na budzie jak nieodpowiednio pracuje przez ułamek sekundy i przenosi drgania na kastę auta. Temu muszę się przyjrzeć.

Gdyby coś jeszcze wpadło komuś do głowy to wpisujcie :)

-------------------------Edycja
Nie wiem co się stało ale po wymianie gum na drążku kierowniczym i sprawdzeniu płynu w skrzyni, biegi wchodzą prawidłowo. Bardziej miękko i nie ma poblemu z wrzuceniem jedynki. Chyba ,że to jakiś kilkurazowy przypadek. Dolałem tez oleju do silnika to przestało klepać (1 sek.) przy odpaleniu. Ciszej pracuje. Jednak i tak trzeba się silnikowi przyjrzeć bo czasami zarzuca jakimś przebieraniem (osobny temat). Swoją drogą chyba zmęczę kolegę na wymianę tej poduchy pod silnikiem. Zobaczę czy to przypadkiem nie jest winą tego przebierania.
Odnośnie skrzyni to nie słyszałem żadnych dźwięków ale mam wrażenie ,że nie jestem tak wyczulony jak osoby bardziej doświadczone w tym temacie.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1039
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 16 gru 2018, 16:55

vangorre pisze:po wymianie gum na drążku kierowniczym
A przypadkiem nie chodzi o przegub wybieraka skrzyni? :-) Jeśli tak, to gdzie kupiłeś?

Może szczęśliwe jednak inne elementy poza poduszką (lub poduszkami) teraz są OK, ale niech sprawdzi mechanik to będzie potwierdzenie.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
vangorre
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 30 paź 2018, 00:44

Post autor: vangorre » 26 gru 2018, 02:31

h/k pisze:
vangorre pisze:po wymianie gum na drążku kierowniczym
A przypadkiem nie chodzi o przegub wybieraka skrzyni? :-) Jeśli tak, to gdzie kupiłeś?

Może szczęśliwe jednak inne elementy poza poduszką (lub poduszkami) teraz są OK, ale niech sprawdzi mechanik to będzie potwierdzenie.
Cały "wózek" wymaga wymiany gum, ma luzy. Podczas jazdy przy większych prędkościach nie czuć tego "przylepiania" do drogi. Auto jakby lekko nosiło (jedzie prosto).
Niestety nie wiem ile elementów trzeba wymienić w wózyku (zakładam ,że wszystkie gumy) i jakie koszty za same materiały. Ktoś podpowie?

Poduszę pod silnik zamawiam pojutrze, przy okazji zamówiłbym elementy do wózyka. Przyjdzie przed nowym rokiem to jeszcze się to ogarnie razem z wymianą oleju i zrobieniem innych pomniejszych. Powoli nabiera to auto kształtu jaki chciałem mieć.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1039
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 27 gru 2018, 22:07

vangorre pisze:Niestety nie wiem ile elementów trzeba wymienić w wózyku (zakładam ,że wszystkie gumy) i jakie koszty za same materiały. Ktoś podpowie?
Jak patrzyłem z ciekawości po cenach w iParts to wychodzi ok. 100 zł na 4 tuleje wózka. Kilka osób pisało, że lepiej wziąć te pod złe drogi (więcej gumy). Zwróć uwagę jakiej średnicy masz gwinty śrub mocujących.
vangorre pisze:Poduszę pod silnik zamawiam pojutrze, przy okazji zamówiłbym elementy do wózyka. Przyjdzie przed nowym rokiem to jeszcze się to ogarnie razem z wymianą oleju i zrobieniem innych pomniejszych.
Przemyśl i się upewnij czy pozostałe 3 poduszki i odbój są w porządku, bo komfort sporo na tym cierpi, co zresztą wcześniej tu pisałem.
vangorre pisze:Powoli nabiera to auto kształtu jaki chciałem mieć.
No i w porządku. Dodam też, że dobrze zrobiona 80tka daje naprawdę przyzwoity komfort jazdy.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga